PDA

View Full Version : Whammy 4 issue



Keesie
14 april 2006, 14:25
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden de whammy 4, Leuk ding.
Alleen als ik hem in de octaver up gooi en ik sla 3 tonen tegelijk of meer aan aan dan gaat de hij haperren. is dit normaal? Ik zou zeggen van niet als je de echte whammy hebt dan zou hij dat toch gewoon goed moeten doen.
iemand ervaring er mee?

alvast bedankt,

Nitefly7
14 april 2006, 14:58
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden de whammy 4, Leuk ding.
Alleen als ik hem in de octaver up gooi en ik sla 3 tonen tegelijk of meer aan aan dan gaat de hij haperren. is dit normaal? Ik zou zeggen van niet als je de echte whammy hebt dan zou hij dat toch gewoon goed moeten doen.
iemand ervaring er mee?

alvast bedankt,

het is 'normaal' ja..

daar zijn ze berucht voor, het is geen pitch shifter/harmonizer à la Eventide (of zelfs de nieuwere Boss OC-3 octaver), die polyfonische shifts aan kan...

je zegt dat 't ook (...?) of alleen maar in de +1 octave up stand gebeurt? want voor zover ik weet houdt de Whammy niet van meer dan 1 noot...

bedenk ook dat het in feite een re-issue van de WH1 was en destijds was 't al 'knap' dat hij kon, wat 'ie kon..

voor polyfonische shifts heb je iets nodig a la Roland VG-dingen, G-force (G-major?) of Eventides... (en inderdaad voor -1 / -2 octave kun je als 't goed is ook al met een BOSS OC-3 uit de voeten..)

Keesie
14 april 2006, 15:33
Oke bedankt,

Hij kan idd niet tegen meerdere tonen tegelijk. :(
valt dan toch weer een beetje tegen.
Prijs/kwaliteit verhouding is dan ook niet goed. vind ik.

Nitefly7
14 april 2006, 17:05
Oke bedankt,

Hij kan idd niet tegen meerdere tonen tegelijk. :(
valt dan toch weer een beetje tegen.
Prijs/kwaliteit verhouding is dan ook niet goed. vind ik.

heb je €219 betaald ?
want in duitsland is 'ie er al rond de 170/180 (is toch weer bijna 50 euro..)

daar 'koop' je 'n whammy voor: Cool #9 achtige dingen óf misschien de Touching tongues solo..

en zelfs Tom Morello gebruikt 'm om 1 noot te accentueren...

wist je dit op voorhand, of wilde je écht een pitch shifter?

De whammy blijft een pedaal voor pedalfreaks: je hebt er níx aan, maar iedereen wilt 'em (including me...)..

ik wacht tot meer mensen die EX-7 hebben en doorverkopen, de whammy komt nog wel iets omlaag... hoop ik (200 vind ik teveel...)

robert-gitarist
14 april 2006, 18:44
Haha hele herkenbare dingen lees ik hier :D
Ik heb ook de Whammy 4 en eerlijk gezegt,ik doe dr niks mee :P
Enkel gebruik ik hem voor een solo van Rammstein of Rage Against the machine ofzo...Maar inderdaad vele gitaristen willen hem hebben.Ik heb er ook geen 219 voor betaald.Das gewoon veel te veel.Ik zelf vind het wel jammer dat ie geen medere tonen te gelijk aan kan.Echt jammer.
Zelf wil ik heel graag nog een keer een Eventide H3000 ofzo.Deze schijnen echt heel goed te klinken enzo maar ja eerst ff sparen enzo en tegen die tijd kijk ik wel wat ze kosten.(volgens mij zijn ze niet bepaald goedkoop)

Keesie
14 april 2006, 18:47
ik heb €210,- betaald. en ik weet waarom ik hem gekocht heb ja. ;)
Ik ben gewoon benieuwd of het idd de whammy 4 zijn issue is.
Niet dat ik er niet tevreden mee bent hoor want in solo's kan je er erge gaafe dingen mee doen. alleen jammer dat hij qua prijs veel is en qua compleetheid minder. Maar in iedergeval bedankt.