PDA

View Full Version : Dacht even te "relicen"



Mr.Jay
16 april 2006, 16:54
Ik dacht ik hang mijn nieuwe TAD-KIT even achter de auto........ beetje tè geworden.

JaY

http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/pro amp 1.jpg
http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/pro amp 2.jpg

Negative K3 fan
16 april 2006, 16:56
té?? prima zo!

Johnny V
16 april 2006, 17:05
echt zeer goed gedaan...
Ik dacht zelfs effe dat het een originele was!

Negative K3 fan
16 april 2006, 17:08
nee das geen originele, hij zei toch zelf TAD kit of niet????

Mr.Jay
16 april 2006, 17:26
nee das geen originele, hij zei toch zelf TAD kit of niet????

Zo, en sinds wanneer geloof jij mij :-)
JaY

Negative K3 fan
16 april 2006, 17:33
wat moet je daar nou op antwoorden??

jacky
16 april 2006, 18:33
Nu nog een foto van de amp open :-) please

DREAMMACHINE
16 april 2006, 18:34
relicen van een amp is idd een kunst apart, ideaal is achter een ford mondeo station over kinderkopjes met ongeveer 25/30 km/h....het liefst kinderkopjes met wat los grond er tussen....voor de ultieme 'ouwe vieze' look....

netjes gedaan hoor!

mathe
16 april 2006, 19:22
Een TAD verdient toch niet beter John? :)

matto
16 april 2006, 20:10
zo te zien heeft ie een paar jaar in het hondehok gestaan:seriousf:

PeeVee
16 april 2006, 20:34
Jay... nu nog even met een verse nieuwe haring inwrijven en laat Roxy er dan een nachtje bij hihi ;)

Toaster
16 april 2006, 21:06
wat ook goed werkt is em 40 jaar meegeven aan een bleus gitarist die 3 gigs per week heeft in waardeloze kroegjes.

:D

chocorookie
17 april 2006, 09:24
Nou ff serieus Jay, wie heeft hierop zitten kauwen?
Een hond of toch de tand des tijds..........................?

Als het het laatste is beschouw ik jouw als een zeer gelukkig persoon.................

nicoverduin
17 april 2006, 10:07
Jay kennende zal het wel het laatste zijn......

Mr.Jay
17 april 2006, 11:22
Nou ff serieus Jay, wie heeft hierop zitten kauwen?
Een hond of toch de tand des tijds..........................?
Als het het laatste is beschouw ik jouw als een zeer gelukkig persoon.................

Ik denk dat Toaster gelijk heeft > véééél op gespeeld door een bluesknakker welllicht. Er zit een behoorlijk vette sound in.
Het is een 1955 PRO-5E5, en zeer zekers "niet-mint".

JaY

chocorookie
17 april 2006, 11:36
wow, admire it!!!!

Als je ook nog de gelukkige eigenaar bent, ga 'm maar eens verzekeren........

Ze doen er een moord voor.

Mr.Jay
17 april 2006, 11:42
wow, admire it!!!!
Als je ook nog de gelukkige eigenaar bent, ga 'm maar eens verzekeren........
Ze doen er een moord voor.

ga een flightcase bouwen met 220 erop :-)

JaY

fullorder
17 april 2006, 12:27
zo te zien heeft ie een paar jaar in het hondehok gestaan:seriousf:

zo te zien is ie een paar jaar gebruikt als hondenhok :D

Robbert
17 april 2006, 12:38
Voor een afgeragde kast ziet de faceplate van de versterker er nog netjes uit.

Mr.Jay
17 april 2006, 14:35
Voor een afgeragde kast ziet de faceplate van de versterker er nog netjes uit.

mwah...........
JaY

http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/pro amp 3.jpg

Robbert
17 april 2006, 15:21
mwah...........
JaY



Hehe, maybe not. :D

Antoon
17 april 2006, 18:53
grappig trouwens deze, een narrow panel kast met een wide-panel chassis. Moet dan echt een van de eerste NPs zijn

chocorookie
17 april 2006, 19:44
dat zag ik ook + dit is geen 5E5-A serie incl precence enz


Eh, back board ff open Jay? Please...................?

