PDA

View Full Version : Fender Jazzmaster gevonden... nu nog effe beslissen.



Dude
13 april 2006, 09:39
Mjah ik heb een mooie near mint 74 fender jazzmaster gevonden. Erg netjes maar helaas helemaal in duitsland dus 300 km rijden. Ze willen hem niet opsturen omdat de koffer die erbij zit geen echte flightcase is dus ze dat risico niet willen nemen (opzich al een extra + gevoel voor de verkopende partij)

Hij moet 1950 kosten zonder de orginele koffer, best aardig aan de prijs maar goed. Je ziet ze dan ook bijna nooit dus ik heb het dr wel voor over.



http://img133.imageshack.us/img133/9950/61aw.jpg

http://img92.imageshack.us/img92/5669/27tv.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/2955/16wy3.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/9034/32ev.jpg


Twijfels twijfels he.... straks zit ik 600 km in de auto terwijl het butt blijkt te zijn maar op de fotos ziet hij er toch wel ERG sexy uit...


tips ?? iemand ??

fullorder
13 april 2006, 09:56
hubba hubba, wat een geile plank!

maar is het niet mogelijk met wat geduld en geluk iets vergelijkbaars op kortere afstand te vinden?

d'oh
13 april 2006, 09:57
geweldige plank, een jazzmaster met block-inlays is echt super tof

guvnor
13 april 2006, 10:07
joh, maak er een dagje uit van en stap in die auto...
volgens mij is het de moeite waard !

Dude
13 april 2006, 10:15
mjah precies... zaterdag morgen maar vroeg weg want ik moet om 16 uur werken,

het is 289 km rijden dus ik gok als ik om 7 uur wegga, ik daar om half 11 ben, en dan om 11 uur weer in de auto en dan heb ik 5 uur om thuis te komen.

Mot te doen zijn...


damn sexy is die he,

Wabbie
13 april 2006, 10:16
Niet over nadenken en gewoon doen joh! Jazzmasters heerschen, en jazzmasters met block inlays nog veel meer!

Squier4ever
13 april 2006, 10:39
Idd een erg lekker mojo plank

Mitch
13 april 2006, 12:46
Jazzmasters als deze hebben mij juist doen besluiten wél voor de vorm te gaan, maar niet voor de lelijke slagplaat, knoppen, etc. etc. :seriousf:

Maar dat terzijde. Ik zou 't doen.

Dude
13 april 2006, 16:31
slagplaat wordt zoiezo zon rooie (je weet wel, ik weet niet precies hoe dat heet)

en ik ga hem oppikken zaterdag hoihoihoi

Wizz
13 april 2006, 16:38
De Duitsers noemen zoiets "Affen-geil" !
Doen !

Wizz

Joey Handsome
13 april 2006, 16:44
Tering, echt een mooie gitaar. Als ie net zo lekker speelt/klinkt als dat ie eruit ziet... :gitarist:

Wabbie
13 april 2006, 18:08
slagplaat wordt zoiezo zon rooie (je weet wel, ik weet niet precies hoe dat heet)

en ik ga hem oppikken zaterdag hoihoihoi

Okee dan, krijgen we dan een review? Ben wel benieuwd naar hoe ze speelt en klinkt namelijk ;)

Antoon
13 april 2006, 18:42
Ik zou dus nooit de slagplaat vervangen. Die zwarte kleur is juist zeer typerend voor de die periode en is zeldzaam. Voor je Jazzmaster duurde die maar kort, er zijn relatief weinig 70ties JMs, in tegenstelling tot 60ties met het tortoise motief. Aftermarket slagplaten passen daarnaast bijna nooit precies. Deze gitaar vind ik behoorlijk bijzonder, je moet niet de mechanieken, slagplaat, potmeters, brug, bedrading, elementen of wat dan ook gaan vervangen. Voegt niets toe en je verneukt hem alleen maar. Wil je zo'n 60ties look moet je gewoon een 2de hands reissue kopen voor een derde van het geld.

Joey Handsome
13 april 2006, 18:43
Ik zou dus nooit de slagplaat vervangen. Die zwarte kleur is juist zeer typerend voor de die periode en is zeldzaam. Voor je Jazzmaster duurde die maar kort, er zijn relatief weinig 70ties JMs, in tegenstelling tot 60ties met het tortoise motief. Aftermarket slagplaten passen daarnaast bijna nooit precies. Deze gitaar vind ik behoorlijk bijzonder, je moet niet de mechanieken, slagplaat, potmeters, brug, bedrading, elementen of wat dan ook gaan vervangen. Voegt niets toe en je verneukt hem alleen maar. Wil je zo'n 60ties look moet je gewoon een 2de hands reissue kopen voor een derde van het geld.

Puike taal. Zo'n ding moet je lekker laten voor wattie is!

Tristan
13 april 2006, 19:42
Ik vind het erg duur voor een Seventies Jazzmaster hoor...
Late Sixties Jazzmasters en Jaguars (block inlays) kan je meestal wel kopen voor zo'n 2200 a 2300 euro. Zeker als de koffer er niet meer bij zit en dat is als hij er wel bij zit meestal toch een afgeragd, nutteloos ding.
Dus, als je haar gaat meenemen, dan zou ik de gitaar zeker zo laten, want dat is waarschijnlijk waarvoor je betaalt, als ze de 2000 euro al waard is, dan zit het dus in de originaliteit en compleetheid van het instrument.

pinbackfreak
13 april 2006, 20:27
Absoluut geil ding!
Prijs heb ik geen idee van.
Als je hem super vindt en hij speelt straks lekker en klinkt lekker: gewoon doen!
Neem wel je eigen amp mee als dat realistisch is!

Luke-wannabe
14 april 2006, 01:37
Aah niet aan gaan klooien joh! Das zonde! Zoals iemand voor me al zei: Zo zijn ze vrij zeldzaam...

Dude
14 april 2006, 10:43
Ik vind het erg duur voor een Seventies Jazzmaster hoor...
Late Sixties Jazzmasters en Jaguars (block inlays) kan je meestal wel kopen voor zo'n 2200 a 2300 euro. Zeker als de koffer er niet meer bij zit en dat is als hij er wel bij zit meestal toch een afgeragd, nutteloos ding.
Dus, als je haar gaat meenemen, dan zou ik de gitaar zeker zo laten, want dat is waarschijnlijk waarvoor je betaalt, als ze de 2000 euro al waard is, dan zit het dus in de originaliteit en compleetheid van het instrument.


dat weet ik, ik heb 2 weken terug mijn 63'er jaguar kunnen verkopen voor 2100 euro,

60's jazzmasters (bijvoorbeeld een afgeragde 66'er) kosten al snel tussen de 3300 en 3700 voor een behoorlijk gebruikte, voor een mint jazzmaster uit de 60's betaal je zo 7000 euro.

70's jazzmasters zie je inderdaad bijna nooit en als je ze ziet in mint staat zijn ze toch wel deze bedragen waard helaas.

Vintage spullen en prijzen zijn echt belabbert, ik heb goed contact met een aantal vintage instrument freaks, en ook die delen deze mening,

bijvoorbeeld john driven, wie kent hem hier niet. Echt een supergozer als je het mij vraagt, hij doet het niet voor de cash maar puur om alles een keer gezien te hebben en mede muzikanten (zeker jonge niet rijke) mooie deals te geven. Ook die heeft af en toe prijzen waar je stil van wordt, en dan zit die nog zomaar 20 a 30% onder de prijzen van bijvoorbeeld de bekende winkel in den haag die behooorlijk aan de prijs is.

Vervangen van een slagplaatje kost geen moeite en beschadigd ook niks aan de gitaar. En je hoeft geen pots of electronica te vervangen, dat schroef je in 3 minuten over. Slagplaatje gaat in de kast (bij de andere zwarte slagplaat van mn 70's stratocaster haha)

Wabbie
14 april 2006, 12:24
hmmmm, jammer dan vintage jazzmasters zo duur zijn. Anders had ik er al lang eentje gehad naast mijn japanner:(. Naja komt nog wel een keertje.

Tristan
14 april 2006, 12:47
dat weet ik, ik heb 2 weken terug mijn 63'er jaguar kunnen verkopen voor 2100 euro,

60's jazzmasters (bijvoorbeeld een afgeragde 66'er) kosten al snel tussen de 3300 en 3700 voor een behoorlijk gebruikte, voor een mint jazzmaster uit de 60's betaal je zo 7000 euro.

70's jazzmasters zie je inderdaad bijna nooit en als je ze ziet in mint staat zijn ze toch wel deze bedragen waard helaas.

Vintage spullen en prijzen zijn echt belabbert, ik heb goed contact met een aantal vintage instrument freaks, en ook die delen deze mening,

bijvoorbeeld john driven, wie kent hem hier niet. Echt een supergozer als je het mij vraagt, hij doet het niet voor de cash maar puur om alles een keer gezien te hebben en mede muzikanten (zeker jonge niet rijke) mooie deals te geven. Ook die heeft af en toe prijzen waar je stil van wordt, en dan zit die nog zomaar 20 a 30% onder de prijzen van bijvoorbeeld de bekende winkel in den haag die behooorlijk aan de prijs is.

Vervangen van een slagplaatje kost geen moeite en beschadigd ook niks aan de gitaar. En je hoeft geen pots of electronica te vervangen, dat schroef je in 3 minuten over. Slagplaatje gaat in de kast (bij de andere zwarte slagplaat van mn 70's stratocaster haha)

Ik dacht dat Jazzmasters een beetje dezelfde prijs waren als Jaguars, maar volgens jou zijn Jazzmasters nog meer waard en betaal je dus net zoveel voor een 70's Jazzmaster als voor een late 60's Jaguar, dat wist ik niet...
Ach ja, met die vintage instrumenten is het natuurlijk wel zo dat als je de gitaar vet vindt, waarom zou je haar dan niet kopen, als je het geld hebt, en die Jazzmaster ziet er wel erg sexy uit... Vintage instrumenten hebben wel veel karakter, als je een goede hebt...

Lucluc
14 april 2006, 14:12
De zwarte slagplaat werd geintroduceerd in 1976 en ik zie geen serienummer op het halsplaatje staan, maar op de headstock. Dat werd dacht ik pas vanaf 1977 geintroduceerd, dus deze gitaar is hoogst waarschijnlijk tussen 1977 en 1980 gemaakt. Ik ben benieuwd naar het serienummer, dan kan je bepalen wat het bouwjaar is. Ik gok dat ie met S7, S8 of S9 begint.

Denk er alsjeblieft nog eens goed over na en als je die prijs ervoor wil betalen, overtuig jezelf er dan van dat het een super gitaar is, zowel spelend als klinkend.

Onder de laat zeventigerjaren jazzmasters zitten zeer goede exemplaren. Ik heb er onlangs een goed vergeleken met mijn goede 62iger en het verschil was akelig klein. :)

Ik vind die zwarte slagplaat overigens zeer mooi!!!!

Dude
14 april 2006, 15:06
er staat wel een serienummer op de neckplate alleen kan ik die niet lezen. Volgens de verkoper is die uit 74 maar dat weet ik dus niet zeker. Kan best dat die later is.

Maar goed, als die lekker speelt is die me de 1950 euro waard, wellicht kan ik dr nog 5 tientjes aflullen voor de benzine maar dat zie ik morgen wel.

Kan je wat meer info geven over die s7 s8 of s9 ?? is dat 77 78 en 79 of gaat dat anders...

ik kan namelijk maar weinig info vinden over serienummers van deze periode.

Heb je nog tips waar ik op moet letten ??

Lucluc
14 april 2006, 15:18
Ik citeer even uit The Fender Book van Tony Bacon en Paul Day:

From 1954 to 1976 the neckplate carried a stamped serial number. From 1976 onward the serial number appears on the headstock face....

Jazzmaster 1958-1980
.....
Pickguard: black laminated plastic from 1976.
.....

US serial numbers:
400.000-500.000 1974-75
500.000-700.000 1976
800.000-900.000 1979-81
76 or S6 + 5 digits 1976
S7 or S8 + 5 digits 1977
S7, S8 or S9 + 5 digits 1978
S9 or E0 + 5 digits 1979

Dude
14 april 2006, 15:24
Hey Luc !!

geweldig bedankt


en succes in de studio dit weekend !! :cooler:

Luke-wannabe
15 april 2006, 12:27
Ben benieuwd :D

Dude
15 april 2006, 18:52
Nou ik heb hem

vreemde is alleen dat de achterkant van de hals is kaal geschuurd,

het serienummer op de neckplate is inderdaad een 6 serie en in de pocket van de body zitten 2 ronde stamps met iets van ISPD oid.

ook op de hals waar hij in de pocket zit zit deze stamp ook en staat "armenia" ik schrok me de tyfus uiteraard omdat ik meteen aan een fake dacht maar aangezien het ook op de body staat zal het wel kloppen.

