PDA

View Full Version : Bouw je eigen PRS achtige, quick 'n dirty...



Pagina's : 1 [2]

madman
18 oktober 2006, 23:26
Thnx voor het snelle antwoord!
Ga het zeker een keer proberen, alleen op dit moment laat m'n bankrekening het allemaal even niet toe (student he, vandaar ook de vraag). Ik hoop met een halfjaartje, of anders toch zeker zomer volgend jaar het een en ander te hebben! Zodra ik weet wanneer het gaat lukken weten jullie het ook!

hassent
19 oktober 2006, 07:20
Gewoon ebay (duitsland) en marktplaats in de gaten houden, af en toe wat kopen en zo alles bij elkaar sparen. Dan kun ook je redelijk goedkoop aan spullen komen. Doe anders net als ik, maak eerst een vuren model, dat kost je 5 euro materiaal dan kun je daar goed op oefenen zodat je weet waar de valkuilen zitten als je 'for real' gaat.

doedski
19 oktober 2006, 18:41
student zijn wil niets zeggen... ik ben ook nog student, en ik was al begonnen vóórdat ik stagevergoeding kreeg. gewoon zuinig aan doen, dan kun je over een maandje wel op hout uit.

zo heb ik het ook gedaan, en ik koop niets, voordat ik weet dat ik iets goed heb gedaan (bijvoorbeeld: ik koop geen trussrod, voordat ik weet dat de freesgeul voor dat ding goed is... is die nl niet goed, kan ik altijd nog stoppen, en heb ik geen geld uitgegeven aan iets wat ik niet kan gebruiken.) ik denk dat velen van jullie het niet helemaal met deze aanpak eens zijn, maar ik ben gewoon voorzichtig :).

gr me

oknarb180
19 oktober 2006, 23:40
ik denk dat velen van jullie het niet helemaal met deze aanpak eens zijn, maar ik ben gewoon voorzichtig

Morrie,

je bouwt je gitaar toch gewoon lekker op je eigen manier?
Er leiden meerdere wegen naar Rome, alleen zijn niet alle wegen even makkelijk en daar spelen de financiën toch vaak een rol in.
En trouwens, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, zoals wij allen weten!

vriendelijke groeten,

Branko

doedski
20 oktober 2006, 20:38
juist... en omdat er meerdere wegen naar die stad die niet in één dag gebouwd is leiden, zou ik zeggen... gewoon beginnen en goed nadenken voordat je wat doet. hebben er meer gedaan, en het bevalt mij iig uitstekend.

[Kaap-modus] hoewel ik mn aanpak wel een beetje ga aanpassen, want op deze manier gaat mijn MM-JP7 project wel heel erg lang duren, maar daarover morgen hopelijk meer in mijn eigen topic :D [/Kaap-modus]

Minda
4 november 2006, 08:23
Nog even terug naar mijn eigen projectje: hij is speelbaar! Onder bezielende leiding van Charlotte mocht ik in haar werkplaats de fretten levelen en opnieuw afronden. Nogmaals bedankt voor een erg leuke en leerzame avond!

Gisteren avond een 011 setje (mijn standaard) erop gezet, en nu de hals in de gaten houden, de actie afstellen en intoneren. Dat laatste had ik al gedaan, maar met de fretten geleveld mag de boel weer een eind naar beneden.

Nog even een actiefoto:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Gitaarbouw/Plaatjes klein/Hugo in actie (2) klein.JPG

Charlotte, nog maals heel hartelijk bedankt!

madman
4 november 2006, 09:09
:D

Heb je 'm al beluisterd? Hoe klinkt ie?

@doedski:
ik doe een poging om het huis uit te gaan, en dat kost nou eenmaal ook geld, bovendien willen m'n ouwelui niet dat ik hier in huis ga bouwen, zodra ik op mezelf woon ga ik geld sparen voor m'n eigen projectje...

Minda
4 november 2006, 10:31
Ik ben erg blij met de klank, komt dicht bij een Les Paul, maar toch iets helderder. Ik ben bezig (zie het werkbank forum) om een opnametje te maken. Wie weet, als het ooit lukt zal ik het uiteraard posten.

GibsonDC
4 november 2006, 12:44
Ziet er echt goed uit!

Javaca
4 november 2006, 13:03
Hij ziet er prachtig uit Minda!

Gefeliciteerd...

hassent
4 november 2006, 20:00
Echt heel netjes, kun je eens een closup van de body posten, ik wil dat topje wel eens van dichtbij zien!

Minda
4 november 2006, 20:19
Hier een foto zoals hij op de meeting lag. 't Is wel 3 Mb, geen idee of ik deze foto kan plaatsen.

http://home.versatel.nl/witsenburg/Gitaarbouw/Plaatjes klein/Gitaar op meeting.JPG

Anders is hier het URL:

Klllllllllllllllllllllllllllik (http://home.versatel.nl/witsenburg/Gitaarbouw/Plaatjes klein/Gitaar op meeting.JPG)

Ik laat de foto wel een tijdje staan, maar omdat'ie zo groot is kan het zijn dat ik hem verwijder als ik de webruimte nodig heb.

Laatste nieuws: ik heb de brug nu in de laagste stand, en nog kletteren de snaren niet. Misschien dat ik hem nog iets dieper in ga frezen. De actie kan toch nooit tè laag zijn, hè!

hassent
4 november 2006, 20:28
Netjes hoor. Waar heb je dat top-hout vandaan, bij de AFH heb ik dit sort hout nog niet gevonden. Ik zie nu pas dat je geen stringthrough hebt. Heb je daar bewust voor gekozen?

Minda
4 november 2006, 20:52
HEEL geheim adres: klik (http://www.holz-faszination.de/home/index.php)

Ik heb voor die brug gekozen omdat het de brug is van de allereerste zelfbouwer die ik ooit bouwde. Die is dus al redelijk oud en heeft sentimentele waarde. Die eerste gitaar was erg slecht en bestaat dus niet meer. In string-through was wel het originele idee, maar ja. Deze brug is wel erg goed instelbaar.

Nog even een dommigheidje: de brug ligt niet te laag. Ik typte dat tijdens het afstellen. Niet veel later merkte ik dat de snaren niet op de brug rustte, maar op de achterste coil... Die stond nog omhoog, omdat de actie eerst heel hoog stond! Dus eerst beide elementen naar beneden gedraaid, toen de boel afgesteld en geïntoneerd en nu de elementen weer wat omhoog stellen. Ik moest wel lachen... Superlage actie, nu, en perfecte intonatie. Ik begin echt verliefd te worden op dit instrument.

rastarider
22 augustus 2007, 12:45
waauw, petje af.
prachtige gitaar, kan je ook laten horen hoe ze klinkt?