Mr.Jay
18 april 2006, 07:38
grappig trouwens deze, een narrow panel kast met een wide-panel chassis. Moet dan echt een van de eerste NPs zijn

Is niks raars mee en helemaal origineel. Staat zó gewoon op de ampfieldguide ook. De 5E5 is slechts 1 jaar gemaakt. Begin '56 was ie al 5E5-A. Het is inderdaad een vroege, het serienummer komt officeel in de boeken geeneens voor ( 00087 ), blijkt weer es hoe exact die boeken zijn. Het is in feite qua circuit gewoon een 5E3Deluxe maar dan met 6L6's, vandaar iets grotere trafoos en verder de 15" in een groter kassie.
Hoe je de knoppen zet maakt geen reet uit, klinkt gewoon altijd.
Dacht ook eerst was het maar een A, wat uitgebreider, maar deze is eigenlijk voor mij veel meer een aanwinst, juist vanwege het eenvoudige circuit ( de A gaat al meer Bassman-kant uit die heb ik wel ) en vooral om die 15". Zo een had ik nog geen en nog nooit gehad ook. Klinkt wel apart en heel erg vol. Kon voor mij wel es een prima kroegen-amp worden, moet echter nog flink werk hebben, de kast valt bijna uitelkaar.
Dan nog mooi nieuw Tweed erop.........................(grapje)

JaY

Smoky
18 april 2006, 10:32
.................................................. .......

Mr.Jay
18 april 2006, 15:04
dat zag ik ook + dit is geen 5E5-A serie incl precence enz Eh, back board ff open Jay? Please...................?

nou, dit is em, enjoy...
Trafoos zijn gelukkig ( vooral de OT pffff...) nog origineel, echter helemaal gerecapped was ie. Maar dankzij ampmaatjes en 'n blackface-donoramp kan ik em t.z.t. weer met wat juiste parts in orde te maken. Ondanks de cheapo Xicons en metaalfilm die er nu inzitten klinkt ie al erg lekker.

JaY


http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/dscf0004.jpg

JoostBaksteen
18 april 2006, 15:26
Mooi spul :D

Antoon
18 april 2006, 15:48
Ik heb zelf een paar jaar op een narrow panel tweed pro gespeeld. Het 5e5a circuit met fixed bias en presence.
Was te gek maar veel hangt af van de 15"speaker. De typische 15" speaker heeft een duidelijke scherpe rand in het midden-hoog. Een ouwe (en zachte) conus heeft dat niet volgens mij. Die van mij was een gereconde p15N en die had het een beetje. Ging me op een gegeven moment de keel uit hangen. Ik miste de 'middle' pot soms ook wel omdat ik die altijd voluit zet. Heb nu een NP 5f4 Super naast een 5f6a (die gaat me wat te hard)

Mr.Jay
18 april 2006, 16:12
Ik heb zelf een paar jaar op een narrow panel tweed pro gespeeld. Het 5e5a circuit met fixed bias en presence.
Was te gek maar veel hangt af van de 15"speaker. De typische 15" speaker heeft een duidelijke scherpe rand in het midden-hoog. Een ouwe (en zachte) conus heeft dat niet volgens mij. Die van mij was een gereconde p15N en die had het een beetje. Ging me op een gegeven moment de keel uit hangen. Ik miste de 'middle' pot soms ook wel omdat ik die altijd voluit zet. Heb nu een NP 5f4 Super naast een 5f6a (die gaat me wat te hard)

Ik begrijp wat je bedoelt. Hoor dat wat hardere mid hier ook in, maar stoort me nog niet > Ook déze 15" heeft een complete WEBER(-smooth)recone gehad. Maar ik hoop binnenkort nog een 2e ouwe (thanks PeeVee) 1959-P15N in orde te krijgen (scheur in conus) om het verschil es te horen. De recone valt me helemaal niet tegen, had méér papieren Weber-karakter verwacht maar gelukkig niet zo, daar heb ik een hekel aan. Krijg ook nog een ouwe C15N binnenkort binnen, benieuwd hoe die klinkt. Ben ergens wel blij met de P15N-recone, want een echte ouwe speel je toch kapot, die kan niet meer zo hard. De MIDDLE-pot heb ik altijd vrijwel dicht, op elke Fender wel, dus dat zit goed voo rmij. Ik vind juist lekker dat ie cathodebiased is (heb ik in een van mijn bassmans ook al tijdje) en non-NFB !
Maar wie weet maak ik er nog es een 5E5-A van met wat noodingrepen
(géén chassisveranderingen natuurlijk), gewoon om es te vergelijken.

Jij had toch beamblockers in die Bassman, zelfs dus voor ouwe P10Q's. Wellicht is de basweergave van die speakers achteruit gegaan door de tijd en is het hoog hierdoor wat uit balans ? Ze klonken wel erg goed.
Zou zo'n beamblocker in die P15N ook niet helpen dan ?

P.S.:
Jouw 5F6A gaat veel te hard ja, ik zou em weg doen !!...........(bel wel effe snel dan)

JaY

jacky
18 april 2006, 17:07
Erg mooi Jay,

wel jammer van al die nieuwe parts maar dat zal wel goed komen


Succes met de RENOVATIE

Mr.Jay
18 april 2006, 19:02
Erg mooi Jay,
wel jammer van al die nieuwe parts maar dat zal wel goed komen

ik vind het niks jammer, 100% origineel was ie mij erg duur geweest.
Ik kom wel aardig genoeg in de buurt straks, geen nood.

JaY

chocorookie
18 april 2006, 22:14
TNX voor de opener Jay, erreeeeug smaakvol.
Ik geloof best wel dat je 'm weer vintage kan gaan krijgen!!

+ het is het prijskaartje denk ik wel waard.

Alvast succes!

Choc

Antoon
18 april 2006, 23:42
Ik heb voor mijn nieuwe Super net 2 Weber 10A100T (met die dunne gelaste conus en vilte dust cap, net als de BFSR CTS speakers) besteld. Ik hoop dat ze mij beter bevallen dan jou.. Ik heb expres de p10r ipv p10q genomen vanwege de minder prominente bas en mindere gevoeligheid. Die ouwe p10q's van mij klinken door de zachte minder stijve conus vrij warm maar nog steeds helder. Weber probeert dat tegenwoordig met wasverzachter en aceton na te bootsen (geen grapje).
15" is een onderschatte maat voor gitaar vind ik, kan heerlijk 'loose' en muzikaal klinken. Die felle attack van een 10" zit er niet in.

Is dat trouwens wat om een 6L6 amp cathode te biasen? Ik heb overwogen om dat schakelbaar te maken op mijn nieuwe Super omdat naar mijn smaak kathode bias zo mooi klinkt als je wilt begeleiden met 'layers' achtige dingen, tokkels of zo. Beetje sponzige respons

Ik heb bij mijn Super een OPT laten wikkelen met naast de standaard 4.2k (35W) ook een 6.2k (20W) tap. Ben benieuwd of dat wat is. Er zitten ook twee hoogspanningen op de PT (410V en rond de 380V met een 5U4, a la Deluxe). Ik zou dan trouwens ook 6V6 buizen kunnen gebruiken.

Ik denk dat die beam blockers op die 5f6a eigenlijk ook niet nodig zijn maar ben te lui om ze eruit te halen. Hebben denk ik eigenlijk vooral zin als er schel geluid van de dust caps af komt (JBLs met Al dust cap, auw).
Ben wel benieuwd naar je 15" bevindingen trouwens.

