PDA

View Full Version : Aanschaf buizenversterker



cale
13 april 2006, 14:51
Hallo
Ik ben op zoek naar een buizenversterker voor thuis gebruik die bij laag volume goed klinkt. De versterker moet geschikt zijn voor rock, blues, folk, jazz. Ik hou van een clean geluid.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit.
Fender blues Junior
Fender hot rod junior
Peavey deltablues
Peavey clasic
Studiotone Koch
gr. cale

fullorder
13 april 2006, 15:26
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afgaande op diverse reacties op dit forum is de Koch studiotone zeer bruikbaar voor thuis (zeker voor opnames!), maar staat ie ook z'n mannetje op het podium.

marc_o
13 april 2006, 15:30
Van dit rijtje gaat budgetair gezien mijn voorkeur uit naar de peavey Deltablues die echt heel goed is. Prachtig clean en een goede drive zit er ook in. Deze versterker is veel duurdere merken makkelijk de baas. Verder is eigenlijk je hele rijtje wel dik in orde met als minste de blues jr. die wel leuk is, maar als je 'm vergelijkt met de rest van je rijtje is ie het minst sprekend.

Een echte buil zul je je met jouw keuzes sowieso niet vallen.

Droffie
13 april 2006, 15:41
+1 voor de Studiotone...klinkt erg goed op lage volumes.

tillens
13 april 2006, 15:41
marshall jtm 30 210 niet te vergeten... vox ac 15 zou ook nog kunnen maar gaat snel te hard... jtm 30 zieje nog wel eens voorbij komen. ik ben er zeer tevree mee, net als met de jtm60212

Scali
13 april 2006, 15:43
H&K Edition Tube 20 misschien?

paulusdeBKB
13 april 2006, 15:51
en er staan wat tweedehands MESA/Boogies te koop op gitaarmarkt, voor rond de 550 e. Ook even tjekken.

Butcher
13 april 2006, 16:03
De Koch ken ik niet, dus daar kan ik geen opmerkingen over maken. Wel heb ik ervaring met de Peaveys en de Fenders in je lijstje. Ik heb een Peavey Classic30. Een aardig versterkertje, vooral voor rock en blues. M'n probleem met Peaveys is dat er behoorlijk wat valt aan te merken op de constructie. Ik heb constant problemen met m'n buizen.