PDA

View Full Version : Open / gesloten Koptelefoon



moretel
6 november 2002, 11:13
Ik oefen de laatste tijd veel met koptelefoon op, ik gebruik nu een open sennheiser koptelefoon.
Nu heb ik regelmatig last van buitengeluiden.
Ik denk nu aan een gesloten koptelefoon, houdt deze de buitengeluiden voldoende tegen ? Is de geluidsdruk hetzelfde ?

Bouke
6 november 2002, 12:30
Hey Moretel,

ik heb alleen 2 gesloten sets, een philips draadloze en een sony met touwtje. Beiden dus dicht en uiteraard minder last van omgevingsgeluid dan met de open setjes waar ik wel eens over gespeeld/geluisterd (cd-zaken enzo) heb. Druk lijkt me juist meer bij gesloten sets.

Bouke

moretel
6 november 2002, 13:03
Ik vind die open systemen lekkerder zitten maar heb eigenlijhk nooit een dicht systeem geprobeerd. Ik ga binnenkort eens luisteren, ben alleen bang dat ik weer voor de duurste wil kiezen.

Kjiratsiekoedel
6 november 2002, 13:49
Ik heb een gesloten sennheiser voor ongeveer 30 euro gekocht. Werkt goed, mooi geluid, geen last van randherrie en een van de goedkoopste die er lagen.

Ik gebruik hem trouwens alleen maar na een uur of 8 's avonds.

moretel
6 november 2002, 14:32
30 euro is niet verkeerd geprijsd.
Ik gebruik hem veel de laatste tijd , ben flink aan de gitaarstudie en dat houdt je aandacht erbij, het leven in de rest van het huis gaat gewoon door en nu met testweken van de kinderen ben ik wel genoodzaakt om de koptelefoon te gebruiken.

Moonchild
6 november 2002, 20:16
Ik heb een Sennheiser HD 590 Prestige, was destijds 400 gulden, het was de duurste die er hing, maar veruit de beste, ik ben er zeer tevreden mee

Kjiratsiekoedel
6 november 2002, 22:22
Mijn sennheiser is de "HD 202", die voor 30 euro (kan ook 32 euro zijn)

Ic3gl0vE
7 november 2002, 23:26
ik heb een Senheisser HD400 maar die's wel open... ik heb alleen nooit last van buitengeluiden

was toen 140 gulden nu is 'ie een stuk duurder

AllodoX
8 november 2002, 08:15
gesloten systeem = meer geluid, maar je krijgt wel last van je oren op den duur, omdat je eenzijdige druk hebt..

open systeem = meer middentonen, en minder last van je oren, omdat de druk niet opgesloten zit tussen je oor en de speaker.

Casey
8 november 2002, 12:35
Ik mis de lage tonen meestal in een open systeem .
Ik heb zelf al jaren een Sennheiser HD 265 , geluid bevalt me prima alleen de kabeltjes gaan bij mij na verloop van tijd kapot net onder de oorschelp plug doordat ik soms ergens achter blijf haken .
Ik zit al aan m'n 3e setje :sad:

Ic3gl0vE
8 november 2002, 13:14
ik zou zeggen koop een draadloze senheisser dan

sweet
8 november 2002, 13:47
Ik heb ook een Sennheiser maar mijn versterker heeft zo'n tering-lage output. Met het volume volop hoor je je snaren nog kletteren ... zooow vervelend dat 'ie niet harder kan. En het ligt niet aan mijn hoofdtelefoon want met de radio doet 'ie wel normaal.

piezo
24 november 2002, 18:36
Op 2002-11-08 08:15, schreef AllodoX:
gesloten systeem = meer geluid, maar je krijgt wel last van je oren op den duur, omdat je eenzijdige druk hebt..

open systeem = meer middentonen, en minder last van je oren, omdat de druk niet opgesloten zit tussen je oor en de speaker.


Zowiezo voorzichtig zijn met spelen over koptelefoons. Vooral als het lekker klinkt. Ik heb daardoor gehoorschade Gaat veel sneller dan via versterkers omdat je geen hard/zacht referentie hebt.
En er zijn er meer die juist door koptelefoons stokdoof zijn geworden, Pete Townshend en Kaz Lux bijvoorbeeld.

Ic3gl0vE
24 november 2002, 19:10
Op 2002-11-07 23:26, schreef Ic3gl0vE:
ik heb een Senheisser HD400 maar die's wel open... ik heb alleen nooit last van buitengeluiden

was toen 140 gulden nu is 'ie een stuk duurder


oh uh.. ik heb een HD500 :smile:

FragDaddy
24 november 2002, 21:38
ik gebruik zelf juist een open sennheiser, omdat je dan ook nog geluid van buiten op kunt pikken. dat kan erg handig zijn.

maar een gesloten hoofdtelefoon heeft hier veel minder last van en heeft meer geluidsdruk. denk hierbij wel aan gehoorbeschadiging.. serieus. dat is niet tof om te hebben. ik ben zelf doof aan 1 oor. geloof me, dat wil je echt niet..

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:46
dat lijkt me heel eng in het verkeer... ik ben zelf een tijdje doof geweest aan m'n linkeroor (midden-oorontsteking...) en dan weet je niet waar geluiden vandaan komen