PDA

View Full Version : Amp doet het opeens niet meer...



Veekeren
16 april 2006, 13:43
Het gaat om een 6101 Marshall 30th anniv. combo. Vorige week nieuwe buizen, gisteren mee naar de repetitie genomen.

Ik zet hem een paar minuten geleden aan, even opwarmen, maar er komt over geen enkel kanaal geluid uit. Niet over de combo zelf, niet over de cab. Verschillende kabels geprobeerd, geen verschil. Maar hij maakt ook geen geluid als je de kabel uit de gitaar trekt.

Wat kan dit zijn, iemand een idee? Kapot buisje? En als dat zo is, hoe kan je zien welke het is?... Ik hoop het maar want ik ben nu toch wel enigszins ongerust.

Anders Destium
16 april 2006, 13:45
Zekering doorgebrand.

Het kan zijn dat een buis kortsluiting maakt of iets in die geest, maar het kan ook zijn dat de zekering er zonder duidelijke oorzaak uit is gesprongen. Wat je dus eerst doet is kijken welke zekering is doorgebrand en deze vervangen, als hij gelijk weer springt dan is er iets anders aan de hand. Als hij het weer doet was het echt alleen de zekering en is er verder niets aan de hand.

Veekeren
16 april 2006, 13:48
Oke, dat wordt dus een versterkloos gitaarweekend. En nog even uitzoeken waar die zekeringen zitten en er uit zien - want zoals je al merkt heb ik er nog weinig ervaring mee...

AART
16 april 2006, 13:54
achter op de amp, staat meestal iets van 1,5A SB of T boven.

je moet een zekering van de zelfde waarde er terug in stoppen, en een slow blow(time delay) type, anders schiet ie direct weer.

Veekeren
16 april 2006, 14:09
Heren, ontzettend bedankt voor jullie reactie, maar hij doet het weer. Ik denk dat het zat in de series/parallel schakeling van mijn effectloop. Had daar al aangezeten dacht ik, maar ik zal wel verward zijn geweest :) Beetje noob-erig, waarvoor mijn excuses, maar ieder mensch maakt fouten :D