PDA

View Full Version : Welke fender? of richwood upgrade?



Balthazar
15 april 2006, 15:51
hallo,
ik heb een richwood strat, die erg goed is voor zijn geld maar nu wil ik toch echt het fender geluid, en gestemd blijven enzo. nou zijn er een paar opties;

- richwood upgraden, of, up laten graden want ik ben nie zo'n technisch wonder.
- richwood en bc rich de deur uit, en daar een fender voor kopen,

maar, welke moet ik dan hebben. voor blues, surf, srv, enz. s-s-s iig.
fender mexico? japan? goedkope usa?
wat zijn de goedkope goede usa fenders? en is het verschil groot in kwaliteit tussen mex, jap, en verschillende usa series? daar ben ik erg benieuwd naar. graag advies over welke ik moet gaan uitchecken. bedankt alvast.

Balthazar
15 april 2006, 23:24
57 keer bekeken , 0 reacties. doe ik toch iets verkeerd....

Noid
15 april 2006, 23:44
Naar mijn idee doe je niets verkeerd. Wel stel je veel vragen die je zelf het best kunt beantwoorden (ik kan voor jou niet bepalen of je die richwood en BC Rich de deur uit moet doen, want ik weet niet eens hoe die dingen klinken en spelen). Wat mis je aan die Richwood: het is een strat met drie single-coils neem ik aan? Heb je er zelf al iets aan gedaan om hem beter gestemd te houden? Als je de elementschakelaar op de combinatie brug en middenelement zet (of hals en middenelement) krijg je dan niet iets wat goed lijkt op die typische strat sound?

M.b.t. je Fender strat vragen kun je het beste de zoekmogelijkheid van het forum gebruiken: kwaliteit van USA/Japan/Mexicanen is vaak afhankelijk van bouwjaar en specificaties enz, daar is zat over te vinden.