PDA

View Full Version : mesa 2:90 probleem



varistor
15 april 2006, 17:53
Begin deze week heb ik de Mesa al moeten binnendragen omdat er enkele fuses gesprongen zijn. De oorzaak waarom ze gesprongen zijn weet ik niet.
Ik weet enkel nog voordat de versterker bezweek dat er een heel scherp , metaalachtig geluid door het rechtergedeelte van mijn 4x12 ging. Gisteren dacht ik da alles opgelost was, maar toen hoorde ik weer vaag dat metaalachtig geluid door het rechtergedeelte van de box. Ik weet echt niet wat er aan scheelt. Heb hem niet meer durven openzetten dan omdat ik vreesde dat de fuses weer kapot gingen zijn.

1) Zou het kunnen liggen aan slechte elektriciteit circuit ? Ik deel een stekkerblok met de andere gitarist. Stroomstoten ?
2) Volgens de technieker zou het kunnen liggen dat ik signaalkabels gebruikt heb ipv speakerkabels.
3) Is mijn box mss kapot ? Het zou mij verwonderen als een speaker kapot is dan hoor je er toch niks meer uit of nie?
4) ...

Btw, ik heb nooit onverantwoord opengezet. Volumeknop op kwartdraai maximum.

Iemand enig idee ?


gitaar ------ podxtlive ========= mesa 2:90 ===== marshall 1960a

rood : signaalkabel
groen : signaalkabels
blauw : speakerkabels

juist toch ?

Bedankt op voorhand !

AART
15 april 2006, 19:14
als je kabel tussen je eindtrap en box een speakerkabel is is het ok.

Nocki
16 april 2006, 09:23
Hoi,

Geen idee wat het is. speaker kabels zijn idd erg belangrijk. "blowing fuses" kan komen door een buis die niet meer helemaal lekker is. toch schijnt de 2:90 wel erg makkelijk de zekeringen door te laten slaan.

zelf heb ik het erg getroffen met mijn 2:90. ik heb er nog geen problemen mee gehad. probeer de 2:90 gewoon nog eens en koop een rits zekeringen...

Nocki

varistor
16 april 2006, 13:02
Bedankt Aart en Nocki voor de reacties,

Zou het niet kunnen liggen aan de speakerbox ? Want toen ik hem binnengedaan had voor herstelling, had de technieker hem uitgebreid getest en hij had geen problemen ondervonden. Dit was natuurlijk getest op zijn cabs. Dus vermoed ik dat het iets met de speaker te maken heeft. Kapotte speakers geven die zo'n scherp geluid, nee toch :s Heel vreemd :confused:

De ohmages zijn zeker juist hoor : 4 ohm mono en 16 ohm stereo ( 8 ohm beide kanalen ) , mss is die schakeling kapot, ik weet het echt niet.