PDA

View Full Version : Lekkere hardrock sound



Bram159
15 april 2006, 13:28
Hallo iedereen, ik had een vraag. Ik heb nu een line 6 spider 2 212, nu ben ik veel met de band aan het oefenen en ik wil er graag een lekkere hardrock sound met veel tone erin. Want ja ik moet toegeven de line 6 spider is lekker van metal een voor het hardere crunch werk, maar als ik er wat fantsoenlijke hardrock geluid met wat goeie tone eruit wil hallen is het moeilijk om voor elkaar te krijgen. Iedereen denkt nu waarschijnlijk waarom heb je hem dan gekocht en waarom koop je gewoon geen nieuwe, tja geen geld en heb een paar maand geleden ook nog de shortboard erbij gekocht, het is allemaal wel handig maar mis toch dat rocksound dat ik af en toe nodig heb.

Welk pedaal denken jullie dat ik hiervoor zou kunnen gebruiken? Is een ts-9 tubscreamer wat of is dat niks over een modeling versterker?. Andere suggesties zijn welkom.

groeten,

Bram

up-guitarman
15 april 2006, 15:16
In die spider, daar zitten toch de marshall modellen e.d. ingebouwd ???
Zou me verbazen als je daar geen deftige rock sound uit krijgt ...

Ik zou zeggen, probeer nog wat te tweaken, pedaaltjes a la tubescreamer doen het niet geweldig op transistor en modelling bakken !!! Die zijn echt gemaakt om je buizen een dreun te geven ...

the sure thing
17 april 2006, 18:06
... je kan evt. een buizen-overdrive pedaal gebruiken voor een goede rocksound.

bat
17 april 2006, 18:10
Punt 1: meer mid in je geluid.
Punt 2: met een beetje Marshall (British) model moet je bovendien ook een heel end kunnen komen.
Punt 3: maar vooral: meer mid in je geluid.

Bram159
17 april 2006, 18:54
O.k dank jullie wel, ik zal de marshall setting wel gebruiken en er flink wat mid ingooien. Alvast bedankt voor jullie reacties.

BartL
17 april 2006, 22:55
Je hebt een PM!
:D

(Ik doe 2 van mijn 3 tubefactors weg ;))