PDA

View Full Version : Danelectro CoolCat chorus



crazylay
16 april 2006, 09:55
hey..

wie heeft ervaring met de Danelectro CoolCat Chorus, Boss CH-1 en de Boss CE-5"?..
en heeft mischien een demo'tje voor mij"?.. (sound sample dus) dan weet ik iets meer.

ik zoek dus een heel goedkoop chorus pedaaltje vandaar,
het bedrag dat ik er aan wil besteden ligt tussen de €15,- en €25,-
wie o wie heeft er 1"?..

dunnoaname
16 april 2006, 11:03
Ik heb zelf een Behringer chorusje van 20 euro. Die is voor zijn prijs best goed maar het is eigenlijk een slechte chorus. Zie ook mijn korte review in het grote behringer stompbox topic. De bassist van mijn band heeft de coolcat en daar heb ik ook wel eens over gespeeld. Die is echt veeeel beter dan de behringer alleen heeft ie minder instelmogelijkheden. De behringer is een namaak van de Boss CH-1, dus die zal denk ik niet al te best zijn. De boss CE-2 moet je ook naar kijken, is iets duurder maar schijnt erg goed te zijn. Veel succes methet zoeken!

robert-gitarist
16 april 2006, 14:07
hey..

wie heeft ervaring met de Danelectro CoolCat Chorus, Boss CH-1 en de Boss CE-5"?..
en heeft mischien een demo'tje voor mij"?.. (sound sample dus) dan weet ik iets meer.

ik zoek dus een heel goedkoop chorus pedaaltje vandaar,
het bedrag dat ik er aan wil besteden ligt tussen de €15,- en €25,-
wie o wie heeft er 1"?..


Voor dat bedrag vind jij geen Boss CH-1 en al helemaal geen CE-5.
Ik heb geen ervaring met de Coolcat maar schijnt(van horen zeggen)erg leuk klinken.Mijn advies: spaar door voor eurotje of 50/60 en koop een Boss CE-2.Geloof me die klinken echt super mooi,erg verslavend geluidje.

Tristan
16 april 2006, 14:19
Ik heb een Danelectro Cool Cat chorus en vind hem best wel goed klinken.
Alleen is hij nu kapot en ik vind het niet echt de moeite waard meer om hem te laten repareren, want ik gebruik eigenlijk geen chorus meer. De 18V adapter heb ik er ook nog bij, als je denk hem te kunnen repareren dan mag je hem wel hebben...
Ik vind/vond hem toen wel veel beter klinken dan de Boss CH1 en CE5, die vind ik niet mooi klinken...

Joey Handsome
16 april 2006, 14:26
Of spaar voor een EHX Small Clone, dat is ook een erg puike chorus.

Tristan
16 april 2006, 14:39
Of spaar voor een EHX Small Clone, dat is ook een erg puike chorus.

Die is inderdaad erg mooi en ook niet al te duur...

Ratdawg
16 april 2006, 15:02
Als je het niet te duur zoekt, is de Onerr Nitrogen chorus ook een deftig alternatief. Zit beter in mekaar dat de behringers alleszins.

crazylay
16 april 2006, 15:27
Ik heb een Danelectro Cool Cat chorus en vind hem best wel goed klinken.
Alleen is hij nu kapot en ik vind het niet echt de moeite waard meer om hem te laten repareren, want ik gebruik eigenlijk geen chorus meer. De 18V adapter heb ik er ook nog bij, als je denk hem te kunnen repareren dan mag je hem wel hebben...
Ik vind/vond hem toen wel veel beter klinken dan de Boss CH1 en CE5, die vind ik niet mooi klinken...


hoeveel vraag je ervoor dan"?..
en wat is er precies defect"?..

Tristan
16 april 2006, 19:16
hoeveel vraag je ervoor dan"?..
en wat is er precies defect"?..

Nou, ik hoef er niets voor te hebben, maar ik weet dus ook niet wat er kapot is...

crazylay
16 april 2006, 19:44
check je prive box :)