PDA

View Full Version : mike christian piezo brugzadels



ekkerman
4 november 2001, 16:43
heeft iemand ervaring met deze zadels c q bruggen ?
of deze wel eens gehoord /gebruikt.

piezo
7 april 2002, 19:01
Ik heb een setje op mijn PRS CE 24 (alder body/maple top) gehad. Ze klinken best, al heb je natuurlijk wel zo'n typisch piezo-soundje en meot je de nodige EQ toepassen. Daarnaast heb je teveel sustain om echt akoestisch te klinken. Je moet overigens wel de pre-amp erbij hebben, anders klinkt het echt niet. Ik heb ze er af gehaald omdat ze wat laag van je elektrische geluid afhalen en een alder CE 24 is toch al niet zo goed bedeeld met laag. Als je met andere merken goede ervaring hebt wil ik dat graag horen.

ekkerman
8 april 2002, 12:09
ik heb shadows op mijn catalyst zetten en die brugzadels lijken op een wilkinson zadel maar gelukkig is deze brug veel beter want hij hangt niet op studs.
marcus van engelen heeft hem er fantasties op gezet goeie vakman goeie service en garantie.
bel hem er eens over ( monnickendam woont ie op het zuideinde ) en je mag mijn naam noemen ,hij weet er echt alles van en bouwt voor bekende gitaristen zoals o.a. jan akkerman.

piezo
19 mei 2002, 15:01
Tenzij iets nog onder garantie valt, doe ik alles aan mijn gitaren zelf. Die piezo's gaan misschien nog wel weer eens op die PRS (of op een andere gitaar)
Aangezien ik ook gitaarsynthesizer speel komt iets als een Godin of Brian Moore met piezo's EN 13-pin Roland uitgang me beter uit.
Trouwens, tenzij je in één nummer zowel acoustisch als elektrisch moet spelen, kun je voor acoustisch werk beter op een versterkte acoustische gitaar spelen.