PDA

View Full Version : Stop maar.. de holy grail of tone is here!



morris
16 april 2006, 13:24
Tja, jullie hebben mijn gezeur lang genoeg moeten aanhoren, maar het is me eindelijk gelukt! Voorwaar, zie hier mijn holy grail!

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Naylor.jpg

Het is een 100% origineel, dead mint exemplaar uit de Detroit fabriek. Tegenwoordig worden ze niet meer door Naylor zelf gemaakt maar komen ze uit Dallas. Serienummer 000219!!!

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Naylorback.jpg

En vanmorgen even een paasconcert gegeven voor de buren, man wat gaat dat ding loeihard!

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/NaylorBogner.jpg


Vrolijk pasen allemaal!

Morris

bluegate
16 april 2006, 13:31
Zo, hebben we dat ook weer gehad... :seriousf:


Gefeliciteerd, want daar was je al heel lang naar aan het zoeken.
Waar heb je deze vandaan?

Nou even clips opnemen voor ons allemaal, en niet zeiken dat je nog alles
moet inregelen of programmeren zoals je monster rack!
Gewoon gitaar, amp & speakerkast. :gitarist:

BeeJee
16 april 2006, 14:22
Gefeliciteerd Morris! Wij willen Clips! :rockon:

Tristan
16 april 2006, 14:47
Gefeliciteerd!
Interessant ding...
Eenkanaalsamps vind ik zowieso meestal beter klinken dan channel switching amps...
Volgens mij is Naylor normaliter niet te krijgen in Nederland toch?

Lock en Load
16 april 2006, 15:26
Haha LOL, tja, vind er maar eens eentje... Ze zijn nog zeldzamer dan gitaristen zonder gas....

En hoe zit het dus met die gitarist zonder gas...?:p

srv-man
16 april 2006, 18:13
Hey Morris,


Eindelijk dan! Ben benieuwd hoe het klinkt, een paar clipjes zouden natuurlijk wel leuk zijn. Gaat hij parallel aan de CAE in je rack (WDW)?

BTW: ik wist het al, gisteren kwam je mijn gitaarmaat Marco tegen bij PL......

Gr, Theo

LordRiffenstein
16 april 2006, 18:42
Mmm komt me bekend voor:

http://lordriffenstein.com/images/Tonefest/Drool.jpg

:rockon: :rockon:

Conga-rats dude!!!

morris
16 april 2006, 21:31
Dankjewel jongens, ik ben er trots op dat van een zwak moment van Chris gebruik heb kunnen maken :). Ik weet bijna zeker dat ik de enige in Nederland ben met zo'n ding, volgens mij zijn er maar een handvol in heel Europa. Ik ben er zeker 3 jaar naar op zoek geweest, en nu dan toch eindelijk.

Hey Theo, de Naylor wordt de basis voor de WDW set. Ik wil de Naylor nog laten modificeren zodat ik de hi en lo input via midi kan schakelen, dan heb ik twee kanalen en de rest doen de pedaaltjes en de volumeknop op mijn gitaar. Het is verbazingwekkend hoe het karakter van deze amp reageert op het gebruik van dynamiek en mijn volumeknop op de gitaar. En dan het wet-rack ernaast uiteraard. Ik moet nog even expirimenteren hoe mijn 3+ op de eindtrap van de Naylor klinkt, want dat is uiteraard ook nog een optie. Overigens, ik liep Marco inderdaad bij Paul tegen het lijf, bevalt zijn PL cab?
Trouwens Marco, ik weet dat je zit te LURKEN, je kunt net zo goed een wachtwoord aanvragen en mee-ouwehoeren!

Voor wat betreft clips, die komen snel genoeg. De studio is nu twee maanden dicht, maar ik begin binnenkort aan opnames voor een nieuwe CD met een paar oude bekenden ;-) En binnenkort wip ik toch ff bij Youri aan, misschien dat we dan ff tijd hebben om wat clipjes te maken tussen het bier drinken door.

Morris

bluegate
16 april 2006, 21:49
@Youri, get that sucker on tape... :seriousf:


Ben benieuwd, heb op HRI wel clips gehoord en die klonken erg goed.
Dynamisch geluid.

Krijg je niet teveel volume verschillen als je switched tussen Hi & Lo input?
Of ga je meer modden om dat te voorkomen?

morris
16 april 2006, 22:12
@Youri, get that sucker on tape... :seriousf:


Ben benieuwd, heb op HRI wel clips gehoord en die klonken erg goed.
Dynamisch geluid.

Krijg je niet teveel volume verschillen als je switched tussen Hi & Lo input?
Of ga je meer modden om dat te voorkomen?

Hey Dave, kijk maar eens op de site (http://www.andymost.com) van Andy Most (Mondoslug op HRI), wat je daar hoort is SD60. Het verschil tussen Hi en Lo input is er eigenlijk nauwelijks, hi voegt alleen een extra gain stage toe. Als ik het modden laat doen, zal het niet het amp principe mogen aantasten. Het liefste had ik gewoon een Lehle kastje of een gast die heel snel de kabel kan in en uitprikken LOL ;-)

Morris

LordRiffenstein
16 april 2006, 22:45
Hey Dave, kijk maar eens op de site (http://www.andymost.com) van Andy Most (Mondoslug op HRI), wat je daar hoort is SD60. Het verschil tussen Hi en Lo input is er eigenlijk nauwelijks, hi voegt alleen een extra gain stage toe. Als ik het modden laat doen, zal het niet het amp principe mogen aantasten. Het liefste had ik gewoon een Lehle kastje of een gast die heel snel de kabel kan in en uitprikken LOL ;-)

Morris

Heeft die Naylor niet het probleem dat je niet tegelijkertijd in Lo en Hi kan inpluggen zoals bv bij een THD Bivalve?? Indien niet kan je toch met een simpel A/Btje werken, denk dat PL dat wel kan brouwen voor je :cooler:

morris
16 april 2006, 23:27
Heeft die Naylor niet het probleem dat je niet tegelijkertijd in Lo en Hi kan inpluggen zoals bv bij een THD Bivalve?? Indien niet kan je toch met een simpel A/Btje werken, denk dat PL dat wel kan brouwen voor je :cooler:

Klopt Yoeri, de Naylor pikt dat idd niet. Het zal dus intern moeten gebeuren!

