PDA

View Full Version : Blackstar of SCOD



Rock&Roll
13 april 2006, 16:34
Ik ben een beetje op zoek naar een distortion, want dat heb ik momenteel niet en voor sommige dingen kan ik dat wel gebruiken. Ik heb al een paar pedaaltjes onderzocht, maar de twee die mij het meeste interesseren zijn de Subdecay Blackstar (maar daar kan ik bijna niet aan geraken) en de Catalinbread super charged overdrive. Is er iemand die deze beide pedalen al gehoord heeft en misschien de verschillen eens kan verduidelijken. Of zijn er misschien nog andere suggesties?

DREAMMACHINE
13 april 2006, 16:40
beide te krijgen bij deGier in schiedam ( check ff z'n site > online shop, daar staan ze) ... www.degiergitaarbouw.nl

Speeddemon
13 april 2006, 18:58
Ik heb de SCOD wel gehoord en die vond ik persoonlijk iets te 'gorgelend', beetje zoals Marshalls reageren. Ik houd zelf meer van een wat smoother distortion karakter, die nog wel scheurt. Beetje Engl/Soldano dus.

de Blackstar heb ik nog niet gehoord.

Rock&Roll
13 april 2006, 19:12
Heb juist een blackstar besteld, ik zal het je laten weten ;)

Mitch
13 april 2006, 19:43
Ik wilde na het lezen van de eerste post gaan vertellen dat ik ze allebei getest heb, maar ik zie dat dat al een beetje overbodig is.
Overigens heb je waarschijnlijk de beste keus gemaakt. De SCOD klinkt zéér verschillend, is heel erg afhankelijk van de combi gitaar/versterker. De sessie waar Speeddemon aan refereert was inderdaad met een slechte combi. ik heb het ding ook wel eens geweldig horen scheuren. De Black star is wat flexibeler en feller in zijn sound.

Rhythm Machine
13 april 2006, 23:45
De Subdecay ken ik niet, maar ik heb een tijdje een SCOD gehad. Veel te veel gain voor mij, en iets waar alle Catalinbread pedalen last van hebben: door de constructie zitten de knoppen en de footswitch zo dicht bij elkaar dat het bij live gebruik bijna niet mogelijk is om het effect aan en uit te zetten zonder de knoppen te raken.
De MI Audio Crunch Box die ik nu heb heeft ook veel gain, maar klinkt ook super met de gain op 9-10u, en dat vond ik bij de SCOD een stuk minder.

RM

Speeddemon
14 april 2006, 01:09
Yep, daar let ik zelf ook op, want als je met vanwege haast op 't podium hard op de footswitch ramt, zou je zo maar een mooie knop kunnen mollen.

Btw, geen Rangeboost meer in je setup? :chicken:

Rock&Roll
14 april 2006, 12:06
Speedy, de aanschaf van dit pedaal en ons projectje voor een 'fullere' sound :sssh: zorgen er wel voor dat ik mijn miami fuzz van de hand zal moeten doen. Unlike sash kan ik helemaal niets doen met twee fuzzes en dat zou nogal nadelig worden voor de financien

Rock&Roll
14 april 2006, 12:07
Ik wilde na het lezen van de eerste post gaan vertellen dat ik ze allebei getest heb, maar ik zie dat dat al een beetje overbodig is.
Overigens heb je waarschijnlijk de beste keus gemaakt. De SCOD klinkt zéér verschillend, is heel erg afhankelijk van de combi gitaar/versterker. De sessie waar Speeddemon aan refereert was inderdaad met een slechte combi. ik heb het ding ook wel eens geweldig horen scheuren. De Black star is wat flexibeler en feller in zijn sound.
Ik dacht wel dat jij het was, Mitch! Ik ging ook puur op jouw referentie af... Misschien kan je er nog ietsje meer over vertellen? :satisfie:

