PDA

View Full Version : ondergewaardeerde gitaristen



Pagina's : [1] 2

DGITB
14 april 2006, 19:28
Hoe ziet jullie lijstje eruit ???

die van mij als volgt :

1- die gasten van pearl jam ( weet niet hoe ze heten )
2- Prince
3- james hetfield
4- Izzy Stradlin ( goeie slag !! )




“My technique is laughable at times. I have developed a style of my own, I suppose, which creeps around. I don't have to have too much technique for it. I've developed the parts of my technique that are useful to me. I'll never be a very fast guitar player. I don't really know what to say about my style. There's always a melodic intent in there. ( David gilm our” En zo is het maar net .....

RUIS
14 april 2006, 19:31
Dgitb.....

hoofd
14 april 2006, 19:35
Naar mijn mening zijn er geen ondergewaardeerde gitaristen...elke gitarist die ik goed vind waardeer ik.


Ja, dan is het onderwerp wel erg snel dood he :D.

DGITB
14 april 2006, 19:37
het heeft vtoch 7 minuten mogen duren :)

en Ruis : ik ben inderdaad een zeer ondergewaardeerde gitarist :D

vulvasonic
14 april 2006, 22:01
- Rick Parfitt (Status Quo)
- Malcolm Young (AC/DC)

Dat soort gitarist verdient meer aandacht en respect. De pure slaggitarist, een muur vormend met de drummer en de bassist. Stuwend, sturend en dwingend zonder ook maar een noot teveel te spelen en op de voorgrond te willen treden. Dát zijn mijn helden. :cooler:

Thijs G
14 april 2006, 22:17
Bumblefoot, wordt vaak afgeschilderd als een gitarist met een fenomenale techniek, dat heeft ie natuurlijk ook, maar mensen kijken alleen naar ze lied "Guitars Suck" meestal, hij heeft ook meesterlijke songwrite skills.

DGITB
14 april 2006, 22:21
- Rick Parfitt (Status Quo)
- Malcolm Young (AC/DC)

Dat soort gitarist verdient meer aandacht en respect. De pure slaggitarist, een muur vormend met de drummer en de bassist. Stuwend, sturend en dwingend zonder ook maar een noot teveel te spelen en op de voorgrond te willen treden. Dát zijn mijn helden. :cooler:


sterk punt...slaggitaristen worden vaak omver geblazen door sologitaristen die alle aandacht wel willen hebben ( ook niks mis mee )...en dat vergt wel een bepaalt type..

Jaha
15 april 2006, 11:12
Ik ga nu niet de meest ondergewaarde gitarist noemen, maar ik vind wel dat zijn waarde voor de hedendaagse muziek erg wordt onderschat.
Zijn werk is zowel direct als ondirect zo duidelijk terug te horen in de muziek van vele artiesten. Daarnaast is hij voor de sologitaristen ook van enorme waarde geweest voor slaggitaristen, want zijn akkoorden werk was voor zijn tijd ongekend. Als we het hebben over een gitarist die van grote waarde is geweest voor de hedendaagse muziek vindt ik toch wel dat hij hele hoge ogen gooit.
Het lijkt wel of veel mensen dat zijn vergeten.
Punkliefhebber, metal heads, avantgarde, jazzliefhebbers enz. enz.
Jimi Hendrix mag dan wel jullie smaak niet zijn, maar onthoudt dat hij, zo kun je het wel zeggen, een keerpunt is in de elektrische gitaar historie.

hoofd
15 april 2006, 11:15
En daar ging het dus niet om, Jaha. Noem nou maar gewoon gitaristen die ondergewaardeerd zijn (ipv de overgewaardeerde Hendrix).

nielsduursma
15 april 2006, 11:24
snowy white - op de dvd van roger waters, 1 woord G-E-W-E-L-D-I-G
eric krasno - soulive, echt goede jazz/soul/funk gitarist

Jaha
15 april 2006, 11:27
En daar ging het dus niet om, Jaha. Noem nou maar gewoon gitaristen die ondergewaardeerd zijn (ipv de overgewaardeerde Hendrix).
Dat zeg ik dus, dat ik de waarde die aan Jimi Hendrix wordt toegekend sterk vindt achter uitgaan. Mijn mening is dus dat hij iets wordt ondergewaardeerd door veel gitaristen van verschillende genres. Je hoeft hem niet als gitarist goed te vinden, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen even stil blijven staan voor wat hij heeft betekend voor muziekwereld en wat hij nog gaat betekenen.

Harm
15 april 2006, 12:05
Ondergewaardeerd?

Ik vond Malcom Young idd een goede! Zeker als je de riffs samen met Angus hoort, wat is die Malcom strak! Veel slaggitaristen worden ondergewaardeerd!

Daarnaast vind ik de volgende gitaristen ook een beetje zo'n status hebben:
- Lindsey Buckingham (wat hij kan op gitaar, super, Going insane en Big Love acoustisch zijn geniaal!)
- Ad Vandenberg ... Ik heb soms het vermoeden dat alleen David Coverdale door had wat voor kwaliteit hij in huis had, de video live in Japan uit 1986 laat echt een ontzettend goede gitarist zien met een supersound, en dat met 4 mensen op het podium!
- Alex Lifesson is ook zwaar ondergewaardeerd... jammer!

Maar voor mij gelden vele gitaristen als voorbeeld, er valt zoveel te leren!

Harm

Neals
15 april 2006, 12:05
@TS: Ik zie dat jij in The Hemaroids speelt!!!! Orginele bezetting??? Ken de band van Pleurop plaat 1!!! Hoe geniaal is dat!

On-topic:

Mike Einziger - Incubus
Dave Mustaine

DGITB
15 april 2006, 14:23
@TS: Ik zie dat jij in The Hemaroids speelt!!!! Orginele bezetting??? Ken de band van Pleurop plaat 1!!! Hoe geniaal is dat!

On-topic:

Mike Einziger - Incubus
Dave Mustaine


zijn er twee bands die thae hemaroids heten en het ook allebei fout spellen joh ??
schitterend !!:cooler:
Denk dat je een andere band bedoeld...wij bestaan net een jaartje of anderhalf en spelen alleen covers :rockon:

om even terug te komen : vaak worden gitaristen alleen op hun spel beoordeelt en dat is een probleem..natuurlijk speelt vai beter gitaar dan die kerel van live (wat een k*tband is dat trouwens geworden ), chad taylor geloof ik maar die heeft weer een waanzinnige sound..jimi hindrix vindt ik helemaal niet zo'n wereldgitarist maar hij had een performance waar je u tegen zegt...satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...

Jaha
15 april 2006, 15:33
om even terug te komen : vaak worden gitaristen alleen op hun spel beoordeelt en dat is een probleem..natuurlijk speelt vai beter gitaar dan die kerel van live (wat een k*tband is dat trouwens geworden ), chad taylor geloof ik maar die heeft weer een waanzinnige sound..jimi hindrix vindt ik helemaal niet zo'n wereldgitarist maar hij had een performance waar je u tegen zegt...satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...
Daarom zeg ik ook, kijk naar wat gitaristen voor rol hebben gespeeld in de geschiedenis. Ik vind SRV een geweldige gitarist, maar heeft voor de muziekgeschiedenis niet heel veel betekend.
Van hedendaagse gitaristen moet nog blijken wat hun rol gaat worden. En moet je hopen of ze wel of weinig invloed gaan krijgen.
Daarom, zeg ik, moet je naast het spel ook kijken wat voor invloed ze hebben gehad en kijk niet alleen naar je persoonlijke smaak.



(Shit, eigenlijk heb ik best een grote bek als nieuweling. Srry als ik mensen irriteer)

Anders Destium
15 april 2006, 15:41
Ik vraag me ten zeerste af hoe goed DGITB het werk van Satriani kent. Wat een geblaat zeg.

Roy K.
15 april 2006, 17:19
Ach ja, het is natuurlijk zijn goed recht dat 1 noot van Gilmour? hem meer doet dan het complete werk van Satriani. Ikzelf kan me er niks bij voorstellen, als gitarist vind ik het geweldig om iemand die zijn instrument zo geweldig beheerst te horen spelen. Zo'n gitarist heeft natuurlijk ook meer mogelijkheden om zijn gevoel te uiten, aangezien er bijna geen technische belemmeringen zijn.

On topic:

http://www.guitartrader.com/guitar-lesson-pics/greg-howe.jpg

MusicManMaestro
15 april 2006, 18:02
@ DGITB : weet je wel zeker dat je Satriani bedoeld? Want Satriani zijn handels merk is niet zijn techniek maar zijn melodieuse gitaarstijl want veel van zijn nummers zijn echt "easy listening" nummers , luister maar zijn nieuwe plaat :)

Das Schaap
15 april 2006, 18:03
Vind Greg Howe wel meevallen qua ondergewaardeerd.

Ricky Garcia eerder. :hippie:

Anders Destium
15 april 2006, 18:09
Bekende gitaristen zijn per definitie niet ondergewaardeerd.

RUIS
15 april 2006, 18:09
Die spijker met afro die bij Kravitz mee mag doen. Die jongen klinkt eigenlijk altijd goed, maakt niet uit wat voor plank hij in z'n kluiven heeft.

Philippe
15 april 2006, 19:19
Eros Ramazotti
Wes Borland

Trocar
15 april 2006, 22:40
Jim Martin - Faith no More vroegah.
Trey Spruance - Mr. Bungle vroegah en Secret Chiefs 3 (en ontelbare andere dingen).

Paultje-k
15 april 2006, 22:42
John 5

alleen omdat ie bij Manson speelde word ie gezien als een triest powerchord metalmannetje

blij dat ie nu bij Rob Zombie speelt..!

http://www.livemusicindiana.com/concert%20pics/pictures/2005/John5/imgs/john%205%205.jpg

uiteraard heeft ie nog altijd een foeilelijke headstock op zijn gitaar ;)

Sep.
15 april 2006, 23:08
thurstan moore en lee renaldo
fred frith
op bass: mike watt
robert fripp

en zo zijn er nog wel wat...

THW
15 april 2006, 23:39
John 5

uiteraard heeft ie nog altijd een foeilelijke headstock op zijn gitaar ;)
En een foeilelijke kop om die headstock te complimenteren! ;)

Maar je heb wel gelijk, een erg ondergewaardeerde gitarist. Maar sinds Steve Vai op "Song For Sanity" heb gespeeld hoor je wel veel meer mensen over hem praten. Jammer genoeg alleen niet altijd op een positieve manier....


Nog eentje:
http://www.fourteeng.net/photos/ozz05arche03.jpg
Michael Amott van Arch Enemy. Valt wat mij betreft in het rijtje van "uber-metal gitarist": Strakke riffs, Goeie solo's, keiharde songs en een goed gevoel voor melodie.

vulvasonic
16 april 2006, 00:33
Bekende gitaristen zijn per definitie niet ondergewaardeerd.

Dat is tot op zekere hoogte waar. Maar dan moet je jezelf de vraag stellen wat de definitie is van 'ondergewaardeerd zijn'.

Iedere bekende gitarist geniet een zekere mate van waardering, soms zelfs verafgoding (je kunt het zo gek niet bedenken....). Maar er zijn ook gitaristen die door het gros niet worden erkend als een groot gitarist, terwijl ze dat TOCH zijn. Ik noemde al Rick Parfitt en Malcolm Young. Zij verdienen imo veel meer respect dan ze doorgaans krijgen.

