PDA

View Full Version : verhouding metalgitarist / niet-metalgitarist



DGITB
14 april 2006, 22:00
Hoe is de verhouding metalgitarist / niet-metalgitarist hier op dit forum ? Hoe meer ik lees hoe meer ik het idee krijg dat hier meer headbangers :blast: zijn dan mensen die daar gewoon koppijn van krijgen ( headbangen he...niet de muziek.. 8-) klopt dat ?

vulvasonic
14 april 2006, 22:04
Er zijn metalgitaristen die graag een pielindebibs stoppen in een niet metalgitarist. En andersom. Maar soms ook niet. Andersom soms ook niet.




Laat maar.........

nielsduursma
14 april 2006, 22:34
ik heb een hekel aan metal, maar ik heb toch ook vrienden die het luisteren/spelen.

ik snap ook niet waarom je geen vrienden zou kunnen zijn of altijd ruzie moet maken.

DGITB
15 april 2006, 01:25
Ik heb ook absoluut geen hekel aan metal...nou moet ik zeggen dat het dan wel bij metallica blijft...ik heb t helemaal niet over ruzie of vrienden..vroeg het me zomaar af.
Nou moet ik wel zeggen dat ik metalgitaristen minder boeiend vindt dan bijvoorbeeld David Gilmour of Mark Knopfler..waar ik beduidend mider over lees dan over "shredders"of obscure bandjes.

Maar das een kwestie van smaak.. :satisfie:

Anders Destium
15 april 2006, 18:05
Of juist een gebrek aan smaak...

Tristan
15 april 2006, 20:03
Ik hou wel van Metal, als het heel erg goed is, zoals Cynic en Meshuggah enzo...
Ik ben zelf alleen totaal geen Metal gitarist (het past niet bij mijn speelstijl) en ik vind dat veel Metal gitaristen vaak een waardeloze toon/sound hebben, vooral als ze solo's spelen... Dan heb ik het natuurlijk niet over de echt goede gitaristen, maar een Kirk Hammett kan mij bijvoorbeeld echt niet bekoren, terwijl ik sommige platen van Metallica toch heel vet vind...
EDIT: ik heb overigens meerdere malen hele concerten geheadbangt en geloof mij, de pijn gaat niet in je kop zitten, maar in je nek en schouders...
Ik vind Metal trouwens wel geweldig op festivals enzo, want dan kan je lekker de pit in, headbangen, bier zuipen en stagediven enzo... Het geeft je als publiek live echt een energieboost als er een goede band speelt...
Bovendien zijn veel Metalheads echt aardige mensen en als je valt in de pit, of het niet meer trekt, dan helpt iemand je altijd wel weer op de been en je kan met iedereen zonder ongein een biertje drinken, dus dat is erg cool...

DGITB
16 april 2006, 23:52
Of juist een gebrek aan smaak...


ga jij heel het forum af om vervelend te doen ofzo ?..dit is nou al de derde keer dat ik je tegen kom..ga nog maar een beetje oefenen dat lijkt me verstandiger

DGITB
16 april 2006, 23:57
Ik hou wel van Metal, als het heel erg goed is, zoals Cynic en Meshuggah enzo...
Ik ben zelf alleen totaal geen Metal gitarist (het past niet bij mijn speelstijl) en ik vind dat veel Metal gitaristen vaak een waardeloze toon/sound hebben, vooral als ze solo's spelen... Dan heb ik het natuurlijk niet over de echt goede gitaristen, maar een Kirk Hammett kan mij bijvoorbeeld echt niet bekoren, terwijl ik sommige platen van Metallica toch heel vet vind...
EDIT: ik heb overigens meerdere malen hele concerten geheadbangt en geloof mij, de pijn gaat niet in je kop zitten, maar in je nek en schouders...
Ik vind Metal trouwens wel geweldig op festivals enzo, want dan kan je lekker de pit in, headbangen, bier zuipen en stagediven enzo... Het geeft je als publiek live echt een energieboost als er een goede band speelt...
Bovendien zijn veel Metalheads echt aardige mensen en als je valt in de pit, of het niet meer trekt, dan helpt iemand je altijd wel weer op de been en je kan met iedereen zonder ongein een biertje drinken, dus dat is erg cool...

Ik vindt bij Metallica de sound van de gitaren geweldig !! je valt bijna uit je schoenen als je ze hoort !! Maar idd solosound is een stuk minder
Ik snap niet dat die gasten dat volhouden hoor...heb het ook weleens (onstage) geprobeerd ( voor de grap, onze bassist is wel een metalfreak nl en we speelden return to sender van elvis..) maar dat doe ik niet meer !! En dat die gasten gewoon kunnen blijven spelen ! Machtig !! :blast:

Anders Destium
17 april 2006, 00:15
ga jij heel het forum af om vervelend te doen ofzo ?..dit is nou al de derde keer dat ik je tegen kom..ga nog maar een beetje oefenen dat lijkt me verstandiger

En dat bepaal jij? Het lijkt mij dan weer verstandiger dat jij je houding aanpast omdat je op dit forum tot nog toe voornamelijk je mening aan het opdringen en/of onzin aan het uitkramen bent. Op basis van jouw posts in verscheidene topics heb ik een mening gevormd waarbij jouw gedrag tot nog toe steevast bevestiging oplevert van mijn vermoedens.

DGITB
17 april 2006, 00:32
En dat bepaal jij? Het lijkt mij dan weer verstandiger dat jij je houding aanpast omdat je op dit forum tot nog toe voornamelijk je mening aan het opdringen en/of onzin aan het uitkramen bent. Op basis van jouw posts in verscheidene topics heb ik een mening gevormd waarbij jouw gedrag tot nog toe steevast bevestiging oplevert van mijn vermoedens.


jiju bent echt niet helemaal lekker...menig opdringen ?? onzin uitkramen ? ik zit nog geen week op dit forum man...ga nog ff lekker zitten shredden...

Anders Destium
17 april 2006, 10:10
Vooringenomen hoort ook nog bij dat rijtje, dank je dat je me eraan herinnert! Ik ben zelf geen shredder, het spijt me. Maar als je zelf werkelijk vindt dat shred minder muzikaal is dan andere stijlen (op basis van welke non-argumenten ook alweer?) heb je toch wel een plaat voor danwel in je kop.

Fvddungen
17 april 2006, 10:59
Wat ik me eerder afvraag: Waar ligt de grens tussen rock - hardrock - metal - heavy metal (even allerlei zijstromen daar gelaten).

Tristan
17 april 2006, 13:20
Ik vindt bij Metallica de sound van de gitaren geweldig !! je valt bijna uit je schoenen als je ze hoort !! Maar idd solosound is een stuk minder
Ik snap niet dat die gasten dat volhouden hoor...heb het ook weleens (onstage) geprobeerd ( voor de grap, onze bassist is wel een metalfreak nl en we speelden return to sender van elvis..) maar dat doe ik niet meer !! En dat die gasten gewoon kunnen blijven spelen ! Machtig !! :blast:

Als je dat cool vind, dan moet je die gasten van Mesuggah een keer gaan zien en die van Dillenger Escape Plan al helemaal, zoiets heb ik nog nooit gezien, retestrak en ze springen over het podium als ADHD'ers met pep in hun reet, echt niet te geloven, supervet...

Tristan
17 april 2006, 13:26
Wat ik me eerder afvraag: Waar ligt de grens tussen rock - hardrock - metal - heavy metal (even allerlei zijstromen daar gelaten).

