PDA

View Full Version : Pup-cover 'lil 59 kleuren?



nopster
14 april 2006, 19:39
Ik speel op een '62 reissue strat waarvan de bijhorende pup-covers een vergeelde kleur hebben. Onlangs stak ik een 'lil 59 in de brug waarvan de witte kleur fel afsteekt tegenover de rest vd pup-covers, en aangezien mijn oog ook wat wil zou ik graag die witte pup-cover wat geler krijgen.
Nu heb ik al met koffie en thee geprobeerd maar niks helpt. Heeft er iemand nog een ander idee?
Ik had ook al aan modelbouwverf gedacht, maar ik weet niet of dat de goeie oplossing is.

Aron Maiden
14 april 2006, 20:30
Hoe lang heb je het in de koffie gelegt? het moet wel lang, ongeveer een week, teminste dat heb ik ook gehoord,

ook kun je gewoon "fender aged" kapjes kopen! zijn al vergeelt

vulvasonic
14 april 2006, 20:55
Hoe lang heb je het in de koffie gelegt? het moet wel lang, ongeveer een week, teminste dat heb ik ook gehoord,

ook kun je gewoon "fender aged" kapjes kopen! zijn al vergeelt

Lieverd, die passen niet op een Little 59. Dat is nou net het probleem.

Maar goed Nopster, als je oog zonodig iets moet....., koop dan Sperti (niet verder vertellen hoor....) :sssh:

nopster
14 april 2006, 21:33
Hoe lang heb je het in de koffie gelegt? het moet wel lang, ongeveer een week, teminste dat heb ik ook gehoord,

ook kun je gewoon "fender aged" kapjes kopen! zijn al vergeelt

Elke dag een paar keer opnieuw de koffie opgewarmd zelfs. Tevergeefs...
En die Fender-covers passen dus niet, das juist het grote probleem. :)

nopster
14 april 2006, 21:35
Lieverd, die passen niet op een Little 59. Dat is nou net het probleem.

Maar goed Nopster, als je oog zonodig iets moet....., koop dan Sperti (niet verder vertellen hoor....) :sssh:

Het is mij een beetje te gek om zo'n potje Sperti te kopen enkel voor mijn pickup-cover... Heb jij er toevallig niet een beetje over die ik kan gebruiken? Of moest je het potje volledig uitgebruiken? ;)

vulvasonic
14 april 2006, 21:50
Het is mij een beetje te gek om zo'n potje Sperti te kopen enkel voor mijn pickup-cover... Heb jij er toevallig niet een beetje over die ik kan gebruiken? Of moest je het potje volledig uitgebruiken? ;)

Niet voor de cover, mafketel!
Voor je oog!!! :o


Maar het klopt, Seymour Duncan maakt ze alleen in het wit en in het zwart. Creme, of verouderd wit zit er niet tussen. Persoonlijk vind ik het wel stoer ogen om 1 zwarte PU er tussen te hebben zitten, zodat je in één oogopslag kunt zien dat er iets mee gedaan hebt. Dan lijk je meteen een stuk intelligenter, want je denkt tenslotte na over het GELUID en dat vind je BELANGRIJKER dan de LOOKS.

Volgens mij werkt sterke thee trouwens iets beter dan koffie. Misschien moet je het oppervlak iets opruwen met een stukje schuurpapier (in de LENGTERICHTING schuren uiteraard, dan lijkt het van dichtbij op de miniatuurkrasjes tgv het spelen.....)!

Anyway. De keuze voor het element is voortreffelijk. Niet in de laatste plaats omdat ik ze zelf ook gebruik en vanaf het eerste moment verliefd was op de klank ervan.

nopster
14 april 2006, 22:16
Oog? Moet je mss eens op Sperti googelen... :)

Liefst heb ik ze toch allemaal in creme-kleur.
Als het geluid EN de looks goed zijn, dan ben je nog iets intelligenter.
Maar ik vind wel iets, mss idd eens hele straffe thee zetten.

Het geluid beviel me ook direct. Ik vond mijn brug-element veel te schel klinken en in het geheel miste ik wat scheur. Das nu toch opgelost. Ik ben er heel tevreden mee.

Negative K3 fan
15 april 2006, 12:23
ik vind het dan lijp als de SC sized humbucker in de brug een zwarte kleur heeft, dan weet je tenminste waar je aan toe bent :)

maar een witte pickup in de brug, met vergeelde in andere posities kan idd echt niet

nopster
15 april 2006, 13:57
Ik vind het ook niet kunnen. :mad:

vulvasonic
15 april 2006, 14:25
Ik vind het ook niet kunnen. :mad:

En als je nu ALLE elementkapjes en knopjes ZWART maakt? Mmmm..., is dat niet wat? :D

vulvasonic
15 april 2006, 14:31
Het zal niet de goedkoopste oplossing zijn, maar als het je echt zo enorm dwars zit zou je altijd nog kunnen overwegen de customshop afdeling van Seymour Duncan te vragen een elementkapje te maken in de kleur die jij wenst. Of ze het doen weet ik niet, maar misschien is het voor hen een hele kleine moeite en zijn ze heel aardig. Je weet het niet.......

Ze zeggen zelf dat ze alles kunnen maken.

nopster
15 april 2006, 14:43
Zou ik eigenlijk beter geen andere gitaar kopen. ;)