Anders Destium
16 april 2006, 12:11
Ik wil in dat geval de gitaristen van
Nevermore
Savatage
Queensryche
Cradle of Filth

aandragen. Nevermore en Savatage zijn IMO gigantisch ondergewaardeerde bands, Queensryche is succesvol geweest net als COF maar allebei leek het daarbij te draaien om de zanger in plaats van om de muziek. Vooral bij COF is het zonde dat voor veel mensen de zanger het verpest, de verdere muziek zit super in elkaar altijd!

Negative K3 fan
16 april 2006, 12:54
thurstan moore en lee renaldo


mwahoawhhh ik zie hun niet echt als gitaristen en als je ze vergelijkt met de instrumentbeheersers zoals in de rest van dit topic wordt genoemd dan is het werkelijk appels met peren en ondergewaardeerd zijn ze niet, misschien wat ongekend

Davidian
16 april 2006, 13:06
Chuck schuldinger, De grootste metalgitarist.

Alex auburn, De huidige gitarist van cryptopsy die toch wel te veel in de schaduw van flo mounier(De drummer) en lord worm (de zanger) staat.

THW
16 april 2006, 16:17
Chuck schuldinger, De grootste metalgitarist.
De grootste zou ik niet zeggen maar hij was wel erg goed. Ook een cool metal geluid kon hij voortbrengen met een toch redelijk simpele gear. RIP

Wouter J
16 april 2006, 18:01
http://credoadvisors.com/blog/wp-content/uploads/paul_stanley.jpg

Ik noem Paul Stanley van Kiss.

Vele mensen zullen nu zeggen "Maar wacht eens even, hij is geen gitarist, hij is een lead zanger met een gitaar om." MAAR Paul Stanley schreef wel de meest bekende Kiss riffjes en oud Kiss Lead gitaristen zoals Ace Frehley, Bruce Kullick en Vinnie Vincent gaven in diverse interviews toe dat Paul Stanley op veel Kiss hits betere solos had gespeeld dan dat zij hadden kunnen doen.

DGITB
16 april 2006, 23:12
Ik vraag me ten zeerste af hoe goed DGITB het werk van Satriani kent. Wat een geblaat zeg.


wat zit jij nou te l#llen man ? Ik zeg toch helemaal niks over Satriani ? doe is ff relaxed zeg ....ik stel voor dat je een jointje draait en lekker een cd-tje van de Pink Floyd gaat zitten luisteren... :hippie:

DGITB
16 april 2006, 23:14
Die spijker met afro die bij Kravitz mee mag doen. Die jongen klinkt eigenlijk altijd goed, maakt niet uit wat voor plank hij in z'n kluiven heeft.


VES !! :speed: :speed: :gitarist:

Anders Destium
17 april 2006, 00:21
Wat klopt er niet aan deze quote:



wat zit jij nou te l#llen man ? Ik zeg toch helemaal niks over Satriani ? doe is ff relaxed zeg ....ik stel voor dat je een jointje draait en lekker een cd-tje van de Pink Floyd gaat zitten luisteren... :hippie:


satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...

Je geeft zelf aan dat je een gitarist niet eens kent maar je hebt wel een mening over zijn oeuvre? Het mooiste is hier nog dat je dingen zegt over een gitarist die helemaal niet bekend staat om zijn snelle spel. Satriani speelt zelfs zelden snel, maar weet jij veel! Je lult met andere woorden gigantisch uit je nek. Dan moet je niet gaan huilen als je er op wordt aangesproken.

DGITB
17 april 2006, 00:50
Wat klopt er niet aan deze quote:






Je geeft zelf aan dat je een gitarist niet eens kent maar je hebt wel een mening over zijn oeuvre? Het mooiste is hier nog dat je dingen zegt over een gitarist die helemaal niet bekend staat om zijn snelle spel. Satriani speelt zelfs zelden snel, maar weet jij veel! Je lult met andere woorden gigantisch uit je nek. Dan moet je niet gaan huilen als je er op wordt aangesproken.


Jimi hendrix staat ook niet bekend om z'n performance, chad taylor niet om z'n sound en gilmour niet om "die ene noot". ik heb er zomaar een aantal uitgepikt om mijn punt duidelijk te maken...

Ik heb helemaal geen mening gegeven over het oevre van Satriani

En jij hebt me helemaal nooit ergens op aangesproken jij begon gelijk te zeuren...dus doe nou eens ff normaal...

Les Paul
17 april 2006, 03:49
http://credoadvisors.com/blog/wp-content/uploads/paul_stanley.jpg

Ik noem Paul Stanley van Kiss.


Ik ben het helemaal met je eens. Maar ook Ace Frehley wordt onderschat. Geen technisch wonder, maar wel een gitarist die erg inventief was.

Alex Lifeson is een gitarist die tegenwoordig helaas niet meer zo veel waardering krijgt als vroeger.

J-P
17 april 2006, 09:42
Ondergewaardeerde gitaristen? IMHO de slaggitarist van het Rosenberg Trio. Daar kan dat gepiel van Stochelo niet tegenop. Malcolm Young is een erg goed voorbeeld, al eerder aangedragen. Zelf denk ik ook aan Dimebag Darrell, die als geen ander metal kon laten grooven. De 2 gitaristen van Psychotic Waltz en ook Frank Aresti en Jim Matheos van Fates Warning hebben nooit het respekt gehad wat ze verdienen. En Chuck Schuldiner natuurlijk. Verhip, zitten alweer 2 dooien tussen :mad:

Anders Destium
17 april 2006, 10:03
Jimi hendrix staat ook niet bekend om z'n performance, chad taylor niet om z'n sound en gilmour niet om "die ene noot". ik heb er zomaar een aantal uitgepikt om mijn punt duidelijk te maken...

Ik heb helemaal geen mening gegeven over het oevre van Satriani

En jij hebt me helemaal nooit ergens op aangesproken jij begon gelijk te zeuren...dus doe nou eens ff normaal...




satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...


Wat je hierboven schrijft is geen mening geven over het oeuvre van Satriani? Wat is het dan wel? Gilmour ophemelen ten koste van het hele werk van Satriani, dan geef je inderdaad geen mening :roll:

hoofd
17 april 2006, 11:34
Anders, koest! Af! Rustig en roll-over!

BeeJee
17 april 2006, 12:12
Die 'spijker met afro' bij Kravitz heet Craig Ross. Hij is inderdaad een heel goede gitarist.

Helter Skelter
17 april 2006, 13:32
Peter Green
Rene van Barneveld
Helter Skelter
Izzy Stradlin

Local Hero
17 april 2006, 18:44
Ik vind Jimi Hendrix ongewaardeerd, hij wordt wel gewaardeerd, maar hij kan nooit genoeg gewaardeerd worden. Dus zal hij altijd ondergewaardeerd blijven. Altijd lastig om de zo goed te zijn.:o

Local Hero
17 april 2006, 18:48
Jimi hendrix staat ook niet bekend om z'n performance, chad taylor niet om z'n sound en gilmour niet om "die ene noot".


Jimi Hendrix staat niet bekend om zijn performance? Wie was degene die met zijn tanden speelde, op zijn rug speelde, zijn gitaar in de fik stak?:o

Sep.
17 april 2006, 23:47
mwahoawhhh ik zie hun niet echt als gitaristen en als je ze vergelijkt met de instrumentbeheersers zoals in de rest van dit topic wordt genoemd dan is het werkelijk appels met peren en ondergewaardeerd zijn ze niet, misschien wat ongekend
maw... een goed gitarist is er ene die noten kan vreten... jammer... en u vindt dus duidelijk dat deze heren hun instrument niet beheersen? of interpreteer ik u hilariteit dan verkeerd? Sonic youth al ooit live gezien?
dit zijn geen mensen die naar U "kunnen" technisch goed kunnen spelen... maar zij zetten wel een sound neer... met een gitaar, dus zijn het gitaristen...
Vergelijk het met Stockhausen, die mens kon, dacht men, ook geen piano spelen...
Django reinhardt... maar die mens kon uiteindelijk ook geen noot spelen zeker?

Jimi Hendrix
22 april 2006, 19:24
Eef Albers.
'k zit net weer eens een ouwe bootleg van Eef te luisteren, man die gozer kan alles (rock/bebop/blues/smooth jazz) met een toon en intensiteit die van internationale klasse zijn.... mijn favoriete gitarist maar buiten een klein kringetje (conservatoriumstudenten etc) inmiddels bijna onbekend. (bovendien een uiterst sympathieke en te bescheiden man).

meul
22 april 2006, 22:57
die gozer die op razor x live naast gilbert meespeelt. moet je nagaan kan niet eens meer op zijn naam komen. hij en gilbert spelen bijde een solo-solo op die plaat, niemand had het over hem terwijl hij harmonisch gezien een prachtige lijn neerzet

j

FrankS
25 april 2006, 15:15
Bruce Bouillet ja! Donders spelen en hele mooie toon in zn vingers :D

Das Schaap noemde Ricky Garcia! Gaaf!! Idd te gekke gitarist!! En elke noot grooved ook \m/

Daniel Mongrain (Canadese Martyr) vind ik ook te gek. Wel megatechnisch maar ook supermuzikaal!! Te gekke riffs en leads die blijven hangen.

Peter Lake (Theory in Practice), ook zo iemand.

Laatste 2 zijn denk ik meer onbekend dan ondergewaardeerd trouwens.

Iemand Guthrie Govan weleens gehoord btw...? :D

Scali
25 april 2006, 15:57
Daarom zeg ik ook, kijk naar wat gitaristen voor rol hebben gespeeld in de geschiedenis. Ik vind SRV een geweldige gitarist, maar heeft voor de muziekgeschiedenis niet heel veel betekend.

Die dingen hebben niet altijd wat met elkaar te maken.
Ik vind een Hendrix helemaal niet zo geweldig om naar te luisteren, maar hij heeft wel een grote rol gespeeld.
En een van m'n favorieten, Brian May... Ja, ik vind hem geweldig, maar zijn stijl is eigenlijk een beetje onnavolgbaar. Hij heeft een frasering die heel apart is, ik heb niemand zo horen spelen, en ik probeer het zelf ook, maar het lukt mij ook niet.
Aan de andere kant heeft hij wel met z'n gebruik van delays en overdubs baanbrekend werk verricht op het gebied van de harmonie, tenminste nog iets :)

Das Schaap
25 april 2006, 17:41
Iemand Guthrie Govan weleens gehoord btw...? :D
Heb 1 nummer van em, van een van The Alchemist serie cd´s. Die zijn staan bomvol met onder gewaardeerde gitaristen. Terry Syrek, Phi Yaan Zek etc.
Enige nadeel is dat de mix beetje verneukt is, ik heb bijv. 2 versies van War Of The Angels van Rusty Cooley, en de versie op z´n eigen cd is toch stukken beter qua mix. Minder plat, en vaak gooien ze de gitaar veel meer op de voorgrond dan eigenlijk zou moeten in verhouding tot het grote geheel. Heel jammer bij bijvoorbeeld Dave Kilminster - What If The Moon.... Vet mooi nummer, maar die gitaar ligt teveel op de voorgrond. :mad:

Maar heb jij meer van Guthrie Govan ? Ik vind dat thema´tje in Fives echt cool, wil weleens meer van die gozer horen, raad eens wat aan. :)

Bram+
25 april 2006, 18:29
Paul McCartney is wel een goede denk ik.

