PDA

View Full Version : Hulp nodig bij stomme fout



Retinite
15 april 2006, 13:52
He, ik ben nieuwe EMG 81 en 85 in mn Jackson XMG dinky aan t zetten, en ik d8 dat de Switch scehmatics wel zouden kloppen (k gebruik opstelling 4 met 1 tone en 1 volume)

De Tone en volume leken te werken, maar aangezien mijn 3 way switch 8 'ingangen' heeft snap ik niet meer hoe ik de pickups en aarde er aan vast moet maken :o ik ben ff te dom geweest om te noteren hoe dat al zát voordat ik t los maakte....


als ik naar de siwtch kijk ziet hij er uit als een printplaatje met een stuk metale (de schakeldoos)

12345678
----------
[_____]o>

Of de nummering goed is weet ik niet
Maar weet iemand de standaard opstelling?

Bij voorbaat dank

Anders Destium
15 april 2006, 15:34
Er is niet echt 1 standaardopstelling, het is vooral experimenteren of hem wegbrengen en het laten doen. Als je gaat kloten met elementen is het iig altijd verstandig om de uitgangssituatie vast te leggen, dan kun je altijd nog terug ;)

Als iets is gesoldeerd blijft er eigenlijk altijd een restje achter dus dat zou je nog moeten kunnen zien als je zorgvuldig kijkt in de cavity, tenzij je de draden echt helemaal "clean" hebt weggehaald wat zelden gebeurt. Je weet zeker dat de andere draden ook aan de switch moeten?

Misschien helpt deze?
http://img422.imageshack.us/img422/3155/emg2v1t5xq.png


Of anders de via de site van EMG:
http://216.26.190.134/support.asp

Succes!

Retinite
15 april 2006, 16:43
He bedankt, maar dat zijn precies de schema's die erbij zaten en waarvan die switch dus niet klopt (ik heb wel dat schema gebouwd zegmaar)
Hmmmm Niemand met een Jackson DXMG die bereid is m open te schroeven en een foto te maken :$

el loco
15 april 2006, 18:25
Ik heb een DXMG, maar reeds verbouwd door er een EMG-81 in te zetten (goed idee btw, klinkt echt super) Aangezien ik alleen het brugelement gebruik, heb ik de switch links laten liggen net als het halselement. Ik kan je dus niet helpen, sorry. Lijkt me echt een beter idee om hem even weg te brengen...

Gearjunkie
15 april 2006, 18:54
Zaten er al actieve elementen in je gitaar?

pietros
15 april 2006, 18:58
pak anders een ohm-meter en meet welke ingangen met elkaar verbonden zijn op de 3 verschillende standen, dat heb ik toch gedaan met mijn ibanez.

Retinite
15 april 2006, 20:28
Ik heb m toch werkend gekregen :D
T heeft zo wel veel meer power :D
Alleen lijkt mn Hals pickup nogal de brugpickup te overstemmen bij de 'samenstand'.... lager draaien heeft nietzoveel invloed, (dan toch fout? als ik met een schroevendraaier in de samenstand op beiden tik dan hoor ik getik bij allebei, dus het lijkt goed :o)

Ook was dit de eerste keer dat ik alle snaren eraf had gehaald (ivm met nieuwe pickups), eerst haalde ik 1 snaar eraf, zette de nieuwe versie erop, op die manier geen geklooi met de floyd rose
Nu heb ik wl goed gestemd, maar nu heb ik fretbuzz waar ik dat eerst niet had :( en mn hoge e snaar wilde eerst ff niet hoger dan fret 15 :S En dan heb ik mn tremolo al verder naar voren staan dan 'vroeger'.... dit oplossen gaat mn denkvermogen te boven (en ja t zijn precies dezelfde snaren)

Orpheo
15 april 2006, 20:36
Alleen lijkt mn Hals pickup nogal de brugpickup te overstemmen bij de 'samenstand'.... lager draaien heeft nietzoveel invloed, (dan toch fout? als ik met een schroevendraaier in de samenstand op beiden tik dan hoor ik getik bij allebei, dus het lijkt goed


dat klopt wel redelijk hoor. mijn LP EN mn PRS hebben dat.

Retinite
15 april 2006, 21:11
Beetje zonde van de tussenstand, wat eerst had ik da nie :S

Orpheo
15 april 2006, 21:13
Beetje zonde van de tussenstand, wat eerst had ik da nie :S

hmm. tja. interessant probleem. maar ik ben t zelf niet anders gewend. daarom heb ik ook een 3 pup les paul :P daar doet de middenstand t iets anders (als ie t weer doet zoals t hoort...) en dan is t middenstandje is voller dan de brug, maar niet als de hals.

ijff
16 april 2006, 02:23
Al gespeeld met de hoogte van de pickups? Probeer de hals-pickup eens wat verder van de snaren te zetten...

Gearjunkie
16 april 2006, 10:20
Ik dacht juist dat je EMG's wat dichter bij de snaren kan hebben dan 'normale' HB's. Trouwens: de EMG's niet aarden hè?

Retinite
16 april 2006, 19:31
Als ik ze aard, wat gebeurd er dan? Want ik heb gewoon alles gesoldeerd wat ook in t blaadje stond en het werkt

En spelen met de hoogte van de pickups had geen tot weinig effect, maar op zich is t niet zo een probleem :p al ga ik nu nog ff die irritante fretbuzz wegwerken :p

Gearjunkie
16 april 2006, 21:25
Ik geef je de volgende link van EMG (het pdf document)

EMG's zijn zelf al geaard. Het is een systeem op zich. In het ergste geval heb je stroom op je snaren staan.

http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf

veel succes!!