Dat moet je aan mij al helemaal niet vragen, want toen ik op dit forum een keertje Led Zeppelin als een van de beginpunten van de Metal noemde kreeg ik het halve forum over me heen... Tegenwoordig zijn er heel veel mensen die bijv. Kill 'em All van Metallica al geen Metal meer vinden... Die denken dat Metal alleen die van die technische dingen zijn, maar Black Sabbath is ook gewoon Metal hoor... Er zit meer Blues en Rock in sommige Metal dan de meeste mensen je willen doen geloven...

gorgasm
19 april 2006, 21:35
zijn die dan niet heel kortzichtig bezig?

want dit zijn imo wel de grondleggers van wat men nu verderbouwt...

Maxxas
19 april 2006, 21:43
Hoe is de verhouding metalgitarist / niet-metalgitarist hier op dit forum ? Hoe meer ik lees hoe meer ik het idee krijg dat hier meer headbangers :blast: zijn dan mensen die daar gewoon koppijn van krijgen ( headbangen he...niet de muziek.. 8-) klopt dat ?

Waarom wil je dit weten?

Reel Big Fish
19 april 2006, 21:45
Dit keer houden we het netjes, oké jongens? :)

Zelf speel ik in een hardrock/metal band (ENKINDLE www.enkindle.tk (http://www.enkindle.tk)) maar ik vind ska/punk, blues, rock en zulk soort muziek fijn om naar te luisteren. Geen R&B, daar moet ik echt van kotsen.

"Yoyoyo temperature risin' I gots the boobs and the carzzz, bling on n*gg*!!"

Trocar
20 april 2006, 00:10
Het valt mij juist op dat veel metal-muzikanten (die ik ken dan) thuis een gevarieerdere cd-selectie hebben dan je misschien zou verwachten.
Persoonlijk: ik ben eigenlijk overal wel voor in; echt, roep maar wat. Qua metal en electronische muziek heb ik graag de wat hardere varianten, en geen 'urban' (hiermee heb ik dus al een groot deel van de top 40 uitgesloten geloof ik), verder heb ik weinig 'eisen'. Als hier iemand een linkje plaatst naar een artiest (onder het mom 'luister hier eens naar'), dan luister ik daar na. Ik hoef het niet persé leuk te vinden om het toch interessant te vinden; het kan nooit kwaad. Als ik zelf wat op zet, kies ik natuurlijk wel iets dat ik leuk vind.

The Chief
20 april 2006, 09:52
ik speel in een metalband, een beetje in de Relapse-stijl, maar ik op Fredrik Thordendal na, zijn de gitaristen die ik bewonder eerder buiten de metal gesitueerd..
Ook luister ik naar alle soorten muziek.... Surf, Rock, jazz, hiphop drum'n'bass, punk, hardcore, prog, soundtracks...

maakt allemaal ni uit!

nota: damn, die nieuwe van Textures... wat een plaat!

Set Wenker
20 april 2006, 09:56
Ik heb veel waardering voor metal, aangezien daar technisch gezien behoorlijk wat kwaliteitsgitaristen te vinden zijn, maar thuis luister ik het zelden. Ik luister wel veel naar de basis van die muziek. De metal van eind jaren zestig, begin zeventig: Led Zeppelin, Black Sabbath, Alice Cooper enz. Maar dat ligt, door het harder worden van de metal zelf, toch meer bij de bluesrock qua spelstijl.

gorgasm
20 april 2006, 12:44
nota: damn, die nieuwe van Textures... wat een plaat!
moeten wij in july mee samen spelen

Tristan
20 april 2006, 13:59
Hee jongens, het was absoluut niet mijn bedoeling om te zeggen dat Metal liefhebbers alleen naar Metal luisteren hoor...
Het ging mij puur om de benaming Metal, die je volgens mij dus ook aan heel veel muziek kan geven zoals Led Zeppelin en Black Sabbath enzo, maar daarover heb ik dus weleens discussies met Metal liefhebbers...
Ik heb zelf niet zoveel Metal in de platenkast thuis, maar ik vind het altijd wel gaaf om naar een optreden van een goede Metal band te gaan, vanwege de energieboost die het geeft...
Ik vind R&B en Urban enzo ook ongelofelijke kwijlmuziek, maar goede (niet MTV) Hiphop kan ik weer wel waarderen...
Textures vind ik ook een hele vette band...

Put
20 april 2006, 21:36
en ondertussen geeft niemand echt antwoord op de vraag.

Het loopt aardig gelijk op . uit

Kris Haex
20 april 2006, 23:44
Ik hou wel van Metal, als het heel erg goed is, zoals Cynic en Meshuggah enzo...
Ik ben zelf alleen totaal geen Metal gitarist (het past niet bij mijn speelstijl) en ik vind dat veel Metal gitaristen vaak een waardeloze toon/sound hebben, vooral als ze solo's spelen... Dan heb ik het natuurlijk niet over de echt goede gitaristen, maar een Kirk Hammett kan mij bijvoorbeeld echt niet bekoren, terwijl ik sommige platen van Metallica toch heel vet vind...
EDIT: ik heb overigens meerdere malen hele concerten geheadbangt en geloof mij, de pijn gaat niet in je kop zitten, maar in je nek en schouders...
Ik vind Metal trouwens wel geweldig op festivals enzo, want dan kan je lekker de pit in, headbangen, bier zuipen en stagediven enzo... Het geeft je als publiek live echt een energieboost als er een goede band speelt...
Bovendien zijn veel Metalheads echt aardige mensen en als je valt in de pit, of het niet meer trekt, dan helpt iemand je altijd wel weer op de been en je kan met iedereen zonder ongein een biertje drinken, dus dat is erg cool...

Maar spelen kan hij.

Kris Haex
20 april 2006, 23:44
Kirk Hammett.

Reel Big Fish
21 april 2006, 15:09
Kirk Hammett.

Hey Kris, gebruik volgende keer eens de "Edit" knop!

Anders Destium
21 april 2006, 20:15
Kirk Hammett, was dat niet die Wah Wanker?

Tristan
21 april 2006, 21:11
Die met het vibrato en de sound van een schijtende kameel...
Hij kan vast spelen, maar ik vind hem echt het prototype van de Metalgitarist die niet weet hoe een gitaarsolo sound moet klinken...

Anders Destium
21 april 2006, 22:52
Zijn solo's vind ik altijd best goed aan te horen op cd's, maar live was hij zo verschrikkelijk kut de 3 keer dat ik Metallica heb gezien dat ik nogal op Kirk ben afgeknapt. Alleen maar wah en daarnaast slordig spelen, maar toch is het een gemis dat op St Angers geen solo's staan ;)

Tristan
21 april 2006, 23:16
Op cd gaat het nog wel inderdaad, dan vind ik zijn solo sound nou ook niet echt vet, maar Live is hij het altijd aan het verneuken en is zijn sound echt helemaal ruk. Waarom laten ze hem niet gewoon thuis?
Ik heb nog nooit een optreden van Metallica gezien waarin hij geen Mega missers maakte bij One, echt te hilarisch voor woorden, dat grootse begin met die helicopters enzo en dan Kirk Hammett die het intro aan het verneuken is... :D

Kris Haex
21 april 2006, 23:32
Ik heb hem anders live wel al goed weten spelen hoor! Dat is gewoon jullie mening, hij gebruikt idd wel veel wah wah, maar als hij er zich goed bij voelt? Ik weet ook zeker dat hij jullie de grond in speelt, ook live! Maar ja, dat beseften jullie zelf ook al. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat jullie geen virtuozen zijn.

Anders Destium
21 april 2006, 23:44
Ik vond Kirk gigantisch tegenvallen live (tot 3 keer toe), en elke keer probeerde hij met overdreven gebruik van wah zijn slordige spel te verbloemen.

Trocar
21 april 2006, 23:53
Ik weet ook zeker dat hij jullie de grond in speelt, ook live!

Nou, er zitten hier mensen op het forum die echt goed kunnen spelen hoor, vergis je niet!
En dat van die wah, tsja, ik had wel het idee dat Anders daarin gelijk heeft.

Kris Haex
22 april 2006, 00:19
Hij gebruikt inderdaad wah, heb ik niet tegen gesproken, maar met wah te gebruiken doe je niets verkeerd he. Daar is niets mis mee.

Tristan
22 april 2006, 00:20
Ik heb hem anders live wel al goed weten spelen hoor! Dat is gewoon jullie mening, hij gebruikt idd wel veel wah wah, maar als hij er zich goed bij voelt? Ik weet ook zeker dat hij jullie de grond in speelt, ook live! Maar ja, dat beseften jullie zelf ook al. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat jullie geen virtuozen zijn.

De grond inspelen, of iemand overspelen dat kan eigenlijk helemaal niet...
Als we het over goede gitaristen hebben, dan zijn dat volgens mij allemaal mensen die een eigen stijl hebben en die weten wat hun sterkste punten zijn. Alleen heb ik dat idee dus niet bij Kirk Hammett als hij One weer eens loopt te verkrachten... Hij staat er ook niet echt bij alsof hij er zin in heeft, dus voor mij komt het niet over alsof hij datgene aan het doen is dat hij ook echt goed kan... Hij zal vast wel een aantal dingen goed kunnen, maar op het podium staan is er wat mij betreft niet een van...
Voor mij valt hij een beetje tussen het wal en het schip: Niet echt een podium en gevoelsbeest, niet echt een technicus, niet echt een vette toon, niet echt hele mooie noten, dus niets om naar te kijken of luisteren eigenlijk...

Kris Haex
22 april 2006, 00:26
Ik vond Kirk gigantisch tegenvallen live (tot 3 keer toe), en elke keer probeerde hij met overdreven gebruik van wah zijn slordige spel te verbloemen.


En ik heb hem ook live al meerdere keren zuiver horen spelen! Met en zonder wah wah, want bij bepaalde solo's speelt hij ook zonder wah wah. Dat is geen prutser hoor, anders speel je ook niet op dat niveau. Ik zeg ook niet dat hij de beste is, dat is hij zeker niet, maar hij kan wel zeer goed spelen. En zuiver. En daar zal jij het dan niet mee eens zijn maar dat mij niet uit. Even goede vrienden. Die solo van ride the lightning heb ik hem ook live horen spelen. Zonder wah! En goed!

Kris Haex
22 april 2006, 00:37
De grond inspelen, of iemand overspelen dat kan eigenlijk helemaal niet...
Als we het over goede gitaristen hebben, dan zijn dat volgens mij allemaal mensen die een eigen stijl hebben en die weten wat hun sterkste punten zijn. Alleen heb ik dat idee dus niet bij Kirk Hammett als hij One weer eens loopt te verkrachten... Hij staat er ook niet echt bij alsof hij er zin in heeft, dus voor mij komt het niet over alsof hij datgene aan het doen is dat hij ook echt goed kan... Hij zal vast wel een aantal dingen goed kunnen, maar op het podium staan is er wat mij betreft niet een van...




Wat mij betreft kan hij dat dus WEL want ik heb hem live ook genoeg gehoord, en ik heb hem die intro van one vaak horen spelen, en één keer heb ik gehoord dat hij het verneukte, was op één of andere DVD. En als ze zien dat Kirk hem verneukt maken ze er al gauw van dat hij hem vaak verneukt.Er zijn nog "grote gitaristen" die live wel eens iets verneuken. Ik kan one ook spelen, speel dat nummer al jaren met m'n band, daar valt niks in te verneuken vind ik, en ik ben niet zo goed als Hammett.

Kris Haex
22 april 2006, 00:46
Technisch is hij ook goed, hij IS gewoon goed en daar blijf ik bij, en er zijn er enorm, enorm veel die hem goed vinden, ook live, en nee, dat is niet omdat die mensen dan dom zijn of niets van muziek afweten, het eerder een verschil van smaak. Ik ben blij dat Kirk de solo-gitarist is van Metallica en niet Nuno bettencourt, man man. Die z'n solo op de CD Metallica-attack, en ook al die anderen, waren echt niet zo mooi als Kirk ze doet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht was, maar niet zo mooi als Kirk het doet!

Kris Haex
22 april 2006, 01:26
De grond inspelen, of iemand overspelen dat kan eigenlijk helemaal niet...
Als we het over goede gitaristen hebben, dan zijn dat volgens mij allemaal mensen die een eigen stijl hebben en die weten wat hun sterkste punten zijn. Alleen heb ik dat idee dus niet bij Kirk Hammett als hij One weer eens loopt te verkrachten... Hij staat er ook niet echt bij alsof hij er zin in heeft, dus voor mij komt het niet over alsof hij datgene aan het doen is dat hij ook echt goed kan... Hij zal vast wel een aantal dingen goed kunnen, maar op het podium staan is er wat mij betreft niet een van...
Voor mij valt hij een beetje tussen het wal en het schip: Niet echt een podium en gevoelsbeest, niet echt een technicus, niet echt een vette toon, niet echt hele mooie noten, dus niets om naar te kijken of luisteren eigenlijk...

Kirk zal jou waarschijnlijk wel de grond in spelen, Metallica zal jou niet kunnen gebruiken.

Kris Haex
22 april 2006, 01:31
Maar ik wil hier mee NIET zeggen dat jij niet kunt spelen he, jij zal wel zeer goed zijn, maar het lijkt me sterk dat jij een betere gitaar tone hebt dan Kirk, meer techniek hebt, meer feeling enz. Kijk eerst naar jezelf en boor daarna iemand de grond in. Hij speelt niet voor niets bij METALLICA. Ze hebben trouwens Dave Mustaine ook gehad, en die gast speelt ook zeer, zeer goed! Maar toen ze Kirk hoorde klonk het gelijk anders zeiden James en Lars in "Metallica...Losgeslagen". En dat zeggen ze niet voor niets.

X-Rated
22 april 2006, 01:47
Dude is het echt zo'n kunst om alles in één post te stoppen?!

Kris Haex
22 april 2006, 01:55
Tja... er schoot me vanalles te binnen, maar niet in één moment. Maar ik heb er hier nog gekker bezig gezien dus. Ga daar dan ook maar wat op zeggen.

Anders Destium
22 april 2006, 11:01
Je gaat niemand overtuigen met je fanboy praat Kris...

Maxxas
22 april 2006, 11:03
Compleet off-topic naatuurlijk maar Kirk Hammet is typisch zo'n gitarist die zichzelf niet echt verder heeft ontwikkeld. Op de eerste platen van Metallica was hij natuurlijk geweldig maar voor mijn gevoel is hij helemaal stil blijven staan. Je hoort nooit meer es een stukkie bij hem dat je denkt van wow!

Kris Haex
22 april 2006, 11:15
Je gaat niemand overtuigen met je fanboy praat Kris...


Ik ga jou zeker niet overtuigen hoor! Ik weet gewoon dat er zer, zeer veel mensen Kirk wel waarderen voor wat hij allemaal gedaan heeft. Er zullen waarschijnlijk ook gitaristen zijn die JIJ goed vind en die NIKS vind!EN omdat ik die dan niks vind wil dat nog niet zeggen dat die niet goed zou zijn.