Ja, die speelt (niet onverdienstelijk) gitaar.

FrankS
1 mei 2006, 14:20
Heb 1 nummer van em, van een van The Alchemist serie cd´s. Die zijn staan bomvol met onder gewaardeerde gitaristen. Terry Syrek, Phi Yaan Zek etc.
Enige nadeel is dat de mix beetje verneukt is, ik heb bijv. 2 versies van War Of The Angels van Rusty Cooley, en de versie op z´n eigen cd is toch stukken beter qua mix. Minder plat, en vaak gooien ze de gitaar veel meer op de voorgrond dan eigenlijk zou moeten in verhouding tot het grote geheel. Heel jammer bij bijvoorbeeld Dave Kilminster - What If The Moon.... Vet mooi nummer, maar die gitaar ligt teveel op de voorgrond. :mad:

Maar heb jij meer van Guthrie Govan ? Ik vind dat thema´tje in Fives echt cool, wil weleens meer van die gozer horen, raad eens wat aan. :)
Nou ik ken em alleen van deze filmpjes :

http://www.tonemerchants.com/Guthrie_Govan_Clips.htm

man man, k vind em echt geniaal :D

The Alchemist-cdtje klinkt interessant, ken ik dan weer niet. Es opzoeken, thanx :D

Stratman70
4 mei 2006, 09:50
Ik ben het helemaal met je eens. Maar ook Ace Frehley wordt onderschat. Geen technisch wonder, maar wel een gitarist die erg inventief was.


Precies. Elke sukkel zou bewijs van spreken elke solo van Ace kunnen naspelen, maar zijn solo's zijn altijd boeiend op de één of andere manier. Als je een Ace Frehley solo hoort, blijft deze in je hoofd hangen.

Verder vind ik Ritchie Blackmore zwaar ondergewaardeerd. Zeker als dat rijtje voorbijkomt van beste britse gitaristen allertijden ofzo, dan hoor je altijd weer Jimmy Page, Hendrix (niet echt Brits, maar doorgebroken in Engeland), Clapton etc. maar Blackmore wordt dan niet genoemd, wat erg jammer is.

Ook op de akoestische gitaar heeft Blackmore zich ondertussen wel zwaar bewezen.

Lacrymosa
4 mei 2006, 10:08
Nigel Tufnel!!!!

Paultje-k
4 mei 2006, 11:27
http://www.modernguitars.com/imagefiles/iommi/iommi2.gif

Mithrandir
4 mei 2006, 11:34
Die is toch niet echt ondergewaardeerd?

Rick trodat
4 mei 2006, 11:39
Zeg stratman 70, weet jij eigenlijk of blackmore onlangs nog albums heeft uitgebracht die zeker de moeite waard zijn om te luisteren, ik ken namelijk alleen het werk van deep purple.

Paultje-k
4 mei 2006, 11:44
Die is toch niet echt ondergewaardeerd?


hij is hartstikke ondergewaardeerd.. als mensen het over vernieuwers hebben praten ze altijd over de standards, Jimi Hendrix, Eddie van Halen enz. maar nooit Tony Iommi.. in dat opzicht vind ik hem ondergewaardeerd..

THW
4 mei 2006, 12:37
hij is hartstikke ondergewaardeerd.. als mensen het over vernieuwers hebben praten ze altijd over de standards, Jimi Hendrix, Eddie van Halen enz. maar nooit Tony Iommi.. in dat opzicht vind ik hem ondergewaardeerd..
Niet waar, Tony Iommi is misschien zo HEEL erg bekend bij het grote publiek maar in de rock/metal kringen is hij zeker niet ondergewaardeerd. Sterker nog: Hij wordt altijd gezien als "The Gothfather of Heavy Metal" of iets in die trant. Waar hij wel in geonderwaardeerd is is zijn solo's, mensen hebben het altijd over de Riffs maar nooit over zijn toch goed inelkaargezette solo's.

Maar om te zeggen dat hij ondergewaardeerd is? Nee niet echt.

Paultje-k
4 mei 2006, 15:03
http://www.norml.org/images/benefit_concert/KG_color.jpg


Is hij wel ondergewaardeerd :D?


Kyle Gass Tenacious D

prullos
20 oktober 2006, 16:48
http://www.norml.org/images/benefit_concert/KG_color.jpg


Is hij wel ondergewaardeerd :D?


Kyle Gass Tenacious D

mijn held :)

shamehair
20 oktober 2006, 17:47
Volgens mij is deze ook wel een topper die als gitarist niet zo erkend is, wel als producer ... BOB MOULD

Luister maar eens naar Husker Du en Sugar, gewoon goddelijk!

:rockon:

Dirk_Hendrik
20 oktober 2006, 19:00
Ondergewaardeerd.. Eddie van Halen.. als slaggitarist wel te verstaan. Die jongen is zo blindgestaart op z'n solowerk dat z'n supersubtiele slagpartijtjes echt te vaak vergeten worden.

captain-crush
17 november 2006, 14:07
ok nu ik even.

ik vindt dat richie sambora van bon jovi ontzettend ondergewardeert wordt.
ik heb 3x (en ik dank god op m`n blote knieen) richie mogen ontmoeten tijdens een studio tour van de solo cd`s..en ik moet zeggen dat hij wel als een goede gitarist gezien wordt, maar sjezus wat kan die man spelen als er geen bon jovi luchtje aanzit.

ik heb hem gevraagd waarom we zijn eigen sound "haast nooit horen" dan antwoord hij steevast dat het dan gewoon niet past in een nummer die geschreven wordt.

ik speelde toen nog linkshandig en wat blijkt...hij pakt rustig een linkshandge gitaar op en speeld net zo makkelijk als wat..

black star van Yngwie spelen op een linkshandige gitaar da`s dan wel erg knap.

Baker
17 november 2006, 17:16
-Lenny Kravitz
-Prince

worden wel geroemd om hun muziek, maar staan niet bekend als rete goeie gitaristen terwijl het dat wel zijn

Baker
17 november 2006, 17:16
en inderdaad, richie idemdito

Fenndangoband
30 november 2006, 15:01
- Adam Jones (Tool)... ok vrij kutsolootjes maar ritmisch is hij gewoon super (denk ik dan).
- Eric Sardinas...
- Wat met Jan Akkerman :) ...
- Elek Bacsik...
- Dick Dale... going on the waves baby... just going on the waves (wel gewaardeerd in het subcultuurtje)

and many many more :satisfie:

rscalex
30 november 2006, 22:32
dave kushner (velvet revolver en wasted youth)

meul
30 november 2006, 23:17
misschien niet eens allemaal ondergewaardeerd maar ook vaak gewoon vergeten of zelden genoemd op gitaarfnet.

frank marino
brain may
vitto brata - (white lion)
bradd gillis
vinnie vincent - (die is dus ECHT heavy)
die gast van hellanbach - (oud uit engeland, nog iemand mp3's toevallig?)
henk bakker - (juwel, hardrock band uit haarlem jaren 80)
wouter planteijd - (uit sjako, echte alles kunner, heb ik veel van geleerd)
steef van de broeke - (die zal niemand kennen, ook sjako begin jaren 80)
robbert frip
hank williams 3 (te gekke hill billy shit)
danny gatton (r.i.p)
scott mishoe
ty tabor (kings x, heel bijzonder speler)
kee marcello (europe)
wim overgauw (nederland jazz fenomeen (r.i.p)
tommy bolin (vooral op die cobham plaat, spectrum)
akira takasaki (loudness)
Kyoji Yamamoto (bow wow)
daniele gottardo (Italie. meest opvallende nieuwe speler wat mij betreft)
Guthrie Govan
Andy Taylor (duran duran en powerstation)
ron thal (toch relatief onbekend, schande!)
Bruce Bouillet
Ronnie le tekro (tnt)
.....
.....
.....
....
....

er zij er vast nog een paar

Stratman70
1 december 2006, 10:28
Zeg stratman 70, weet jij eigenlijk of blackmore onlangs nog albums heeft uitgebracht die zeker de moeite waard zijn om te luisteren, ik ken namelijk alleen het werk van deep purple.
Oeps, late reactie...

Heb je niks van Rainbow? Al de albums met Ronnie James Dio zijn zeer de moeite waard. Maar wat mij betreft ook Down To Earth met Graham Bonnet, Bent Out Of Shape met Joe Lynn Turner en vooral ook Stranger In Us All met Doogie White (waanzinnig goede nummers en fabuleus gitaarspel!).

Tja, daarna is hij een soort van BZN bandje begonnen, al vind ik Annie Schilder een mooiere stem hebben dan Candice Night.
Het laaste album 'Village Lanterne" uit 2005 is toch wel een nieuw dieptepunt in zijn carrière, ondanks de te gekke uitvoering van Child In Time (helaas geen lange solo) en nog wat nummers die wel tof zijn (St. Teresa!).

Ik blijf toch hopen dat de man weer bij zinnen komt ooit.

arjanb01
1 december 2006, 10:53
Danny Gatton, wat een fenomeen ! Inderdaad ondergewaardeerd !
Deze clip is al een keertje voorbijgekomen, maar toch leuk deze acrobatiek op 6 snaren te zien !

http://www.youtube.com/watch?v=gHXiwmx1FSw

Einzeln
1 december 2006, 11:32
richard thompson

strat 91
1 december 2006, 14:25
De meest onder gewaardeerde gitarist vind ik zeker george lynch. Ik vindt dat die kerel echt te goddelijk goed is en iedere keer blijft zijn solo's me boeien tot in tegen stelling tot yngwie malmsteen.
daarom dus:)

gegroet strat 91

THW
1 december 2006, 17:58
De meest onder gewaardeerde gitarist vind ik zeker george lynch. Ik vindt dat die kerel echt te goddelijk goed is en iedere keer blijft zijn solo's me boeien tot in tegen stelling tot yngwie malmsteen.
daarom dus:)

gegroet strat 91

Goede toevoeging, George Lynch wordt echter nog steeds vooral beoordeelt van zijn tijd met Dokken. Terwijl hij solo platen ( ZEKER Sacred Groove & Wicked Sensation) heeft gemaakt waar het rook vanaf komt!




Frank Marino blijft ook nog steeds ondergewaardeerd!

puntdroad
3 december 2006, 08:32
Marc ford van voorheen Black crowes.
En de oude Frekemans natuurlijk.

JimiDylan
3 december 2006, 11:50
Robby Krieger, gitarist van the doors, ook de drummer van the doors word zwaar onderschat vind ik, die gasten hebben dingen bedacht die echt ongelooflijk zijn! :hippie:

Richwoodje
3 december 2006, 18:29
Robby Krieger, gitarist van the doors, ook de drummer van the doors word zwaar onderschat vind ik, die gasten hebben dingen bedacht die echt ongelooflijk zijn! :hippie:

vind ik eigenlijk ook van Ray Manzarek, de toetsenist. Bij the Doors denkt iedereen meteen aan Jim Morrison, terwijl hij drie prima muzikanten achter zich had

JimiDylan
3 december 2006, 21:26
klopt de toetsenist is ook geweldig, maar die word meestal niet onderschat, tenminste, uit mijn ervaring niet. en laten we bij die band dan ook jim morrison gewoon niet vergeten, want ik persoonlijk vond zijn poezie echt geweldig, en die uitstraling van die vent is echt niet normaal hoog :hippie:
maar goed, dat is dus eigenlijk off-topic :P

ontopic: de gitarist van chris de burgh, die gast heeft licks die niet normaal zijn, maar hij is ondergewaardeerd, want zoals je ziet ken ik hem niet van naam :P :hippie:

terrasbeest
3 december 2006, 22:11
Bij The Doors : vergeet dan ook de drummer niet...

