PDA

View Full Version : Volumepedaal met veer gezocht



RiFFt
15 april 2006, 19:33
Ik weet niet of er al een topic over is, zo ja excuses.

Ik ben op zoek naar een degelijk volumepedaal met een goede veer erin. Ik wil dus dat wanneer ik het pedaal indruk en loslaat hij automatisch "teruggaat". Ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel.

Omdat ik niet weet wat "veer" in deze betekenis in het Engels is kan ik niet echt zelf iets vinden. Iemand tips? Thanks!

riff

Rude Perception
15 april 2006, 19:47
spring

(http://www.vertaalwoord.nl, dat je die niet kende.... En veer mag je ook wel weten in het engels)

Nitefly7
15 april 2006, 20:16
Ik weet niet of er al een topic over is, zo ja excuses.

Ik ben op zoek naar een degelijk volumepedaal met een goede veer erin. Ik wil dus dat wanneer ik het pedaal indruk en loslaat hij automatisch "teruggaat". Ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel.

Omdat ik niet weet wat "veer" in deze betekenis in het Engels is kan ik niet echt zelf iets vinden. Iemand tips? Thanks!

riff

het indrukken van 't pedaal laat je geluid harder of 'aan' gaan... met die 'spring'erin (...) moet je dus de hele tijd je voet erop houden, om geluid te krijgen...
waarom je dit bij een wah zou willen, snap ik wel...
bij 'n vol.pedaal kan ik me er iets bij voorstellen, maar of het écht zo nuttig is... ?

hoe ga je'm gebruiken als ik vragen mag?

the feable
15 april 2006, 20:32
Heej,
ik neem aan dat je hem als soort van Slow Gear wil gebruiken, soort van volume swell voor iedere noot ofzo. Opzich vet idee. Ik denk niet dat het bestaat wat je gewoon kunt doen is een volume pedaal kopen en zelf een sterke veer erin zetten. Vrienden van mij hebben een veer uit een boss tu 2 gesloopt en hetwerkt perfect. Een veer kun je natuurlijk ook gewoon kopen.

RiFFt
15 april 2006, 23:45
Thanks voor de reacties.

Nitefly7: het klopt inderdaad wat je zegt, hier dacht ik ook al over na. Is het niet mogelijk om iets aan de potmeter te doen zodat deze juist omgedraaid werkt?

the feable: dat is inderdaad waar ik hem voor wil gebruiken. Ik denk dat ik inderdaad gewoon een volumepedaal koop en er een veer inbouw, maar ik wacht nog even op een reactie van Nitefly7.

Nitefly7
16 april 2006, 00:18
Thanks voor de reacties.

Nitefly7: het klopt inderdaad wat je zegt, hier dacht ik ook al over na. Is het niet mogelijk om iets aan de potmeter te doen zodat deze juist omgedraaid werkt?

the feable: dat is inderdaad waar ik hem voor wil gebruiken. Ik denk dat ik inderdaad gewoon een volumepedaal koop en er een veer inbouw, maar ik wacht nog even op een reactie van Nitefly7.

oei, daar kom je op het terrein waar ik niet mee bezig wíl zijn (nog niet...)... ik denk dat je schematisch een omgekeerde schuifweerstand moet hebben die sluit resp. opent dan hij normaal zou doen...

voor de rest heb ik alleen ervaring met een GT-6, waar het expressiepedaal een CC-commando stuurde (en ik die GT-6 'reverse' had staan als 't ware), zodat het pedaal inderdaad: andersom werkt...

zelf gebruik ik m'n EB VP Jr. voor volume swells en je veer idee is nog niet zó gek...maar het lukt me tot nu toe wel zonder..
wel gaaf idee op zich...


als je'm als slow gear wilt gebruiken, dan wil je volgens mij juist de controle hebben over de swell/attack, dus dat moet JIJ doen... en niet de veer, toch?

voor slow gear gebruik zou ik inderdaad willen dat ík gas geef om te 'swellen'...en dat het pedaal dan terugveert, zodat ik dat niet zelf hoef te doen...

Jay Cal
16 april 2006, 02:36
Een Waarom zet je niet de veer in het "hielgedeelte" van het pedaal? Hoef je ook niet te prutsen met de electronica.

Einzeln
16 april 2006, 08:03
Is het niet zo simpel als de 2 buitenste aansluitingen van je pot verwisselen?

RiFFt
16 april 2006, 10:38
Jay Cal: dat kan ik inderdaad ook nog doen, even uitproberen of dat lekker speelt.

Nico de Roode: dat ga ik inderdaad eens proberen! Thanks.