PDA

View Full Version : Achterkant PRS CU24 spuiten



RiFFt
14 april 2006, 17:48
Hoi,

Ik ben nieuw hier dus het kan dat hier al honderden topics over geweest zijn. Heb ff gezocht maar vind er zo gauw geen, excuses als dit wel het geval is.

Ik ben van plan de achterkant van mijn PRS Custom 24 te spuiten. Ik heb een Custom 24 uit 2001, foto's staan hier: http://members.home.nl/jop-peters/PRS

Amberkleurige PRS-en hebben een natural achterkant en omdat mijn Amber finish vrij licht is lijkt het me mooi om de achterkant Cherry te spuiten. Is dit te doen? Ik heb hier geen ervaring mee maar heb genoeg mensen die me ermee kunnen helpen.

Heeft er iemand ervaring mee? Thanks!

gerrekat
14 april 2006, 17:49
Gewoon lekker laten zoals ie is!

Daniël_san
14 april 2006, 17:57
Of het mogelijk is: Ja.
Of het slim is: Nee.
Als je een PRS een refinish geeft daalt deze debiel veel in waarde. Maar het is net wat je wilt natuurlijk....

Anders Destium
14 april 2006, 18:22
Welkom op gitaarnet, prachtgitaar :)


Ik zou het niet doen als ik jou was (naast de reden van Daniël-san):

Volgens mij onderschat je de moeite die het kost om een gitaar te lakken, en je weet ook niet eens of het er mooier op wordt! Als je er geen ervaring mee hebt zou ik het zeker bij een PRS niet zelf doen. Je kunt het beste bij een gitaarbouwer opvragen hoeveel het ongeveer gaat kosten, of anders kan iemand als Fred Dons je misschien wel helpen met een paar tips (een lid van het forum)).

Het is in ieder geval niet zo dat je de achterkant kunt spuiten, dat wordt hoe dan ook niet mooi. Wat je moet doen is hem echt kleuren met speciale lak en daarna een aantal keren hem overlakken met transparante lak.

Wicked Willy
14 april 2006, 18:29
2 woorden: NIET DOEN (krijg je spijt van)!!!!

RiFFt
14 april 2006, 18:30
Okee, ik weet genoeg. Ik zet het uit mijn hoofd 8-)

Thanks voor de reacties!

Braindead
15 april 2006, 12:49
Maak de achterkant gewoon zwart net als bij een axis. Staat volgens mij veel beter. Of wil je die gitaar nog verkopen.....?

Anders Destium
15 april 2006, 13:34
Verstandige keuze dat je het zo laat! Zwarte achterkant staat IMO ook zeker niet beter dan hoe hij nu is, ik vind naturel mooier dan cherry om mee te beginnen :)

jorrit
15 april 2006, 15:32
zucht.... NEE en eigenlijk hoef je er geen reden bij te hebben..


wees s blij met je prs joh, halve forum doet dr een moord voor :D

RiFFt
15 april 2006, 17:49
Haha, ik ben er ook zeker blij mee, vroeg het me gewoon af :D

fred dons
18 april 2006, 07:00
en om je nog een klein zetje te geven, PRS lakt met een poly lak waardoor nieuwe laklagen niet in de oude smelten, als je de achterkant zou willen lakken zul je ook de voorkant mee moeten lakken anders blijf je de overgang tussen de nieuwe en oude lak zien en voelen,
daarnaast wat Anders al zegt, om transparant cherry over de bestaande lak te spuiten is niet echt een makkelijk karweitje voor de thuisspuiter