PDA

View Full Version : Wat is een beetje een goeie gitaar.... ( beginner )



Frozenfire
5 november 2002, 18:17
Hey,

Het lijkt me wel leuk om electrisch gitaar te leren spelen maar nu zit ik met een vraag...

Ik houd erg van metal muziek ( metallica etc. ) dus nu is mijn vraag wat is een beetje goeie gitaar voor een beginnende metal gitarist. En wat voor equipment heb ik nog meer nodig?

Ik heb van horen zegge dat de Epiphone Les Paul Studio Goth en SG Goth er goed voor zijn. Zien er ook erg gelikt uit :razz:.

ik heb een budget tusse de 300 tot 650 euro voor een gitaar en 100 tot 300 voor de rest.


Alvast bedankt,
Gr33tings

BLOK182
5 november 2002, 18:20
Nou je hebt een gitaar nodig, en een versterker (en een snoer).
Een Epiphone Goth is een best leuke metalgitaar, maar bekijk ook eens de RG serie van Ibanez. Je kan ook eens de Peavey Wolfgang quilted top proberen, kost 499 en iedereen is er ook enthousiast over.
Als versterker is de Roland Cube 30 misschien wel wat voor jou, zitten nog wat effecten in enzo. Kost 250 euro.

Frozenfire
5 november 2002, 18:24
Ok, hartstrikke bedankt voor je reply, ik zal er even naar kijken.

Gr33tings

Fenisi
5 november 2002, 18:34
jah die roland schijnt blij te zijn jah moet je wel die grote kopen en nie die mini..

Ic3gl0vE
5 november 2002, 18:40
tot 650 euro al? ik zou wat rustiger aan doen hoor... omdat je voor 650 euro eigenlijk al een best wel goede gitaar hebt met een duidelijk eigen geluid en jij nog niet weet wat je over een jaar of 2 mooi vindt klinken. maar ja boeit geld je niet, gewoon doen natuurlijk want dan begin je wel met iets goeds.
Ik raadt je een Jackson of Ibanez aan

Ironhead
6 november 2002, 00:05
Die Epi gothics hebben toch geen inlays? Lelijke dingen trouwens. Kan me goed voorstellen dat Gibson ze naar Epi heeft overgeheveld. Maar goed, dat lijkt me voor een beginner niet zo handig, een inlay-loze hals.

Voor 650 euro heb je een hele fijne Jackson. Maar ik ben niet objectief :smile:

ginne
6 november 2002, 01:03
Koop 2e-hands en hou de helft van je poen in je zak! Ik begrijp dat je helemaal bij NUL begint. Dan maakt het weinig uit. Als je verder komt en je techniek (en je gevoel) hebt ontwikkeld koop je betere spullen.

moretel
6 november 2002, 01:17
Ik ben het wel met Ginne eens,

als je dan toch nieuw wild is die Roland Cube een aanrader. Onze slaggitarist heeft er mee geoefend , mooi geluid.
De Peavy Wolfgang heb ik zelf en is nu naast mijn strat mijn hoofdinstrument, een heerlijke hals , een stuk breder dan fender maar met mijn grote handen en voor een beginner een prima hals. En het geluid daar kan je jaren mee vooruit.
Met zo'n setje is het heerlijk spelen, zou dan ook zonde zijn om te stoppen, echt doorzetten en je inspanning zal worden beloond.

PunkGuitarist
6 november 2002, 10:16
Misschien is een versterker van Crate iets voor je bijvoorbeeld Crate 15R 250 euro supermooi ding k heb m zelf ook.

Bad Habits
6 november 2002, 10:17
Voor gitaar zou ik idd. ook kiezen voor een 2e hands Jackson of evt. Maverick.

PunkGuitarist
7 november 2002, 13:09
Als ik jou was zou ik een Yamaha Pacifica kopen met als versterker een CRATE 15R heb ik zelf ook supercool en fijn spul

Fenisi
7 november 2002, 15:52
Nee man.. tweedehands epi of mex fender of zo

Stitch
7 november 2002, 19:41
Zou gewoon compleet beginners setje kopen...squier of epi oid, misschien vindjet na een half jaartje ofzo al niks meer aan...
2eHands is natuurlijk ook niet zo duur maar ik denk niet dat je weet wanneer je genaaid wordt

Anders Destium
7 november 2002, 21:26
Ik sluit me bij bovenstaande post aan. Bij een beginnersset heb je alles dat je nodig hebt voor een schappelijke prijs.

skabouter
7 november 2002, 22:40
IDD zo zijn we (bijna) allemaal wel begonnen.

Ic3gl0vE
7 november 2002, 23:06
ik ben begonnen met een setje van 400 gulden en daar heb ik geen spijt van :smile: gitaar moet binnenkort eens aan de muur gehangen worden.

Stitch
7 november 2002, 23:13
Xactly hehe!

Monster
8 november 2002, 11:38
Je kunt eventueel ook beginnen met zo'n eehh,
'k geloof dat 't een Fender Fat Strat heet.
humbuckertje bij de brug voor een vet Metal geluid, smalle hals om makkelijk overal bij te kunnen.... volgens mij zijn ze er ook in Squier versie, da's goedkoper en ongeveer even goed...
of neem een jackson.