JimiDylan
3 december 2006, 22:13
Bij The Doors : vergeet dan ook de drummer niet...
stond er al bij :P

Slevin
3 december 2006, 23:08
Danny Gatton, wat een fenomeen ! Inderdaad ondergewaardeerd !
Deze clip is al een keertje voorbijgekomen, maar toch leuk deze acrobatiek op 6 snaren te zien !

http://www.youtube.com/watch?v=gHXiwmx1FSw

Creatief :D

AlterEgo
4 december 2006, 01:12
Billy Corgan van Smashing Pumpkins, ZWAN en zijn eigen project. Echt een heel goede gitarist, kan zeer goed soleren en schrijft mooie stukken. Een van mijn favoriete gitaristen.

http://www.my-mistake.net/infinitepics/billy/billy159.jpg

artnaz
5 december 2006, 21:46
Danny Gatton, wat een fenomeen ! Inderdaad ondergewaardeerd !
Deze clip is al een keertje voorbijgekomen, maar toch leuk deze acrobatiek op 6 snaren te zien !

http://www.youtube.com/watch?v=gHXiwmx1FSw

Volgens mij was Jimmy Page daar een stuk eerder mee... Maar het blijft cool uiteraard, doe ik ook:D

JeffreyButer
11 december 2006, 19:34
Voor mij zijn Mr. Adrian Smith en Dave Murray ondergewaardeerd. Alleen het feit dat zei de "Golden Years" van Iron Maiden hebben gespeeld verdient al een dikke pluim.
Voor de mensen die ze niet kennen, enkele filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=LqixtGEVXhc - Prisoner (live) - vetste stuk van 3.39-4.49
http://www.youtube.com/watch?v=wIXRhCfa33o - 22 acacia avenue (live)
http://www.youtube.com/watch?v=3pgxsDSdbbg - Aces High (live)

dit zijn slechts 3 van de vele goede nummers uit die periode

Ohjah...check ook nog even de solo van het nummer Stranger in a Strange Land - Iron Maiden. Adrian Smith speelt daar de solo en ik zweer dat het echt een fantastische solo is. :jam:

henkr
14 december 2006, 16:07
http://www.brettgarsed.com/audio/Tube%20Zone%20Demo.mp3

Mike2012
15 december 2006, 07:37
paul gilbert! :gitarist:
en jeff beck!

weinig mensen kennen hem maar die gast speelt als een tierelier!
hij speelt je oren van je hoofd af!
paul gilbert is gewoon de shit...

jeff beck is de meester de gitaar,voor mij i van de beste gitaristen ter wereld! :chicken:

Tho
15 december 2006, 14:47
paul gilbert! :gitarist:
en jeff beck!

weinig mensen kennen hem maar die gast speelt als een tierelier!
hij speelt je oren van je hoofd af!
paul gilbert is gewoon de shit...

jeff beck is de meester de gitaar,voor mij i van de beste gitaristen ter wereld! :chicken:

Ik heb nou niet het idee dat die 2 globaal gezien ondergewaardeerd zijn.. Ik speel overigens dagelijks met Jeff's element in de brug :D

Harry
15 december 2006, 15:14
Jeff Beck is zo'n beetje een instituut op gitaargebied, dus.....

ben vanhoof
15 december 2006, 15:41
James Hetfield!!
Omdat hij beestige riffs schrijft, en ook nogal wat solo's (wat vele niet weten). Ook is hij enorm veelzijdig, ook iets wat vele niet weten (zie load, blues versie van the four horseman,...)

Tho
15 december 2006, 18:52
Naar aanleiding van de laatste post en meerderen: Mensen, het is niet het "wie vind je een goeie gitarist"-topic. James hetfield bijvoorbeeld is ook als gitarist niet ondergewaardeerd.

Richwoodje
15 december 2006, 19:10
Robbie Robertson van the Band... Kende the Band tot gisteren alleen van naam, maar ik ben nu wel overtuigd. Ik vind die Robertson een goeie gitarist, maar je hoort nooit iemand over hem

Tupelo
16 december 2006, 14:35
J Mascis, frontman van Dinosaur Jr.

Gozer is onwijs goed vind ik. Hij heeft een heerlijke eerlijke sound. Alles dat je hoort, dat is hij zelf en 't klinkt allemaal zo lekker ranzig. :p

puntdroad
16 december 2006, 17:37
ik.............

Tupelo
16 december 2006, 17:58
Uitgesloten. :stop:

Jopie
18 december 2006, 10:50
Een van de gitaristen die ik pas ontdekt heb en die gewoon naar mijn weten underrated is is Andy Timmons. Zoek even op youtube naar filmpjes van o.a. Beat the bullet (met Danger Danger) , met Joe Sat. , met Steve Vai , en ook erg lekker Down to the wire met Reb Beach (Winger/Whitesnake).

Deze man weet hoe je een rocksolo neerzet zonder overdreven 3-note-per-string gedoe of sweepgepik. Gewoon melodisch man! Top

Reel Big Fish
18 december 2006, 14:59
Aaron Barrett van Reel Big Fish...

http://www.inmusicwetrust.com/articles/images/70/h07-reelbigfish2.jpg

WICKED
28 februari 2007, 00:13
kent iemand reb beach?

Ik had deze laatst uitgezocht van m:

http://www.youtube.com/watch?v=p8q0Mb_uOG8

hij schrijft meesterlijke riffs!!

worst
28 februari 2007, 01:53
andy timmons idd !!! cry for you, dat nummer is meesterlijk!!!!

repelsteeltje
7 maart 2007, 12:27
Harry muskee :hippie:
Ja man Andy timmons te gek of adje vandeberg waar hangt die eigenlijk uit tegenwoordig?

Harry
7 maart 2007, 13:16
Harry Muskee heb ik nog nooit gitaar zien spelen.....

datsun
7 maart 2007, 17:55
john fogerty

repelsteeltje
9 maart 2007, 20:32
Harry Muskee heb ik nog nooit gitaar zien spelen.....

Kan wel kloppen ik ook niet kan je na gaan hoe ondergewaardeerd hij is (HA,ha,) maar die solo cd Brother booz erop, daar speelt in elk geval een ondergewaardeerde gitarist mee.
Vindt ik wel lekker klinken, jammer kan de CD niet vinden anders kon ik de naam van die gitarist melden wie weet wie dat is dan?

Rinze
9 maart 2007, 21:35
Chris Whitley

Pun
10 maart 2007, 02:16
Joey Santiago, laatst een DVD van de Pixies gekeken, en jezus wat is die man goed zeg.

Klonk goed op CD, maar toen ik hem op de DVD zag kreeg ik pas door wat een goede gitarist dat is.

drap
10 maart 2007, 03:28
Kan wel kloppen ik ook niet kan je na gaan hoe ondergewaardeerd hij is (HA,ha,) maar die solo cd Brother booz erop, daar speelt in elk geval een ondergewaardeerde gitarist mee.
Vindt ik wel lekker klinken, jammer kan de CD niet vinden anders kon ik de naam van die gitarist melden wie weet wie dat is dan?

Is het ouder werk, dan is het Eelco Gellink, is het nieuwer werk, dan is het Erwin Java.

edit: Oeps, ik zei Herman... Het is Erwin natuurlijk!

Harry
10 maart 2007, 13:01
die cd heet 'Cut de luxe' en inderdaad speelt Erwin Java de gitaar op die plaat.

apekop
23 maart 2007, 01:27
Urbanus..........

orreltak
23 maart 2007, 22:18
johnny winter loopt al een tijdje mee (als je van zijn uiterlijk uit gaat, een jaar of 200).heeft met alle grote meegespeelt.toch hoor je niet veel van hem tenzij je echt een diepe duik in de blues neemt.heb laatst `highway 61 revisited(live)` van hem gedownload maar dat klonk niet verkeerd.

echt meer ken ik niet van hem

Kris Haex
24 maart 2007, 00:09
Ritchie Blackmore.

Stratman70
24 maart 2007, 08:17
johnny winter loopt al een tijdje mee (als je van zijn uiterlijk uit gaat, een jaar of 200).heeft met alle grote meegespeelt.toch hoor je niet veel van hem tenzij je echt een diepe duik in de blues neemt.heb laatst `highway 61 revisited(live)` van hem gedownload maar dat klonk niet verkeerd.

echt meer ken ik niet van hem
Het schijnt dat hij tegenwoordig niks meer voorstelt, qua spel. mede ook door zijn lichamelijke conditie.

zoon van Piet
24 maart 2007, 10:34
Twaalf pagina's ondergewaardeerde helden, maar zijn naam is nog altijd niet voorbij gekomen...
Het zegt genoeg, denk ik.
Roy Buchanan (http://www.youtube.com/watch?v=YHk2O6rIdmY) was de eerste gitarist die tranen in mijn ogen kon spelen.

peter_heijnen
24 maart 2007, 12:18
Ik zag dat Meul hem al had genoemd, maar ik gun deze geweldenaar toch zijn eigen post:

TY TABOR!!!

Hij gebruikt dropD zodanig dat ie eigenlijk steeds kan wisselen tussen twee verschillende gitaren. Een "gitaar" voor bijna uitsluitend powerchords onder een vinger op de laagste twee snaren, en een "gitaar" voor de rest van het werk.

http://www.youtube.com/watch?v=JQNk1oOouPM&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=vbMXPsmyAiI&NR

Btw, vind ik dat alleen, of lijkt Doug Pinnick echt een beetje op Jimi?

JP074
25 maart 2007, 19:56
Mick Mars, ontzettend strakke slaggitarist.

hendrix_appendix
25 maart 2007, 22:58
Motley Crue toch? Toch een van de vetste band uit de 80's!

Jyuuga
26 maart 2007, 20:55
Was al eerder genoemd, maar ik vind Izzy Stradlin ook ondergewaardeerd.

Balthazar
26 maart 2007, 22:03
De meeste pop-gitaristen die hier worden genoemd vind ik eerder overgewaardeerd... powerchords knallen kan ieder kind

mijn lijstje -
Joe Pass, Niemand speelt zo mooi als hij deed
Wes Montgomery, King of the Thumb.
Pat Metheny, beste gitarist ter wereld op dit moment als je het mij vraagt
Django Reinhardt & Charlie Christian - met deze twee Helden begon het allemaal.

hassent
26 maart 2007, 22:05
Is ie al genoemd? Rob Winter (oa Borsato). Super sound ook.

anibal
26 maart 2007, 22:42
Hoe ziet jullie lijstje eruit ???

die van mij als volgt :

1- die gasten van pearl jam ( weet niet hoe ze heten )
2- Prince
3- james hetfield
4- Izzy Stradlin ( goeie slag !! )



En zo is het maar net .....

Sinds wanner is James Hetfield of Prince een ondergewaardeerde gitarist ?