Tristan
22 april 2006, 15:39
Kirk zal jou waarschijnlijk wel de grond in spelen, Metallica zal jou niet kunnen gebruiken.

Zowel letterlijk als figuurlijk kan dat helemaal niet, zeker ook niet omdat ik een hele andere gitarist ben...
Metallica kan mij inderdaad niet gebruiken en ik Metallica ook niet, omdat ik in die band gewoon absoluut niet op mijn plek zou zitten (ik weet wat mijn sterke en zwakke punten zijn), maar volgens mij zit Kirk Hammett ook niet echt meer op zijn plek daar...

Tristan
22 april 2006, 15:55
Maar ik wil hier mee NIET zeggen dat jij niet kunt spelen he, jij zal wel zeer goed zijn, maar het lijkt me sterk dat jij een betere gitaar tone hebt dan Kirk, meer techniek hebt, meer feeling enz. Kijk eerst naar jezelf en boor daarna iemand de grond in. Hij speelt niet voor niets bij METALLICA. Ze hebben trouwens Dave Mustaine ook gehad, en die gast speelt ook zeer, zeer goed! Maar toen ze Kirk hoorde klonk het gelijk anders zeiden James en Lars in "Metallica...Losgeslagen". En dat zeggen ze niet voor niets.

Nee, ik ben puur technisch gezien geen goede gitarist, maar mijn toon en feel passen beter bij wat ik doe, dan dat dat bij Kirk Hammett het geval is...
Kijk, Kirk Hammett probeert technisch te spelen en maakt daardoor fouten, tel daarbij op zijn lelijke vibrato en zijn redelijk dunne gitaartoon, dan blijft er niet veel over...
Als hij eens wat zou oefenen dan zou het al een stuk beter worden...
Ik bedoel dus: of je speelt technisch snel en vlekkeloos, of je speelt met een goede sound en feel. Als je allebei kan, dan ben je helemaal gelukkig, maar als je het beide niet kan of doet dan is het gewoon jammer maar helaas...
Ik heb niet het idee dat Kirk Hammett het niet kan, alleen vraag ik me af waarom hij het niet doet, het lijkt wel alsof het hem niet kan schelen...
Er is wat mij betreft maar een ding erger dan dat iemand iets doet wat hij niet kan en dat is iemand die iets wel kan maar het niet doet...

Neals
22 april 2006, 17:13
Ik ben een punk/hardcore gitarist, en in mijn geval is het wel handig dat ik wat kan riffen, maar de basis van de muziek die ik speel zijn de powerchords.

Alle technieken die ik ken, harmonics, tappen etc. zet ik enkel in om de muziek interresant te houden.

Waar ik mezelf thuis steeds meer op betrap is het na proberen te spelen van muzikanten zoals Eric Johnson en Joe Satriani. Punk/Hardcore is gewoon ernstig simpele muziek, maar ook weer meer een way of life, en dat moet je gewoon liggen.

Kris Haex
22 april 2006, 21:17
Nee, ik ben puur technisch gezien geen goede gitarist, maar mijn toon en feel passen beter bij wat ik doe, dan dat dat bij Kirk Hammett het geval is...
Kijk, Kirk Hammett probeert technisch te spelen en maakt daardoor fouten, tel daarbij op zijn lelijke vibrato en zijn redelijk dunne gitaartoon, dan blijft er niet veel over...
Als hij eens wat zou oefenen dan zou het al een stuk beter worden...
Ik bedoel dus: of je speelt technisch snel en vlekkeloos, of je speelt met een goede sound en feel. Als je allebei kan, dan ben je helemaal gelukkig, maar als je het beide niet kan of doet dan is het gewoon jammer maar helaas...
Ik heb niet het idee dat Kirk Hammett het niet kan, alleen vraag ik me af waarom hij het niet doet, het lijkt wel alsof het hem niet kan schelen...
Er is wat mij betreft maar een ding erger dan dat iemand iets doet wat hij niet kan en dat is iemand die iets wel kan maar het niet doet...



Er zijn veel mensen die het spel van Kirk wel waarderen. En z'n gitaartoon ook. En hij kan snel en juist spelen. Het is niet zo dat hij nooit eens een foutje speelt, maar dat gebeurt iedereen wel. Hetfield heb ik er ook al langs horen spelen. En dat is niet alleen bij Metallica. Maar hij kan snel en zuiver spelen. Hij staat daar niet voor niets. Die gast speelt goed hoor. Maar ieder z'n mening he.



Ontopic: Het zit hier nu eenmaal vol met rock/metal-gitaristen/liefhebbers.

meul
22 april 2006, 22:13
Hoe is de verhouding metalgitarist / niet-metalgitarist hier op dit forum ? Hoe meer ik lees hoe meer ik het idee krijg dat hier meer headbangers :blast: zijn dan mensen die daar gewoon koppijn van krijgen ( headbangen he...niet de muziek.. 8-) klopt dat ?

de rock (metal) is gewoon een erg dankbare richting voor gitaristen, zeker de jonge nieuwe spelers vinden hier veel technische uitdaging. de richting is technisch ook erg inventief. net als de jazz-rock is voor de drummers en bas gitaristen. in de jazz ligt weer een harmonische uitdaging vaak word deze pas later ontdekt wanneer het technische aspect minder interessant word. de jongelingen (ik heb het idee dat er hier veel rondhangen) worden vaak door metal en rock gegerepen omdat het een beetje de body building in de muziek is, spectaculair en harmonisch toegankelijk. voor mij bestaat er geen not done, alleen maar muziek die ik mooi, leuk, interessant vind en muziek die me minder of niet raakt. eigenlijk hoor ik altijd wel iets moois. zoeken naar de fout is niet slim en zonde van je tijd. m.a.w er zijn geen stijlen die ik echt niet trek.

j

Anders Destium
22 april 2006, 22:27
Ik ga jou zeker niet overtuigen hoor! Ik weet gewoon dat er zer, zeer veel mensen Kirk wel waarderen voor wat hij allemaal gedaan heeft. Er zullen waarschijnlijk ook gitaristen zijn die JIJ goed vind en die NIKS vind!EN omdat ik die dan niks vind wil dat nog niet zeggen dat die niet goed zou zijn.

Ik heb veel waardering voor Kirk voor zijn studiowerk, maar ik vind hem live niet sterk. Dat is het enige wat ik er over heb gezegd. Ik ben al meer dan 15 jaar fan van Metallica dus waar lul je ueberhaupt over... Kirk is alleen geen gitaargod IMO.

Kris Haex
22 april 2006, 23:09
Weet jij niet waarover ik lul? Ik lul over het feit dat Kirk live ook best sterk kan spelen.

Anders Destium
23 april 2006, 00:10
Misschien kan hij het wel, hij doet het alleen te weinig. Voor een artiest is dat beschamend. Elke gitarist laat wel eens een steekje vallen, maar dat is heel iets anders dan je slordige spel proberen te verbloemen door regelmatig veel te veel wah te gebruiken. Als hij strak zou spelen had hij dat pedaal niet nodig, ook omdat het ronduit kut klinkt als je het zo vaak gebruikt.

Kris Haex
23 april 2006, 00:17
Hij voelt zich goed met dat wah wah effect. Hij speelt live ook solo's zonder wah wah, en die klinken ook goed. En er zijn er anders wel veel meer dan Kirk die ook vaak wah wah gebruiken. Kirk kan het en doet het.

Anders Destium
23 april 2006, 00:21
Waarom verdedig je deze overgewaarde gitarist zo vurig? Metallica is toevallig een enorm populaire band, maar bij minder bekende bands zitten gitaristen waarbij Kirk mag hopen dat hij ooit hun veters mag strikken.