Speeddemon
14 april 2006, 13:26
Speedy, de aanschaf van dit pedaal en ons projectje voor een 'fullere' sound :sssh: zorgen er wel voor dat ik mijn miami fuzz van de hand zal moeten doen. Unlike sash kan ik helemaal niets doen met twee fuzzes en dat zou nogal nadelig worden voor de financien
Ik denk dat hier wel een aantal mensen rondloopt die in je Miami Fuzz geintereseerd zou zijn. :hippie:

Lucluc
14 april 2006, 13:39
Ik denk dat hier wel een aantal mensen rondloopt die in je Miami Fuzz geintereseerd zou zijn. :hippie:

En natuurlijk is die 2e hands Miami Fuzz al weer meer waard, door de lange wachtlijst.....

DREAMMACHINE
14 april 2006, 13:45
....als we hier op het forum net zulke prijzen gaan goedkeuren als dat ze in amerika met de timmy en klon doen ( 300% + 2ehandsprijzen) ... ??

Rock&Roll
14 april 2006, 13:47
Als er mensen zijn die interesse hebben in een staaltje HWA fuzziliciousness, dan mogen ze mij steeds PM'en. Ik hanteer geen woekerprijzen... :hippie:

Speeddemon
14 april 2006, 13:51
En natuurlijk is die 2e hands Miami Fuzz al weer meer waard, door de lange wachtlijst.....
Tja, ik heb vandaag de behuizingen ervoor binnen,
maar ik zit nu weer zonder stereo jacks en m'n kleurencartridge is leeg.

fuckin' overhead-problemen. 't lijkt wel een echt bedrijf. :chicken: :sssh: :seriousf:

Lucluc
14 april 2006, 14:20
Tja, ik heb vandaag de behuizingen ervoor binnen,
maar ik zit nu weer zonder stereo jacks en m'n kleurencartridge is leeg.

fuckin' overhead-problemen. 't lijkt wel een echt bedrijf. :chicken: :sssh: :seriousf:

Kom, kom, je naam is Speeddemon, geen Seeddemon. :D

Speeddemon
14 april 2006, 15:22
Die vat ik nie. :chicken:

Stereojacks en 3PDTs zijn gelukkig net weer binnen. Lang leve LongJohnny. :satisfie:

Rhythm Machine
14 april 2006, 18:41
Btw, geen Rangeboost meer in je setup? :chicken:

Nee, ik heb de laatste tijd weer serieus last van GAS, maar ik heb mijn board met opzet niet te groot gemaakt, zodat mijn aantal pedalen beperkt blijft. M.a.w. eentje erin is eentje eruit. Ik heb iemand anders van het forum blij gemaakt met Rangeboost #5...

RM

Mitch
14 april 2006, 19:44
Ik dacht wel dat jij het was, Mitch! Ik ging ook puur op jouw referentie af... Misschien kan je er nog ietsje meer over vertellen? :satisfie:

Even tussendoor voor alle effecten homies: mijn oude nick Seymour Paul heb ik omgeruild voor Mitch, vond ik een stuk toepasselijker. Maar goed.

De SCOD kan erg krasserig zijn, tenzij er een lekker volle, iets middige sound ingaat en dan het liefst over een wat middige amp. Met een Tele of Strat vond ik 'm niet zo denderend, zeker niet op een mid-dip amp. Zoals op de Pedalendag, Tele over Tremolux: not so good.....
Met mijn De Gier (mahonie, medium tot low output brug HB, geen toonpot) klonk -ie puik, zeker over een EL34 amp. Erg gevoelig dus.

De Black Star begint op medium gain en gaat daarna alleen maar harder. De gesplitte tone stack (crunch in het hoog, crunch in het laag) werkt erg effectief. Een korte search zal het Black Star topic wel naar boven halen, daar heb ik 'm kort beschreven.

Quink
14 april 2006, 20:06
Even tussendoor voor alle effecten homies: mijn oude nick Seymour Paul heb ik omgeruild voor Mitch, vond ik een stuk toepasselijker. Maar goed.