Bij mij en bij veel kennisen van mij staan ze op een top zelf..

James hetfield is een riff master, aan hem veel te danken in de moderne gitaar

Prince is een TOP muzikant.. dus niks van ondergewaardeerde gitarist

Bij Perl jam heb je misschien een beetje gelijk, ik vind ze erg goede gitaristen.. iedere Perl Jam album is om te genieten

Mijn lijst ondergewaardeerde gitaristen:

2 gasten van Psychotic Waltz (voor de kenners op de forum)
Tore Østby(Ark, Conception)
Christopher Amott (Armaggedon/ Arch Enemy)

er zijn veel meer hoor ;-)

anibal
26 maart 2007, 22:44
Ritchie Blackmore.


Deze is ook zeker niet ondergewaardeerd.. wie van Blackmore niet weet of hou, hou gewoon niet van goede gitaar ;-)

anibal
26 maart 2007, 22:46
snowy white - op de dvd van roger waters, 1 woord G-E-W-E-L-D-I-G
eric krasno - soulive, echt goede jazz/soul/funk gitarist


Snowy white RULEZ !!! vorige jaar met Roger Waters gezien !! jeetje wat een avond was dat !!

Pun
26 maart 2007, 22:46
Hier is er nog een voor het rijtje (zit net de CD te luisteren): John Christ (Danzig).

Zeer strakke gitarist, lekkere sound, en ook met zo weinig doet hij zo veel, heerlijk gewoon :)

anibal
26 maart 2007, 22:52
Hier is er nog een voor het rijtje (zit net de CD te luisteren): John Christ (Danzig).

Zeer strakke gitarist, lekkere sound, en ook met zo weinig doet hij zo veel, heerlijk gewoon :)


Helemaal mee eens !! how the god kills is een van mijn favoriten !! wat een lekker geluid ! simpel en effectief

AutoStatic
10 april 2007, 20:11
J Mascis, frontman van Dinosaur Jr.

Gozer is onwijs goed vind ik. Hij heeft een heerlijke eerlijke sound. Alles dat je hoort, dat is hij zelf en 't klinkt allemaal zo lekker ranzig. :p

+1. Mascis heerscht.

Ik zeg ook Geoff Farina van Karate.

ArjenP
11 april 2007, 11:28
Adrian Smith (Iron Maiden), punt. Z'n solo's zijn geweldig. Geen snel geshred, maar prachtige uitgevogelde meesterwerkjes. Hij is niet alleen een onwijs goede gitarist, hij is ook nog eens een geweldige songwriter.

http://www.gibson.com/Whatsnew/pressrelease/2000/img/halfinl.jpg

http://www.maidenmalta.com/adrian.jpg

En in actie: http://www.youtube.com/watch?v=rAWb1e3aU1s

Ode!

anibal
11 april 2007, 11:32
Adrian Smith (Iron Maiden), punt. Z'n solo's zijn geweldig. Geen snel geshred, maar prachtige uitgevogelde meesterwerkjes. Hij is niet alleen een onwijs goede gitarist, hij is ook nog eens een geweldige songwriter.

http://www.gibson.com/Whatsnew/pressrelease/2000/img/halfinl.jpg

http://www.maidenmalta.com/adrian.jpg

En in actie: http://www.youtube.com/watch?v=rAWb1e3aU1s

Ode!

Mee eens !! wat dacht je van Dave Murray ;-) zijn solos zijn zo basic maar zooooooo fu...k... vet..

Al dat geshred wordt ik soms erg moe van.

ArjenP
11 april 2007, 11:55
Davey is ook erg goed, al vind ik zijn solo's soms een beetje te veel van hetzelfde. Maar ook zeker een enorm ondergewaardeerde gitarist! Ze zijn allemaal eigenlijk ondergewaardeerd bij Iron Maiden. ;)

E-J
11 april 2007, 12:26
Dit zijn twee gitaristen die in mijn ogen veel meer verdienen...

Snowy White
http://www.snowywhite.com/files/photographs/Roger%20Waters/european%20tour%202006.jpg

Tom Scholz (Boston)
http://www.guitarscanada.com/Legends/Boston_ts.jpg

Beide spelen ook nog eens op Goldtops :D

Luke-wannabe
11 april 2007, 13:03
Ja die gast van boston is inderdaad erg goed! Vette sound ook!

anibal
11 april 2007, 13:29
Ja die gast van boston is inderdaad erg goed! Vette sound ook!

Geluid van Boston vond ik idd altijd erg vet ! zeker een ondergewaardeerde gitarist en onbekend voor veel mensen

repelsteeltje
13 april 2007, 00:23
Adrian Smith (Iron Maiden), punt. Z'n solo's zijn geweldig. Geen snel geshred, maar prachtige uitgevogelde meesterwerkjes. Hij is niet alleen een onwijs goede gitarist, hij is ook nog eens een geweldige songwriter.

http://www.gibson.com/Whatsnew/pressrelease/2000/img/halfinl.jpg

http://www.maidenmalta.com/adrian.jpg

En in actie: http://www.youtube.com/watch?v=rAWb1e3aU1s

Ode!

Bedankt kon niet op zijn naam komen is inderdaad erg goed.

Maurice_732
13 april 2007, 16:28
http://www.freewebs.com/fun732/closeup.jpg

Brian Jones
Ex rolling stone

Tho
16 april 2007, 16:50
is Chuck Schuldiner (RIP) al genoemd?
http://www.heavymetal.co.il/carpediem/data/upimages/Chuck_Schuldiner_1.jpg

Naast dat het genre 'deathmetal' naar zijn band is vernoemd, kon hij ook erg goed spelen!

anibal
16 april 2007, 17:28
is Chuck Schuldiner (RIP) al genoemd?
http://www.heavymetal.co.il/carpediem/data/upimages/Chuck_Schuldiner_1.jpg

Naast dat het genre 'deathmetal' naar zijn band is vernoemd, kon hij ook erg goed spelen!

Nou volgens mij is Chuck erg gewaardeerd ;-)

We hebben aan deze meneer erg veel te danken.

anibal
16 april 2007, 17:30
http://www.nolifetilmetal.com/images/oliva.jpg


Chris Oliva van Savatage ! een echte gitaar wonder.

Tho
17 april 2007, 18:03
Nou volgens mij is Chuck erg gewaardeerd ;-)

We hebben aan deze meneer erg veel te danken.

zeg dat wel!! Maar wat ik bedoel, is dat mensen meer naar Death, en Chuck kijken, niet naar zijn vingers. meer naar het geheel dus

anibal
17 april 2007, 21:38
Andy LaRocque !!

Tho
18 april 2007, 17:31
Andy LaRocque !!

wij zitten precies op één lijn! Ik kom een keer een pilsje met je drinken :D

anibal
21 april 2007, 00:28
wij zitten precies op één lijn! Ik kom een keer een pilsje met je drinken :D


Moeten we zeker doen ;-)

drap
21 april 2007, 01:51
Ja ik vindt Adje vandenberg erg goed ja toch ik vindt het jammer dat onze eigen adje niet op zijn minst of hoger op het treetje akkerman staat.


Graag reactie...............

Mag alleen lachen ook? :seriousf:

orreltak
11 mei 2007, 20:30
hij zal al wel langs geweest zijn maar brian may hoort er ook met stip bij

FruscianteFan
11 mei 2007, 20:35
Brian May ondergewaardeerd? Bohemian Rhapsody staat zowat elk jaar op 1 in de top 2000 :p

orreltak
11 mei 2007, 22:55
dat bedoel ik ook juist.das een standaard rocksolootje.buiten dat om is hij heel veelzijdig.of je nou innuendo of pak `m beet crazy little thing naast elkaar zet,zou je niet zeggen dat je het over dezelfde gitarist hebt.

hij komt over als gewoon een `gitarist van een band`.niet meer.
maar desalniettemin is het een alleskunner

Stratman70
12 mei 2007, 01:40
Als ik dit topic zo doorkijk, zijn er te weinig Blackmore fans...


Dus ondergewaardeerd. ;)

artnaz
12 mei 2007, 01:51
Inderdaad, maar gezien mijn bewondering voor de man tel ik voor 30! Laatst had ik een gesprek op internet met een meisje waarin ik vertelde waarom hij de beste gitarist/componist is. Dat is letterlijk een anderhalf A4'tje geworden met slechts argumenten, en dat voor een leek.

Nu is dat meisje mijn vriendin. Ik denk dat ik onbewust voor haar heb gekozen (mede) omdat ze zo geïnteresseerd luisterde...;)

Dus ik zeg:


Ritchie Blackmore !!!

:rockon:

puntdroad
12 mei 2007, 07:58
Blackmore ondergewaardeerd? Laat het hem maar niet horen!
Ff serieus, iedereen weet toch dat dat een genie is...

Deze vind ik ondergewaardeerd..


http://i90.photobucket.com/albums/k261/novaberbe/ford.jpg


Marc Ford Ex-sologitarist Black Crowes


http://i90.photobucket.com/albums/k261/novaberbe/ferdijoly.jpg


Ferdi Joly Eerste sologitarist Normaal

Pegasus
12 mei 2007, 12:50
dat bedoel ik ook juist.das een standaard rocksolootje.buiten dat om is hij heel veelzijdig.of je nou innuendo of pak `m beet crazy little thing naast elkaar zet,zou je niet zeggen dat je het over dezelfde gitarist hebt.

hij komt over als gewoon een `gitarist van een band`.niet meer.
maar desalniettemin is het een alleskunner

Hij is dus zeker geen 'alleskunner'. Anders had hij namelijk Steve Howe niet hoeven inschakelen voor dat acoustische stukje in Innuendo.

Valoosj
12 mei 2007, 19:29
Jerry Cantrell

hoewel hij vorig jaar Riff Lord is bekroond vind ik dat Alice in Chains te onbekend is

Kris Haex
13 mei 2007, 22:12
Brian May is onderdaad geen alleskunner, maar kan toch wel veel! Speelt toch veel erg verschillende dingen hoor enne, Ritchie Blackmore is grrreat!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:39
Wat dacht je van Rob Winter!!

Gitarist van Marco Borsato, naar mijn mening ondergewaardeerd en ietwat on-gezien. Fantastische sound en feeling heeft die man. Hij is voornamelijk geinspireerd door Brian May.

Kris Haex
14 mei 2007, 00:07
Inderdaad, heb ze live gezien in het Sportpaleis van Antwerpen vorig jaar, m'n vriendin is er zo'n grote fan van, k ging mee voor de band! En die Rob Winter is goed, heel die band was goed! Maar dat verwachtte ik ook want ik had al live werk gehoord.

Kim Wilson
14 mei 2007, 08:58
Ik voelde me laatst ook ondergewaardeerd...

rooie richie
14 mei 2007, 09:36
Als ik de mensen om me heen vertel (ook mede muzikanten), dat Ritchie Blackmore, Jimi Hendrix, Gary Moore en Brian May mijn inspiratiebron zijn en ze kunnen mij dan veel beter vertellen, naar wie ik eerder moet luisteren (wat mijn keuze dus niet is), vind ik, dat deze mensen zeer ondergewaardeerd worden.
Toen Ritchie Blackmore met de LP on stage kwam, was dit het begin van mijn gitaarspel.
Brian May is de enige gitarist in de band, maar zijn gitaarspel is ten verdienste van de band, met als uitzondering van Brighton Rock, wat ik overigens een wereld solo vind.
Ritchie Blackmore had daarintegen wel verschrikkelijke ego neigingen.
Desalnietemin vond ik zijn muziek superfenomenaal. Helaas maakt hij geen rockmuziek meer.
Gary Moore was , voordat hij terug ging naar zijn roots, ook een goeie rock gitarist, waar te weinig gesproken over werd.
Ja, en Hendrix...... Is Hendrix, je moet ergens mee beginnen, dus waarom geen Purple Haze, Voodoo Chile en Foxy Lady.............

