PDA

View Full Version : Nieuwe Cube30 ruist?



thijs88
14 april 2006, 23:41
Ik heb sinds een paar weken een roland cube30.
Nu zat ik pas 's avonds te spelen, en was het dus een stuk stiller dan normaal hier.. :soul: Hoorde ik opeens een hele lichte ruis uit mijn speaker komen, ook als ik er geen kabel op aangesloten had.
Weten andere cube(30) bezitters misschien of dat bij hun ook zo is?
Of is het normaal dat zo'n speaker een (heel) zacht geluid maakt?

- stopcontact geaard of niet geaard maakt niet uit.

Robbert
15 april 2006, 00:17
Wat is lichte ruis? Moet je je hoofd tegen de speakers houden of hoor je het ook als je aan de andere kant van de kamer staat?

thijs88
15 april 2006, 00:23
aan de andere kant van de kamer hoor je het niet, en ik heb niet eens zo'n grote kamer.. ;) .
Het viel me op toen ik er naast zat omdat ik net mijn hoofdtelefoon eruit had gehaald, daardoor hoorde ik dat verschil. Maar het is dus normaal dat een versterker (wat) geluid maakt als de volumeknoppen dicht staan of hoort hij helemaal stil te zijn?

Scali
15 april 2006, 00:26
Een budget-versterker met ingebouwde effecten ruist meestal wel wat ja, dat is niet zo vreemd.
Effecten als distortion en galm willen sowieso graag ruisen.
Het hoort eigenlijk niet, maar het komt wel vaak voor.

Nocki
15 april 2006, 13:10
Ik merkte het ook bij mijn cube 30. ik vond het niet storend.

Nocki

Mr.Bluesbreaker
15 april 2006, 14:23
Veel transistor versterkers hebben hier wel in zekere zin "last" van.
Toppunt is mijn Roland JC-120 ergens uit eind 70tiger jaren. Ik stoor me er niet echt aan, opnemen doe ik er niet mee en live komt het echt niet als vervelend over.

Galm (veren) heb je soms onderin de versterker (veel Twin Reverbs/Mesa)
en soms meteen naast de trafo's zitten bij sommige combo's. Bij de laatste constructie krijg je naar mijn mening wat meer ruis mee. Distortion is eigenlijk het cleane signaal heel veel versterken, hoe meer gain (versterking), hoe meer ruis. Doe je niks aan.

Bl44t44p
15 april 2006, 14:40
Geaarde stopcontacten wil ook wel eens helpen, vooral bij distortion kanalen.

AART
15 april 2006, 15:05
Mijn Mesa Mark IV ruist zelfs heel iets op Lead kanaal met de gain op 8.

Is heel normaal, zolang het niet te hard is.
Als je een echte ruisbak wil horen moet je eens een 5150 proberen :satisfie:

thijs88
15 april 2006, 16:49
bedankt!, ik stoor me er eigenlijk ook niet aan, maar ik wilde wel even weten of het normaal was.
Anders was ik er mee teruggegaan natuurlijk! :hippie: