PDA

View Full Version : Wat weten jullie van Vantage?



Bad Habits
6 november 2002, 08:29
Hey... Ik heb een gitaar voor een prikkie gekocht... 35 euro! Hij heeft wat werk nodig maar toch...
Vantage 118G-DT zegt dat jullie iets????

michielv
6 november 2002, 08:33
Zegt me op zich nix, maar vantage is volgens mij best redelijk als gitaar erbij of voor beginners.

Ennuh, voor 35 euro kun je je niet bekopen!
Dan is bijna elke gitaar leuk :wink:

sleep_to_saturate
6 november 2002, 09:35
Ik heb zelf een Vantage 418DT geloof ik. Ik heb hem nu 8 a 9 jaar en hij speelt nog steeds wel lekker. Het was m'n 1e gitaar dus ik ben zelf verzot op het geluidje wat eruit komt.
Vantage heeft overigens wel wat kwaaltjes, maar voor dat geld leer je er wel mee leven.
ALs je een floyd rose erop hebt, dan zou ik hem vastzetten. Want het is een erg goedkope flutversie ervan die alles behalve op toon blijft, ook al draai je de nuts vast. Ik heb die nuts er ook vrij snel afgehaald, werd gek van het open en dichtdraaien.
Verder raakt ie vrij snel z'n intonatie kwijt, maar das een kwestie van regelmatig afstellen of laten afstellen.
Overigens is het een heel sterke gitaar, ik heb hem minstens honderd keer op de grond zien (horen) flikkeren, vooralsnog na 9 jaar maar 1 deukie. :wink:
Qua geluid is ie vrij ingetogen. Het is absoluut geen sologitaar. Meer voor het akkoordenwerk. Dus waarom ze die floyd rose erop gezet hebben weet ik ook niet.
Die dingen gingen nieuw voor tussen de 400 en 600 gulden over de toonbank. Dus voor 35 euro heb je zachtgezegd een aardig koopje.

Stitch
6 november 2002, 09:51
pics plz...

Bad Habits
6 november 2002, 10:08
Ik heb geen digitale camera maar het is exact dezelfde als deze: (ook qua kleur)

http://www1.freewebs.com/badhabits/Pictures/vantage818gdt.jpg

michielv
6 november 2002, 11:08
Wow, voor 35 euro had ik die ook direkt meegenomen!

Hoe kom je daar nou weer aan? :wink:

Dude
6 november 2002, 11:14
sorry hoor, ik wil je nieuwe aankoop niet meteen de grond in boren maar je vraagt om mijn mening..


ronduit KUT gitaren, de gitarist uit mijn allereerste bandje had een superstrat model van vantage, ongeveer zoals die op die foto en het enige waar ik altijd mee bezig was tijdens de 3 uur die we per week oefende was aan zijn KUT gitaar sleutelen, had ik de hals goed was de crappy nep floyd wel weer kapor, had ik die weer op orde stond de hals wel weer maf, echt een bagger ding

Bad Habits
6 november 2002, 11:19
Voor 35 euro laat ik hem niet liggen :wink:!

Een collega had hem boven op zolder liggen. Ooit eens gekocht om te beginnen maar nooit begonnen. Hij had m ook 2e hands gekocht voor iets van 400 gulden.

sleep_to_saturate
6 november 2002, 12:52
iamyou: Daarom zei ik ook de floyd vastzetten, als je dat nie doet krijg je het eeuwenlange gesleutel en gestem.
Qua geluid vind ik het helemaal niet zo'n slecht gitaartje.

Bad Habits
6 november 2002, 13:19
Bedankt voor het advies... Dat zal ik eens gaan doen!

skabouter
6 november 2002, 13:51
ik vind het ook een beetje een kut gitaar, maar toch GEFELICITEERD ! !

voor 35 euro had zelfs IK hem ook nog wel gekocht. altijd leuk

veel plezier ermee !

Negative K3 fan
6 november 2002, 16:38
Als ie je niet bevalt kan je hem altijd nog als smijt gitaar gebruiken.