Morris

Jimi Hendrix
17 april 2006, 10:16
Gefeliciteerd!
Mooie bak, klinkt vast ook goed hehe.

vinni
17 april 2006, 10:22
Goedemorgen!


Da's pas een amp!......Mooi hoor Morris.

Vragen als "Hoe klinkt-ie" lijken me totaal overbodig.

En de looks....echt geweldig.

Ik heb een rack setup. Doe ik ook zeker niet weg (ik weet hoe dat gaat onderhand :satisfie: ) Maar er ook zeker een goeie head bij.

Groet en speel ze.

P.s. die OCD zal dr ook wel lekker over klinken.

Vinni

morris
17 april 2006, 10:59
Hey Vinni, inderdaad, jouw OCD doet goede diensten, geweldig ding, vooral als boost voor de CAE. En die Naylor 'eats pedals for breakfast', daar heb ik een red snapper voor hangen, ook super.

Morris

Alain
17 april 2006, 15:03
ziet er leuk uit, morris, enne... gaat de SE dan buiten? (niet echt subtiele hint) of ga je de 2 heads samen met de CAE gebruiken?

MarcoB
17 april 2006, 18:38
Morris wrote:
Trouwens Marco, ik weet dat je zit te LURKEN, je kunt net zo goed een wachtwoord aanvragen en mee-ouwehoeren!

OK, mee-ouwehoeren, dat lukt me wel (btw, hoe plaats je een citaat??).

Ik zal me maar even voorstellen:
Ik ben Marco, en ik speel gitaar. Duh.
Huidige spullen:
Gitaren:
Zion met EMG's: klinkt lekker en speelt fantastisch, op dit moment mijn 'main axe'
MXG met Anderson elementen. Klinkt nog beter, maar speelt iets minder lekker, vind ik.
PRS Custom uit '91. Speelt nog lekkerder dan de Zion. Klinkt geweldig op de Humbucker standjes, maar minder in de tussenstandjes (te dun).

Versterkerzooi:
Hafler Triple Giant: mooie pre-amp.
VHT 2/90/2: geen verdere introductie nodig
sinds zaterdag: een Paul Lenders gitaarcab, 2x12" met Eminence the Legend V12. Klinkt strak, maar kan niet wachten om hem op bandvolume uit te testen (ik probeer mijn buren te vriend te houden).
Marshall JCM900 100W Dual Reverb Combo (9101 of zoiets). Gebruik ik nu eigenlijk niet meer
Oh, ja, ook nog ergens een Marshall 4x12" kast staan.
En een Palmer speaker simulator.
Ik ben wat laks in het opruimen van spullen!

Effectenbende:
Sinds kort: TC G-force.
Kwam in de plaats voor: G-major (iemand interesse?)
Behringer equalizer DEQ2496 (doe ik eigenlijk te weinig mee, maar wil het weer meer gaan gebruiken)

Verder nog:
Line 6 PODXt Pro (vooral voor huiskamervolumes toch wel erg goed. en laatst geprobeerd op hoog volume op een goede eindtrap en dat klinkt dan toch ook helemaal niet verkeerd; wel alles goed instellen!)
Line6 Pod PRO, de voorloper. Klinkt toch heel wat minder organisch, hoewel sommigen er nog bij zweren. Nu ik er bij nadenk: wil ik eigenlijk ook wel vanaf.

Nog wensen?
Ja, natuurlijk. Waarom zit je anders al maanden te lurken op dit forum? :)
Te denken valt aan een: CAE OD100, een mooie suhr, etc.

Marco

Tristan
17 april 2006, 19:04
Hee MarcoB, gegroet!!!
Heb je die CAE OD100 al eens geprobeerd dan, want ik was er niet bepaald van onder de indruk toen ik hem bij Van De Haar testte...
Het schijnt wel dat er een nieuwe Scott Henderson/Michael Landau gain mod komt op het tweede kanaal, zodat hij wat minder gain heeft en vetter klinkt (het lijkt nu, mijns inziens, wel een Metal bak, zeker met de boost aan), de OD50 schijnt ook iets anders te klinken, maar al met al denk ik toch geen partij voor de Hook (zeker niet voor die met de nieuwe trafo's)...
Erik zegt zelf overigens ook dat die Hook veel beter is, ik wilde hem eerst niet geloven, maar na een tijdje spelen en tweaken moest ik hem toch wel volmondig gelijk geven... De Hook is tot nu toe wat mij betreft de beste channel switching amp die ik ooit gehoord heb... De Two Rock heb ik nog niet gehoord trouwens...

srv-man
17 april 2006, 20:40
Ha Marco, leuk dat je ook gaat posten! Kan niet wachten om die PL kast te horen...