Kris Haex
23 april 2006, 00:30
Ik mag toch zeggen dat hij goed is want dat is hij ook. En er zijn er velen die dat met me eens zullen zijn. Er zijn inderdaad betere gitaristen als hem, maar hij laat er nog veel meer achter zich. Er zijn er veel die blij mogen zijn als ze zijn veters mogen strikken, die man speelt goed. Ok, hij niet de beste, dat is een feit!

Tristan
23 april 2006, 01:33
Als Kris voor Kirk Hammett gaat, dan ga ik wel voor Shawn Lane... :D

Kris Haex
23 april 2006, 01:50
Die is inderdaad sneller dan Kirk en waarschijnlijk ook beter. Maar Vai is beter dan Lane!

Anders Destium
23 april 2006, 10:44
Vai is niet beter dan Shawn Lane was IMO, ik kan hem in ieder geval een stuk minder waarderen. Ik zie nog niet steeds niet waarom mensen van jou niet mogen zeggen dat Kirk ze tegenviel (dat was hier niet alleen bij mij het geval). Natuurlijk mag je zeggen dat jij Kirk goed vindt, maar andere mensen mogen net zo goed zeggen wat zij van Kirk vinden zelfs als dat een andere mening is. Daar is het een forum voor.

Tristan
23 april 2006, 11:43
Ik noemde ook met name Shawn Lane omdat de anderen het zo'n beetje over Rock kregen en dat dat zo'n dankbare stijl is voor gitaristen om te spelen...
Shawn Lane is i.m.o een absolute Rock gitaarheld, maar hij is ook nogeens meer dan dat... Supervrij... waanzinnige improvisaties... hij speelt zieke dingen zowel ritmisch als melodisch, maar toch klinkt hij als een hele vette rockgitarist... Tel daarbij op zijn waanzinnige gevoel met het instrument (dat kan je horen aan z'n bends etc.) en je weet dat dit niet alleen een technische gitarist is...
Voor mij is hij een van de ultieme culminaties van de factoren die een Rock gitarist zou kunnen bezitten...
Zo dan: als Kris voor Steve Vai en Kirk Hammett gaat, dan ga ik wel voor Shawn Lane... :D

Kris Haex
23 april 2006, 12:29
Vai is niet beter dan Shawn Lane was IMO, ik kan hem in ieder geval een stuk minder waarderen. Ik zie nog niet steeds niet waarom mensen van jou niet mogen zeggen dat Kirk ze tegenviel (dat was hier niet alleen bij mij het geval). Natuurlijk mag je zeggen dat jij Kirk goed vindt, maar andere mensen mogen net zo goed zeggen wat zij van Kirk vinden zelfs als dat een andere mening is. Daar is het een forum voor.


Iedereen mag z'n mening over Kirk hebben inderdaad. Niet iedereen is een fan van hem, niet iedereen vind Shawn Lane zo geweldig, en niet iedereen vind Malmsteen zo geweldig. Het is ook een kwestie van smaak. En dat wil dan niet zeggen dat Malmsteen en Lane niet geweldig zijn want dat zijn ze wel. Iedereen mag zijn mening hebben over gitaristen.

Kris Haex
23 april 2006, 12:29
Ga ervoor!!

Tristan
23 april 2006, 12:46
Ik ga ervoor!!! (ik moet wel hard rennen, want anders is iemand op dit forum me voor) :D :D :D

jverbeek
25 april 2006, 08:22
Wat een geouwehoer over Kirk Hammet die beter zou zijn dan wie dan ook op dit forum. Welke idioot verzint dat?

Heb jij iedereen van dit forum al een keertje horen spelen, Kris? Zo'n ingefundeerde mening heb ik nog nooit gehoord.

Dus voordat je iedereen hier vertelt dat ze minder goed zijn dan de door jou benoemde gitaargod, zou het wellicht handig zijn eens na te denken en mensen in hun waarde te laten. :angry:

Toegegeven, Kirk Hammet is een goede gitarist, maar zo briljant nou ook weer niet. Ik durf dan ook zonder nadenken te stellen dat er gitaristen op dit forum zitten die beter zijn. De vraag is dan ook waarom je gitaristen zou moeten vergelijken met Krik Hammet. Is Kirk de maatstaf dan?

Ik denk het niet. Het gitaarspel van Kirk is leuk, maar vergeleken met John Petrucci, Emppu Vuorinen of Alexi Laiho is het een klein ventje met een Bart Smit gitaartje :cheerup: .

Anders Destium
25 april 2006, 12:35
Ach, smaken verschillen!

>jverbeek

Misschien een ideetje om je onderschrift wat kleiner te maken? Het is echt huge, je kunt denk ik beter het een en ander achter ipv onder elkaar zetten. Dat is voor iedereen prettiger ;)

Kris Haex
25 april 2006, 17:18
Wat een geouwehoer over Kirk Hammet die beter zou zijn dan wie dan ook op dit forum. Welke idioot verzint dat?

Heb jij iedereen van dit forum al een keertje horen spelen, Kris? Zo'n ingefundeerde mening heb ik nog nooit gehoord.

Dus voordat je iedereen hier vertelt dat ze minder goed zijn dan de door jou benoemde gitaargod, zou het wellicht handig zijn eens na te denken en mensen in hun waarde te laten. :angry:

Toegegeven, Kirk Hammet is een goede gitarist, maar zo briljant nou ook weer niet. Ik durf dan ook zonder nadenken te stellen dat er gitaristen op dit forum zitten die beter zijn. De vraag is dan ook waarom je gitaristen zou moeten vergelijken met Krik Hammet. Is Kirk de maatstaf dan?

Ik denk het niet. Het gitaarspel van Kirk is leuk, maar vergeleken met John Petrucci, Emppu Vuorinen of Alexi Laiho is het een klein ventje met een Bart Smit gitaartje :cheerup: .


Ok, ik mag eigenlijk niet zeggen dat Kirk hier iedereen onder tafel zou spelen, daar heb je zeker een punt. En hij is niet DE maatstaf. Maar hij kan zeer goed spelen. En John Petrucci is op technisch vlak gezien zeker beter dan Hammett, maar ik vind niet dat Kirk maar een klein ventje is met een Bart Smit gitaar ten opzichte van Petrucci, daar ben ik het niet mee eens.

Alberto
25 april 2006, 19:08
Om een klaar en duidelijk antwoord te geven op de opener van deze topic zijn vraag... (naar mijn mening uiteraard :satisfie:) ik heb ook de indruk dat er hier meer metal-spelers enzo zijn dan pakweg klassieke gitaristen!
Persoonlijk hoor ik zeer graag trance en dance :) nice tunes met een goeie female vocal! Wat klinkt nu beter???
Maar ik hoor ook graag Enya (speciale muziek ik geef het toe ;)) en nummers uit de hitlijsten... Persoonlijk hoor ik rockmuziek over het algemeen zelfs niet graag hoewel ik 'Zombie' van The Cranberries een machtig nummer vind.
Wat ben ik toch raar :sssh:

Grrtz

jverbeek
26 april 2006, 08:26
Anders: Je hebt gelijk, het is wel een hele lijst....je begrijpt ik heb nog een hoop wensen....

Deze beter? :D

Anders Destium
26 april 2006, 10:24
Je had het ook met wat komma's ipv enters kunnen oplossen maar dit is heel treffend, dank :)

Roy K.
26 april 2006, 12:50
Compleet off-topic naatuurlijk maar Kirk Hammet is typisch zo'n gitarist die zichzelf niet echt verder heeft ontwikkeld. Op de eerste platen van Metallica was hij natuurlijk geweldig maar voor mijn gevoel is hij helemaal stil blijven staan. Je hoort nooit meer es een stukkie bij hem dat je denkt van wow!

