PDA

View Full Version : palmer di pdi-9



pol
14 april 2006, 08:49
Hoi, gebruikt iemand hier een palmer speaker simulator live, en wat zijn de ervaringen met dit ding ?

ik heb al gemerkt dat het heel wat uitmaak of ik de line out van mijn amp op de palmer aansluit, of als ik de speaker outs van mijn amp rechtstreeks op de palmer aansluit.

armageddon
14 april 2006, 09:14
Als het goed is sluit je toch alleen de speaker outs aan? En dan de Thru naar je eigen speakers?
Ik heb een keer een bandje gezien met zo'n Palmer (ik heb er zelf ook één overigens, maar speel niet live) en die ene gitarist klonk wel erg goed. Het is wel een zegen voor de geluidstechnicus daar.

maestro_nl
14 april 2006, 15:26
Palmer PDI-09 heb ik nu zo'n 10 jaar.
Gebruik het alleen thuis trouwens.
Het klinkt beter dan de gemiddelde simulators in de fx-dozen.
Ook beter dan bv een Tech21 SansAmp PSA-1 in mijn oren.

De PDI-09 benaderd behoorlijk een microfoon qua EQ.
Het filter moet dezelfde zijn als in de PDI-03.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik een mic. beter vind klinken.
Voor homerecording is de PDI-09 mijn nummer #1 nog steeds.

armageddon
15 april 2006, 17:03
Hoe kan je nou een PDI-09 vergelijken met een Tech21 PSA-1??
Het ene is een DI box met Speaker sim en het andere is een preamp (okee...met een slechte speakersim) die je moet versterken en op een gitaarcab moet gooien.

Voor homerecording vind ik de PDI-09 juist weinig dynamisch klinken. Een mic is veel beter. Je merkt toch meer de room ambience.

maestro_nl
15 april 2006, 17:09
Ik heb de PSA-1 genoemd omdat die wordt gezien door insiders als de preamp met 1 vd beste speakersimulators aan boord.
Je kunt de interne simulator van de PSA-1 vergelijken met de normale outputs die door een PDI-09 gaan.
Zelfde test later nog eens uitgevoerd met een TriAxis.

De enige variabele in deze test is de speaker simulator!
M.a.w. een goede test imho.

Ter verduidelijking: t.a.v. speakersimulators ga ik voor de Palmer.
Speakersimulator vs. microfoon ga ik voor de microfoon.
Thuis via de PC en koptelefoon is rechstreeks uit de preamp-fx-PDI09 het makkelijkst, niet het beste.

armageddon
15 april 2006, 17:49
Nou, ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord dat de PSA-1 één van de beste speakersims aan boord heeft. Eerlijk gezegd vind ik die van de PSA-1 één van de slechtste speakersims die ik ooit gehoord heb :)
Daarom heb ik ook een PDI-09 gekocht, omdat ik die mij door Tech21 zelf notabene zijn aangeraden om de PSA-1 direct mee te gebruiken.

Heb je ooit wel eens de poweramp van je amp via de PDI-09 doorgelust? Dat vind ik persoonlijk beter klinken, maar ik kan me voorstellen dat het enorm verschilt per amp.

maestro_nl
16 april 2006, 09:39
"Heb je ooit wel eens de poweramp van je amp via de PDI-09 doorgelust? Dat vind ik persoonlijk beter klinken, maar ik kan me voorstellen dat het enorm verschilt per amp."

Jazeker, zowel met de PDI-09, PDI-03 en Koch Loadbox.
Thuis silent recording met de PDI-09 uit de preamp, live jaren met 2 Loadboxen (stereo) tussen eindtrap en speakers en met studio opname plankgas zonder cabs. Laatste jaren zonder al die shit en gewoon met microfoon.
Een mic komt nog steeds het dichts in de buurt zoals ik het zelf ook hoor.
Maar bekijk het per situatie zou ik zeggen.

armageddon
16 april 2006, 12:07
Jup, je hebt gelijk.
Maar ik vind de PSA-1 toch echt uitblinken in z'n preampcapaciteiten en niet omdat ie blijkbaar een speakersim aan boord heeft :)