PDA

View Full Version : Londen City Comet of Spitfire



dark_viper
15 april 2006, 14:13
Hallo,

Ik ben van plan om een leuk electrisch gitaartje te kopen, maar ben nog beginner dus niet te duur :)

Ik hoorde dat de London City Comet en Spitfire wel aardige gitaartjes waren.

Zijn er mensen die ze allebei gespeeld hebben?

Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt! :)

Jorikjet
15 april 2006, 15:10
Lichtelijk offtopic: Bestaan er ook linkshandige modellen van?


ontopic: ik heb een comet gehad, maar weg gedaan omdat het nogal een dunne hals had, en ik grote handen heb, en dat niet zo fijn speelde. (en misschien niet een goede techniek...) maar voor het geld is het echt een enorm goede gitaar.

E-J
15 april 2006, 15:41
Lichtelijk offtopic: Bestaan er ook linkshandige modellen van?

Er bestaan geen linkshandige van geloof ik...op jic.nl niet, maar die site klopt niet zo (je kunt naar mijn weten bv een zwarte body met maple toets, die is dus niet voorbehouden aan de rooie body)

Ik heb een Spitfire II, heb hem al met meerdere Mexicaanse Fenders vergeleken, maar de LC blijft mijn favoriet :) Al is het brugelementje misschien iets te zwak voor sommige mensen, ik heb daarom een Dimarzio FS-1 erin gezet. Kijk goed naar de prijzen, in de ene winkel kost 'ie 225, in de ander 300 euro...

De maple hals plakt wel een beetje bij bezwete handen...iemand een oplossing voor? Een beetje schuren?

marcelca
15 april 2006, 15:45
ik heb niet de comet en heb er ook niet op gespeeld...

Ik heb de spitfire II gekocht als beginner en deze speelt zeer goed ( ook beoordeeld door iemand anders )

mijn gitaar is zeer lekker afgesteld en dit zal ook zeker bijdragen in het speelplezier, veel succes met je keuze, heb niet het gevoel dat je je zal bekopen met een London city

rupke
17 april 2006, 13:42
Hoi,

Na de recensies in ene gitaarblad waarin de comet thinline enorm de hemel werd ingeprezen, ben ik die maar een suit gaan proberen. Wat een enorme teleurstelling was dat zeg. niet alleen qua bespeelbaarheid maa rook het geluid was niet om over naar huis te schrijven.

Greetz Rupke

hansies
20 april 2006, 12:32
Hoi,

Na de recensies in ene gitaarblad waarin de comet thinline enorm de hemel werd ingeprezen, ben ik die maar een suit gaan proberen. Wat een enorme teleurstelling was dat zeg. niet alleen qua bespeelbaarheid maa rook het geluid was niet om over naar huis te schrijven.

Greetz Rupke

ik heb een comet thinline via het internet gekocht zonder eerst bespeeld te hebben, en deze klinkt fantastisch goed en is ook zeer goed afgewerkt.
ik las de recensie in "Gi******us" en vond deze zéér goed overeenstemmen met de ondervinding die ik heb met mijn gitaar ........
Dus dit is een zéér goede gitaar....althans toch degene die ik heb mogen ontvangen.
Ge moet er misschien een beetje geluk mee hebben toch !
greetz
Hansies

Gitaro
20 april 2006, 15:49
Als je een spitfire mk2 kan kopen: koopt dat! Het is een van de lekkerste gitaren die ik in m'n handen heb gehad, en met een element upgrade (humbuckers in singlecoil formaat anyone!??!13) is dat ding helemaal een godsgeschenk. Maar daar hoef je je nu nog niet druk over te maken he, het is inderdaad een goede gitaar!

Al moet ik wel zeggen, als je metal wil gaan spelen zou ik voor een andere gitaar gaan.

hansies
21 april 2006, 08:24
Als je een spitfire mk2 kan kopen: koopt dat! Het is een van de lekkerste gitaren die ik in m'n handen heb gehad, en met een element upgrade (humbuckers in singlecoil formaat anyone!??!13) is dat ding helemaal een godsgeschenk. Maar daar hoef je je nu nog niet druk over te maken he, het is inderdaad een goede gitaar!

Al moet ik wel zeggen, als je metal wil gaan spelen zou ik voor een andere gitaar gaan.


ik heb de verschillende soorten london city tele's en stratocasters(bijna elk model), en ze zijn allemaal héél goed.............tof hé.
greetz

Aron Maiden
21 april 2006, 08:50
Ik heb gister op een london city comet gespeelt, heerlijke gitaar,
k ga em vanmiddag waarschijnlijk ophalen, 200 euro...!! super mooi afgewerkt, en klinkt/speelt ook erg goed!

BartL
21 april 2006, 09:01
ontopic: ik heb een comet gehad, maar weg gedaan omdat het nogal een dunne hals had, en ik grote handen heb, en dat niet zo fijn speelde. maar voor het geld is het echt een enorm goede gitaar.
+1

+1

+1

+1

Conclusie: Mocht ik ooit nog een billige Comet tegenkomen dan ga ik proberen er een dikkere hals op te zetten. De Fenderhalzen die ik geprobeerd heb, pasten helaas niet. Die waren net iets te klein voor de halspocket (zo heet dat toch?).

@rukpe: Ik vond het geluid van mijn Tele echt Briljant...op zijn zachts gezegd.

Aron Maiden
21 april 2006, 09:52
ik hoorde dat de tuners iets minder waren van de comet... heeft iemand tips voor goede telecaster tuners die hier op passen?

Dirk W
21 april 2006, 11:37
Ik heb een paar van gotoh van stewmac (http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead/Gotoh_Locking_Vintage_Oval_Knob_Tuners.html) ze werken makkelijk en blijven goed in stemming.
Goede dingen

Kevin-D
21 april 2006, 18:46
Bij welke gitaarwinkels kan je London City proberen/kopen eigenlijk?

hansies
21 april 2006, 21:20
Bij welke gitaarwinkels kan je London City proberen/kopen eigenlijk?


ga eens naar deze site"www.jic.nl ", verdeler van london city en email deze voor meer info.
succes