PDA

View Full Version : tip om gitaar mee te nemen naar warme plek



marcelca
15 april 2006, 23:04
Hallo

Ik ga deze zomer weer drie weken naar zuid frankrijk nu was deze plek ontzettend warm, winderig en heel erg stoffig.......

Ik heb drie gitaren

- london city spifire II
- Epiphone LP custom
- Yamaha akoustisch gitaar

ik wil in ieder geval een gitaar meenemen om lekker bij de caravan te pingelen ( ga het anders vast teveel missen , ik vind spelen namelijk helemaal te gek )

Neem natuurlijk geen eletrisch gitaar mee, maak ik waarschijnlijk geen vrienden mee op een camping plus al dat stof kan nooit goed zijn...

Aan de andere kant vind ik het ook zonde om mijn yamaha akoustische gitaar mee te nemen...

Ik denk zelf dat de beste oplossing is om een goedkoop spaans gitaartje te kopen en mee te nemen, mocht die vervormen door wamrte of zoiets dergelijk dan is het geen ramp


Hoe kom ik aan zoiets ( zo goedkoopmogelijk ), zal ik dan marktplaats af moeten struinen of heeft de kringloopwinkel wel is zoiets of misschien koninginnedag


Of zouden jullie zeggen neem gewoon je yamaha mee het , die kan er wel tegen


lang verhaal maar dan begrijpen jullie de achtergrond

hendrix2
15 april 2006, 23:12
goedkoop gitaartje is altijd zeer handig om mee te nemen. Ik zou zeggen kijk even op marktplaats of enkele andere tweedehands zaken op internet en je kan voor heel weinig geld een redelijke akoestische gitaar vinden.
Zelf heb ik ook zo een akoestische die ik overal mee naar toe neem, ze heeft mij 100 euro gekost speelt redelijk goed... en moest ze nu op een dag sneuvelen op een of ander feestje of gelijk waar, dan zal ik er niet wakker van liggen, maar direct weer zo een instrument aanschaffen. Zo spaar je je duurdere instrumenten wat. Ik zou op reis nooit een van mijn duurdere gitaren meenemen, gewoon omdat het risco op schade toch wel vrij hoog is vind ik.
Soms kan je indd in de kringloopwinkel al een spaanse gitaar of akoestische gitaar vinden tussen de 20 en 50 euro. Mijn ervaring is dat deze echter zeldzaam zijn.(ga daar namelijk regelmatig naar opzoek)
Maar normaal kan het niet moeilijk zijn om een redelijk gitaar te vinden (internet, gitaarwinkel, kringloopwinkel...) voor maximum 150 euro.