Ha ha, tsja, ermm.... 't is erg maar ik heb vijf minuten zitten denken, tssk, da's ook toevallig, iemand uit Schiedam die de nick "Mitch" kiest. Ha ha ha, maar zo heet S.P ook. En die komt ook uit Schiedam. Ha ha, ehh zou het mischien, eehh, ..:o



http://www.clicksmilies.com/s0105/sprachlos/speechless-smiley-021.gif Ahh. Het kwartje valt....
http://www.click-smilies.de/sammlung0903/sprachlos/speechless-smiley-021.gif

Mitch
14 april 2006, 20:22
It's me !!!

http://smilies.vidahost.com/otn/other/ylsurprise.gif

Rock&Roll
8 mei 2006, 18:52
Zo, ik heb de subdecay blackstar vandaag binnen gekregen (met dank aan de snelle service van Sander De Gier). Ik heb al heeeel veel verschillende overdrive pedalen gehad en gehoord, dus ik vond het nu wel tijd worden om eens een pedaal te hebben dat de 'andere' kant van oversturing doet. Daarvoor is de blackstar ideaal. Zoals mitch al zei, hij begint op medium gain, maar het distortion karakter is heel smooth en aangenaam (oef ;)). De EQ is nagenoeg neutraal, dus wat je erin steekt komt er ook weer uit. Ik heb een beetje moeten zoeken om de ideale setting te vinden, rekening houdend dat ik permanent een boost aanstaan heb en op een fender-fender combi speel. Maar ik heb 'mijn' sound uit het pedaal gevonden. De settings zijn vrij extreem, drive 1 op 13u, Drive 2 helemaal dicht (deze kan je opendraaien om meer overall gain te krijgen, dat verandert de sound hoegenaamd niet, maar ik heb momenteel met medium gain genoeg), Tone ook helemaal dicht (hoewel het niet echt een tone-control is, eerder een brightness control.) en volume naar smaak. Dit is nu eens echt een distortion en na de ellenlange reeks overdrives die ik getest en gekocht (en weer verkocht) heb, is dit wel eens een aangename verandering. Zeker de moeite waard als je een veelzijdig distortion pedaal zoekt, dat niet persé heavy metal moet doen, en dat je perfect kan matchen met je gitaar-amp combinatie. Een aanrader!! Dit maakt me trouwens erg nieuwsgierig naar de Liquid Sunshine, maar ik heb al een ideale overdrive. :hippie: :rockon:

Mitch
9 mei 2006, 00:07
Ja, ik heb toevallig vorige week weer een keer over dat ding gespeeld, hij had een nieuwe zending Subdecay binnen. Hij beviel me eigenlijk nog beter dan de vorige keer. Strak in het laag zeg, poeh.
De Liquid Sunshine was zeker goed te hebben. Niet spuer-tranapsarant als een pure boost bijvoorbeeld, mar zeker niet zo gekleurd als een TS-kloon. Gaf een beetje meer laag en compressie bij toenemende gain. Ook hier trouwens weer die slimme toonregeling: de ene drive knop doet meer in het hoog, de ander in het laag/meer body. Wat dus écht de geheime code is: eerst de LS, instellen met 'bright gain' bijna helemaal open, level boven unity. Kun je 'm, met volume op gitaar een beetje terug, gebruiken als light crunch.
Black Star instellen op die lekkere chunky drive (wel het liefst met die tweede drive ook een beetje open voor de body). Zet je dan de LS ook aan heb je echt een superstrakke lead sound. Níet normaal.
Beide ook opvallend stil. Zelfs met allebei aan praktisch geen ruis, wat dat betreft zit hij echt op Keeley-niveau 8-)

Rock&Roll
9 mei 2006, 10:30
Ik moest ook wachten op de nieuwe lading. Verder heb ik wel een heel klein beetje ruis, maar dat is de gewone single coil ruis, gecombineerd met de boost.
:sssh:

Mitch
9 mei 2006, 12:59
Nou je sig nog aanpassen en je bent er helemaal klaar voor :D

Rock&Roll
9 mei 2006, 13:15
Done and done :cooler: