PDA

View Full Version : prs mccarty



Orpheo
14 april 2006, 15:10
en ja hoor! ze is in huis!!!!!! ik ben er zo blij mee, niet normaal! en de belasting viel mee! de waarde waarover ik moest betalen was gelukkig de opgegeven waarde :D:D ik blij!!

Neals
14 april 2006, 15:12
NICE!!!

FOTO's ???


Wat kost het nu, een plankje over laten vliegen?

Orpheo
14 april 2006, 15:23
NICE!!!

FOTO's ???


Wat kost het nu, een plankje over laten vliegen?

ik post zo foto's. ze speelt en klinkt te lekker :D:D

uhm. t overvliegen zelf was 150 euro ofzo. maar all included heb ik er 'maar' 1830 euro voor betaald.... dus gitaar+verzenden+belasting. echt asociaal gewoon hoe ze klinkt en speelt.

Dude
14 april 2006, 15:27
cool voor je !!


maar eeuh.... "ze" ????


zoals ik al eens eerder gezegd heb

tenzij je BBking heet is het niet cool om je gitaar een vrouwen naam te geven of anderzijds met enige vorm van respect te noemen of behandelen

gitaren zijn als hoeren die niet in koffers of vitrines moeten staan, die moeten ergens in een hoek liggen om gepakt en misbruikt te worden wanneer JIJ dr zin in hebt verdimme

Orpheo
14 april 2006, 15:38
cool voor je !!


maar eeuh.... "ze" ????


zoals ik al eens eerder gezegd heb

tenzij je BBking heet is het niet cool om je gitaar een vrouwen naam te geven of anderzijds met enige vorm van respect te noemen of behandelen

gitaren zijn als hoeren die niet in koffers of vitrines moeten staan, die moeten ergens in een hoek liggen om gepakt en misbruikt te worden wanneer JIJ dr zin in hebt verdimme

sorry, in de extase van het hebben van die gitaar, niet op gelet, sorry :D

maar tis goed weer, ik ga ff pics buiten maken!!!

Rw
14 april 2006, 15:48
waarom zou je een gitaar niet "zij" mogen noemen
aangezien ik 100% hetero ben en af en toe door catalogussen kijk en ik dat ubercool vind, vind ik een gitaar bestempeld als "zij" wel aardig. :D

mooie gitaren zijn het!

Anders Destium
14 april 2006, 15:51
Gefeliciteerd, welkom in de PRS club ;)


Palissander nekken heerschen :rockon:

jorrit
14 april 2006, 15:57
al mijn gitaren zijn vrouwelijk... en een hoer is ook vrouwelijk dus noem je dr dan ook geen ze? :D

maar kom op met die pics!!

Orpheo
14 april 2006, 15:58
Gefeliciteerd, welkom in de PRS club ;)


Palissander nekken heerschen :rockon:


zeker, zeker!! die nek geeft t heel veel meer snap en bite in de tone. ik speel dit pakkie snaren dat erop zat (d'addario) ff helemaal op, daarna gaat mijn favo setje (7 snarig, minus de 010) erop. zit ook op de LP.

pics, somebody? :-D

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00316.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00317.jpg

Orpheo
14 april 2006, 16:00
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00321.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00320.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00322.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00323.jpg

1959SLP
14 april 2006, 16:01
Congratz! Welcome to the club.

Orpheo
14 april 2006, 16:02
de top LIJKT niet echt te matchen op de foto's, en in werkelijkheid matcht ie ook niet 100% (lichte sliptmatch denk ik) maar maakt niet uit; die superperfecte tops vind ik niet mooi.

maar die hals... die hals....

1959SLP
14 april 2006, 16:36
PRACHTIG!!! Ik zie nu de pic pas. Mooie burst, geen overdreven stripes...ja......een Les Paul player waardig PRSje.

Anders Destium
14 april 2006, 16:54
Echt een plaatje!

Dude
14 april 2006, 17:21
Mooi hoor,

knip je snaren effe fatsoenlijk af joh... je weet toch, al zijn gitaren hoeren, dr hoeft geen los verdwaalt haar op te zitten dat je onverhoopt kan prikken en kriebelen...


Het zal vast al ergens verteld zijn maar die pallisander? neck, moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gezien heb, wat heeft dat voor meerwaarde dan ?

duckman
14 april 2006, 17:29
Mooie gitaar, ziet er goed uit!!
Veel plezier ermee Orpheo, maar dat gaat wel goed komen :cooler:

cheers,
Arjan

Anders Destium
14 april 2006, 18:03
Mooi hoor,

knip je snaren effe fatsoenlijk af joh... je weet toch, al zijn gitaren hoeren, dr hoeft geen los verdwaalt haar op te zitten dat je onverhoopt kan prikken en kriebelen...


Het zal vast al ergens verteld zijn maar die pallisander? neck, moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gezien heb, wat heeft dat voor meerwaarde dan ?

Palissander heeft een veel fellere attack dan mahonie en resoneert meer. Daarnaast is het IMO het meest comfortabele soort nek om op te spelen. Er zijn ook genoeg mensen die toch liever een mahonie nek hebben omdat die massiever klinkt.

sunday violence
14 april 2006, 19:00
wat een mooi ding, ik speelde een keer bij purple guitars op een mccarthy linkshandig die was 4000 euro en een stuk lelijker! Wat een hals betreft heb ik toch liever maple dat klinkt even wat helderder

vester86
15 april 2006, 02:26
*jaloers*!

Orpheo
15 april 2006, 02:49
wat een mooi ding, ik speelde een keer bij purple guitars op een mccarthy linkshandig die was 4000 euro en een stuk lelijker! Wat een hals betreft heb ik toch liever maple dat klinkt even wat helderder

moah, ik ervaar het met de les paul anders, naar de PRS. de PRS heeft veel meer attack dan de lp, ondanks de esdoorn hals van de LP en de ebben toets.

het esdoorn lijkt t veel meer 'natural compression' te geven, excuseer eventuele fouten in termen, maar men snapt me wel denk ik. de PRS klinkt veel opener en feller dan de LP; die klinkt veel massiever, alsof er een muur van geluid op je af komt, ondanks zelfde ampsettings.

de meerwaarde is feel en een meer strat like attack op een gitaar die de ballen heeft van een les paul.

Over de pickups: die zijn voor mij IDEAAL. lekker lage output, dus je hoort t hout lekker, en pinches pakken ze ook goed op. de output is een tandje lager dan wat mijn les paul heeft. de coiltap is bruikbaar, maar echt handig? moah. gebruik ga ik t toch niet. fase vind ik handiger. morgen als ik de volumeknop om ga zetten, ga ik hoogstwaarschijnlijk de coiltap eruit halen, en er een fase van maken.

Tis overigens wel wennen aan t headstock! ik ben gewend aan zo'n mega plaat hout links van me, nu zo'n klein ding. is wel raar! :D

maar deze gitaar is als gitaar naast de custom zeker n blijvertje. ik twijfelde nog, maar nu zeker niet. de mensuur is IETS langer dan van de LP, en de hals is IETS dikker, maar speelt zeker top!

DarknessAwaits
15 april 2006, 11:13
Mooie gitaar! Heb je 'm van Ebay?

Orpheo
15 april 2006, 11:15
Mooie gitaar! Heb je 'm van Ebay?

jep 4567890

BartL
2 augustus 2006, 09:59
Aangezien de gitaar van Orph al weg is (neem ik aan), kaap ik dit topic eventjes. Wat is een goede prijs voor een PRS CU22 stoptail (standaard uiterlijk...geen vogeltjes of mooie top)?

Helter Skelter
2 augustus 2006, 10:07
Wat is een goede prijs voor een PRS CU22 stoptail (standaard uiterlijk...geen vogeltjes of mooie top)?