Sterker nog, hij is alleen maar minder en minder geworden.


Er is wat mij betreft maar een ding erger dan dat iemand iets doet wat hij niet kan en dat is iemand die iets wel kan maar het niet doet...

Precies, vroeger kon ie het echt wel, maar de laatste jaren gooit hij er met de pet naar als ie moet soleren...

Kris Haex
26 april 2006, 16:58
Sterker nog, hij is alleen maar minder en minder geworden.



Precies, vroeger kon ie het echt wel, maar de laatste jaren gooit hij er met de pet naar als ie moet soleren...

Inderdaad, het niveau van vroeger heeft hij niet meer, maar hij kan het nog steeds waarmaken, maar vroeger was hij strakker en beter. Maar er met de pet naar gooien vind ik dan toch niet. Maar als hij niet in z'n dagje is...

Anders Destium
26 april 2006, 16:59
Blijven volhouden, ik vind het knap Kris :)

Kris Haex
26 april 2006, 17:05
Dank u wel! Kirk is goed! Er zijn er natuurlijk beter. Maar hij is goed! Het niveau van vroeger heeft hij niet meer. Maar hij kan het nog wel. Ik heb hem de solo van Ride the lightning nog horen spelen zonder wah wah, live, en dat was toch wel goed.

Roy K.
26 april 2006, 18:56
Inderdaad, het niveau van vroeger heeft hij niet meer, maar hij kan het nog steeds waarmaken, maar vroeger was hij strakker en beter.

Sorry maar dat ben ik niet met je eens. :) Hij maakt te veel fouten en speelt te slordig om in een wereldact als Metallica te spelen :stop:

En ik snap dat niet, want op Kill 'm all en master of puppets enzo gaat ie redelijk te keer, hij zou het toch (nog) moeten kunnen, maar de shows die ik heb gezien bewijzen het tegendeel...

Kris Haex
26 april 2006, 19:28
Ik heb hem nog goed horen spelen op recente optredens dus in mijn ogen kan hij het nog wel. Ik ben het wel met je eens dat hij niet meer het niveau heeft van vroeger, maar hij kan het nog wel degelijk. Hij kan zeker mee met Metallica.

Maxxas
27 april 2006, 18:36
Sterker nog, hij is alleen maar minder en minder geworden.



Precies, vroeger kon ie het echt wel, maar de laatste jaren gooit hij er met de pet naar als ie moet soleren...

Precies wat ik bedoel dus. Stilstand is achteruitgang.

FNaRK
27 april 2006, 22:21
goddomme ....

8 pagina's gelul over Gay Hammet :seriousf:


damn ..... get a life !

Kris Haex
28 april 2006, 15:43
Ze lullen hier anders over veel erger hoor.

Philippe
30 april 2006, 15:46
Jezus wat een nutteloze discussie.

Kirk Hammett is de leadgitarist van Metallica. Die mannen hebben al zoveel samen meegemaakt. Zonder Kirk IS er geen Metallica. Ik vind het dan ook een beetje raar dat Roy K. zegt dat ie te min is om in Metallica te mogen spelen.
Toegegeven, live is hij de laatste jaren inderdaad slordig (solo´s, de riffs speelt ie nog altijd strak), en hij mag tevens zijn voet ook wel een keer losbikken van zijn wah.
Maar..Kirk Hammett is wel degene die al die beroemde, toch wel klassieke, solo´s heeft geschreven. De solo van Fade to Black en One staan zelfs in de top 100 mooiste gitaarsolo´s (hoeverre die lijst officieel is). Ook kent iedereen de riff van Enter Sandman, bedacht door Kirk. Ook denk ik dat de meeste mensen in deze discussie niet goed naar Load/ReLoad hebben geluisterd, want daar zitten (naar mijn mening) wel degelijk goed uitgewerkte solo´s in.
Ja, het kan best dat gitaristen als Petrucci/Vai/Satriani honderd keer beter zijn, maar zij spelen niet in Metallica. Het zou er niet uit zien als bijv. Petrucci in Metallica speelde. Hammett hoort qua samenspel, speelstijl gewoon bij Metallica punt uit.

En over zijn sound, tja daar moet je gewoon van houden. Ik had het zelf ook anders gedaan, maar ik denk dat het vrij nutteloos is om daar over te discussieren. Daar wordt zijn sound immers niet beter op.

Kris Haex
1 mei 2006, 21:51
Kirk Hammett heeft ook zeer goed uitgewerkte solo's geschreven op ...And justice for all. En de solo van Fight fire with fire, ook niet een simpele solo, en goed! Petrucci is beter dan Hammett, op technisch vlak, maar daarom nog niet beter in het algemeen. Maar ok, volgens mij is Petrucci wel beter. Maar geen honderd keer beter! Hammett is zeer, zeer goed.

Philippe
2 mei 2006, 00:02
Ik durf wel te beweren dat Petrucci ook op theoretisch vlak beter is.
Maar nogmaals, Hammett is degene die in Metallica zit, niet Petrucci.

Bloodline
7 mei 2006, 23:11
Ik hou wel van Metal, als het heel erg goed is, zoals Cynic en Meshuggah enzo...
Ik ben zelf alleen totaal geen Metal gitarist (het past niet bij mijn speelstijl) en ik vind dat veel Metal gitaristen vaak een waardeloze toon/sound hebben, vooral als ze solo's spelen... Dan heb ik het natuurlijk niet over de echt goede gitaristen, maar een Kirk Hammett kan mij bijvoorbeeld echt niet bekoren, terwijl ik sommige platen van Metallica toch heel vet vind...
EDIT: ik heb overigens meerdere malen hele concerten geheadbangt en geloof mij, de pijn gaat niet in je kop zitten, maar in je nek en schouders...
Ik vind Metal trouwens wel geweldig op festivals enzo, want dan kan je lekker de pit in, headbangen, bier zuipen en stagediven enzo... Het geeft je als publiek live echt een energieboost als er een goede band speelt...
Bovendien zijn veel Metalheads echt aardige mensen en als je valt in de pit, of het niet meer trekt, dan helpt iemand je altijd wel weer op de been en je kan met iedereen zonder ongein een biertje drinken, dus dat is erg cool...
Maar wie bepaalt wat goeie metal is en wat niet ?
Je kan Meshuggah niet vergelijken met Killswitch Engage bijvoorbeeld.
Ik vindt dat elke gitarist/muzikant zijn eigen smaak kan hebben.
ging Kris Haex Hammett vergelijken met Petrucci .. jonge dat kan toch niet :D.

Tristan
8 mei 2006, 01:54
Ik bedoelde meer dat ik niet een volledige Metal head ben, dus dat ik niet alles goed vind... Misschien had ik beter kunnen zeggen dat ik Metal alleen goed vind als ik het heel erg goed vind, maar ja dat slaat ook nergens op natuurlijk... Ik bedoelde meer de muzikaliteit en soms ook de complexiteit ervan en dan vind ik het dus goed...
Metallica (sommige albums) is voor mij lekker muzikaal en Meshuggah enzo behoorlijk complex en muzikaal...
Als het heel erg hard en strak is, dan vind ik het ook goed en als het live dan nog lekker wat energie uitstraalt dan is dat natuurljk helemaal te gek...
In ieder geval: je begrijpt wel wat ik bedoel, denk ik...

hassent
8 mei 2006, 14:19
Mag ik ook even....?

