PDA

View Full Version : Epiphone Studio, Dot, Les Paul?



ixque
14 april 2006, 10:56
Hallo mensen,

ik speel nu al meer dan een jaartje gitaar, op een oude gitaar die mijn vader nog op zolder had staan. Al zo'n 20 jaar oud, maar toch heb ik er een hoop plezier van. Hij zit met plakband aan mekaar en maar 1 pickup werkt nog, en aangezien ik het ondertussen wel tijd vond voor mijn eerste echte gitaar, ben ik maar gaan rondkijken.

Ik speel zelf voornamelijk moderne rock, denk daarbij aan (voornamelijk) Queens of The Stone Age. Geen metal of iets, gewoon simpele rock.

Nu ben ik zelf enorm gecharmeerd door de Epiphone Dot, pracht gitaar. In de lokale muziek winkel hier heb ik even rondgekeken en daar hangt een Epiphone ES-335 Dot , en een Epiphone ES-335 Studio. Nu is mijn budget ongeveer 300 euro, de Studio past precies in mijn budget, maar de Dot is nog 100 € duurder. Wat is het precieze verschil tussen deze gitaren en is het het waard om even door te sparen? En is zo'n semi-acoustische gitaar niet de 'slapjes' voor muziek zoals Queens of the Stone Age, wat voornamelijk in C is gestemd en dus redelijk zwaar. Zou je dan niet beter een Les Paul model kunnen nemen?

Veel vragen :P, ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen. Ik heb ook genoeg gekeken naar andere modelen, Strats, Tele's maar daar voel ik me niet echt prettig bij. Dus tja..

Alvast bedankt, Bas.

hoofd
14 april 2006, 15:39
Volgens mij is de studio gewoon een gestripte dot, hout & pups zijn hetzelfde, er is alleen geen binding, extra pots of andere meuk. En als ik zo naar de epi-website kijk vind ik de studio ook mooier dan de gewone.

Probeer ze uit en kijk of je de dot de extra 100 ballen waard vind. Anders zou ik gewoon voor de studio gaan, kan je nog ff lekker sparen voor andere pups erin of een leuk effectpedaaltje. En qotsa rock gaat prima met een semi-hollow, RAT erbij en gaaan! :rockon:

Rw
14 april 2006, 15:45