PDA

View Full Version : Koch 4x12



casper innosence
13 april 2006, 19:02
Hey,

Voor de 2e gitarist van mijn band ben ik op zoek naar een 4x12" voor onder mijn oude Dsl100. We spelen melodieuze punk/hardcore. Nu heb ik best goede verhalen gehoord over de strakheid van de kast.

Nu vroeg ik me af hoe de sound van de koch 4x12 met Jensen VG12-90 speakers zich verhoudt tot een marshall 4x12 met V30's.

Hoe is de sound te omschrijven de Jensen vg12-90, zijn deze een beetje geschikt voor de hardere muzieksoorten?

Alvast bedankt voor de reacties!!!

BLOK182
14 april 2006, 10:55
Ik vond de Kochkasten best goed, beter dan de standaard Marshallkasten, maar als je er nog ičts bijlegt heb je een Bogner 4x12 met v30's, en die klonk weer een heel stuk vetter dan de koch! Gebruikte tops: Diezel VH4, H&K Triamp, Koch Powertone II en MesaBoogie Dual Recto!

guhlenn
14 april 2006, 11:04
ik vond de Koch te nauwkeurig voor de marshall. heb precies die set gehad. marshall is inmiddels de deur uit. de koch is heel accuraat en dat irritante hoge schelle randje kwam te goed naar voren, heb ook een kast met V30's en daar klonk die beter over. bogner heb ik nooit gehoord maar klinkt vast heel vet. heheh. Wat ik persoonlijk het best vond klinken icm met die DSL100 was de greenback kast. gratis tip ;)

casper innosence
14 april 2006, 16:57
Ook een mogelijkheid is dat we kasten ruilen, dus dan kan mijn vintage 30 1960 kast onder de DSL en de koch onder mijn triple recto? Zou dat kwa sound beter zijn? Of gewoon een greenback of V30 kast zien te vinden? (we kijken vooral 2e hands namelijk)

bedankt voor de tip iig :D