Ik heb Petrucci met Dreamtheater heel het album 'Master of Puppets' zien spelen :rockon: . Zal ik nog uitleggen aan wie ik de voorkeur geef??
Ik ben het met een aantal hier eens dat Hammet z'n beste tijd wel heeft gehad en erg slordig is geworden, veel van hetzelfde. T'is dat Satriani nog leeft, anders zou ie zich (als vroegere leermeester van Hammet) omdraaien in z'n graf.

Sorry Kris.....

Kris Haex
8 mei 2006, 18:48
Dream Theater heeft het gespeeld. Metallica heeft het bedacht! En ik heb ook andere gitaristen Metallica-solo's horen spelen, en ik ben blij dat Hammett de solo-gitarist van Metallica is! Wisselt tenminste eens van tempo en gaat niet alles nodeloos vol proppen als het niet moet. Soleert in de vibe van het nummer en ook hij kan supersnel gaan. Maar het gaat er niet om wie het snelst en het meest technisch is. Mijn mening.

Reel Big Fish
8 mei 2006, 19:05
Nou ik vind persoonlijk de solo van bijvoorbeeld Seek and Destroy niks met de vibe te maken hebben :stop:

Trocar
8 mei 2006, 19:42
Dream Theater heeft het gespeeld. Metallica heeft het bedacht! En ik heb ook andere gitaristen Metallica-solo's horen spelen, en ik ben blij dat Hammett de solo-gitarist van Metallica is! Wisselt tenminste eens van tempo en gaat niet alles nodeloos vol proppen als het niet moet. Soleert in de vibe van het nummer en ook hij kan supersnel gaan. Maar het gaat er niet om wie het snelst en het meest technisch is. Mijn mening.

Dat je fan bent van Hammett is okay hoor, maar staar je je niet een beetje blind op hem?

Kris Haex
8 mei 2006, 19:43
Het zal ook weer niet in elk nummer zijn. Maar hij doet het toch goed.

Kris Haex
8 mei 2006, 19:45
[QUOTE=Trocar]Dat je fan bent van Hammett is okay hoor, maar staar je je niet een beetje blind op hem?[/QUOT

Ik luister niet alleen naar Hammett als het dat is wat je bedoeld. Ik vind Hammett niet alleen goed. Ik ben wel fan van hem maar er zijn er nog genoeg waarnaar ik graag luister.

Anders Destium
8 mei 2006, 19:59
Flikker toch op man, voor jou is Kirk god of tenminste jezus. Het ligt er driedubbel te dik bovenop Kris.

jorrit
8 mei 2006, 20:21
hehe ach kom op jongens, kirk hammet vonden we toch allemaal geweldig totdat we echt goede gitaristen tegenkwamen en er achter kwamen dat het niet veel meer als wah en pentatonics zijn wat ie doet.

was het niet zo dat hetfield de hele cd's in speelde inclusief solo's in een bepaalde periode (of alles tot st anger) samen met de drummer.. of de nrs schreef dr was iets iig. er zijn vast wel die hard metallica fanst die t ergens bekend voorkomt.

en om nog even op de petrucci discussie in te haken, die wilt helemaal niet bij metallica spelen man. dream theatre zijn een stelletje virituozen die alles perfect en technisch etc. willen hebben. t niveau van metallica ligt veel lager.

haha geweldig hoe een topic over de verhouding metal gitaristen en andere gitaristen in een paar posts kan uitlopen op dit soort onzinnigheden :D

hassent
8 mei 2006, 20:23
Dream Theater heeft het gespeeld. Metallica heeft het bedacht!
Dat klopt, maar daar ging het niet over.



Wisselt tenminste eens van tempo en gaat niet alles nodeloos vol proppen als het niet moet.

Heb jij ooit wel eens iets van Petrucci gehoord? Hammet mag blij zijn als ie de snaren van Petrucci mag dragen!

Dat je Hammet als God ziet mag best hoor, maar je mag je horizon ook wel iets verbreden :) .

Ik geloof serieus dat Satriani zich nog wel eens achter de oren krabt van schaamte als ie Hammet nu hoort, zo van, waar is het mis gegaan met die jongen....:???:

Reel Big Fish
8 mei 2006, 20:42
hehe ach kom op jongens, kirk hammet vonden we toch allemaal geweldig

Nee, ik i.i.g niet

Kris Haex
8 mei 2006, 20:42
Flikker toch op man, voor jou is Kirk god of tenminste jezus. Het ligt er driedubbel te dik bovenop Kris.

Ik hoef niet op te flikkeren en mag Kirk goed vinden! En hij IS goed!

Kris Haex
8 mei 2006, 20:43
hehe ach kom op jongens, kirk hammet vonden we toch allemaal geweldig totdat we echt goede gitaristen tegenkwamen en er achter kwamen dat het niet veel meer als wah en pentatonics zijn wat ie doet.

was het niet zo dat hetfield de hele cd's in speelde inclusief solo's in een bepaalde periode (of alles tot st anger) samen met de drummer.. of de nrs schreef dr was iets iig. er zijn vast wel die hard metallica fanst die t ergens bekend voorkomt.

en om nog even op de petrucci discussie in te haken, die wilt helemaal niet bij metallica spelen man. dream theatre zijn een stelletje virituozen die alles perfect en technisch etc. willen hebben. t niveau van metallica ligt veel lager.

haha geweldig hoe een topic over de verhouding metal gitaristen en andere gitaristen in een paar posts kan uitlopen op dit soort onzinnigheden :D

Ik hoop dat je weet dat Kirk meer dan Pentatonics speelt.

Bloodline
8 mei 2006, 20:44
Mag ik ook even....?

Ik heb Petrucci met Dreamtheater heel het album 'Master of Puppets' zien spelen :rockon: . Zal ik nog uitleggen aan wie ik de voorkeur geef??
Ik ben het met een aantal hier eens dat Hammet z'n beste tijd wel heeft gehad en erg slordig is geworden, veel van hetzelfde. T'is dat Satriani nog leeft, anders zou ie zich (als vroegere leermeester van Hammet) omdraaien in z'n graf.

Sorry Kris.....


slimbo, Metallica heeft dat Album gemaakt, DT speelt et na.. en dat Dream Theater het zelfs helemaal gaat na spelen kan je zelfs zien hoe grote invloed dat album heeft gehad op DT ZELF !

Reel Big Fish
8 mei 2006, 20:48
Metallica inspireerde en doet dat nog steeds bij veel bands, zoals Trivium bijvoorbeeld, die naar mijn mening harder rocken dan Metallica, maar dat terzijde.

Er is nu zo'n Remastered uitgave van Master of Puppets, produced by Kerrang!. Daar speelt Trivium bijvoorbeeld Master of Puppets en Mastadon speelt Orion. Jammer en helaas voor 'Tellica, maar ik vind die uitgave beter dan het orgineel en dat is opmerkelijk :???:

hassent
8 mei 2006, 20:48
Zo kun je het ook zien. Maar als ze Hammet dan echt zo goed vonden hadden ze wel wat recenters gespeeld! Ik gaf alleen maar aan dat ik de versie van DT veel beter vond. Maar da's smaak.

Master of Puppets is ook een klassieker en ik ben zeker geen Metallica hater. Maar mijn intresse gaat wel vele malen verder dan enkel het spel van Hammett.

heb ik me zo dan politiek correct uitgedrukt:???:

Kris Haex
8 mei 2006, 20:48
Dat klopt, maar daar ging het niet over.