Bad Habits
6 november 2002, 16:39
Idd. Hoewel ik dat toch altijd jammer vind. Ook al is zijn het bagger gitaren.

Ibanez RuleZ
6 november 2002, 16:47
het is en blijft ook een mooie wandversiering :grin:

harrald

Bad Habits
6 november 2002, 16:51
Zeker! Even wat posters van de muur af trekken en er is weer plaats :wink:!!!

Fenisi
6 november 2002, 19:49
wat ik wel weet dat vintage kutgitaren zijn dus met een i.. heb erop gespeeld tijdje geleden in winkel echt bagger vet vierkante hals.. zeer raar..

Moonchild
6 november 2002, 22:59
een vriend van me heeft er ongeveer zoeen, een nachtmerrie; ooit eens afgevraagd waarom die collega nooit goed is begonnen met gitaarspelen...?
Een lekkere gitaar voor beginners is echt al het halve werk.
Verkoop hem op marktplaats voor het dubbele, leg er nog wat geld bij en koop een leuk squier setje.

sleep_to_saturate
11 november 2002, 15:08
Hahaa squire.. ja goeie grap. Vantage is toch echt wel net effe iets beter dan een squire.

lupoloco
11 november 2002, 15:38
is vantage niet het b-merk van ibanez ofzo?

Bad Habits
11 november 2002, 16:28
Nee, vantage is tegenwoordig van Samick... Zegt al genoeg lijkt me... maarja... Nu die floyd vastzit gaat het wel een beetje...

Moonchild
11 november 2002, 18:31
Op 2002-11-11 15:08, schreef sleep_to_saturate:
Hahaa squire.. ja goeie grap. Vantage is toch echt wel net effe iets beter dan een squire.


Een floating tremolo op een ultra low budget gitaar als Vantage is echt funest.
De speelbaarheid van de Squier is veel en veel beter, en ik vind low-budget single coils op de een of andere manier altijd beter klinken dan low-budget hums.
Ik heb op beiden gespeeld (lang genoeg om een goed oordeel te vellen) en ik vind dat Squier er met kop en schouders bovenuit steekt.
Verder heb ik nog nooit een prof met een vantage zien spelen, wel op squier, ik zie ze zelf af en toe op tv optredens langskomen. (twee meter sessies, maar ook rock concerten e.d.)

Negative K3 fan
11 november 2002, 18:36
Op 2002-11-11 15:08, schreef sleep_to_saturate:
Hahaa squire.. ja goeie grap. Vantage is toch echt wel net effe iets beter dan een squire.


misschien niet slechter dan een squier maar waarschijnlijk wel slechter dan een squiER

Neals
11 november 2002, 21:13
Die floyds op Cort zijn anders niezzo slecht

Ic3gl0vE
11 november 2002, 22:44
voor 35 euro zou je mij nog een epiphone kunnen verkopen :grin:

skabouter
13 november 2002, 23:48
zoooooooo, nou dat zegt wel wat !!

gewoon kopen dus !! aarzel nou niet zo lang, knul. what could possibly go wrong for 35 euro`s ?

Bad Habits
14 november 2002, 08:17
Heb hem al gekocht en die floyd vastgezet. Het geluid is ok. De hals ook wel maar die floyd was idd een ramp... nu gaat het wel.

skabouter
14 november 2002, 17:42
BETER !!! gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ! ben wel jaloers op je. ik vind nooit dat soort koopjes. niet dat ik een andere gitaar NODIG heb, maar voor 35 euro zou ik niets laten liggen. altijd leuk, NOG een gitaar !

Pickslide
16 november 2002, 13:24
Een gast bij mij uit de band speelt ook op een vantage en dat klinkt gewoon best goed. Het is geen wereld gitaar maar beter als andere beginners gitaartjes als je het mij vraagt. Meestal hoor je beginners gitaren ook over beginners versterkers dus vinden mensen het meteen een kut gitaar. Das niet juist over een goede amp klinkt dat ding best ok

sleep_to_saturate
18 november 2002, 11:13
precies.
en gefeliciteerd bad habits! :smile: