PDA

View Full Version : verf met pluisjes...



Rw
16 april 2006, 15:03
Ik heb inmiddels de 2e laag van de kleur op mn zelfbouw strat gezet maar net als de eerste komen er pluisjes op... (de eerste kreeg ook bubbeltjes maar die heb ik weggeschuurd voor de 2e laag (korrel 400)). nu na de 2 laag is de verf wel mooi en glad maar er zitten hier en daar nog bobbeltjes op en veel pluisjes... hoe krijg ik die weg... want ik wil gewoon een gitaar met een kleur zonder pluisjes.

ik heb geen verf kamer waar alles steriel is. maar het moet toch wel gewoon kunnen? ik werk met een roller.

kan iemand mij tips geven?

no 1 hops
16 april 2006, 19:55
Ik heb inmiddels de 2e laag van de kleur op mn zelfbouw strat gezet maar net als de eerste komen er pluisjes op... (de eerste kreeg ook bubbeltjes maar die heb ik weggeschuurd voor de 2e laag (korrel 400)). nu na de 2 laag is de verf wel mooi en glad maar er zitten hier en daar nog bobbeltjes op en veel pluisjes... hoe krijg ik die weg... want ik wil gewoon een gitaar met een kleur zonder pluisjes.

ik heb geen verf kamer waar alles steriel is. maar het moet toch wel gewoon kunnen? ik werk met een roller.

kan iemand mij tips geven?koop even een groot stuk plastic, ga naar de douche, sproei de tegels af, leg de folie neer en verf, (zelf zou ik het toch het liefst met een goede kwast doen).
deur dicht, van buiten op slot draaien als je thuis met meerdere personen bent en wachten tot die stof droog is.

Robbert
16 april 2006, 20:25
koop even een groot stuk plastic, ga naar de douche, sproei de tegels af, leg de folie neer en verf, (zelf zou ik het toch het liefst met een goede kwast doen).
deur dicht, van buiten op slot draaien als je thuis met meerdere personen bent en wachten tot die stof droog is.

Plus afzuig aan, mits aanwezig?

Javaca
16 april 2006, 20:28
Hang bij in de kamer waar je werkt een paar natte kleden op. Dit scheelt aanzienlijk in het stof.

Rw
17 april 2006, 11:16
hmmm ja had gekund maar ik denk niet dat mn ouders dat op prijs hadden gesteld...

heb er nu 2 lagen kleur op en van een afstand ziet het er prima uit maar dichterbij zitten er pluisjes... en de zijkanten zien er ook niet masterlijk geverfd uit.

kan ik niet gewoon nu met korrel 1000 ofzo de pluisjes wegschuren en dan lakken?

de hele bouw van de body hging zo goed, maar verfen is een thumb down

no 1 hops
17 april 2006, 12:52
hmmm ja had gekund maar ik denk niet dat mn ouders dat op prijs hadden gesteld...

heb er nu 2 lagen kleur op en van een afstand ziet het er prima uit maar dichterbij zitten er pluisjes... en de zijkanten zien er ook niet masterlijk geverfd uit.

kan ik niet gewoon nu met korrel 1000 ofzo de pluisjes wegschuren en dan lakken?

de hele bouw van de body hging zo goed, maar verfen is een thumb downlaat hem even een week of wat uitharden,
dan net wat je zegt met fijn schuurpapier, neem liever watervast en nog fijner (autospuiter?), leg dat een nacht van te voren in het water dan scheurt het minder snel bij gebruik.
ga dan over op polijstpasta zoals commandant.
misschien heb je die al maar neem een schuurblok van kurk of zo.
dat is niet zo hard, maar toch stevig genoeg.
maar net zoals met alles, het is gewoon uitproberen of het lukt

Rw
17 april 2006, 15:55
hmm klinkt ok
met heel licht schuurpapier schuren-> poleisten -> kijken hoe het dan is...

enne... wat moet ik doen met de zijkanten want die zijn ook niet opperbest... zijn wel dekkend maar ik denk dat ik bij 1 kant iets overenthousiast heb geverfd en nu is het daar een beetje druiperig van 1 kant

no 1 hops
18 april 2006, 16:54
hmm klinkt ok
met heel licht schuurpapier schuren-> poleisten -> kijken hoe het dan is...

enne... wat moet ik doen met de zijkanten want die zijn ook niet opperbest... zijn wel dekkend maar ik denk dat ik bij 1 kant iets overenthousiast heb geverfd en nu is het daar een beetje druiperig van 1 kant
als de drup te dik is probeer ik hem er altijd voor een groot gedeelte weg te snijden met een beitel.
daarna is het gewoon voorzichtig schuren met watervast schuurpapier enz enz