PDA

View Full Version : behringer distortion



vipskate
15 april 2006, 10:27
ik heb een behringer distortion
is het verstandig om de batterij er laten zitten terwijl ik hem niet gebruik?
men baterijen zijn om de 2 dagen om en nu doet hij het gwn niet meer.

Heeft iemand tips?

Globetrotter
15 april 2006, 10:51
Bij de meeste stompboxes wordt het verbruik stopgezet als je der kabel die van je gitaar komt deruit trekt. Of dit bij Behringer ook zo is, weet ik niet, maar ik veronderstel van wel... Misschien eens in je handleiding zien?
Cheers,

Bart

DREAMMACHINE
15 april 2006, 11:21
koop een adapter!

DarknessAwaits
15 april 2006, 11:31
Of haal gewoon je snoer er altijd uit als je er niet op speelt.

Leuke van de Behringer stompboxjes is dat een adapter net zo duur is als het pedaal zelf...

outside
15 april 2006, 12:58
ik heb zo een voeding van dinosaur met 8 uitgangen als ik mij niet vergis, 50 euro en die doet zijn werk goed :). En idd de kabel die van je gitaar komt eruit halen als je met batterijen werkt.

vipskate
15 april 2006, 13:31
toch is het zo dat ik na het spelen mijn kabels uit gitaar, versterker meteen opberg. Kan het dan geen andere oorzaak hebben? als ik mijn batterij eruit doe en trug der in steek dan werkt die pedaal wel, maar de volgende dag niet meer.

FruscianteFan
15 april 2006, 13:45
of die kabel in de gitaar zit of niet, maakt niet uit. Als-ie maar niet in de input van het pedaaltje zit als je hem niet gebruikt.

Verder heeft Dreammachine wel gelijk: voor 10 euro heb je een fatsoenlijke adapter (en voor 8 euro heb je er een verlengstuk bij met 5 pluggen) en als je pedaaltje zo batterijen blijft zuipen, heb je die 10 euro er zo weer uit.