PDA

View Full Version : Boss GT8



Jaha
15 april 2006, 13:47
Hallo mensen,
ff een vraagje aan de mensen die ook een Boss GT8 hebben.
Ik zou graag het wah geluid van de Voodoo Child (Slight Return) >> (Jimi Hendrix)willen benaderen. Kan iemand ff tips geven, want het lukt me niet echt tot dusverre.

harrie-beton
15 april 2006, 18:50
als jij zo kan spelen als jimi hendrix maak ik het geluid zo voor je.

Geluiden van de GT8 ken ik niet maar in de podxt is het een plexi versterker met de pre amp vol open samen met een wah en een fuzz pedaal.

Jaha
17 april 2006, 13:54
k bedankt.
Maar het probleem is dat bij het gebruik van de fuzz de wah een raar overslaan geluidt geeft bij de overgang van de treble naar de bass.

Niemand met een Boss GT 8 die kan helpen, of die dat probleem ook heeft?
Misshien mij ietwat slechte versterker?

Nitefly7
17 april 2006, 14:37
k bedankt.
Maar het probleem is dat bij het gebruik van de fuzz de wah een raar overslaan geluidt geeft bij de overgang van de treble naar de bass.

Niemand met een Boss GT 8 die kan helpen, of die dat probleem ook heeft?
Misshien mij ietwat slechte versterker?

...welke versterker heb je?
je kan (lees: moet..) zowel fuzz als wah op elkaar afstemmen zodat je een wat betere respons krijgt...van beiden

'van treble naar bass', bedoel je gewoon als 'voor-achter' ?

ik heb 'n GT-6 gehad, is er geen Jimi-achtige preset die je kan veranderen?
Anders kun je't idd met de Plexi- Fuzz - Crybaby combinatie proberen..

Jaha
17 april 2006, 17:07
...welke versterker heb je?
je kan (lees: moet..) zowel fuzz als wah op elkaar afstemmen zodat je een wat betere respons krijgt...van beiden

'van treble naar bass', bedoel je gewoon als 'voor-achter' ?

ik heb 'n GT-6 gehad, is er geen Jimi-achtige preset die je kan veranderen?
Anders kun je't idd met de Plexi- Fuzz - Crybaby combinatie proberen..
k bedankt, nah ik heb nu zo'n heel goedkoop silkstone dingetje, maar daar gaat binnenkort verandering in komen hoop ik :p
Maar bedankt voor de info

Hector_Tsolodimos
17 april 2006, 18:19
Hallo mensen,
ff een vraagje aan de mensen die ook een Boss GT8 hebben.
Ik zou graag het wah geluid van de Voodoo Child (Slight Return) >> (Jimi Hendrix)willen benaderen. Kan iemand ff tips geven, want het lukt me niet echt tot dusverre.

Neem gewoon voor de intro een cleane wah wah sound
eventueel een beetje gain om net als de cd versie te klinken
wil je de live versie, dan moet je ook al in de intro flink wat dist aan hebben staan
en de rest..ja gewoon wat distortion hé, niet zo moeilijk
denk dat het belangrijker is om op een Strat te spelen dan om de precieze hoeveelheid dist en andere troep in te stellen..
en nog veel belanrijker: je moet gewoon goed spelen
ik kreeg voor mijn Voodoo Child een 9 van mijn leraar tijdens mijn gitaar examen..

Jaha
18 april 2006, 08:58
Neem gewoon voor de intro een cleane wah wah sound
eventueel een beetje gain om net als de cd versie te klinken
wil je de live versie, dan moet je ook al in de intro flink wat dist aan hebben staan
en de rest..ja gewoon wat distortion hé, niet zo moeilijk
denk dat het belangrijker is om op een Strat te spelen dan om de precieze hoeveelheid dist en andere troep in te stellen..
en nog veel belanrijker: je moet gewoon goed spelen
ik kreeg voor mijn Voodoo Child een 9 van mijn leraar tijdens mijn gitaar examen..
Netjes
Nee, het intro heeft bij mij juist al de swing zeg maar
Bedankt voor de info, en ja die echte stat gaat mijn eerste aanschaf worden ja, maar dat was ik sowieso al van plan