@Tristan: de OD100 hebben we bij vdHaar getest. We kwamen eigenlijk allebei voor een eindtrap, ik had de CAE3+ meegebracht. Enfin, klonk niet slecht, maar daarna ging de OD100 aan, en dat maakte toch wel heel erg veel indruk. De Hook was toen net in ontwikkeling naar fase 2 (andere trafo's enzo), dus die konden we er niet naast zetten.
Later heb ik nog wel een Hook naast mijn huidige setje gehad (waar ik eigenlijk zeer content mee ben), en de Hook klinkt ook goed, dus het zo leuk zijn ze eens naast elkaar te horen. Maar eigenlijk heb ik nog meer GAS voor dat Egnater spul....

Tristan
17 april 2006, 21:28
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar die Egnater dingen...
Dus je vond die OD100 beter klinken dan de 3+SE?
Die Hook met de nieuwe trafo is echt waanzinnig!!!

srv-man
17 april 2006, 21:42
Ik heb niet de SE, maar de 1e versie (3+).
De OD100 vond ik inderdaad lekkerder dan de 3+ icm met VHT en Mesa eindtrappen. De OD100 klinkt volgens mij zo lekker door de geweldige eindtrap die erin zit (moest wel erg hard....). Maar met mijn huidige eindtrap (een Egnater design) is de 3+ ook echt super. Vooral kanaal 2 is te gek (think Lukather op Kingdom of Desire). Eigenlijk moet ik ze (OD100, Hook2, Egnater MOD100, mijn setje) allemaal eens naast elkaar horen.

Om toch even de link naar de Naylor te leggen. Op HRI staat 2x dezelfde clip: 1x OD100 en 1x Naylor (weliswaar een Duel 60). Ik vind de Naylor lekkerder klinken...
Check: http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=18110

bluegate
17 april 2006, 22:09
Dat was ook de clip die ik bedoelde.
De Naylor klinkt in die clip beter dan de OD100, maar dat zegt niets.
Je kunt pas een goede vergelijking maken als je ze naast elkaar zet, en je eigen spullen gebruikt.

De OD100 is een goede eindtrap, maar de Naylor heeft het voordeel van het
kleinere vermogen.
De 2 eindbuizen in de Naylor zullen eerder "echt" gebruikt worden dan de 4 eindbuizen
van de OD100.

Tristan
17 april 2006, 23:56
Nou sorry hoor, maar zo'n geluid als in die clips haal je uit elke versterker met een DS1 ervoor (het is erg hi-gain en klinkt naar mijn idee helemaal niet puur), dat is gewoon zo'n Satriani sound en hij heeft er bij de OD100 volgens mij meer gain ingedraait, want die klinkt nu rommeliger dan de Naylor, maar de Naylor compresst op het clipje bijna net zo erg als de OD100 en dat dan voor een eenkanaalsbak... Ik vind die mid spike van de OD100 trouwens wel lekker klinken op opnames, wel lekker gemeen, die Naylor lijkt gewoon wat voller van sound en heeft op de clips wat minder low end rumble/modderigheid...
Als ik op het clipje afga dan snap ik niet wat er zo speciaal is aan die Naylor, hij klinkt hierop als een channel switching amp en komt niet in de buurt van de puurheid en directheid van laten we zeggen een Marshall handwired...
Maar goed dat ik nooit op clipjes afga...
Niet om te bitchen ofzo hoor, ik begrijp die clipjes gewoon niet zo goed, want als dat echt is wat die Naylor doet (maar dat geloof ik dus niet), dan vind ik het allemaal niet zo bijzonder en zou ik zeker die Hook met de nieuwe trafo eens testen...
Dan klonken die clipjes van Lord Riffenstein met de Engl en Aiken dacht ik beter...

bluegate
18 april 2006, 08:36
Misschien omdat de Dual 60 zoals in de clip een Channelswitcher is??? :seriousf:

Die van Morris is een echte 1 kanaals versterker.
En die wil ik graag horen, dus hopelijk gaat ie binnenkort naar Yoeri en
worden er wat clips gemaakt.

LordRiffenstein
18 april 2006, 09:45
En die wil ik graag horen, dus hopelijk gaat ie binnenkort naar Yoeri en worden er wat clips gemaakt.

Hij komt ZEKER maar ik moet eerst mijn opname-zooi terug voor mekaar krijgen anders worden het 30s video-opnames met de foto-camera.

morris
18 april 2006, 13:36
De dual klinkt inderdaad anders dan de SD60. Hoe precies weet ik niet, maar volgens enkele mensen die het nodige er van af weten heeft de dual de nodige ontwerp issues. De SD 60 wordt alom beschouwd als DE Naylor wannahave. En ik weet waarom. Ik vond overigens de Naylor op de clipjes sterker als de OD 100. Maar goed, clipjes zeggen zo weinig, er zijn veel te veel variabelen. Daarom ben ik er meestal ook niet kapot van, tenzij ze in een studio met een goede room mike worden opgenomen.

Morris

Chiel
18 april 2006, 15:48
Dus je vond die OD100 beter klinken dan de 3+SE?

Lastig vergelijken. Ligt er helemaal aan welke eindtrap er achter hangt. Laatst een keertje aangesloten gehad op een mesa 20/20 en dat klinkt lang niet zoals op een VHT2/50/2. En (helaas) zullen er heus nog wel wat andere eindtrapjes in de markt zijn die de CAE een heel andere sound geven.

