PDA

View Full Version : Egnater



srv-man
14 april 2006, 21:08
Sinds ik een door Bruce Egnater ontworpen eindtrap heb ben ik best enthousiast geworden over deze meneer. Vooral toen ik deze clips tegenkwam:
http://www.indoorstorm.com/newsdesk_info.php?ndPath=7&newsdesk_id=187
Vooral die met de Anderson Atom vind ik heel lekker klinken.

Nou schijnt het spul binnenkort ook in Nederland leverbaar te zijn, want er is een importeur gekomen. http://www.gtrgear.com/

Zijn er hier ook mensen die daadwerkelijk al Egnater spul hebben?

Jimi Hendrix
15 april 2006, 02:48
Hee SRV,
ik weet dat Rectifier d'r behoorlijk op zit te gassen (hehe),
ikzelf eigenlijk ook wel, overweeg een matchless eens aan de tand te voelen, maar wil eigenlijk ook wel zo'n egnater met vox-module checken......
Als al die modules een beetje gaaf zijn is het potentieel een versterker die je altijd zal kunnen gebruiken... ultieme veelzijdigheid.
Hebben dus nog niet, wel interesse!

Chiel
15 april 2006, 09:31
Ko heeft toch een Egnater setup? Heb zelf nooit getwijfeld aan de Egnater spullen. Vooral de Top die Ko heeft is erg vet. Enkel zeer moeilijk te verkrijgen. Rick, een collega gitarist (www.broadwayonline.nl (http://www.broadwayonline.nl)) heeft een jaar of 3 op een Egnater 19" preamp gespeeld en heeft hem ooit in een opwelling weggedaan. Nu 2 jaar later heeft ie nog steeds spijt dat ie 'm ooit weg heeft gedaan.

taylor
15 april 2006, 10:18
dat is idd wel intressant ,dat je na eigen smaak modules kan kopen.

srv-man
15 april 2006, 10:23
Ko heeft de TOL100 top (de Rocktron/Egnater versie) en is daar volgens mij inderdaad erg tevreden over.
Ik vind vooral het concept met de verwisselbare modules helemaal te gek. Ik heb zelf de Randall RM4 gehad (zeg maar de goedkope variant), die was het uiteindelijk net niet voor me.
De Egnaters schijnen veel beter en echt helemaal top of the bill te zijn, bovendien heb je nu per module 2 gain kanalen ipv 1.

Anyway, er komt een soort demodag aan, dus dan ga ik het in ieder geval eens even zelf ervaren. http://www.gtrgear.com/news-NL.htm

Punt
15 april 2006, 10:41
Leuke veelzijdige amp.
Lekker handig vanwege die modules.
Als ik op die clips afga vind ik de toon toch wat saai/gladjes.
Mogelijk dat andere tubes iets kunnen betekenen.
Je zou het kunnen zien als een soort super high end modeling amp...

Wat kost dat nou?

taylor
15 april 2006, 10:53
geen idee, maar egnater is niet goedkoop en dan nog in nederland is dat spul sowieso niet of nauwelijks te krijgen dan zal er ook wel weer wat boven op komen.

misschien dat van de haar er wat mee doet? die wil nog weleens dat soort spullen importeren.

Jimi Hendrix
15 april 2006, 11:05
Op de link bovenaan het topic staat dus de site van de importeur genoemd, waarop ook prijzen te vinden zijn....

Met modeling heeft het natuurlijk niets van doen, je plaatst met zo'n module daadwerkelijk een ander circuit in je amp.

taylor
15 april 2006, 11:46
2000$ retail voor de 50watter mwoa valt nog wel mee had wel iets duurder vewacht.

Punt
15 april 2006, 12:54
Op de link bovenaan het topic staat dus de site van de importeur genoemd, waarop ook prijzen te vinden zijn....

Met modeling heeft het natuurlijk niets van doen, je plaatst met zo'n module daadwerkelijk een ander circuit in je amp.