Heb jij ooit wel eens iets van Petrucci gehoord? Hammet mag blij zijn als ie de snaren van Petrucci mag dragen!

Dat je Hammet als God ziet mag best hoor, maar je mag je horizon ook wel iets verbreden :) .

Ik geloof serieus dat Satriani zich nog wel eens achter de oren krabt van schaamte als ie Hammet nu hoort, zo van, waar is het mis gegaan met die jongen....:???:

Ik heb ook werk van Dream Theatre en ik weet dat ze technischer zijn dan Metallica. En ik vind ze goed maar ik hou meer van Metallica! Ik vind hun nummers vetter en dat is een kwestie van smaak! Hammett is zeer goed, maar ik luister heus wel naar meedere gitaristen!

Bloodline
8 mei 2006, 20:49
hehe ach kom op jongens, kirk hammet vonden we toch allemaal geweldig totdat we echt goede gitaristen tegenkwamen en er achter kwamen dat het niet veel meer als wah en pentatonics zijn wat ie doet.

was het niet zo dat hetfield de hele cd's in speelde inclusief solo's in een bepaalde periode (of alles tot st anger) samen met de drummer.. of de nrs schreef dr was iets iig. er zijn vast wel die hard metallica fanst die t ergens bekend voorkomt.

en om nog even op de petrucci discussie in te haken, die wilt helemaal niet bij metallica spelen man. dream theatre zijn een stelletje virituozen die alles perfect en technisch etc. willen hebben. t niveau van metallica ligt veel lager.

haha geweldig hoe een topic over de verhouding metal gitaristen en andere gitaristen in een paar posts kan uitlopen op dit soort onzinnigheden :D

slimbo, Wie bepaalt wat een ECHTE goeie gitarist is ?
sommigen vinden BB king helmaal de mn. anderen bijv Vai.
en dat hij alleen pentantonics speelt . .. gozer . . . jij luister metallica dan op volume 0.
Hetfield schreef hoofdzakelijk de meeste muziek met lars. HAMMET schreef zowat alle solo's.

ten 2de: ga je D met Metallica vergelijken, erg slim. Heb je ooit gehood van gevoel ( ik chiet in de lach vanwege dat filmpje van flamenco van mij :P )
Het zal dan wel zo zijn dat Metallica minder technisch is dan DT, en miscien wel minder moeilijk... Maar als dat zo zou zijn dan zou Metallica niet Metallica zijn. het harmonie duel in de clean part van Master of Puppets, het gevoel in Nothing Else Matters . .het is dan mischien wel niet zo technisch als DT, maar het is wel muzikaal en met gevoel.


btw jorrit, hoe oud ben jij ? ik geloof onder de 18 of heb ik het mis...

hassent
8 mei 2006, 20:50
Prima, ieder zijn smaak. Ik zal je verder niet bekritiseren.
We laten iedereen in z'n waarde.

Bloodline
8 mei 2006, 21:50
Maar als we dat doen dan sluit gitaarnet :D

Anders Destium
8 mei 2006, 23:03
slimbo, Wie bepaalt wat een ECHTE goeie gitarist is ?
sommigen vinden BB king helmaal de mn. anderen bijv Vai.
en dat hij alleen pentantonics speelt . .. gozer . . . jij luister metallica dan op volume 0.
Hetfield schreef hoofdzakelijk de meeste muziek met lars. HAMMET schreef zowat alle solo's.

ten 2de: ga je D met Metallica vergelijken, erg slim. Heb je ooit gehood van gevoel ( ik chiet in de lach vanwege dat filmpje van flamenco van mij :P )
Het zal dan wel zo zijn dat Metallica minder technisch is dan DT, en miscien wel minder moeilijk... Maar als dat zo zou zijn dan zou Metallica niet Metallica zijn. het harmonie duel in de clean part van Master of Puppets, het gevoel in Nothing Else Matters . .het is dan mischien wel niet zo technisch als DT, maar het is wel muzikaal en met gevoel.


btw jorrit, hoe oud ben jij ? ik geloof onder de 18 of heb ik het mis...

Dus Metallica is wél muzikaal en andere bands niet? En dat bepaal jij? :seriousf:

Roy K.
8 mei 2006, 23:32
Anders, er stond geen ' op die "e" van wel. Ik begrijp best dat jij die graag wil lezen, maar ik denk dat die opmerking gelezen moet worden als dat Metallica niet technisch is, maar (desalniettemin) wel muzikaal is en met gevoel gespeeld wordt.

De nadruk hoef je niet per sé op "wel" te leggen in dat zinnetje! ;)

Tristan
9 mei 2006, 01:16
Zo had ik hem inderdaad ook gelezen: Metallica is wel muzikaal, evenals Dream Theater en daar ben ik het ook roerend mee eens...

jorrit
9 mei 2006, 07:18
slimbo, Wie bepaalt wat een ECHTE goeie gitarist is ?
sommigen vinden BB king helmaal de mn. anderen bijv Vai.
en dat hij alleen pentantonics speelt . .. gozer . . . jij luister metallica dan op volume 0.
Hetfield schreef hoofdzakelijk de meeste muziek met lars. HAMMET schreef zowat alle solo's.

ten 2de: ga je D met Metallica vergelijken, erg slim. Heb je ooit gehood van gevoel ( ik chiet in de lach vanwege dat filmpje van flamenco van mij :P )
Het zal dan wel zo zijn dat Metallica minder technisch is dan DT, en miscien wel minder moeilijk... Maar als dat zo zou zijn dan zou Metallica niet Metallica zijn. het harmonie duel in de clean part van Master of Puppets, het gevoel in Nothing Else Matters . .het is dan mischien wel niet zo technisch als DT, maar het is wel muzikaal en met gevoel.


btw jorrit, hoe oud ben jij ? ik geloof onder de 18 of heb ik het mis...

heb je mis helaas ben de 18 al een tijdje gepasseerd. vreemd om dit met leeftijd te gaan vergelijken. en is 18 dan zo'n wonderlijke leeftijd, of is het de leeftijd die jij net behaald hebt...?

en sorry ik begon niet met de vergelijking ik haakte er alleen zinloos op in....
maar jah het algemene niveau van DT ligt hoger. De muziek is technischer, meer verschillende maatsoorten, etc. etc. ik zeg daarmee niet dat het geen muziek is of ook maar iets in die richting. vai is ook technischer dan een doorsnee punk band. (nee ik vergelijk nu metallica niet met een doorsnee punkband)

maar goed lees dus ff de hele discussie ipv. een halve pagina

Anders Destium
9 mei 2006, 08:48
Anders, er stond geen ' op die "e" van wel. Ik begrijp best dat jij die graag wil lezen, maar ik denk dat die opmerking gelezen moet worden als dat Metallica niet technisch is, maar (desalniettemin) wel muzikaal is en met gevoel gespeeld wordt.

De nadruk hoef je niet per sé op "wel" te leggen in dat zinnetje! ;)

Waarom zou ik die graag willen lezen?

Bloodline
9 mei 2006, 19:00
Zo had ik hem inderdaad ook gelezen: Metallica is wel muzikaal, evenals Dream Theater en daar ben ik het ook roerend mee eens...
psies dat bedoel ik !! ik vindt DT zelf ook uber gaaf, en het is dan mischien wel zo dat DT vaak wat technischer is dan Metallica. maar Ik vindt dat het allebei uber phatte bands zijn.

Roy K.
9 mei 2006, 19:03
Waarom zou ik die graag willen lezen?

Laten we het er op houden dat jij niet vies bent een discussie uit te lokken die de ander niet beoogd had met een bepaalde opmerking!! :D