Tristan
18 april 2006, 17:54
Grappig dat die Duel toch een tweekanaalsbak is, dus ik neem dan aan dat die die Naylor van Morris waar het hier over gaat heel anders klinkt... Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd aan het worden ben... Ik ben zelf ook nog in de run voor een eenkanaalsbak, vandaar...
Een van de redenen dat ik nooit aan een preamp en poweramp combinatie zou beginnen is ook het feit dat je dan weer de ideale combinatie daarvan moet weten te vinden...

MarcoB
18 april 2006, 18:30
Maar eigenlijk heb ik nog meer GAS voor dat Egnater spul....

Ik ben bang dat ik hetzelfde gevoel heb. Ik weet inmiddels hoe belangrijk een eindtrap is, en dat Egnater ooit een mooie heeft ontworpen (Velocity Valve) staat buiten kijf. Daar zal hij in z'n nieuwe ontwerpen toch niet al teveel van afwijken? En dan dat concept met die modules staat me ook wel aan; ben je een geluid zat, of wil je wat anders, koop je een nieuwe module, zonder weer een enorme investering te hoeven doen (hoewel het spul niet echt goedkoop is, maar je kan niet alles hebben)

El Bastardo
18 april 2006, 18:55
Hey Morris,

vette amp, Ik BEN JALOERS!!!
Wanneer verkoop je hem aan mij ;-)

grtz,

LP..

morris
18 april 2006, 19:48
Hey Morris,

vette amp, Ik BEN JALOERS!!!
Wanneer verkoop je hem aan mij ;-)

grtz,

LP..

Daar heb jij straks helemaal geen geld meer voor kerel ;-)
En tijd al helemaal niet! LOL

Morris

morris
18 april 2006, 19:52
Lastig vergelijken. Ligt er helemaal aan welke eindtrap er achter hangt. Laatst een keertje aangesloten gehad op een mesa 20/20 en dat klinkt lang niet zoals op een VHT2/50/2. En (helaas) zullen er heus nog wel wat andere eindtrapjes in de markt zijn die de CAE een heel andere sound geven.

De eindtrap bij CAE spul bepaalt voor 60% de sound. Mijn 3+ se met Suhr mods in de return van een OD100 klinkt 100% identiek aan een OD100 classic. Over een VHT eindtrap is het een hele andere amp...

Morris

morris
18 april 2006, 20:00
Ik ben bang dat ik hetzelfde gevoel heb. Ik weet inmiddels hoe belangrijk een eindtrap is, en dat Egnater ooit een mooie heeft ontworpen (Velocity Valve) staat buiten kijf. Daar zal hij in z'n nieuwe ontwerpen toch niet al teveel van afwijken? En dan dat concept met die modules staat me ook wel aan; ben je een geluid zat, of wil je wat anders, koop je een nieuwe module, zonder weer een enorme investering te hoeven doen (hoewel het spul niet echt goedkoop is, maar je kan niet alles hebben)

Hey die Marco, welkom! Zeg niet dat ik niet goed kan ronselen ;-)
Ik ben ook wel eens benieuwd naar dat Egnater spul. Ik heb ooit de preamp met eindtrap (van Randall meen ik) getest en daar was ik niet kapot van. Een paar weken geleden heb ik de nieuwe head van Randall (Lynchbox) getest met de modules, en er waren twee modules, t.w. de Grail en nog een plexi achtige die ik waanzinnig vond klinken... Zeker een tip!

Morris

srv-man
18 april 2006, 20:50
Ten aanzien van die clips: het zegt inderdaad niet heel erg veel, bij de clips van Lord Rif had ik ook geen idee wat wat was. De enige manier om het echt te beoordelen is de amps naast elkaar te zetten en er zelf over te spelen. Ipv hier alsmaar te lullen zouden we dat wat vaker moeten doen ;)

@Morris, de Randall RM4 (modulaire preamp, Egnater ontwerp, qua opbouw gelijk aan de Egnater M4 maar met andere (goedkopere) componenten) heb ik ook gehad. Niet slecht hoor, maar mijn CAE veegde er toch de vloer mee aan qua punch, directheid, etc.
Ben daarom des te benieuwder naar het echte Egnater spul, dat moet toch wel kick-ass zijn.
En inderdaad, de eindtrap is zeeeer bepalend. Ik kan wel zeggen dat ik zo'n beetje alle eindtrappen aangesloten heb gehad (op de VHT Classic na dan) en mijn huidige eindtrap (voorzien van JJ/Tesla E34L, die zijn ook vrij bepalend) mij het beste bevalt. Het setje houdt zich ook prima staande naast de leukere tops...

El Bastardo
18 april 2006, 21:08
Daar heb jij straks helemaal geen geld meer voor kerel ;-)
En tijd al helemaal niet! LOL

Morris

hehe, dan moet je hem nog voor half november verkopen ;-)

AART
18 april 2006, 22:14
hmm, alle oude rotten uit het rack-gear gedeelte stappen binnenkort over op heads en dan sterft het uit hier? :satisfie:

bluegate
18 april 2006, 22:48
Nee hoor, altijd een excuus om iets "erbij" te hebben.

morris
18 april 2006, 23:51
Ten aanzien van die clips: het zegt inderdaad niet heel erg veel, bij de clips van Lord Rif had ik ook geen idee wat wat was. De enige manier om het echt te beoordelen is de amps naast elkaar te zetten en er zelf over te spelen. Ipv hier alsmaar te lullen zouden we dat wat vaker moeten doen ;)

@Morris, de Randall RM4 (modulaire preamp, Egnater ontwerp, qua opbouw gelijk aan de Egnater M4 maar met andere (goedkopere) componenten) heb ik ook gehad. Niet slecht hoor, maar mijn CAE veegde er toch de vloer mee aan qua punch, directheid, etc.
Ben daarom des te benieuwder naar het echte Egnater spul, dat moet toch wel kick-ass zijn.
En inderdaad, de eindtrap is zeeeer bepalend. Ik kan wel zeggen dat ik zo'n beetje alle eindtrappen aangesloten heb gehad (op de VHT Classic na dan) en mijn huidige eindtrap (voorzien van JJ/Tesla E34L, die zijn ook vrij bepalend) mij het beste bevalt. Het setje houdt zich ook prima staande naast de leukere tops...

Domme vraag van mij misschien, maar zijn de modules van egnater en randall uitwisselbaar in de Egnater/Randall chassis? Want die randall Grail klonk echt kick ass...

Morris

morris
18 april 2006, 23:54
hmm, alle oude rotten uit het rack-gear gedeelte stappen binnenkort over op heads en dan sterft het uit hier? :satisfie:

Ha LOL, dat zal wel los lopen, we moeten toch ook wat 'schmear' hebben of niet? Je moet het zo zien, één eindtrap minder = twéé fx units meer!

Overigens, net ff de 3+ in de return van de Naylor gemikt...:rockon::rockon:

Morris

Chiel
19 april 2006, 08:59
hmm, alle oude rotten uit het rack-gear gedeelte stappen binnenkort over op heads en dan sterft het uit hier? :satisfie:

Valt allemaal wel reuze mee hoor! Rack zal altijd handig blijven. Ben inmiddels ook plannen aan het beramen om met twee aparte 19" racks te gaan werken. Eentje met preamp en eindtrap en een tweede met alleen FX units. Zodoende kan ik het FX rack straks gebruiken met . . . Jawel een top :p.

Harm
19 april 2006, 10:00
Ha LOL, dat zal wel los lopen, we moeten toch ook wat 'schmear' hebben of niet? Je moet het zo zien, één eindtrap minder = twéé fx units meer!

Overigens, net ff de 3+ in de return van de Naylor gemikt...:rockon::rockon:

Morris

Hé Morris!

Ik wist niet dat de eindtrap dan zoveel van je geluid maakt! Hmmm... dus moet ik eens goed gaan zoeken naar alternatieven voor eindtrappen!! Geinig dat dan die eindtrappen van de toppen zo lekker klinken... zou dat komen doordat die eerder een randje aan het pré-amp signaal willen geven?

Verder: mooie amp! Ziet er echt sjiek uit, zal nog mooier klinken! :rockon:

AART
19 april 2006, 16:32
LOl, ik hoor al allemaal uitbreidingsplanne, komt dus wel goed :cooler:


Hoop zeer binnenkort mijn eigen rackje te kunnen gaan aansluiten :)

srv-man
19 april 2006, 17:21
Domme vraag van mij misschien, maar zijn de modules van egnater en randall uitwisselbaar in de Egnater/Randall chassis? Want die randall Grail klonk echt kick ass...

Morris

Voor zover ik weet zijn de modules inderdaad uitwisselbaar met als enige beperking dat de nieuwe 2-kanaals Egnater modules in een chassis van de vorige generatie niet schakelbaar is tussen de 2 kanalen.

Ik vond de Randall Plexi module trouwens ook echt te gek....

bogner
24 april 2006, 21:43
Vind de kleur er niet uitzien van de taylor. Maar waar kan je de haed het meeste meer vergelijken ? Kwa tone enz. Mesa , fender .. Marshall

bluegate
24 april 2006, 22:32
Wat heeft Morris nou ook al een Taylor...???? :seriousf:

Het mot niet gekker worde!

bogner
24 april 2006, 22:49
O sorry verkeerd gelezen!

Bedankt he !
Kan ik ook ergens soundsamples beluisteren ?

groet


Henk

bluegate
24 april 2006, 23:00
Maakt niet uit, ik vond 'm leuk.

Er staan wat links in dit topic met clips.
Die naar Hugeracksinc verwijzen is de Naylor Dual 60, de twee kanaals versie.
Een andere is een link naar een site waar dezelfde Naylor als van Morris te beluisteren is.

Rectifier
25 april 2006, 12:23
Wat heeft Morris nou ook al een Taylor...???? :seriousf:

Het mot niet gekker worde!

Heeft ie wel gehad ja ;-)
Net als ik... :-D

peter_heijnen
2 november 2006, 14:56
Om toch even de link naar de Naylor te leggen. Op HRI staat 2x dezelfde clip: 1x OD100 en 1x Naylor (weliswaar een Duel 60). Ik vind de Naylor lekkerder klinken...
Check: http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=18110

Oud paas topic uit de mottenballen.

Haha grappig, Morris en ik kwamen er toevallig achter dat we in dezelfde straat zijn opgegroeid. Uiteraard wees hij me al snel en imo zeer terecht op zijn Naylor. Ik kwam zojuist op de site van de maker van bovenstaande soundclips terecht, en Jezus, wat klinkt die duel drive 60 al te gek. Ik word nou dus echt heel benieuwd naar die superdrive! Bij het horen van de Naylor komt vooral het woord "tight" bij me op: de juiste frequenties in het juiste volume op de juiste plaats.

http://www.evesappleband.com/Clips.htm

En als je naar beneden scrollt kun je horen hoe een Marshall verandert als je met de beroemde Variac aan de gang gaat, leuk.

morris
2 november 2006, 23:40
Oud paas topic uit de mottenballen.

Haha grappig, Morris en ik kwamen er toevallig achter dat we in dezelfde straat zijn opgegroeid. Uiteraard wees hij me al snel en imo zeer terecht op zijn Naylor. Ik kwam zojuist op de site van de maker van bovenstaande soundclips terecht, en Jezus, wat klinkt die duel drive 60 al te gek. Ik word nou dus echt heel benieuwd naar die superdrive! Bij het horen van de Naylor komt vooral het woord "tight" bij me op: de juiste frequenties in het juiste volume op de juiste plaats.

http://www.evesappleband.com/Clips.htm

En als je naar beneden scrollt kun je horen hoe een Marshall verandert als je met de beroemde Variac aan de gang gaat, leuk.

Hey Peter!

Ik hoop dat ik je niet te zeer heb aangestoken hehehe, als je in de buurt bent, laat het me maar weten en dan zal ik hem je laten horen. Je beschrijving tight en de juiste frequenties op de juiste plaats klopt i.i.g. precies. Overigens, over een weekje of twee heb ik nieuwe opnames klaar met de Naylor. Niets bijzonders, gewoon wat standaardcovers voor promo doeleinden van mijn top 40 bandje, maar ik vond het wel leuk om alles eens een keer met één single channel amp, één od pedaaltje en een 4x12 op te nemen i.p.v. een huge rack met 20 presets etc. Was een louterende ervaring kan ik je zeggen! Ik zal wel wat MP3's posten als ik het afgemixt heb.

Groetjes,
Morris

Tristan
3 november 2006, 00:27
Oud paas topic uit de mottenballen.

Haha grappig, Morris en ik kwamen er toevallig achter dat we in dezelfde straat zijn opgegroeid. Uiteraard wees hij me al snel en imo zeer terecht op zijn Naylor. Ik kwam zojuist op de site van de maker van bovenstaande soundclips terecht, en Jezus, wat klinkt die duel drive 60 al te gek. Ik word nou dus echt heel benieuwd naar die superdrive! Bij het horen van de Naylor komt vooral het woord "tight" bij me op: de juiste frequenties in het juiste volume op de juiste plaats.

http://www.evesappleband.com/Clips.htm

En als je naar beneden scrollt kun je horen hoe een Marshall verandert als je met de beroemde Variac aan de gang gaat, leuk.

Hee Peter,

Coole site met die soundclipjes...
Die Naylor lijkt in de clipjes inderdaad behoorlijk op de Marshall op tien met de Variac op 110V, die Marshall+Variac 110V setting klinkt erg lekker zeg, heel dik in het midden...
Misschien nog een beetje ongedefinieerd voor mijn gevoel, maar wel een vette sound...
Als ze het voltage van die Variac verder omlaag gooien vind ik het alleen maar minder gaan klinken, veel dunner en veel minder ballen, klinkt als een power attenuator...
De Naylor Dual hebben Michael en ik ook nog een nanoseconde aangesloten gehad waarna we besloten dat het voor ons in ieder geval niet de amp was die we zochten, veel te gecompressed en iets lelijks in het midlaag, een beetje te klinisch ook...
Misschien heeft Van De Haar die nog staan...
Wat betreft de OD100 clipjes, zo klinkt dat ding dus echt, superdun, geen ballen en geen mids, zowel Michael als ik vonden dat ding echt waardeloos klinken, check dat clipje van het cleane kanaal: zo plat als een dubbeltje...
Echt om te huilen zo grappig die OD100... :seriousf:

LordRiffenstein
3 november 2006, 07:39
De Naylor Dual hebben Michael en ik ook nog een nanoseconde aangesloten gehad waarna we besloten dat het voor ons in ieder geval niet de amp was die we zochten, veel te gecompressed en iets lelijks in het midlaag, een beetje te klinisch ook...
Misschien heeft Van De Haar die nog staan...

Helaas heeft die Naylor Dual erg weinig gemeen met die SD60 van Morris :nervous: :confused:

peter_heijnen
3 november 2006, 08:08
als je in de buurt bent, laat het me maar weten en dan zal ik hem je laten horen.

U gaat van ons horen.... :)

peter_heijnen
3 november 2006, 08:12
Echt om te huilen zo grappig die OD100... :seriousf:

Ik dacht nav de clips dat die gozer zijn clean geluid niet fatsoenlijk kan instellen, of is die od100 nou echt zo kut? Scott Henderson en Landau hebben er toch ook op gespeeld?

peter_heijnen
3 november 2006, 08:15
Helaas heeft die Naylor Dual erg weinig gemeen met die SD60 van Morris :nervous: :confused:

Ik word nou heel heel erg nieuwsgierig, wat is het verschil met de superdrive?

Mss wil Morris een Naylor demo geven op 5 mei?

morris
3 november 2006, 09:18
Ik word nou heel heel erg nieuwsgierig, wat is het verschil met de superdrive?

Mss wil Morris een Naylor demo geven op 5 mei?