Mooie amp trouwens, jouw Pro

Mr.Jay
19 april 2006, 09:52
TNX voor de opener Jay, erreeeeug smaakvol.
Ik geloof best wel dat je 'm weer vintage kan gaan krijgen!!
+ het is het prijskaartje denk ik wel waard.
Alvast succes!
Choc

thanks
JaY

Mr.Jay
19 april 2006, 13:38
Ik heb voor mijn nieuwe Super net 2 Weber 10A100T (met die dunne gelaste conus en vilte dust cap, net als de BFSR CTS speakers) besteld. Ik hoop dat ze mij beter bevallen dan jou.. Ik heb expres de p10r ipv p10q genomen vanwege de minder prominente bas en mindere gevoeligheid. Die ouwe p10q's van mij klinken door de zachte minder stijve conus vrij warm maar nog steeds helder. Weber probeert dat tegenwoordig met wasverzachter en aceton na te bootsen (geen grapje).

Hé, leuk, nw. Weberinfo. Er wordt toch vanalles geprobeerd. Ik blijf de Webers papierig vinden op hoger volume, als ze dát eruit krijgen zou mooi zijn. De ouwe CTSalnico is ook een van mijn favoriete 10".
P10R lijkt me wel wat krap voor een 2x10Super. Maar je hebt de gelijk dat de Q teveel laag heeft.


15" is een onderschatte maat voor gitaar vind ik, kan heerlijk 'loose' en muzikaal klinken. Die felle attack van een 10" zit er niet in.

Ik vind het al heel aangenaam inderdaad, ook erg vol voor slechts 1 speaker, je hebt de indruk dat je naar een mee-speaker-config. amp zit te luisteren.


Is dat trouwens wat om een 6L6 amp cathode te biasen? Ik heb overwogen om dat schakelbaar te maken op mijn nieuwe Super omdat naar mijn smaak kathode bias zo mooi klinkt als je wilt begeleiden met 'layers' achtige dingen, tokkels of zo. Beetje sponzige respons

moet je écht proberen. Mijn PRO is natuurlijk ook C-bised.
Maar als we dan toch aan "tweed-talk" doen:
Ik heb sinds een tijdje een van mijn Bassmans als 22W c-biased amp uitgevoerd en "speelt" erg lekker soepel daardoor. Hij zit dan ook op 380V ( ook 2-taps PT ) en een 5U4, dus donkerder en losser sowieso. Via een switch zet ik em 28W fixed bias of dan nog via een andere switch kan ik naar SS-rect./450V en zo'n 40W. Dat gebruikt ik echter nooit.
Héél flexibele amp op die manier. Heb er nu 2x12 G12H30-Pre-Rola's in, erg stoere en mooie sound. Die amp hangt in een TWEED low-power TADCAB, ook een prima aanwinst. Heb een 2e zelfde cab waar ik dan een 2x10 baffle in heb gemaakt, hang het chassis even om en heb een indrukwekkende volle 2x10 amp, vooral dus door dat tè grote cab, perfect voor kroegjes.


Ik heb bij mijn Super een OPT laten wikkelen met naast de standaard 4.2k (35W) ook een 6.2k (20W) tap. Ben benieuwd of dat wat is. Er zitten ook twee hoogspanningen op de PT (410V en rond de 380V met een 5U4, a la Deluxe). Ik zou dan trouwens ook 6V6 buizen kunnen gebruiken.

Yep. mooi plan, ik hou ook van flexibiliteit om onder div. omstandigheden tóch je sound te krijgen.
Maarre: in zo'n mooie ouwe tweedamp een nw. OT ? Ik heb helemaal geen aangepaste OT voor de c-biasedstand, compromis natuurlijk, maar dan moetje inderdaad een nw. OT monteren en dat doe ik liever niet vanwege de sound. Welke( waar?) OT en PT heb je laten maken ?
410 / 380V vind ik trouwens niet echt merkbaar verschil uitmaken.
5E3DLX is zo rond de 350-360V het lekkerst.


Ik denk dat die beam blockers op die 5f6a eigenlijk ook niet nodig zijn maar ben te lui om ze eruit te halen. Hebben denk ik eigenlijk vooral zin als er schel geluid van de dust caps af komt (JBLs met Al dust cap, auw).