Ik zal hem morgen effe open schroeven want zit nu op mn werk, er is ook vaag een opdruk aan de kopse kant waar de stelschroef van de hals zit te zien maar die kan ik niet goed ontcijferen....


heeft iemand toevallig ergens fotos van de stamps die op de neck moeten staan bij een 76'er jazzmaster ??


(ik heb op papier dat hij tegen volledige terug betaling terug kan als er iets niet orgineel blijkt te zijn maar dat zu dus wel ERG kut zijn want hij klinkt en speelt echt fantastisch)

Tristan
15 april 2006, 19:10
Gefeliciteerd man! :)
Gave gitaar hoor, van wat ik op de foto's kon zien...

Luke-wannabe
15 april 2006, 19:11
Vet! Gefeliciteerd met je investering!

grayfink
15 april 2006, 19:17
Mwoh, als het een fake was, zou de hals niet opgeschuurd zijn en had men zijn best gedaan om rare verwijzingen weg te halen. Dan probeer je het ding zo min mogelijk fake te laten lijken. Zal dus wel loslopen. Kortom: gefeliciteerd!



(Ook al vind ik er zelf nix aan, die jaguarmasterdingen of hoe ze ook mogen heten, het zijn voor mij allemaal mislukte Egmondkopieën van Fender)

Lucluc
15 april 2006, 21:51
heeft iemand toevallig ergens fotos van de stamps die op de neck moeten staan bij een 76'er jazzmaster ??

Hij is dus waarschijnlijk uit 1976, gezien de zwarte slagplaat, het serienummer en de plek van het serienummer. Na 1973 werden er geen halsstempels meer gebruikt met een datum.

Volgens mij heb je een prima gitaar, erg veel plezier ermee!!! Ik vind hem erg mooi.


(Ook al vind ik er zelf nix aan, die jaguarmasterdingen of hoe ze ook mogen heten, het zijn voor mij allemaal mislukte Egmondkopieën van Fender)

Had Egmond al voor 1958 zo'n model op de markt? De kwaliteit valt toch niet te vergelijken?

grayfink
16 april 2006, 00:05
Diepe zucht.... Nou had ik het zoooo klein geschreven, en toch gaat er iemand serieus op in..
Ik houd niet van de el cheapo/postordergitaar looks. Natuurlijk zijn ze 5329 x beter als Egmond crap. Daar doen ze me alleen aan denken.

Dude
16 april 2006, 09:54
Volgens internet kom op dit lijstje


F-Series (late 1965 to mid-1976)
Big script "F" on neckplate below serial number. Known as the CBS era.
100000 to 110000 = late 1965
110000 to 200000 = 1966
180000 to 210000 = 1967
210000 to 250000 = 1968
250000 to 280000 = 1969
280000 to 300000 = 1970
300000 to 330000 = 1971
330000 to 370000 = 1972
370000 to 520000 = 1973
500000 to 580000 = 1974
580000 to 690000 = 1975
690000 to 750000 = 1976


dus zou ik een 75'er hebben, alleen dat klopt dan weer niet met de zwarte slagplaat...

vreemd vreemd

1959SLP
16 april 2006, 10:23
Congratz! Ziet er goed uit.

Aron Maiden
16 april 2006, 12:06
Tering wat een super mooi ding!
hoewel ik mustangs mooier vind!!
super mooi,

ook wel tof, fenders met zulke inlays!;)

soup
16 april 2006, 16:53
mjah precies... zaterdag morgen maar vroeg weg want ik moet om 16 uur werken,

het is 289 km rijden dus ik gok als ik om 7 uur wegga, ik daar om half 11 ben, en dan om 11 uur weer in de auto en dan heb ik 5 uur om thuis te komen.

Mot te doen zijn...


damn sexy is die he,

gewoon 150-170 rijden, of zo hard mogelijk waar je kan en ben je der binnen 2 uur =)

Dude
16 april 2006, 17:18
gewoon 150-170 rijden, of zo hard mogelijk waar je kan en ben je der binnen 2 uur =)



http://img151.imageshack.us/img151/9563/serie122yp.jpg

ik denk niet dat die daar zin in had gehad, hij moet de 180 halen maar ik begin dr niet aan,...


ik haal de slagplaat net van de jazzmaster af om foto's te maken van de pots (alles heel voorzichtig uiteraard) breekt 1 van de draadjes van het brug element af godverdomme kut zooi...



IEMAND een idee of ik dit weer op een fatsoenlijke manier vast kan krijgen (mijn soldeerkunsten zijn prima, mts gedaan) maar aangezien de elementen in de wax gedoopt zijn smelt die wax zodra ik de soldeerpunt er op zet en valt er niks meer te solderen omdat het tin niet hecht....

godverdomme wat heb ik een graf humeur zeg.

Iemand ??

vulvasonic
16 april 2006, 17:23
ik haal de slagplaat net van de jazzmaster af om foto's te maken van de pots (alles heel voorzichtig uiteraard) breekt 1 van de draadjes van het brug element af godverdomme kut zooi...


Heb je het ding überhaupt al gehoord?
Hoe izzie?
Heb je er nog iets van af weten te babbeln?

Fetèèèèllll!!!!!!!!!

Dude
16 april 2006, 17:36
ja hij klinkt echt waanzinnig,

weegt ook als dieplood, zal hem eens op de weegschaal zetten maar ik denk dat die net zoveel weegt als mn 79er strat.

Hij heeft een waanzinnige sustain, zelfs met de jazzmaster brug, toch komt dr nog wel een mustang brug op want je slaat de snaartjes heel makkelijk los.

De hals speelt wat onwennig, is netjes kaal geschuurd aan de achterkant maar dat is niet mijn ding, komt dus wel weer een laklaagje op.

Maar goed, het speelt echt goed, voelt goed en klinkt goed, helder maar toch niet te sprankelend, waanzinnig diep en donker te draaien en clean klinkt het te gek. Echt te gekke cleane sound,

ook onversterkt merk je dat het een goed stukkie hout is, ik heb een les paul studio gehad en die woog als dieplood (was de dikke uitvoering) maar die klonk voor mijn gevoel minder vol dan de jazzmaster al is die alweer een jaar de deur uit.


Baal alleen wel effe stevig van dat draadje,

elementjes zijn kwetsbaar en ik wil niet de wikkelingen verkloten. Er zitten wel meer krakkemikkige soldeer verbindinkjes in zag ik bij het verder kijken maar daar ga ik me allemaal helemaal niet aan wagen.

Anders Destium
16 april 2006, 17:36
Gefeliciteerd!


En over het solderen: ik zou het niet weten, sorry.

Joey Handsome
16 april 2006, 17:45
En hoe is ie nou in vergelijking tot die Jaguar die je de deur uit gedaan had qua speelbaarheid/klank etc?

Dude
16 april 2006, 19:06
foto van de hals stempels
http://img419.imageshack.us/img419/4605/john22zh.jpg

foto van de neckpocket (in de body)
http://img425.imageshack.us/img425/2894/john33yy.jpg

en een fotootje van de gitaar zelf
http://img425.imageshack.us/img425/6909/jazz5dy.jpg

wellicht kan iemand dr wat mee ?

Tristan
16 april 2006, 19:15
Mooie gitaar hoor, maar wat betreft het lakken van de hals enzo... Ik zou het echt niet doen, zonde van je gitaar man, wordt ze minder waard en je hebt kans dat ze er minder/anders van gaat klinken...
Die Mustang brug en tortoise pickguard zou ik ook niet doen, als dat betekent dat je in je gitaar moet gaan boren enzo... Als dat niet nodig is, dan kan je het natuurlijk altijd even proberen...
Die Volvo Amazone is ook erg mooi trouwens!
Is het zo'n GT uitvoering, omdat ze 180 loopt?

Dude
16 april 2006, 19:32
Pickguard laat ik inderdaad lekker zitten. Hij is mooi zoals die is, en voor de mustangbrug hoef je niet te boren nee. En hij gaat dr echt stukken op vooruit qua tone

En de volvo is een GT inderdaad, met een nieuwe motor en dubbele weber carburateur dus dat gaat als de brandweer

Anyway, hier nog wat fotos

neckplate
http://img153.imageshack.us/img153/9003/john104ij.jpg

stamp op element
http://img153.imageshack.us/img153/5856/john83vt.jpg

Dude
16 april 2006, 19:33
pots
http://img233.imageshack.us/img233/5783/john73jc.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/614/john57qt.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/5314/john66iv.jpg

