PDA

View Full Version : krasjes op element



kevin1988
15 april 2006, 18:15
Hey allemaal,

Net toen ik m'n gitaar aan het schoonmaken was zag ik dat op m'n nek-element een soort van krasjes zitten op de plaats van m'n E en A-snaar. Is m'n element hierdoor zo beschadigd dat m'n gitaar minder goed zal klinken of maken lichte krasjes niet uit?

Groetjes Kevin

Swan
15 april 2006, 18:27
maakt nix uit.

Jax
15 april 2006, 18:35
slotje. :)

kevin1988
15 april 2006, 18:36
thanks voor je berichtje Swan. Gelukkig maakt het niks uit :).

Gearjunkie
15 april 2006, 18:57
Als dit betekent dat jouw snaren de elementen kunnen raken tijdens het spelen denk ik dat de elementen wat te hoog staan...
Naar beneden schroeven dus. Elementen klinken meestal niet best als ze te dicht bij de snaren zitten.

Anders Destium
15 april 2006, 19:06
Als ze te ver van de snaren zitten is de output weer te laag. Het moet niet zo zijn dat ze in de weg zitten maar pups mogen best dicht onder je snaren zitten! Een beetje schroeven zodat je er geen last van kunt krijgen maar verder zo hoog mogelijk is het devies.

kevin1988
15 april 2006, 19:07
Ik ben al van plan om m'n gitaar binnenkort af te stellen. Volgens mij zijn die krasjes niet echt van het spelen. Zou misschien kunnen dat ik per ongeluk het element heb beschadigd door er per ongeluk met iets langs te gaan. Ik moet toegeven dat ik het idee heb dat m'n element wel iets te hoog zit. M'n E-snaar vergeleken met de A-snaar heeft volgens mij gevoel een te grote overgang. Thanks voor de tips :)

marter544
15 april 2006, 20:12
Je gitaar is onhelstelbaar beschadigt, gelijk bij het chemisch afval(ivb met de verf enzo).