PDA

View Full Version : Aanschaf buizenversterker



cale
13 april 2006, 14:51
Hallo
Ik ben op zoek naar een buizenversterker voor thuis gebruik die bij laag volume goed klinkt. De versterker moet geschikt zijn voor rock, blues, folk, jazz. Ik hou van een clean geluid.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit.
Fender blues Junior
Fender hot rod junior
Peavey deltablues
Peavey clasic
Studiotone Koch
gr. cale

fullorder
13 april 2006, 15:26
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afgaande op diverse reacties op dit forum is de Koch studiotone zeer bruikbaar voor thuis (zeker voor opnames!), maar staat ie ook z'n mannetje op het podium.

marc_o
13 april 2006, 15:30
Van dit rijtje gaat budgetair gezien mijn voorkeur uit naar de peavey Deltablues die echt heel goed is. Prachtig clean en een goede drive zit er ook in. Deze versterker is veel duurdere merken makkelijk de baas. Verder is eigenlijk je hele rijtje wel dik in orde met als minste de blues jr. die wel leuk is, maar als je 'm vergelijkt met de rest van je rijtje is ie het minst sprekend.

Een echte buil zul je je met jouw keuzes sowieso niet vallen.

Droffie
13 april 2006, 15:41
+1 voor de Studiotone...klinkt erg goed op lage volumes.

tillens
13 april 2006, 15:41
marshall jtm 30 210 niet te vergeten... vox ac 15 zou ook nog kunnen maar gaat snel te hard... jtm 30 zieje nog wel eens voorbij komen. ik ben er zeer tevree mee, net als met de jtm60212

Scali
13 april 2006, 15:43
H&K Edition Tube 20 misschien?

paulusdeBKB
13 april 2006, 15:51
en er staan wat tweedehands MESA/Boogies te koop op gitaarmarkt, voor rond de 550 e. Ook even tjekken.

Butcher
13 april 2006, 16:03
De Koch ken ik niet, dus daar kan ik geen opmerkingen over maken. Wel heb ik ervaring met de Peaveys en de Fenders in je lijstje. Ik heb een Peavey Classic30. Een aardig versterkertje, vooral voor rock en blues. M'n probleem met Peaveys is dat er behoorlijk wat valt aan te merken op de constructie. Ik heb constant problemen met m'n buizen.

Ik heb een paar jaar terug een Fender Hot Rod Deville gehad. Persoonlijk was ik er niet zo blij mee, maar dat was een kwestie van smaak. Ik ben geen grote fan van 6L6 buizen. Desalniettemin deed deze versterker precies wavoor hij ontworpen was en ik heb nooit problemen gehad.

De beste gok nmm in je lijstje is de Fender Blues Junior. Klinkt uitstekend, goede constructie.

Eko
13 april 2006, 16:35
Cale,
Leuk dat je er bij bent. Voor een zeer clean geluid is wattage van belang. Een hoger wattage levert een mooi clean geluid op hogere volumes.
Een Hot Rod Deluxe bv blijft langer clean dan een Blues Junior. Ook speakers leveren verschillen op. Een 15 inch zal moeilijker oversturen ( breken ) dan een 12 inch , die weer moeilijker gaat dan een 10.
Verder blijft het heel belangrijk met wat voor gitaar je er op speelt. Een singlecoil levert een heel ander resultaat bij dezelfde amp als een humbucker.
Alleen clean spelen zou trouwens heel goed kunnen als je bij transistor blijft. Gibson heeft jaren versterkers gehad met een clean kanaal met transistor en een drive kanaal met buizen. Uitstekend voor jazz .Maar een hele rits andere merken ook.
De Delta zou denk ik goed kunnen.

Harry
13 april 2006, 16:49
jij wilt een Bedrock. Er staat er een op marktplaats, die moet minimaal 300 euro opbrengen.

paulusdeBKB
13 april 2006, 17:05
Is dat toevallig de jouwe Harry? Ik zat vanmiddag nog je webshots te bewonderen. Bedrock ken ik (ook) niet. Lijkt ie ergens op?

Scali
13 april 2006, 17:17
Ik heb wel eens iemand over een Bedrock gehoord. Die zei dat die van hem gebaseerd was op een Vox AC30, maar dan 50 watt leverde.
Maar ik weet niet wat voor model dat was, en of er nog meer Bedrock-modellen bestaan.

cale
13 april 2006, 21:22
Van dit rijtje gaat budgetair gezien mijn voorkeur uit naar de peavey Deltablues die echt heel goed is. Prachtig clean en een goede drive zit er ook in. Deze versterker is veel duurdere merken makkelijk de baas. Verder is eigenlijk je hele rijtje wel dik in orde met als minste de blues jr. die wel leuk is, maar als je 'm vergelijkt met de rest van je rijtje is ie het minst sprekend.

Een echte buil zul je je met jouw keuzes sowieso niet vallen.

marc bedankt voor je reactie.
Is de Peavey deltableues geschikt om te spelen bij lage volume's. Ik zit vaak te oefenen in een ruimte van 4,5 bij 3 meter. Ik wil graag de relatie met mijn buren goed houden.
Ik ben dus erg nieuwgierig hierna. Alvast bedankt
Indien de Peavy hier niet geschikt voor is waar gaat je voorkeur dan naar uit.
gr. cale

cale
13 april 2006, 21:27
Cale,
Leuk dat je er bij bent. Voor een zeer clean geluid is wattage van belang. Een hoger wattage levert een mooi clean geluid op hogere volumes.
Een Hot Rod Deluxe bv blijft langer clean dan een Blues Junior. Ook speakers leveren verschillen op. Een 15 inch zal moeilijker oversturen ( breken ) dan een 12 inch , die weer moeilijker gaat dan een 10.
Verder blijft het heel belangrijk met wat voor gitaar je er op speelt. Een singlecoil levert een heel ander resultaat bij dezelfde amp als een humbucker.
Alleen clean spelen zou trouwens heel goed kunnen als je bij transistor blijft. Gibson heeft jaren versterkers gehad met een clean kanaal met transistor en een drive kanaal met buizen. Uitstekend voor jazz .Maar een hele rits andere merken ook.
De Delta zou denk ik goed kunnen.

Bedankt voor je reactie.
Ik zoek een versterker die bij laag volume lekker klinkt. Ik speel op een fender stratocaster. Ik oefen in een kleine ruimte 4.5 bij 3 meter o.i.d. Ik wil de relatie met mijn buren graag goed houden. Vandaar dat ik met nadruk zeg dat ik bij laag volume lekker blijft spelen.
gr.

biels
13 april 2006, 21:38
ik zou zeker die studiotone eens gaan testen. Zit een mooie clean in maar zeker ook een goeie scheur

Harry
13 april 2006, 22:06
Is dat toevallig de jouwe Harry? Ik zat vanmiddag nog je webshots te bewonderen. Bedrock ken ik (ook) niet. Lijkt ie ergens op?


nee, het is de mijne niet. Dan was ik vet aan het spammen geweest. ;-)

Die in de advertentie is een soort opgevoerde Vox AC30, heb ik wel eens gehoord. Ik zit mijn geld al te tellen, tevergeefs waarschijnlijk....