PDA

View Full Version : Koch Classictone



Slowhand41
6 november 2002, 09:34
Eindelijk op de Koch-site te vinden, de nieuwe telg van Koch: de Classictone: http://www.koch-amps.com/products_ct.htm .
Is er iemand die hem al eens geprobeerd heeft?? Lijkt mij een amp welke een beetje gebaseerd is op b.v. een Bassman? (Correct me if I'm wrong!) Maar wel met hedendaagse features.

Greetz, Hans

piezo
9 november 2002, 19:54
Ik heb hem al geprobeerd. Even maar. En...... meteen gekocht. Vorig weekend kwam ik er pas achter dat ie bestond. Maar nog niet op de site. Toen maar per mail gevraagd om specs en plaats waar ik hem kon beluisteren. Heb hem helaas alleen nog in de isoleercel gehoord, maar op grond van een (natuurlijk onbetrouwbare) geheugenvergelijking zou ik zeggen:
-Clean kanaal is Fenderachtig met meer warmte en ballen (en vééééél minder stoorgeluiden dan de goed vergelijkbare nieuwe Fender Concert Reverb). Ik heb het '59 Bassman geluid nooit vers gehoord, alleen uit blik, maar als de Classictone idd zo klinkt zou het wel de ultieme natte droom voor gitaristen zijn: dat beroemde geluid maar dan met schakelbare geweldige reverb, tremolo, FXloop en overdrive kanaal;
- Overdrive kanaal klinkt volgens mij ongeveer als het pre-channel overdrive geluid van de Multitone, maar ook dat is een geheugenvergelijking.

Negative K3 fan
9 november 2002, 20:34
hij zou leuker zijn als tweed versie.

piezo
9 november 2002, 20:41
Ik wilde eigenlijk zo'n kleurig zomerjurk bloemetjesmotiefje op de versterker en de eigenaresse van de jurk naakt ernaast, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben.

Negative K3 fan
10 november 2002, 11:53
dat is waar, maar hij is ook wel erg stevig geprijsd :{

habberdoedas
14 november 2002, 13:07
He Piezo waar heb je hem gekocht en wat kost de clasictone..?

piezo
16 november 2002, 12:36
Op 2002-11-14 13:07, schreef habberdoedas:
He Piezo waar heb je hem gekocht en wat kost de clasictone..?

Gekocht bij Feedback. Winkelprijs was €1795,-
Beetje korting gekregen.

Ash ketchum
26 november 2002, 14:51
Geprobeerd toen ik m'n SG kocht bij feedback, gewoon voor de gein maar stond wel ff te kijken van het geluid!!!!

marc_o
27 januari 2003, 19:46
Heb de classictone hier in de studio staan en klinkt op zich wel goed, maar is toch wat beperkt, een beetje extra gain zou geen kwaad kunnen, probeer en vergelijk 'm met de Engl Classic, beetje dezelfde opzet, alleen is de gescheiden toonregeling van de Koch weer wel een pluspunt...vindt 'm zelf een beetje te trebbelig (als dat een woord is tenminste)
Het clean is wel een van de beste geluiden die ik ooit heb gehoord, in ieder geval beter dan de gangbare Fenderversterkers, de reverb is ook geweldig

dalon
27 januari 2003, 23:49
Hij klinkt als een ouwe Fender inderdaad, maarja, dan koop ik liever een ouwe Fender!

Ik moet zeggen dat ik 'm ook wel erg helder vond trouwens. Iets te?

Daan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dalon op 2003-01-27 23:50 ]</font>

Slowhand41
28 januari 2003, 16:20
Ik hem uiteindelijk zelf ook bespeeld maar na 9 jaar een KC50 Deluxe is dit toch niet de versterker die ik wilde hebben. Clean is heel warm kanaal 2 met een klein randje is perfect maar als je meer dan dit zoekt (meer gain) ga dan b.v. voor de Multitone zoals ik gedaan heb.

piezo
2 februari 2003, 12:13
Het overdrive kanaal moet inderdaad goed worden afgesteld, want het is nogal helder (ik vind TREBBELIG wel een mooi woord, dus dat houden we er in) vooral als je op laag volume speelt. De Fender Concert Reverb is wat dat betreft nog VEEL erger.
Ik gebruik trouwens ook nog een KC50DLX voor warm geluid.