Raffel
14 mei 2007, 09:43
meest ondergewaardeerde gitarist die ik ken, waarvan mensen meer zouden moeten horen is voor mij Marco Sfogli.

www.marcosfogli.com

Kris Haex
14 mei 2007, 11:15
Ik vond het niet mis wat ik hoorde van die Marco Sfogli.

nopster
14 mei 2007, 11:55
Wat dacht je van Rob Winter!!

Gitarist van Marco Borsato, naar mijn mening ondergewaardeerd en ietwat on-gezien. Fantastische sound en feeling heeft die man. Hij is voornamelijk geinspireerd door Brian May.

Die op zijn beurt dan weer geinspireerd was door Rory Gallagher... Heeft hij trouwens ook zijn geluid aan te danken. Ac-30 + treble-booster. :satisfie:

AriaProII
15 mei 2007, 09:49
Mark knopfler
Devin Townsend

Neals
15 mei 2007, 10:11
Nog een hele coole die in dit rijtje hoort is het gitaristenduo van Blind Guardian. Hoe ze heten weten ik niet, maar ook deze twee zijn de typische alleskunnen. Trashende riffs, vrolijke folk-songs, duistere acoustische nummers, briljant, krijg elke keer weer kippenvel als ik ze hoor.

Pun
15 mei 2007, 19:34
Greg Sage is ook best wel ondergewaardeerd.

Jeroensnake
16 mei 2007, 12:21
Zijn John W. Cale (of Jean Jacques Cale) en Phil Lynott al voorbij gekomen ... ? Of krijgen die soms teveel waardering? Oh, wacht, tellen basgitaristen ook mee? Schrap anders ff die Phil, en zet Eric Bell er wel bij....

new deep
16 mei 2007, 22:47
Greg Koch...

http://www.youtube.com/watch?v=ZrtVCBiG5hA&mode=related&search=

althans door mij tot voor kort volledig over het hoofd gezien en ondergewaardeerd.

Wouter van Dijk
6 juni 2007, 02:51
Buckethead!!! :soul:

robby-C.rock
11 september 2007, 18:52
izzy stradlin

Braindead
22 september 2007, 13:31
Dave Mustaine

Braindead
22 september 2007, 13:39
Die gast is zeker cool!


Greg Koch...

http://www.youtube.com/watch?v=ZrtVCBiG5hA&mode=related&search=

althans door mij tot voor kort volledig over het hoofd gezien en ondergewaardeerd.

B_2_the_a
22 september 2007, 13:43
Ik ben niet zo weg van mr. greg!

Ik was aant werk bij een workshop van hem (fender vg), dat zenuwachtige gepiel maakt het wel kut...

Daarnaast is het wel een toffe gozer, zodra hij ergens binnenkomt vraagt hij alle aandacht, maar op een geinige manier... Voornamelijk door zijn lengte en harde stem..

Blind Owl
22 januari 2008, 20:30
Paul Kossof,
Danny Kirwan,
en Greg Schwartz.

BamBuFan1
23 januari 2008, 01:38
Jeff Buckley. Zo ongelofelijk zingen en ondertussen nog tijd over hebben om zo gitaar te spelen....

Zouden we de duivel niet kunnen overhalen om iemand als John Bon Jovi om te ruilen voor Jeff Buckley? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/devil.gif

Pepe
23 januari 2008, 03:13
Marc Ribot (http://www.youtube.com/watch?v=uGSI8CuH1nQ)
Evan Johns (http://http://www.youtube.com/watch?v=dCVsJw-C9xA)
Chris Spedding (http://www.chrisspedding.com/)
Henry Mccullough (http://http://www.youtube.com/watch?v=v_RRWfVvRgc)
Scott thurston (http://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Thurston)
Bugs Henderson (http://www.bugshenderson.com/bh/index.asp)

Ja, ze maken platen, check
ja, zelfs de meeste gitaristen weten niet we ze zijn, check
ja ze hebben respect van de grote jongens, check
Ja, er is geen pickup, gitaar, amp of pedaal naar hun genoemd, check
ja, ze komen niet regelmatig op je radio of tv voorbij, check

en last but not least: ze heten geen Hendrix, Prince, Buckethead of Stradlin
check.

Brent Ray Vaughan
23 januari 2008, 09:01
Damien Rice. Niet super moeilijk wat hij speelt, maar heeft toch een zeer aparte stijl vind ik.

Benjamin Blue
23 januari 2008, 13:41
Zekers Neil Young (http://www.youtube.com/watch?v=2_tJnj2j5kI) :hippie:

vincent136
26 januari 2008, 18:11
Nick Drake. Hij heeft een super goede tokkeltechniek

Jamie_E
28 januari 2008, 00:33
Stone Gossard en Mike McCready (beide Pearl Jam)
Mooi sfeertje kunnen die jongens neerzetten in nummers als bijvoorbeeld Indifference, Release en Yellow Ledbetter.

En vooruit, Don McLean....

rickert
28 januari 2008, 13:51
Josh Klinghoffer

Pepe
28 januari 2008, 14:01
Josh Klinghoffer

Ik ken alleen dat solo album van Frusici waar ie 4 nummertjes wat slag op speelt, voor de rest veel toetsen.
Wat ken jij nog meer van hem dat je hem zo goed vindt?

drap
28 januari 2008, 14:24
Ik ken alleen dat solo album van Frusici waar ie 4 nummertjes wat slag op speelt, voor de rest veel toetsen.
Wat ken jij nog meer van hem dat je hem zo goed vindt?

Nee hoor, hij heeft op wel meer solo albums van Frusciante meegespeeld. De twee albums van Ataxia bijvoorbeeld ook, wat een projektje van Frusciante en Klinghoffer is. Hij heeft ook veel bas en drumpartijen op zich genomen op de soloalbums van Frusciante. Maar onderschat, daar durf ik me ook niet aan te wagen.

Heibel
28 januari 2008, 17:43
Paul Koshoff van Free. Luister eens naar Mr. Big, dat is fenomenaal, over TOON gesproken
Maarten Kooijman van Johan. Laatst live gezien. Volledige controle over z'n sound. Past schitterend in de mix.
Craig Ross van Lenny Kravitz, Luister naar Sister of believe op are you gona go my way..das pas mooi!!
En uiteraard, omdat de goede man nooit Overgewaardeerd kan worden:
Peter Green van Fleetwood Mac, ik bedoel is er iemand méér gevoel uit 'n gitaar kan toveren?

rickert
29 januari 2008, 00:05
Ik ken alleen dat solo album van Frusici waar ie 4 nummertjes wat slag op speelt, voor de rest veel toetsen.
Wat ken jij nog meer van hem dat je hem zo goed vindt?
Ik heb 'm in het Goffertpark gezien, en die gozert kan echt wel pielen. En je hoort nooit wat over hem! En hij is fokkin goed met synths en gitaar combi.

Rubster
29 januari 2008, 10:48
Ik zie hier veel gitaristen staan die bekend genoeg zijn om van te zeggen dat ze echt wel op waarde worden geschat, hoewel daar natuurlijk wel een verschil in zit (Neil Young, Buckethead).
Gitaristen die naar mijn idee onderschat worden, of in ieder geval te weinig bekend zijn bij het publiek:

- Steve Rothery (Marillion): Het nummer Ocean Cloud zegt genoeg!
- Douglas Ott (Enchant): Luister naar Oasis
- Arjen Anthony Lucassen (Ayreon): De beste nederlandse gitarist op dit moment?
- Alex Lifeson (Rush): Natuurlijk wordt hij wel op waarde geschat door de kenners! Maar Rush hoort bij de opvoeding, dat moet iedereen kennen.

Blind Owl
29 januari 2008, 15:54
Paul Koshoff van Free. Luister eens naar Mr. Big, dat is fenomenaal, over TOON gesproken
Maarten Kooijman van Johan. Laatst live gezien. Volledige controle over z'n sound. Past schitterend in de mix.
Craig Ross van Lenny Kravitz, Luister naar Sister of believe op are you gona go my way..das pas mooi!!
En uiteraard, omdat de goede man nooit Overgewaardeerd kan worden:
Peter Green van Fleetwood Mac, ik bedoel is er iemand méér gevoel uit 'n gitaar kan toveren?

Alleen jammer dat ie zijn 17-jarige vriendje Danny niet zoveel liet spelen/horen :satisfie:

Heibel
30 januari 2008, 12:22
Alleen jammer dat ie zijn 17-jarige vriendje Danny niet zoveel liet spelen/horen :satisfie:

Je bedoelt Danny Kirwan?
Die is ook meesterlijk, maar ik ben toch blij dat Green zichzelf zoveel ruimte gaf..
Ken je de BBC sessies van Fleetwood Mac, Live at the BBC?
Ik heb laatst de dubbel cd gehaald..daar krijgt hij wel degelijk de ruimte. De songs daar zijn niet zo uitgekristalliseerd als bijvoorbeeld The Green Manalishi, of Dragonfly, maar je hoor zo goed wat een ongeloofelijk complete rock 'n' roll en blues band ze toen waren. Van Chicago blues tot Elvis kitsch..Serieus briljant..
Je bent 'n kenner?

E-J
30 januari 2008, 12:59
Je bedoelt Danny Kirwan?
Die is ook meesterlijk, maar ik ben toch blij dat Green zichzelf zoveel ruimte gaf..
Ken je de BBC sessies van Fleetwood Mac, Live at the BBC?
Ik heb laatst de dubbel cd gehaald..daar krijgt hij wel degelijk de ruimte. De songs daar zijn niet zo uitgekristalliseerd als bijvoorbeeld The Green Manalishi, of Dragonfly, maar je hoor zo goed wat een ongeloofelijk complete rock 'n' roll en blues band ze toen waren. Van Chicago blues tot Elvis kitsch..Serieus briljant..
Je bent 'n kenner?

Green speelt de laatste tijd steeds meer, en ook Kirwan schijnt de gitaar weer op te hebben gepakt... :)

Prachtig duo...

Heibel
30 januari 2008, 13:37
Schiet me nog iemand te binnen..
Peter Visser van Bettie serveert
De solo in Kids Allright op Palomine is echt door merg en been wanneer de feedback het bijna overneemt..
Echt 'n pracht van 'n gitarist..