Wat is 5 mei? Alweer iets waar ik niet voor ben uitgenodigd?? :seriousf:

De Duel is eigenlijk ontstaan uit de wens van enkelen om de hi- en low input van de Superdrive schakelbaar te maken en zo een verkapte channel switcher te maken. Er zit blijkbaar ook een groot verschil tussen de oude Detroit series en de nieuwe Texas Duel-series. Volgens Suhr heeft de Duel een aantal ontwerpfouten die hem zwaar inferieur maken aan de SD60. O.a. de bite-switch die bij sommige modellen alleen op het cleane kanaal werkt, terwijl dat net 80% van de mojo is van de SD60. Ik heb zelf nog geen duel geprobeerd overigens. Ik weet in ieder geval wel dat compressed het laatste is wat in mij opkomt als ik de SD60 bespeel. De sound is ongeloofelijk goed uitgebalanceerd, met een lekker mid-laag oomph die ik nog bij geen enkele versterker heb gehoord. Vintage, maar superstrak met harmonischen te over. Mijn CAE is veel muddier. Ik heb laatst een demo gegeven en daar viel bij een bassist zelfs de mond open, zou genoeg moeten zeggen hehe. Yoeri heeft de mijne ook al eens gehoord/bespeeld, maar ik mag hem niet meer meenemen naar onze ampfests :seriousf:

Groetjes,
Morris

peter_heijnen
3 november 2006, 09:37
Wat is 5 mei? Alweer iets waar ik niet voor ben uitgenodigd?? :seriousf:

Yoeri heeft de mijne ook al eens gehoord/bespeeld, maar ik mag hem niet meer meenemen naar onze ampfests :seriousf:


5 mei is vintage ampmeeting in "Zitterd". Youri gaat zich die dag hopelijk verbijten.... :)

Tristan
3 november 2006, 11:46
Helaas heeft die Naylor Dual erg weinig gemeen met die SD60 van Morris :nervous: :confused:

Ja, maar dat is toch wel dezelfde amp als in de clipjes die Peter postte...
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik de sound in de clipjes wel lekker vind klinken, maar dat Michael en ik die sound er niet echt uit hebben gekregen, maar veel moeite hebben we inderdaad ook niet gedaan...
Ik denk zelf dat de Superdrive beter zal klinken, ik heb al veel verschillende verhalen gehoord over die Dual en niet iedereen is even positief...

Tristan
3 november 2006, 11:50
Ik dacht nav de clips dat die gozer zijn clean geluid niet fatsoenlijk kan instellen, of is die od100 nou echt zo kut? Scott Henderson en Landau hebben er toch ook op gespeeld?

Nee, echt, zo klinkt die OD100...
Ik wist ook niet of ik nou moest lachen, huilen of huilen van het lachen, maar uiteindelijk werd het het laatste...
Scott Henderson gebruikt tegenwoordig volgens mij het cleane kanaal niet eens meer en als hij het cleane kanaal al gebruikte dan was het met een RC Booster met de gain maximaal en dan zijn volumeknop terugdraaien, klinkt al wel een stuk beter dan de OD100 an sich...

peter_heijnen
3 november 2006, 12:24
en als hij het cleane kanaal al gebruikte dan was het met een RC Booster met de gain maximaal en dan zijn volumeknop terugdraaien, klinkt al wel een stuk beter dan de OD100 an sich...

De rc heb ik al....... hahaha. Ik ken die filmpjes met Henderson en zijn xotic's wel en daar klinkt die od100 toch zeker niet verkeerd.

Wat mij opvalt in de soundclips van deze Joe Dzialak is dat het geluid van de od100 imo minder mooi op zijn plek valt en een bepaalde directheid in het midden mist, min of meer definitie dus. Het geluid van de od100 lijkt wat meer te "zwemmen". Is het mss niet ook een kwestie van juiste eq?

Ik vind het allemaal best lastig eigenlijk. Wat vind jij eigenlijk van Two Rock? Ik heb daar bij Haar eens op gepield en vond dat zeker ook wel wat. Erik liet me toen ook een Vovox uitproberen, die heb ik toen maar meteen mee naar huis genomen.

LordRiffenstein
3 november 2006, 12:30
Wat vind jij eigenlijk van Two Rock? Ik heb daar bij Haar eens op gepield en vond dat zeker ook wel wat. Erik liet me toen ook een Vovox uitproberen, die heb ik toen maar meteen mee naar huis genomen.

Als ik me niet vergis was ik daar toen ook :-)

Ik was ook vol goede verwachtingen van de OD100 maar vind er niks aan. Heb tijdens mijn vakantie in Spanje bij vrienden nog eens een OD100 gehoord en die klonk wel lekker. Geen idee welke versie maar de cab was a small-sized 4x12 van Mesa met vermoedelijk GEEN V30s en dat maakte VEEL verschil.

Ik vind persoonlijk de Hook, de Guytron en mijn Masotti een heel stuk beter dan die OD100.

morris
3 november 2006, 12:50
het probleem met de OD 100 is dat er te veel verschillende versies (en modificaties) in omloop zijn naar mijn mening. Suhr moet zijn soldeerbout eens in de la leggen en een nieuwe amp gaan ontwerpen ;-)
Ik heb nu over een stuk of 4 verschillende OD's gespeeld en ze klonken allemaal anders, van slecht/redelijk tot zeer goed. De beste was een classic met een Bogner 4x12 met v30.

vwb clips, Joe heeft een monster sound en is een goede gitarist. Clipjes zijn vaak zo verraderlijk om een amp op te beoordelen. Het ligt er net aan waarmee, en in welke context het is opgenomen. Het allerbelangrijkste van een amp (feel, response en dynamisch bereik) hoor je niet.

Morris

peter_heijnen
3 november 2006, 12:55
Als ik me niet vergis was ik daar toen ook :-)

Ik vind persoonlijk de Hook, de Guytron en mijn Masotti een heel stuk beter dan die OD100.