1600-1800

Toen ik op zoek was naar een mooie occassion Gibson LP Standard hield ik ook de mogelijkheid open voor een McCarty, beide gitaren doen 2ehands ongeveer dezelfde prijs. De vogeltjes en 10-top maken de PRS wel wat duurder zo ongeveer richting de €2000 (en hoger afhankelijk van de algehele staat, leeftijd etc)

Veekeren
2 augustus 2006, 10:40
1600-1800

Toen ik op zoek was naar een mooie occassion Gibson LP Standard hield ik ook de mogelijkheid open voor een McCarty, beide gitaren doen 2ehands ongeveer dezelfde prijs. De vogeltjes en 10-top maken de PRS wel wat duurder zo ongeveer richting de €2000 (en hoger afhankelijk van de algehele staat, leeftijd etc)

1600-1800 vind ik redelijk veel voor een CU22 zonder birds of mooie top... Ook een beetje afhankelijk van het bouwjaar en de staat natuurlijk, ik zou zelf eerder 1400-1600 denken.

Anders Destium
2 augustus 2006, 11:24
1600 is een redelijke prijs dan, ik zou er zelf niet veel meer voor geven.

imlikeajungle
2 augustus 2006, 12:19
Gisteren een plain Jane McCarty uit '94 (eerste productiejaar) kunnen proberen, lekker ding! Op clean echt de bom, lead beetje te mushy voor mij maar ik ben dan ook een alder CE gewend...

Plain Jane PRSi zijn imo super bang for the buck.

BartL
2 augustus 2006, 12:54
Ook een beetje afhankelijk van het bouwjaar en de staat natuurlijk, ik zou zelf eerder 1400-1600 denken.
Hij is uit 1998 in goede staat met koffer.

Dankjewel voor de reacties (tot nu toe).

RiFFt
2 augustus 2006, 13:35
Aangezien de gitaar van Orph al weg is (neem ik aan), kaap ik dit topic eventjes. Wat is een goede prijs voor een PRS CU22 stoptail (standaard uiterlijk...geen vogeltjes of mooie top)?

Ik neem aan dat je het over een tweedehands exemplaar hebt? Dan moet je idd aan zo'n 1600 euro denken!

Les Paul
2 augustus 2006, 17:24
Ik zou aan 1500 euro max denken. Het zijn dragon 1 elementen, die ik duidelijk minder vind dan dragon 2. Stoptail is goedkoper dan tremolo.

BartL
2 augustus 2006, 18:26
1450 is de minimum prijs. Ik moet er mijn LP Studio voor wegdoen, dus ik hoop dat ik er goed aan doe hem te kopen. Maybe :)

BartL
2 augustus 2006, 18:37
http://img.2dehands.nl/f/normal/15102649_3.jpg
Dit is 'm. Hoeveel kost zoiets nieuw? Euro of 2500?

LordRiffenstein
2 augustus 2006, 18:53
http://img.2dehands.nl/f/normal/15102649_3.jpg
Dit is 'm. Hoeveel kost zoiets nieuw? Euro of 2500?

Dat is mijn oude PRS en GEEN Custom maar een Standard, weliswaar met maple top maar ik had de tags en het was een Standard. De McCarty switching heb ik er zelf op geplaatst, de originele erbij gedaan. Ik denk dat die gitaar na mij al bij zijn 4de of 5de eigenaar zit.

SimonS
2 augustus 2006, 18:54
dat vind ik serieus een lelijke finish...

Negative K3 fan
2 augustus 2006, 19:21
Ik denk dat die gitaar na mij al bij zijn 4de of 5de eigenaar zit.

dan is het vaak ook geen al te beste, en idd die finish is walgelijk

Les Paul
2 augustus 2006, 19:29
Een standard is altijd minder waard dan een custom. En als hij al 4 of 5 eigenaren gehad heeft, dan zou ik er maar afblijven.
Mijn eerste PRS was een Cu22 die ik ook vrij snel verkocht heb. 3 maanden later zag ik hem alweer op marktplaats staan.

Als je echt een super gave PRS wil, die ook enigszins betaalbaar is, dan kan je het beste naar de Standard Satin kijken. Dan heb je een nieuwe, die je zelf helemaal kan uitzoeken. Het zijn echte tone monsters. Ze kosten nieuw ongeveer hetzelfde als een Custom 2ehands.

BartL
2 augustus 2006, 19:51
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/15102649-prs-custom-22-goldtop-stoptail.html

Luke-wannabe
2 augustus 2006, 20:20
Knappe gitaar!

srv-man
2 augustus 2006, 21:27
Dat is mijn oude PRS en GEEN Custom maar een Standard, weliswaar met maple top maar ik had de tags en het was een Standard. De McCarty switching heb ik er zelf op geplaatst, de originele erbij gedaan. Ik denk dat die gitaar na mij al bij zijn 4de of 5de eigenaar zit.

En ik was de eerste eigenaar. Wat mij betreft is het trouwens een prima gitaar hoor, niets minder dan andere PRS-en, de 1450 die ervoor gevraagd wordt vind ik ook niet al teveel. En ja, Goldtop: love it or hate it, maar het zit er wel netjes op.
Hij heeft wel een curly maple top (die je alleen in de blanke binding ziet), maar goldtop PRS-en (en ook de platinums) worden als standard verkocht. In feite is hij dus identiek aan een custom. Het verhaal gaat dat wanneer er met de top van een custom iets misgaat er een goldtop of platinum van wordt gemaakt.

Hij heeft trouwens een widethin hals en de Dragon I pu's (die over het algemeen beter worden gewaardeerd dan de Dragon II's). Eerlijk gezegd heb ik zelf al overwogen hem terug te kopen......

BartL
2 augustus 2006, 22:13
Hmmm, zit erg te twijfelen. Misschien dat ik hem eens ga uittesten vrijdag. Alleen de woordjes "wide thin" hals bevallen me niet, zo op het eerste gezicht. 'T is toch geen Charvel/Jackson achtige hals right? :D



Pfff....eigenlijk wil ik helemaal niet zo een dure gitaar :cooler:

srv-man
2 augustus 2006, 22:45
'T is toch geen Charvel/Jackson achtige hals right? :D


Bij lange na niet, het is meer formaatje stratocaster.

BartL
2 augustus 2006, 22:59
Ik dacht al :)

Mjah...geen custom dus. Dan is 't misschien wel aan de dure kant. Is het verschil tussen deze en de custom dan alleen de inlay en de top?

srv-man
2 augustus 2006, 23:05
Bird inleg kun je zowel op de Standard als de Custom krijgen, moons is bij allebei standaard. Normaal heeft de standard geen maple top, maar deze dus wel. Hij heette destijds dan wel Standard (klopte toen ook met de catalogus), maar in feite is het een Custom.
Tegenwoordig wordt dit model gewoon als Custom verkocht.

BartL
3 augustus 2006, 01:24
Hmmm...interesting, thnx.

En what about deze plank: Lijkt me erg fijn, de mogelijkheid om een singlecoil in 't midden te hebben.
http://www.keesdee.nl/occie8/DSC07031.JPG
Swamp Ash Special incl. case €1500,-

Orpheo
3 augustus 2006, 01:34
Hmmm...interesting, thnx.

En what about deze plank: Lijkt me erg fijn, de mogelijkheid om een singlecoil in 't midden te hebben.
http://www.keesdee.nl/occie8/DSC07031.JPG
Swamp Ash Special incl. case €1500,-

dat is een hotrail ;) geen singlecoil :D ik heb erop gespeeld. fijne gitaar! meer kan ik er niet over zeggen! lekkere sound. denk strat meets les paul, maar dan meer naar strat dan les paul natuurlijk (in tegenstelling tot mccarty of CU)

BartL
3 augustus 2006, 01:36
Thnx.

Ik had het ook over de MOGELIJKHEID een singlecoil in 't midden te hebben ;)

Prijs lijkt me ook wel OK dacht ik zo. Nieuw 2300 - 2400.

Orpheo
3 augustus 2006, 01:46
Thnx.

Ik had het ook over de MOGELIJKHEID een singlecoil in 't midden te hebben ;)

Prijs lijkt me ook wel OK dacht ik zo. Nieuw 2300 - 2400.

ah sorry niet gezien :)

tja ik vind de gitaar t geld niet waard... ik mis de leuke features enzo van PRS op deze gitaar. minstens een maple top voor dat bedrag :)

Les Paul
3 augustus 2006, 07:54
De Swamp Ash Special is een hele fijne gitaar. Samen met de CE denk ik de beste PRS. Veel eigen karakter, waar de Custom en de McCarty duidelijk richting Les Paul gaan.

Wat betreft Single Coil heb je op de PRSsen altijd een coil split, waardoor je inderdaad ook single coil kan spelen.

RiFFt
3 augustus 2006, 18:56
BartL: waarom koop je gewoon niet een nieuwe Custom 22? Dan heb je gelijk de gitaar die je wil hebben, in plaats van een gitaar waarbij iets je blijft storen. Die Goldtop vind ik persoonlijk echt niet mooi, hij heeft geen mooie gouden kleur zoals een Goldtop dat moet hebben. Deze heeft dat wel bijvoorbeeld:

http://www.willcuttguitars.com/images/84087-1.jpg

Je betaalt natuurlijk wel wat meer als je een nieuwe koopt, maar dan krijg je alles nieuw (geen vlekje of wat dan ook erop...) en heb je lifetime warranty. Echt het overwegen waard hoor, ik wilde eerst ook een tweedehands Custom 22 kopen, maar ben erg blij dat ik heb doorgespaard voor een nieuwe :) Dan is hij ook 'echt' van jou... elk krasje, elk vlekje, je snapt wat ik bedoel :)

Les Paul
3 augustus 2006, 19:47
Er staat op marktplaats op dit moment een CE voor 1000 euro. Lijkt me een mooie deal. (is niet van mij, dus geen spam ;) )

srv-man
4 augustus 2006, 00:09
BartL: waarom koop je gewoon niet een nieuwe Custom 22? Dan heb je gelijk de gitaar die je wil hebben, in plaats van een gitaar waarbij iets je blijft storen. Die Goldtop vind ik persoonlijk echt niet mooi, hij heeft geen mooie gouden kleur zoals een Goldtop dat moet hebben. Deze heeft dat wel bijvoorbeeld:

http://www.willcuttguitars.com/images/84087-1.jpg

Je betaalt natuurlijk wel wat meer als je een nieuwe koopt, maar dan krijg je alles nieuw (geen vlekje of wat dan ook erop...) en heb je lifetime warranty. Echt het overwegen waard hoor, ik wilde eerst ook een tweedehands Custom 22 kopen, maar ben erg blij dat ik heb doorgespaard voor een nieuwe :) Dan is hij ook 'echt' van jou... elk krasje, elk vlekje, je snapt wat ik bedoel :)

Wat een onzin zeg, PRS gold=PRS gold. Die foto van jou is met een iets andere belichting gemaakt, is verder dezelfde gitaar. En voor wat betreft dat doorsparen voor een nieuwe: je bent zeker alleen geïnteresseerd in maagden ook....;)

RiFFt
4 augustus 2006, 17:50
Wat een onzin zeg, PRS gold=PRS gold. Die foto van jou is met een iets andere belichting gemaakt, is verder dezelfde gitaar. En voor wat betreft dat doorsparen voor een nieuwe: je bent zeker alleen geïnteresseerd in maagden ook....;)

De finishes van PRS verschillen onderling erg hoor. Ik heb twee keer een Vintage Yellow PRS gehad, de eerste was een stuk donkerder dan de tweede (in dezelfde belichting uiteraard). Zo is het dus blijkbaar ook met die Goldtops. En ik ben niet alleen geïnteresseerd in maagden (om op je quasi-humoristische toonzetting in te spelen :sneaky:), ik geef alleen advies uit eigen ervaring!

Anders Destium
4 augustus 2006, 18:03
Dat van die verschillende kleuren van dezelfde finish kan ik beamen maar dat zal bij de gedekte finishes een stuk minder zijn natuurlijk ;) Twee keer Blue Matteo:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Past%20guitars/220amps20220guitars.jpg

RiFFt
4 augustus 2006, 19:54
Prachtige gitaren... offtopic: hoe klinkt die Korg? :D

Anders Destium
4 augustus 2006, 20:14
Koch, het versterkermerk heet Koch. De synthesizers en stemapparaatjes zijn van Korg.

De Twintone klonk super, ik heb hem alleen niet meer. Dat zelfde geldt voor de rechter PRS (custom 24). Ach ja, GAS... :hippie: Tegenwoordig heb ik een Koch Powertone, ook mooi :cooler:

BartL
4 augustus 2006, 21:44
BartL: waarom koop je gewoon niet een nieuwe Custom 22? Dan heb je gelijk de gitaar die je wil hebben, in plaats van een gitaar waarbij iets je blijft storen. Die Goldtop vind ik persoonlijk echt niet mooi, hij heeft geen mooie gouden kleur zoals een Goldtop dat moet hebben. Deze heeft dat wel bijvoorbeeld:

Foto

Je betaalt natuurlijk wel wat meer als je een nieuwe koopt, maar dan krijg je alles nieuw (geen vlekje of wat dan ook erop...) en heb je lifetime warranty. Echt het overwegen waard hoor, ik wilde eerst ook een tweedehands Custom 22 kopen, maar ben erg blij dat ik heb doorgespaard voor een nieuwe :) Dan is hij ook 'echt' van jou... elk krasje, elk vlekje, je snapt wat ik bedoel :)
Waarom ik geen nieuwe koop? Omdat ik daar het geld niet voor heb :)
Persoonlijk vind ik die "goldtop" van de advertentie juist wel erg goed uitzien.

Ik zit nu op een minimumprijs van 1400 voor die plank. Heb de verkoper van die andere CE22 ook gemaild, kijken wat hij me terugschrijft.

Anders Destium
4 augustus 2006, 21:57
1400 is een mooie prijs zou ik zeggen!

BartL
4 augustus 2006, 22:07
Ookal is het officiëel een standaard? :)

Sorry, ik heb echt geen idee van de prijzen. Zit overigens ook veel te veel tegenlijk te doen. Ben momenteel rond aan het mailen voor 2 amps en 5 gitaren ofzo...

Ik word gek van mezelf; Heb ik eindelijk een beetje geld...weet ik niet wat ik ermee moet. AARGH!

Anders Destium
4 augustus 2006, 22:12
Liever jouw situatie dan geen geld hebben en heel goed weten wat je ermee zou gaan doen ;)

Ik weet altijd zonder geld precies wat ik wil, en als ik dan geld heb dan geef ik het uit aan andere dingen :hippie:

BartL
4 augustus 2006, 22:57
Liever jouw situatie dan geen geld hebben en heel goed weten wat je ermee zou gaan doen ;)

Dat is misschien wel zo ja... :)

Wat ben ik toch slecht in het maken van beslissingen (in m'n eentje) :mad:

BartL
4 augustus 2006, 22:58
Zojuist een mail terug van de verkoper van de CE22 op MP.


De stemvastigheid is redelijk goed als het niet te heet is.

:seriousf:

jemke
4 augustus 2006, 23:36
Gisteren een plain Jane McCarty uit '94 (eerste productiejaar) kunnen proberen, lekker ding! Op clean echt de bom, lead beetje te mushy voor mij maar ik ben dan ook een alder CE gewend...

Plain Jane PRSi zijn imo super bang for the buck.

Dat was idd een leuke PRS namiddag:)

srv-man
4 augustus 2006, 23:39
De finishes van PRS verschillen onderling erg hoor. Ik heb twee keer een Vintage Yellow PRS gehad, de eerste was een stuk donkerder dan de tweede (in dezelfde belichting uiteraard). Zo is het dus blijkbaar ook met die Goldtops. En ik ben niet alleen geïnteresseerd in maagden (om op je quasi-humoristische toonzetting in te spelen :sneaky:), ik geef alleen advies uit eigen ervaring!

Ok, beetje flauw misschien, ik bedoelde er verder niets mee.

Overigens is het logisch dat er bij de transparante finishes kleurverschil is, bovendien zijn er kleuren van PRS die er bekend om staan in de loop der jaren ernstig te verkleuren. Ooit wel eens een Whale blue uit de beginjaren gezien? Die zien er niet meer uit (naar mijn smaak dan).
Voor dekkende kleuren moet het eenvoudiger zijn een consistent resultaat te behalen. Van dezelfde PRS heb ik ook foto''s waar het goud er wat warmer uitziet.

Anyway, on topic. 1400 lijkt me een prima prijs voor de Goldtop en 1000 voor de CE vind ik ook niet verkeerd (ervan uitgaande dat ze in goede staat zijn).
Het commentaar van de verkoper is inderdaad hilarisch. Gewoon even zelf testen, de meeste PRS-en die ik heb gehad waren prima stemvast m.u.v. een EG (maar daarvan waren de halzen niet altijd even stabiel).
Bij PRS-en kun je beter letten op de dode plekken, ik heb een 90-er gehad die zo dood klonk als een pier rond de 12e fret. Zelf uitproberen dus.

Anders Destium
4 augustus 2006, 23:51
Ik moet zeggen dat mijn CE uit 88 de enige PRS is waar ik problemen mee heb ondervonden qua stemvastheid. Tevens de enige die ik (nog) niet zelf heb afgesteld, dus wie weet! De hardware is hetzelfde op de CEs als op de customs, de verdere kwaliteit is ook hetzelfde. Dat betekent dat het allemaal van de bovenste plank is wat mij betreft :)

CEs zijn niet slechter dan customs, alleen wat meer basic qua specs!

Ik heb zelf bij 1 PRS ervaring gehad met dead spots (mijn 2e custom 24). Ik vond het niet echt een heel groot probleem omdat de sustain enzo nog steeds heel behoorlijk waren, het speelt trouwens alleen bij sommige 24 fretters.

staavie
7 augustus 2006, 00:07
Ik moet zeggen dat mijn CE uit 88 de enige PRS is waar ik problemen mee heb ondervonden qua stemvastheid. Tevens de enige die ik (nog) niet zelf heb afgesteld, dus wie weet! De hardware is hetzelfde op de CEs als op de customs, de verdere kwaliteit is ook hetzelfde. Dat betekent dat het allemaal van de bovenste plank is wat mij betreft :)

CEs zijn niet slechter dan customs, alleen wat meer basic qua specs!

Ik heb zelf bij 1 PRS ervaring gehad met dead spots (mijn 2e custom 24). Ik vond het niet echt een heel groot probleem omdat de sustain enzo nog steeds heel behoorlijk waren, het speelt trouwens alleen bij sommige 24 fretters.

Ik denk persoonlijk , dat Anders Destium een van de weinige is .. die weet waarover hij praat, als het over prs gitaren gaat ....(en waar je rekening mee kunt houden)
Staavie...

RS-Rik
7 augustus 2006, 02:35
Op mijn gitaar rag, kwijl, mors, bots, ik, en smijt er half mee, laatem in z'n rek vallen, trek met lomp geweld het staafje uit het gaatje.

Je zou zeggen...

Nee tis echt niet als een vrouw

iwamoto
7 augustus 2006, 02:38
Hmmm...interesting, thnx.

En what about deze plank: Lijkt me erg fijn, de mogelijkheid om een singlecoil in 't midden te hebben.
http://www.keesdee.nl/occie8/DSC07031.JPG
Swamp Ash Special incl. case €1500,-
damn! ik hou echt niet van PRS, maar dat ding is echt super vet :D ik zou denk ik een sustainer in het midden zetten (dacht ook dat dat er in zat), maar echt een mooi ding :D

BartL
22 augustus 2006, 13:33
@ srv-man & Lord Riff: Waarom hebben jullie hem eigenlijk weggedaan?

BartL
22 augustus 2006, 22:51
OK dan, morgen ga ik langs om de Goldtop PRS te bekijken en uit te proberen. Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten?

Alvast bedankt.

Anders Destium
23 augustus 2006, 12:06
Je kunt er van uit gaan dat hij technisch helemaal in orde is en hij erg goed speelt, het belangrijkst is dat het geluid bij je moet passen.

Succes!

fred dons
23 augustus 2006, 12:09
die swampash PRS zijn echt perfect(die van mij klinkt meer strat dan mijn strats) en die middle pickup moet je niet vervangen iwamoto, in combinatie met de mcarty pups geeft die juist die strat sound (plus een sustainer pup
werkt beter in de neck positie)

BartL
23 augustus 2006, 21:04
@AD: Technisch perfect & speelt lekker :D

Heb hem hier. Uitgebreide review komt nog.

BartL
26 augustus 2006, 12:59
Hoe werken die stemmechanieken? :D Volgens mij begrijp ik de handleiding niet helemaal. Ik krijg de snaar niet eruit! :) Durf er niet echt aan te klooien als ik niet weet wat ik doe.