EuroCinema
31 januari 2008, 12:57
Wat van mijn ondergewaardeerde helden. Groovy jazzgitaristen van de late sixties en seventies (met regelmatig een lekker fout uitstapje richting easy listening):

- Gabor Szabo
- Ivan "Boogaloo Joe" Jones
- Melvin Sparks
- Jimmy Ponder
- Phil Upchurch
- David T. Walker
- O' Donel Levy
- Dennis Coffey
- Cornell Dupree
- Maynard Parker

Veel van hun platen worden niet eens meer uitgebracht of zijn heel moeilijk te vinden, terwijl ik hun spel echt geweldig vind. Nou ja, dat belooft wat voor mijn muziekcarriere :chicken:

Balthazar
31 januari 2008, 18:32
Bireli Lagrene, echt subliem, in alle stijlen, ook super op viool, contrabas, fretloze bas ( toen die jong was veel met pastorius samengespeeld ).
is in de gipsyjazz begonnen ( hier een filmpje dat hij 12 is, en gitaar en contrabas solo's speelt om van te smullen ; http://www.youtube.com/watch?v=yvCONrGg8WA , ) en veel verder gegaan dan dat, nl fusion, blues, funk, bebop, bossa, enz. veel gitaristen hebben nog nooit van m gehoord helaas.

Acousticaster
31 januari 2008, 20:51
David Immerglück

Van Dattum
2 februari 2008, 00:09
De hardste, de ruigste, de wildste.... en af en toe ook de subtielste.............Pete Townshend!!:blast:

Blind Owl
4 februari 2008, 17:57
Je bedoelt Danny Kirwan?
Die is ook meesterlijk, maar ik ben toch blij dat Green zichzelf zoveel ruimte gaf..
Ken je de BBC sessies van Fleetwood Mac, Live at the BBC?
Ik heb laatst de dubbel cd gehaald..daar krijgt hij wel degelijk de ruimte. De songs daar zijn niet zo uitgekristalliseerd als bijvoorbeeld The Green Manalishi, of Dragonfly, maar je hoor zo goed wat een ongeloofelijk complete rock 'n' roll en blues band ze toen waren. Van Chicago blues tot Elvis kitsch..Serieus briljant..
Je bent 'n kenner?

Mja kenner kenner, ik ken mijn gitaristen ja met de benodigde informatie maar dat was het ook ;)

Die BBC cd, staat Jigsaw Puzzle daarop? Vind ik 1 van Danny's beste nummers, samen met One Sunny Day en Loving Kind.


De hardste, de ruigste, de wildste.... en af en toe ook de subtielste.............Pete Townshend!!:blast:

Pete ondergewaardeerd? :satisfie: kan je ook net zo goed Jimi Hendrix en Rory Gallagher zeggen :D

Van Dattum
4 februari 2008, 18:05
Pete ondergewaardeerd? :satisfie: kan je ook net zo goed Jimi Hendrix en Rory Gallagher zeggen :D

Ik kom Pete's naam niet zo vaak tegen op dit forum. De echte kenners (zo te zien jij ook) weten natuurlijk wel beter.... :)

Pepe
4 februari 2008, 22:03
Wat van mijn ondergewaardeerde helden. Groovy jazzgitaristen van de late sixties en seventies (met regelmatig een lekker fout uitstapje richting easy listening):

- Gabor Szabo
- Ivan "Boogaloo Joe" Jones
- Melvin Sparks
- Jimmy Ponder
- Phil Upchurch
- David T. Walker
- O' Donel Levy
- Dennis Coffey
- Cornell Dupree
- Maynard Parker

Veel van hun platen worden niet eens meer uitgebracht of zijn heel moeilijk te vinden, terwijl ik hun spel echt geweldig vind. Nou ja, dat belooft wat voor mijn muziekcarriere :chicken:


Kijk, now we are talking...

Kaïn
5 februari 2008, 00:01
Schiet me maar neer, maar ik vind de gitarist van Nightwish ontzettend goed en ik hoor niemand over hem. Verdiend in elk geval een vermelding :)

Blind Owl
5 februari 2008, 15:39
Ik kom Pete's naam niet zo vaak tegen op dit forum. De echte kenners (zo te zien jij ook) weten natuurlijk wel beter.... :)

Ja, daar heb je wel gelijk in ;) Maar hij word denk ik niet zoveel genoemd omdat het bij The Who niet puur om zijn gitaarspel gaat, zoals wel het geval bij de meeste bands die hier genoemd worden. Zo zie ik ook nergens Paul Mcartney genoemd worden, terwijl hij best aardig kan spelen in een aantal nummers. :p

beruk
26 februari 2008, 10:59
Tja er is vaak verschil tussen wat iemand kan en wat ie speelt. Die G 3 tournee's fenomenale gitaristen 2007: joe satriani, paul gilbert en john petrucci. Maar dat gepiel, ik val er bij in slaap....

Mijn lijstje ondergewaardeerde gitaristen:Andrew Latimer (Camel), Lonnie Johnson(stenen tijdperk van de jazz), Steve Cropper(speelt op zo'n beetje alle Stax platen) en Ernest Ranglin (vond de ska uit).

Triffid
26 februari 2008, 11:35
Ik heb de 20 pagina´s even doorgeploegd, maar ben nog nergens Nels Cline tegenkomen.

Wat mij betreft heel ondergewaardeerd, tenminste bij het grote publiek heb ik de indruk.

Hij speelt ondertussen al een aantal jaar bij Wilco, maar heeft ook altijd een heleboel nevenprojecten lopen. Bij Wilco rockt hij als de beesten wanneer nodig, maar hij speelt ook in jazz groepen.

Wilco live is trouwens een absolute aanrader, maar da´s dan weer off topic zeker.

Pepe
26 februari 2008, 21:01
Tja er is vaak verschil tussen wat iemand kan en wat ie speelt. Die G 3 tournee's fenomenale gitaristen 2007: joe satriani, paul gilbert en john petrucci. Maar dat gepiel, ik val er bij in slaap....

Mijn lijstje ondergewaardeerde gitaristen:Andrew Latimer (Camel), Lonnie Johnson(stenen tijdperk van de jazz), Steve Cropper(speelt op zo'n beetje alle Stax platen) en Ernest Ranglin (vond de ska uit).

Latimer, die naam hoor je niet vaak meer. Niet geheel ten onrechte wat mij betreft -niet dattie slecht was hoor, gewoon niet zo memorabel-
Cropper is 1 van de meest bewierrookte gitaarspelers in de amerikaanse gitaaranalen, die kan ik met de best mogelijke wil niet ondergewaardeerd noemen.

Mr.Fingers
26 februari 2008, 21:10
Steve Cropper(speelt op zo'n beetje alle Stax platen)


Hele dikke vette +1

Wat die man allemaal uit z'n telecaster gepompt kreeg, bijna onvoorstelbaar

chubbyfan
26 februari 2008, 21:16
http://i27.tinypic.com/1zssi1.jpg
popa chubby :gitarist:

artnaz
26 februari 2008, 21:18
Mooie gitaar heeft hij sowieso... :D

peter_heijnen
27 februari 2008, 09:49
Ik heb de 20 pagina´s even doorgeploegd, maar ben nog nergens Nels Cline tegenkomen.
En met de zoekfunctie kom je slechts twee keer alex lifeson tegen, dat is veel te weinig.

ALEX LIFESON!!!!

hubert
27 februari 2008, 13:58
Ik heb de 20 pagina´s even doorgeploegd, maar ben nog nergens Nels Cline tegenkomen.

Wat mij betreft heel ondergewaardeerd, tenminste bij het grote publiek heb ik de indruk.

Hij speelt ondertussen al een aantal jaar bij Wilco, maar heeft ook altijd een heleboel nevenprojecten lopen. Bij Wilco rockt hij als de beesten wanneer nodig, maar hij speelt ook in jazz groepen.

Wilco live is trouwens een absolute aanrader, maar da´s dan weer off topic zeker.

Triffid!
Draw Breath is een fantastische plaat.
Wilco rules big time.
En wat vind jij van Loose Fur?

Alleen vind ik het vrij logisch dat je zijn naam niet in dit topic tegenkomt.
Hij is namelijk niet ondergewaardeerd.
Anders gezegd: Ik geloof niet in ondergewaardeerde gitaristen/ bands/ muzikanten. totale onzin. Overgewaardeerde gitaristen/bands/muzikanten zijn er genoeg :)

Richard33
1 maart 2008, 22:40
Poppa Rules...maar John Frusciante ook! :rockon:

Blind Owl
2 maart 2008, 12:58
Hele dikke vette +1

Wat die man allemaal uit z'n telecaster gepompt kreeg, bijna onvoorstelbaar

Cropper is toch van Booker T & The Mg's?
Heerlijk gitaarspel inderdaad :D

Bailey
2 maart 2008, 13:54
Doyle Bramhall II, verdient toch echt meer aandacht..
Hij speelt samen met Snowy White op de DVD van Roger Waters ' In the Flesh Live'

[byakuya]
5 maart 2008, 12:52
Chris deGarmo ex-gitarist van Queensryche...

Kim Wilson
6 maart 2008, 10:08
12 mei komt ie in Raalte op het Ribs en Blues festival. Ik denk dat ik er nog wel heenga. :cooler:

classicrooock
8 maart 2008, 23:50
arme hendrickx pas bekent geworden na zijn dood wat een zonde:(
------------------------------------------
keep rockin
------------------------------------------
gear
fender cusom 1971
custom micheal kelly lespaul
laney vh100r
harley benton v30 cab
marshall valvestate combo

hansli
11 maart 2008, 19:58
Nou nou, beste mensen

Een gitaarforum en Robert Fripp wordt maar 1 keer genoemd, en dan nog fout gespeld ook, driewerf SCHANDE, maar het bewijst wel dat hij 1 van de meest onedergewaardeerde gitaristen allertijden is.

Denk je heroes van bowie eens in zonder gitaarpartij, dan weet je wat ik bedoel.......

in mijn lijsje favorieten staan fripp en hendrix eenzaam bovenaan, vanwege allerlei zaken, maar vooral hun vernieuwende impulsen....

Heeft iemand hier trouwens Lou Reed genoemd?
Zeer vernieuwend, vooral zijn absurde gebruik van Feedback

groetjes, hans

Wickerman
11 maart 2008, 20:32
Een gitaarforum en Robert Fripp wordt maar 1 keer genoemd, en dan nog fout gespeld ook, driewerf SCHANDE

En om het dan op z'n trainspotting's te zeggen;

And who the fuck are you ?

;)

pgm10th
28 maart 2008, 12:50
Yoshikazu Yahiro - sexy machineguns
http://static.metal-archives.com/images/1/0/1/1/101100_photo.jpg
video (http://nl.youtube.com/watch?v=JTS1LCEB58M&feature=related)

Syu - Galneryus
http://event.rakuten.co.jp/media/gakki/esp/02/img/img_syu.jpg
video (http://nl.youtube.com/watch?v=ykD5itaDKes&eurl=http://www.nme.com/video/id/ykD5itaDKes/search/demo)

Takayoshi Ohmura
http://www.ypyg.com/ohmura.jpg
video (http://nl.youtube.com/watch?v=z6E25uX0kuk)

pgm10th
28 maart 2008, 12:52
Gus G
http://www.metal-rules.com/zine/images/stories/interviews/FirewindGusG2006/firewind_promo_1.jpg

Joey Tafolla
http://www.gearwire.com/media/gg-feb92-gp-carvin-large.jpg

Reb Beach - winger
http://www.dianadeville.com/RebBeach.jpg

Einzeln
28 maart 2008, 13:00
Nou nou, beste mensen

Een gitaarforum en Robert Fripp wordt maar 1 keer genoemd, en dan nog fout gespeld ook, driewerf SCHANDE, maar het bewijst wel dat hij 1 van de meest onedergewaardeerde gitaristen allertijden is.


groetjes, hans

Het feit dat iemand zijn naam niet goed wordt gespeld, of dat iemand niet in de lijst van ondergewaarde gitaristen voor komt, bewijst niet dat iemand onedergewaardeerd is toch?

Blind Owl
28 maart 2008, 13:45
Nou nou, beste mensen

Een gitaarforum en Robert Fripp wordt maar 1 keer genoemd, en dan nog fout gespeld ook, driewerf SCHANDE, maar het bewijst wel dat hij 1 van de meest onedergewaardeerde gitaristen allertijden is.


Ja zeker weten, hij heeft alleen maar samen met Vai en Satriani als G3 getoured en mocht nieuwe geluiden produceren voor Microsoft Vista. Lekker ondergewaardeerd.

Pepe
28 maart 2008, 19:10
sterker nog, als Frippy heel vaak genoemd zou worden zou hij blijkbaar niet in dit topic thuishoren..

drap
28 maart 2008, 19:57
Ik geloof niet dat Robert Fripp zo ondergewaardeerd is. Hij maakt alleen geen muziek voor een breed publiek. Al Di Meola, zelfde laken een pak en zo zijn er nog tig gitaristen die niet zo zeer ondergewaardeerd worden, maar niet in de hitlijsten voor komen.

pannekoek
28 maart 2008, 23:53
emppu vuorinen van nightwish!

hij heeft zoo een brute tone in z'n solo's en hij heeft echt talent!!!

Pepe
29 maart 2008, 01:06
emppu vuorinen van nightwish!

hij heeft zoo een brute tone in z'n solo's en hij heeft echt talent!!!

hmmjaa... maar met zo'n naam wordt het lastig

wat Fripp nog betreft
Adrian Belew was DE gitarist begin tachtig
what happened to that?
Of liever, what didn't happen..

Einzeln
29 maart 2008, 12:46
sterker nog, als Frippy heel vaak genoemd zou worden zou hij blijkbaar niet in dit topic thuishoren..
Dat is wat ik bedoel. Het feit dat iemand niet in de lijst voorkomt, kan betekenen dat hij nog niet genoemd is of dat het een gewaardeerde gitarist is.

pannekoek
31 maart 2008, 00:23
hmmjaa... maar met zo'n naam wordt het lastig

wat Fripp nog betreft
Adrian Belew was DE gitarist begin tachtig
what happened to that?
Of liever, what didn't happen..

ik vind het wel een vette naam, emppu is niet zo heel moeilijk hoor:p

bloodgulge2
2 april 2008, 12:07
billy duffy :D
in de latere albums zoals sonic temple en ceremony is hij goed naar mijn mening.
hij maakt heel de begeleiding van melodietjes die zo verdomd catchy en geniaal zijn, in plaats van een paar akkoorden. Van soleren is hij ook niet vies.
Spijtig genoeg vindt ge van die twee albums (die naar mijn mening de beste van de cult zijn) weinig materiaal terug op youtube...

chubbyfan
6 april 2008, 19:57
http://www.youtube.com/watch?v=HbJUs8QPxqc&feature=related
is deze al langs geweest,ik had er nog nooit van gehoord maar hij speelt erg lekker,guthrie govan

Pepe
6 april 2008, 21:03
http://www.youtube.com/watch?v=HbJUs8QPxqc&feature=related
is deze al langs geweest,ik had er nog nooit van gehoord maar hij speelt erg lekker,guthrie govan

GG is redelijk bekend gezien het feit dattie nooit in een bekende band gespeeld heeft.

tidalwave_sideburns
8 april 2008, 20:31
Net dat filmpje bekeken. Moet vast leuk zijn als je zo goed kan spelen, maar om naar te luisteren (niet als gitarist zo van "hoe doet-ie dat" maar als luisteraar) vind ik er niet veel aan. Wel heel knap hoor, ik doe het hem zeker niet na. Het klinkt ook erg goed, heel clean, een foutje te bespeuren, en daardoor tja... ik heb niet het idee dat hij z'n hart uitstort, maar wat met truukjes loopt te strooien. Maar nogmaals, bijzonder knap.

martelino
9 april 2008, 22:53
ERIC GALE !

Jaren '70 studio muzikant, speelt die lekkere twang op One trick pony van Paul Simon, en op nog 100 andere platen. Heeft ook een stuk of 12 soloplaten gemaakt, soms hele hippe Jazzrock met vette horns, maar soms ook wel voor in de lift.
Maar vooral dat vette open soundje op One Trick Pony herkennen heel veel mensen, maar niemand weet, niemand weet, dat hij Eric Geeltje heet...

EuroCinema
17 april 2008, 13:36
Jahaa! Dat ik die vergeten ben!
http://www.dustygroove.com/images/products/g/gale_eric~~_forecast~_101b.jpg
Dit is echt een supervette plaat.

future2future
17 april 2008, 14:08
http://www.youtube.com/watch?v=HbJUs8QPxqc&feature=related
is deze al langs geweest,ik had er nog nooit van gehoord maar hij speelt erg lekker,guthrie govan

Ik denk dat Guthrie technisch gezien misschien wel de beste van allemaal is. Zijn plaat Erotic Cakes vind ik wel te gek, op de een of andere manier vind ik het beter te beluisteren dan andere shredders

Pepe
17 april 2008, 14:27
.. en natuurlijk Mr. just-plug-him-in Chris Spedding
uw hofleverancier voor al uw nijpende gitaarklussen sinds 1967

hier losjes aan het grooven (http://www.youtube.com/watch?v=3t6GmczJ67A)op een New Orleans thema

als Elvis Joe Pass als gitarist had gehad.. (http://www.youtube.com/watch?v=23JCn5oR4Ew)

Aikara
1 januari 2009, 11:09
Criss Oliva!

Wat een geniale gitarist! Hij heeft solo's gespeeld die werkelijk fantastisch zijn.

Zo zonde dat hij alweer 15 jaar dood is. Als ik bedenk hoeveel muziek hij in die 15 jaar zou hebben kunnen schrijven...


O, en Joop Wolters verdient ook een vermelding. Geweldige gitarist met een eigen sound. Alleskunner.

B0UDEWIJN
5 januari 2009, 13:31
Thomas Youngblood van Kamelot.

Ik weet niet of die al genoemd is, maar hij is geweldig.

Rubenios
7 januari 2009, 11:53
chris caffery - savatage, transiberian orchestra
chris holmes - w.a.s.p.
paul gilbert - mr. big

TimoSomers
7 januari 2009, 14:34
chris caffery - savatage, transiberian orchestra
chris holmes - w.a.s.p.
paul gilbert - mr. big

Paul Gilbert is echt niet ondergewaardeerd hoor ;o.

Verder vind ik Jan Vermeulen een erg ondergewaardeerde gitarist:satisfie:

Klaasj Vaak
7 januari 2009, 19:34
Johnny Marr. Absoluut ondergewaardeerd.

Bram+
7 januari 2009, 19:42
Paul Gilbert is echt niet ondergewaardeerd hoor ;o.
Inderdaad zeg. Hij krijgt misschien minder lof dan dat hij verdient, maar dat komt meer omdat hij zo retegoed is. Er gaan weinig Guitar Worlds of Total Guitars o.i.d. voorbij waar hij niet in staat.

Cowboy Wesley
7 januari 2009, 19:43
JJ Cale! Hij speelt alles zo smooth en relaxed...echt één van mij favoriete gitaristen.

http://www.youtube.com/watch?v=HeEyc86EIyQ

Roel#1
9 januari 2009, 08:01
Mick Box van Uriah Heep. Gewoon goed z'n werk doen en gein op podium maken zonder bijzonder in het voetlicht te treden.

sjoerd5
17 januari 2009, 11:09
Was een van de meest technische gitaristen ever al genoemd?

Robert Fripp

artnaz
17 januari 2009, 13:37
Mick Box van Uriah Heep. Gewoon goed z'n werk doen en gein op podium maken zonder bijzonder in het voetlicht te treden.Paar maand geleden was hij wel een drama hoor. Alleen maar "rare geluidjes" maken met zijn wah, en weet ik veel nog wat, maar echt muzikaal was het niet... :stop:

Shiroi
17 januari 2009, 22:40
Lead gitarist van Escape the fate, Monty Money.
Leuk voorbeeld (http://nl.youtube.com/watch?v=GyzbQ0Gdg3w)

Harald
18 januari 2019, 14:46
Iemand vroeg erom in dat andere topic, vandaar de bump

Harald
18 januari 2019, 17:10
Was Wim Overgaauw hier al genoemd? Moet hij wel gewoon fatsoenlijke jazz spelen. Ook wel aardig wat dingen gedaan die 'orchastrated to death' waren, onder het motto van improvisatie vervangen door violen en het verkoopt. Doodzonde.


https://www.youtube.com/watch?v=6ZRhb-VR4Bc

Paul ST
18 januari 2019, 17:19
Mooi dat dit topic een kick krijgt, kan Ron Jarzombek eens onder de aandacht gebracht worden.


http://www.youtube.com/watch?v=YYlzPWEQhLg

Han S
18 januari 2019, 17:50
Frank Carillo

Erik de Perik
18 januari 2019, 18:37
Pat Thrall

arjanb01
18 januari 2019, 18:55
Martin Miller:

https://youtu.be/hlWOCQCFiaQ

Samen met Andy Timmons, gave band ook👌

Paul ST
18 januari 2019, 19:09
Martin Miller:

Samen met Andy Timmons, gave band ook��

Ik vindt die twee persoonlijk niet ondergewaardeerd. Althans zo voelt het voor mij. Over- en onderwaardering is ook zo'n onmeetbaar geval :-)

Fusion
18 januari 2019, 19:11
Martin Miller:

https://youtu.be/hlWOCQCFiaQ

Samen met Andy Timmons, gave band ook👌
Zo zeg! Maar Miller is ook niet echt ondergewaardeerd toch?

arjanb01
18 januari 2019, 19:30
Hij is alleen bekend bij echte kenners toch?
Ik kan me niet herinneren dat hij bij grote bands getoerd heeft, misschien sessies gedaan met bekende artiesten? Geen idee eigenlijk.

Paul ST
18 januari 2019, 19:44
Op zich is dat ook niet zo vreemd aangezien hij slechts 1 album uitbracht wat uit 2013 stamt. Volgens zijn website volgt er dit jaar nieuw werk. Hij is denk ik met name bekend vanwege zijn filmpjes op YT. Het aantal views past wel bij zijn status vandaar dat ik hem niet echt ondergewaardeerd vindt.

Napoje
18 januari 2019, 20:02
Was andy summers al genoemd? Klinkt allemaal zo simpel wat ie speelt maar ga het maar even doen.

Fusion
18 januari 2019, 20:04
Hij is alleen bekend bij echte kenners toch?
Ik kan me niet herinneren dat hij bij grote bands getoerd heeft, misschien sessies gedaan met bekende artiesten? Geen idee eigenlijk.
Over grote bands weet ik niet maar hij is behoorlijk populair op youtjowp

telerocker
18 januari 2019, 20:45
Pat Thrall

Absoluut. In 1980 gezien op Brupop toen hij in de Pat Travers Band speelde.

telerocker
18 januari 2019, 20:47
Howard Leese.