Zal ik die blockers eruithalen dan ? ... :-)

JaY

Antoon
20 april 2006, 16:35
Hey Jay e.a.,
De Weber p10r's zijn 15W ps. Is inderdaad wat aan de krappe kant maar ik denk dat het wel zal gaan. Over de kathode bias bij 6L6, welke RC waarden heb jij aan de kathodes gehangen? Zelfde als voor 6V6 uit een Deluxe?
Ik heb die Super als een zooi losse onderdelen gekocht. Er zaten geen trafo's en speakers bij. FNS heeft nieuwe gemaakt voor me. Ben daar heel tevreden over: uitgegloeid en ge-aged blik (jaja ;-)) voor de UGT, precies de goede maat. Verder vacuum geïmpregneerd en met de juiste voltages met een 5U4 (zoals besteld). De eindtrafo is op papieren spoel gewikkeld volgens 1848 specs (prefereer ik over de grotere 45216), dus 1 keer interleaved geloof ik. Volgens mij heb jij bijna dezelfde UGT in je Pro (maar dan orig. Triad). Dat voor minder geld dan een MercuryMagnets en die willen niet eens op papier wikkelen. Ik heb de laag voltage stand van de PT trouwens nog niet geprobeerd. Het zal nog wel een tijdje duren voordat deze versterker weer speelt, ik zoek nog diverse onderdelen zoals 16/450 caps en een 8/450. Tot nu toe alleen de Sprague Atoms gevonden in die waarden, de TAD Audio Caps als serieus alternatief zijn 20uF. Hou je wel op de hoogte.
groetjes

Mr.Jay
20 april 2006, 17:21
De Weber p10r's zijn 15W ps. Is inderdaad wat aan de krappe kant maar ik denk dat het wel zal gaan.

Zal er aan liggen natuurlijk hoe hard je speelt en wélke sound je op dát volume wil horen, dat alles is heel erg gerelateerd aan elkaar.


Over de kathode bias bij 6L6, welke RC waarden heb jij aan de kathodes gehangen? Zelfde als voor 6V6 uit een Deluxe?

Nee hoor. Kun je ook totaal niet vanuit gaan. Ligt helemaal aan de B+ op je buizen, de biasinstelling die je wil en die ene specificiek setje eindbuizen geven. En kom me dus (niet persoonlijk bedoeld) niet aan met de heersende BS van c-biased hoef je niet "te biasen".
In mijn DLX heb ik em ook al 3 x veranderd omdat ik er andere 6V6's inzette steeds. Kan je dus wel waardes gaan noemen maar is zinloos vind ik. Gewoon de amp doormeten met 'n set buizen en de weerstand bepalen daarop.


Ik heb die Super als een zooi losse onderdelen gekocht. Er zaten geen trafo's en speakers bij. FNS heeft nieuwe gemaakt voor me. Ben daar heel tevreden over: uitgegloeid en ge-aged blik (jaja ;-)) voor de UGT

wablief???...is dat de nieuwe kreet bij FNS?


Verder vacuum geïmpregneerd en met de juiste voltages met een 5U4 (zoals besteld). De eindtrafo is op papieren spoel gewikkeld volgens 1848 specs (prefereer ik over de grotere 45216), dus 1 keer interleaved geloof ik. Volgens mij heb jij bijna dezelfde UGT in je Pro (maar dan orig. Triad).

Ik heb een TRIAD 1848 ja > en HAPPY ermee !
de specs waarmee gewikkeld wordt ( of door Ariejan of MM of wie dan ook ) zegt me geen ene moer > KLINKEN moet het !! En daar vallen de meesten zwaar door de mand helaas. In mijn oren klinken de oudjes nog steeds het mooist. Maar ja, als je die niet hebt houdt het op, dan moet je een alternatief kiezen. Fijn dat je tevreden bent over FNS trafoos.


ik zoek nog diverse onderdelen zoals 16/450 caps en een 8/450. Tot nu toe alleen de Sprague Atoms gevonden in die waarden, de TAD Audio Caps als serieus alternatief zijn 20uF. Hou je wel op de hoogte. groetjes

Ik heb die caps haha......echter uit 1962 en ik gebruik ze lekker ook nog !

JaY

future2future
21 april 2006, 00:23
zoo dis wel stoer hoorrr haha