PDA

View Full Version : Eindbuis in Bassman overleden



cosmos
16 april 2006, 16:29
Ik heb een gemodificeerde Bassman Export, waarmee ik het volgende probleem heb.

Ik heb de afgelopen 2 dagen in de studio doorgebracht, waarbij 1 van de 2 eindbuizen (KT66-buizen) toch echt is overleden. Was eerst al een beetje twijfelachtig afentoe, maar is nu flink microfonisch en geeft een hoog rinkelende piep.

De vraag is nu even wat ik erin zal stoppen. Huidige sound vind ik goed, ik heb me al verdiept in JJ's, maar heb het idee dat deze misschien wat te heftig zijn in het laag. (hij is nu al erg heftig)
EH is qua kwaliteit weer niet geweldig (OK, dit is allemaal van horen zeggen/lezen/advies), ik dacht dus aan Svetlana's. Maar zijn 6L6GC (die moet ik hebben toch?) nou hetzelfde als KT66, of verandert mijn sound dan drastisch?

Adviezen van verschillende winkels zijn ook niet echt geweldig geweest. Eurotubes raadt JJ's aan, maar dat is dan ook alles wat hij verkoopt, etc.
Alvast bedankt voor je advies!

jacky
16 april 2006, 18:35
Ben zelf erg te spreken over Tung-Sol 5881 buizen

lekker dikke toon maar ook netjes gemaakt niet van die rammel bakkies


Succes

cosmos
17 april 2006, 19:38
Ben zelf erg te spreken over Tung-Sol 5881 buizen

lekker dikke toon maar ook netjes gemaakt niet van die rammel bakkies


Succes

thanks, zal dat ook eens checken. Nog meer suggesties??

Unicron
18 april 2006, 21:30
Ik weet niet of je amp deze accepteert, het hele 5881/6L6WG/C/B/A etc gebeuren is me een raadsel, maar ik heb mijn Bassman 100 pas gevuld met Sovtek 6L6WXT+ buizen en dat beviel me ondanks dat het een zeer goedkoop kwartetje was ontzettend goed. Veel druk en volume en ook behoorlijk warm.