Antoon
16 april 2006, 19:54
Aan de halsstempels zie ik niets vreemds. "Armenia" is waarschijnlijk de naam van controleur. "Chambers" die je ook vaak in die periode. De afdruk van de 'paint stick' is mooi te zien. De specs lijken mij verder te kloppen. Onderdelen van weinig gangbare modellen (JMs waren in die tijd compleet uit de gratie) bleven soms jaren op de plank liggen. Ik denk dat de gitaar eind 70er jaren is met sommige onderdelen van pakweg 5 jaar ervoor, heel normaal. Wat zijn de pot datums? Soldeerwerk lijkt inderdaad bedroevend zoals het nou is, zou ik even over doen. Waar is de draad van het element gebroken? Als het aan het oog is moet de dat kort verhitten met de soldeerbout en schoonblazen (oude stukje draad moet eruit). Dan stukje draad strippen (2mm), door het middengat rijgen en ik het oog duwen. Kort vastsolderen met een 10W of zo bout en een drupje soldeer in het oog. Raak nooit het wikkeldraad dat door het oog geregen is aan met de bout. Dat is snel gebroken en verbrandt ook makkelijk

Dude
16 april 2006, 20:05
hey antoon bedankt voor je reactie,

ja draadje was lullig afgebroken maar zit inmiddels vast als een huis. die wax bleef plakken en smelten dus kreeg het niet gesoldeerd maar na wat wax te hebben weggekrabt ging dat prima.

wat bedoel je met afdruk van de paintstick ??

Naja, ik vertrouw de boel inmiddels wel, vreemd vind ik wel dat ik op de hals nergens een serienummer vind maar goed, dat zal wel goed zitten.

Ik kan op de fender website nergens een contact mail adres vinden (lekkere service) dus das wel jammer,

d'oh
16 april 2006, 20:28
hey dude, supervet kerel, supervet!

echt zo'n mooie gitaar, ik hoop dat je er veel plezier aan zal beleven

vulvasonic
16 april 2006, 22:39
Mooi ding man.

Maar leg er gewoon echte mannensnaren op en laat die brug wat het is.

Antoon
16 april 2006, 23:08
tot in de jaren 70 schroefde Fender de body in de neck pocket vast op een lat om zo de body te kunnen spuiten. De afdruk van de lat (zit dus geen verf op) zie je altijd in de neck pocket. Aan het nummer op de potmeters kun je het bouwjaar van de pot opmaken. Dit nummer begint met 137. De twee volgende nummers geven de laatste 2 cijfers van het bouwjaar aan.

nielsduursma
16 april 2006, 23:15
vet gitaartje man, als ik ooit nog is de loterij win of zomaar geld over heb weet ik wel wat ik zou kopen :hippie:

Dude
17 april 2006, 10:08
tot in de jaren 70.....


Jij hebt dus geen reden om te twijfelen of dit een orginele fender hals + body is ??

Als ik de electronica zo zie dan is daar echt niet aan geklooit. Verdroogt papier tape en duidelijk zichtbaar dat dr een hoop machinaal gedaan is. Totaal vergelijkbaar met mijn stratje.

Lucluc
17 april 2006, 12:02
Dude, prima gitaar. Maak je niet druk over het jaartal, het is altijd moeilijk een oude Fender te dateren, omdat ze soms veel oudere onderdelen 'opgebruikten'.

Het gaat puur om hoe jij wilt spelen, dus als dat met een mustang brug beter gaat, dan zet je die er gewoon op. Persoonlijk heb ik nooit problemen met een stock brug gehad, met 0.11 snaren.

En wat een mooie wagen! Zo'n mooie gitaar, zo'n mooie auto, nu ben ik benieuwd hoe je vriendin eruit ziet 8-)

Dude
17 april 2006, 12:34
die is 12 jaar ouder dan ik dus oud en belegen :sssh:

ik heb dus ook mooie spullen nodig om dat te compenseren

Tristan
17 april 2006, 12:56
Het is inderdaad echt een supertoffe gitaar en die Volvo Amazone GT vind ik ook te gek... Om jaloers van te worden, sterker nog, mijn pa zou zelfs jaloers worden... (Volvo en Fender fan die hij is...)

Dude
21 april 2006, 14:34
ja die clip van coldplay zag ik op de avond voordat ik hem ging ophalen haha