Idd maakte ik toen kennis met de Lord! :)

Ik heb even gezocht naar Masotti: http://www.masottiamp.it/audio.html

Wat klinken die samples van die Castellano goed zeg, impressive! Wat ik niet zo goed snap is het verschil tussen modern en classic. Zijn dat verschillende types amp of verschillende standen op de x100m? Ik begrijp dat er zowel el34 als 6l6 als 6ca7 in kan?

peter_heijnen
3 november 2006, 13:36
vwb clips, Joe heeft een monster sound en is een goede gitarist. Clipjes zijn vaak zo verraderlijk om een amp op te beoordelen.

Ja en nee denk ik, je kunt toch wel het een en ander inschatten en horen ahv soundclipjes. En natuurlijk heb ik onze Joe een paar keer live zien spelen met zijn od100, en dat was behoorlijk Killer Joe!

LordRiffenstein
3 november 2006, 14:11
Idd maakte ik toen kennis met de Lord! :)

Ik heb even gezocht naar Masotti: http://www.masottiamp.it/audio.html

Wat klinken die samples van die Castellano goed zeg, impressive! Wat ik niet zo goed snap is het verschil tussen modern en classic. Zijn dat verschillende types amp of verschillende standen op de x100m? Ik begrijp dat er zowel el34 als 6l6 als 6ca7 in kan?

Modern kan met 6L6/EL34/6CA7, de Classic is enkel met EL34s. Grote verschil zit hem echter in de output transfo. In beide gevallen een custom transfo maar wel verschillende. De classic ligt meer in de lijn van een vette Marshall, zeg maar wat de OD100 ook doet op het gain kanaal.

Ik heb de Modern 6L6 maar wil eigenlijk HEEL graag een keertje een Classic naar hier laten komen om het verschil te weten.

B-Sure
15 januari 2007, 17:48
Hele mooie amp,nooit in het echt gezien of gehoord.
het is een mooi, afgewerkt Naailor :)

robzilla
15 januari 2007, 17:50
Suhr moet zijn soldeerbout eens in de la leggen en een nieuwe amp gaan ontwerpen ;-)

Suhr Badger en er komen er nog een paar uit..

LordRiffenstein
15 januari 2007, 18:09
Aaah de Naylor, ik heb binnenkort een versterker in huis die net zo geliefd is bij vele studio-cats en die moeten we eens een keertje naast die Naylor zetten en lekker a/b-en!

morris
15 januari 2007, 20:02
Suhr Badger en er komen er nog een paar uit..

Zijn er al mods voor de Badger beschikbaar? :seriousf:

morris
15 januari 2007, 20:02
Aaah de Naylor, ik heb binnenkort een versterker in huis die net zo geliefd is bij vele studio-cats en die moeten we eens een keertje naast die Naylor zetten en lekker a/b-en!

Oh??
Welke?

LordRiffenstein
16 januari 2007, 09:37
Oh??
Welke?

Come and see 03/02 :cooler: :cooler:

TIP: een van de favoriete amps van Michael Thompson

Jimi Hendrix
16 januari 2007, 09:56
Come and see 03/02 :cooler: :cooler:

TIP: een van de favoriete amps van Michael Thompson

Jackson Ampworks?

LordRiffenstein
16 januari 2007, 12:07
Jackson Ampworks?

Nee, niet de Jackson, hij heeft de combo-versie die hij dan in een 4x12 plugt.

peter_heijnen
16 januari 2007, 12:35
zvex......?

LordRiffenstein
16 januari 2007, 13:16
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Sale/new_carr.jpg

Tristan
16 januari 2007, 14:24
Daarover gesproken, volgens mij heeft Erik hem nu in de aanbieding... ;)

LordRiffenstein
16 januari 2007, 14:43
Daarover gesproken, volgens mij heeft Erik hem nu in de aanbieding... ;)

:sssh:

Volgens mij heeft hij die NIET MEER in de aanbieding :seriousf: :seriousf:

Tristan
16 januari 2007, 15:06
Heb jij hem gekocht? :D

LordRiffenstein
16 januari 2007, 15:14
Heb jij hem gekocht? :D

Hahaha, nog niet goed wakker zeker ;) :dance:

Tristan
16 januari 2007, 15:24
Dat ook niet... :D
Je ruilt toch ook weleens voor een paar dagen van amp met een maat van je?
Laatst die Heritage Colonial enzo, maar die had je volgens mij uiteindelijk toch niet gekocht?
Nu de Carr 6V6 Slant, dus dacht ik, of je hebt hem gekocht, of een maat van je heeft hem gekocht of zoiets...
(Ik ben nog steeds benieuwd naar die review trouwens) :D

LordRiffenstein
16 januari 2007, 15:33
Dat ook niet... :D
Je ruilt toch ook weleens voor een paar dagen van amp met een maat van je?
Laatst die Heritage Colonial enzo, maar die had je volgens mij uiteindelijk toch niet gekocht?
Nu de Carr 6V6 Slant, dus dacht ik, of je hebt hem gekocht, of een maat van je heeft hem gekocht of zoiets...
(Ik ben nog steeds benieuwd naar die review trouwens) :D

Klopt, de Colonial heeft hier enkele dagen bij mij gestaan, vette versterker maar toch ook weer niet helemaal wat ik wou. Blijf het lastig hebben met pedalen voor overdrive, heb liever een crunchy versterker.

Carr review komt er later deze week als hij er is.

Tristan
16 januari 2007, 15:40
Okee, ik ben benieuwd, het is een van de weinige amps die ik nooit getest heb...

Ibanez RuleZ
16 januari 2007, 19:06
oud topic, maar heb ff die soundclips gehoord van die naylor.... jeetje, klinkt wel super zeg :). wilde ik ff kwijt

Harrald