PDA

View Full Version : links of rechts?



meul
14 april 2006, 00:26
hey daar,

ik heb een probleem met links en rechts in mijn recordings. als ik een mix maak op mijn pc en draai ergens anders af dan zijn de links en rechts kanalen omgedraait. elke keer is het weer anders. ik heb mijn bekabeling gecheckt en alles lijkt goed, maar er zijn al inconsequenties tussen de links en rechts uitgang van mijn pod 2.0 en de breakoutbox van mijn geluidskaart ik wil ff weten hoe het bij de gemiddelde luisteraar zit want ben ff de weg kwijt nu

hieronder een link naar een klein geluidsbestandje 120 kb. kunnen jullie me vertellen of jullie het signaal links of rechts horen?

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/linksrechts.mp3

alvast bedankt!
Jan

Bladerunner
14 april 2006, 11:10
He Jan,

Bij mij is het signaal links te horen. Ik weet niet of jij het ook links opgenomen hebt maar hier is het dus links.

Greetz,
Bladerunner

Rude Perception
14 april 2006, 11:13
bij mij is het rechts te horen, maar mijn speakers staan verkeerd om. Me mengpaneel geeft gewoon links uit. Net als bij Bladerunner dus.

meul
14 april 2006, 13:12
He Jan,

Bij mij is het signaal links te horen. Ik weet niet of jij het ook links opgenomen hebt maar hier is het dus links.

Greetz,
Bladerunner

Oke dan dank je wel! ik snap er niets meer van, op de hoofdtelefoon uitgang van mijn breakout box van mijn terratec kaart klinkt het signaal links. ook de uitgangen van de box zijn dus omgedraaid. er staan links rechts aanduidingen voor de uitgangen. mijn speakers zijn rechtstreeks met tulpjes via die uitgangen verbonden, direkter kan haast niet, ook in de pc is de flat cable van de kaart naar de box maar op 1 manier aan te sluiten. heel vervelend dit!

gr,
jan