PDA

View Full Version : start setje uit duitsland...



kadee
16 april 2006, 12:43
http://www.thomann.de/gruppe-GITS-0.html?iwid=7

welke set is aan te raden? waarom?

ik heb het over de elektrische gitaren he :)

ijzerbroot1
16 april 2006, 12:45
Okee dan......ik ken al die setjes niet echt, behalve die van behringer. Dat is echt niet best hoor. Verder is het credo: probeert en gij zult beslissen.......

Wimvdb
16 april 2006, 13:20
Geen set nemen , maar zelf eentje samenstellen...

Bv met 400 € heb je een epiphone LP studio en roland cube 15.

Das een goede allround setup

Davidian
16 april 2006, 13:24
Idd daar kan je al goed op beginnen.

Wimvdb
16 april 2006, 13:26
of als het goedkoper moet kan je desnoods een squier '51 met een Vox pathfinder kopen. dan het je 250 € ofzo, en je zal er in elk geval alles kunnen uithalen qua geluid ( mischien toch geen metal ... )

Sim-Simon
16 april 2006, 13:27
Ik zou die Behringer nemen. Er zit een goeie versterker bij die je ook later nog prima kan gebruiken en nog wat extratjes als een akkoordenschema, plectrums enz. Die gitaar krijg je er voor twee tientjes bij. Gewoon leuk om mee te proberen, en als je het wat vindt ga je een écht goeie kopen. Die Behringer gitaartjes zijn soms best slecht(vallen bijna uit elkaar) maar ikzelf ben er ook mee begonnen toen ie net uitkwam en moet zeggen dat dat ding het nog prima doet. Dat model toen was een regelrechte kopie van de Strat, net iets té goed, dus die hebben ze flink hervormd naar zo'n foeilelijk model.

Squier4ever
16 april 2006, 13:36
Ik zou die Behringer nemen. Er zit een goeie versterker bij die je ook later nog prima kan gebruiken en nog wat extratjes als een akkoordenschema, plectrums enz. Die gitaar krijg je er voor twee tientjes bij. Gewoon leuk om mee te proberen, en als je het wat vindt ga je een écht goeie kopen. Die Behringer gitaartjes zijn soms best slecht(vallen bijna uit elkaar) maar ikzelf ben er ook mee begonnen toen ie net uitkwam en moet zeggen dat dat ding het nog prima doet. Dat model toen was een regelrechte kopie van de Strat, net iets té goed, dus die hebben ze flink hervormd naar zo'n foeilelijk model.

are you fucking kidding me?
dit ga je toch niet menen he?
BEHRINGER = POEP

SBloke
16 april 2006, 13:39
Ik heb er een tijd terug ook even over gespeeld... Kennis van me is klassiek gitarist, en wilde wel eens electrisch gaan spelen dus kocht zich een Berhinger setje. Een klein weekje later stond het setje te koop. "electrisch" was toch niks voor hem vond hij...

Vind je het vreemd met zo'n eiersnijder en kartonnen versterkertje...

Outrage
16 april 2006, 19:02
of als het goedkoper moet kan je desnoods een squier '51 met een Vox pathfinder kopen. dan het je 250 € ofzo, en je zal er in elk geval alles kunnen uithalen qua geluid ( mischien toch geen metal ... )

Dit vind ik één van de betere voorstellen. Ik ben lang geleden begonnen met een squier startersset (squier '51 ken ik niet, maar daarmee zullen ze je hier wel verder kunnen helpen), de gitaar die vond ik echt goed voor een beginners gitaar, het squierversterkertje dat erbij zat klonk echt enorm slecht.

Als je zelf wat zou samen stellen (indien je over voldoende budget (i.e. 250 euro)), is een squier met vox of roland cube zeker aan te raden.
Ik vind trouwens 400 euro al behoorlijk veel als je net start.

Hector_Tsolodimos
16 april 2006, 19:12
BERHINGER is idd POEP

Wimvdb
16 april 2006, 19:23
http://www.webcorral.com/Fender_Squire51Blonde_fullfront.jpg

Das de squier 51...

Inspired
17 april 2006, 12:44
Is dit iets bruikbaar?
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-189828.html

Outrage
17 april 2006, 13:43
Dit lijkt me wel wat. Ik heb ook zo'n setje van squier gehad, enkel de versterker was anders, maar slechter dan het bakje dat ik had, kun je volgens mij niet gaan.
Je heb er in elke geval alles inzitten wat je nodig hebt, ik zou zeggen, ga ervoor en veel succes.

Hector_Tsolodimos
17 april 2006, 18:00
Squier is altijd leuk..

ijzerbroot1
17 april 2006, 22:58
Mmmmm....doe jezelf een plezier en ga op zoek naar een Squier standard series stratje. Beter dan de bullet of affinity series hoor. De zwarte met witte slagplaat moet je wel voor een redelijke prijs kunnen scoren op marktplaats of zo. Tweedehands 15 wattertje en je kan an de gang.

Orpheo
17 april 2006, 23:09
doe jezelf een plezier, en

LEES DE FAQ DOOR!!!!!!

kadee
18 april 2006, 19:06
Ik vind trouwens 400 euro al behoorlijk veel als je net start.

ik ook en zeker als de gitaar slechts dient als aanvulling, owja had ik mischien beter meteen gezegd :)

waarom???? geef mij maar een bas :)
maar ik wil wel eens wat proberen met een leuk gitaartje. ben dus op zoek naar iets dat vlotjes speelt enzo.

momenteel denk ik nog steeds een yhamaha ERG121GP startkitje aan te schaffen. ben oo kwat aan het rondkijken op de tweedehands markt.

deze:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_47_GPAKET_20_GIT0003738-000/0/0/0/detail/musicstore.html

*en toch koop ik eerst een nieuwe basversterker :)*

mark verhoef
18 april 2006, 19:45
LONDON CITY SPITFIRE OF COMET

dat kan gewoon niet mis die gitaartjes zitten onder de 200 als ik het goed heb. Die dingen zijn beter dan de gehele squier lijn.