De prijzen staan idd op de site.

Het heeft technisch 'natuurlijk' niets van doen met modelling.
Functioneel heeft het er iets van weg, minder eenvoudig in de uitvoering, maar weer wel met veel meer toon.
De eeuwige trade-off veelzijdigheid/gemak versus toon.

Ik blijf voorlopig bij m'n 1 trick pony simpele all tube amp.
Als je veelzijdigheid wilt zonder met een paar amps rond te sjouwen en toch een goede toon wilt kan dit een zeer mooie optie zijn.

Jimi Hendrix
15 april 2006, 13:31
Op zich is dat idee van modules al heel oud, zo hebben vintage mengpanelen vaak ook modulaire opbouw, kon je zelf kiezen hoeveel micpreamps en hoeveel lineamps etc je in je console wilde hebben... ik zou dan ook zeggen dat modeling het digitale equivalent is van een modulaire aanpak ipv andersom.

't wordt natuurlijk het allerinteressantst als andere fabrikanten ook in het 'egnater'-formaat modules gaan leveren.

crrrN
15 april 2006, 19:17
Egnater zou nog betere modules en tops hebben dan Randall (heb het zelf niet getest, maar ik denk wel dat ze beter klinken). Dan zit je helemaal goed.

Ik vind mn RM100 al de shit XD

kokeleko
15 april 2006, 19:37
Die Egnater die ik heb is idd de TOL100, en ben er nog steeds zeer tevreden over, hele goede sounds haal ik eruit.
Die nieuwere spullen zijn ook niet te versmaden, :-)

paulusdeBKB
16 april 2006, 15:27
+1 voor GAS op die nieuwe Egnater spullen, vooral de Preamp!

dml
16 april 2006, 21:00
v/d Haar doet er inderdaad niets mee. GtrGear is blijkbaar de importeur voor NL (wellicht voor de BeNeLux??), en dit bedrijf doet nog wat klein spul, zoals pedalen van het Duitse MSD. En ze kunnen ook de Flatliner leveren.
Ook ik ben zeer benieuwd naar de modules. Wel gaaf dat elke module in principe tweekanaals is.

vinni
17 april 2006, 10:17
Ja,

Heb er ook al naar zitten kijken...

Wel handig die twee kanalen....Gebruik nu een booster voor mn solo's.
Met twee kanalen kan je'm zo instellen dat het ene kanaal het gewone bvolume is en het tweede je solo. En met midi kan je ook nog eens schakelen tussen die twee kanalen per module!

Kijk.....dr is over nagedacht.....

Vinni

paulusdeBKB
17 april 2006, 17:39
Tja, prachtige spullen... zucht

idd erg mooi dat ze voor alle modules twee kanalen hebben met allebei hun eigen gain en master. Zo heb je dus nooit meer gezeik met onderlinge levels. Lijkt me superhandig met gigging!

srv-man
11 juli 2006, 23:45
Damn! Nou blijkt er de 22e juli een demodag van de Egnater stuff te zijn, ben ik net op vakantie. :angry:
http://www.gtrgear.com/indexpost-NL.htm
Echt jammer, temeer daar er een ook andere leuke high-end stuff (waaronder Masotti top, Bogner en PL cabs)te vergelijken valt. Als er hier iemand is die erheen gaat lees ik graag een vette review..........

LordRiffenstein
12 juli 2006, 07:42
Damn! Nou blijkt er de 22e juli een demodag van de Egnater stuff te zijn, ben ik net op vakantie. :angry:
http://www.gtrgear.com/indexpost-NL.htm
Echt jammer, temeer daar er een ook andere leuke high-end stuff (waaronder Masotti top, Bogner en PL cabs)te vergelijken valt. Als er hier iemand is die erheen gaat lees ik graag een vette review..........

Een Masotti top met PL cab, klinkt bekend :cooler: :cooler: