PDA

View Full Version : Krasjes wegwerken



Funkwalker
14 april 2006, 11:14
Hallo,

ik wil graag mijn akkoestische (spaanse) gitaar verkopen alleen er zitten onder het klankgat 2 krasjes van een plectrum in de lak.

is er een goedkope manier om die weg te werken?

Nickname
14 april 2006, 12:18
Niet wegwerken.. hoort bij het karakter van de gitaar :satisfie:

Rw
14 april 2006, 16:12
miniscuul beetje transparant nagelak aan mams of vriending vragen en met iets van 1000 grit glad maken

gertdm
14 april 2006, 16:17
Gewoon laten zitten....allemaal onnodige stress......een gitaar moet leven, krasjes zijn daar onderdeel van....

Dridon
14 april 2006, 17:36
maar toch verkoopt een nieuw uitziende gitaar beter dan een eentje waarbij je op het hout kijkt...

Boom-chick-Franky
14 april 2006, 19:53
Volgens mij kun je krassen heel goed wegwerken, mits ze natuurlijk niet te diep zijn (als je door de kras het merklabel in de klankkast kunt lezen dan is het toch iets te laat vrees ik :D)

Ik heb wel eens gehoord dat je de kras (na goed ontvet te hebben) kunt opvullen met transparante lak (niet op thinnerbasis!!!!).
Na een aantal keren opvullen kun je het bovenblad polijsten met een fijn polijstmiddel waarna je er zo goed als niets meer van ziet !

Picker heeft hier meer ervaring mee ,vraag hem maar eens !
Succes !Frank.

JvD.
14 april 2006, 20:23
miniscuul beetje transparant nagelak aan mams of vriending vragen en met iets van 1000 grit glad maken

Ik dacht ook meteen aan nagellak, maar dan schuren, dat durf ik niet te adviseren hoor

Funkwalker
16 april 2006, 13:29
hmmm

ok ik zal het eens proberen, iig bedankt

en als krasjes voor meer levendigheid van een gitaar zorgen had ik allang de staalborstel gepakt, alleen het gaat er nou gewoon om dat ik hem wil verkopen.

en dat gaat nou eenmaal makkelijker zonder krasjes

JvD.
16 april 2006, 13:49
jammer dat het een spaanse gitaar is, ik ben opzoek naar een staalsnaar met cutaway, en om een krasje geef ik nietzo veel..
succes met de verkoop(en de kras)

RAW
16 april 2006, 16:09
Wat belangrijk is om te weten, is welke lak oorspronkelijk is gebruikt op je gitaar. Nitro-cellulose lak of Polyurethaanlak ( of misschien wel een nog exotischer type...). Zorg dan dat je ergens dezelfde lak te pakken krijgt ( let ook op of het glanzend of mat moet zijn).
Vervolgens met een klein penseeltje stukje bij beetje opvullen (er tussendoor goed laten drogen, dit kan de nodige dagen gaan duren).
Daarna inderdaad met fijn schuurpapier ( grit 400 of fijner) heel voorzichtig gelijk schuren met de originele laklaag. Schuur alleen in de richting van de nerf van het hout!
Moet de laklaag mooi glanzen gebruik je daarna gewoon een droge, zachte, schone doek.....simpelweg flink boenen!!

Why invent the wheel when someone's beat you to it