PDA

View Full Version : DS-2, PW-2 of toch de OD-3 ???



Marshallover
5 november 2002, 18:07
Ik heb een aantal distortions/overdrives geprobeerd van Boss:

DS-2 Turbo Distortion
PW-2 Power Driver
OD-3 Overdrive

Maar ik kan eigenlijk niet goed kiezen tussen deze pedalen welk pedaal het meest geschikt is voor lekkere warme solo's

Bij alle pedaaltjes heb ik de RV-3 gebruikt als reverb/delay effect en het klonk allemaal lekker, maar zoals gezegd kan ik niet goed kiezen.

Wie heeft ervaring met 1 van deze pedalen en welke is het meest geschikt voor solo-werk???
Ik gebruik er verder een GE-7 Equalizer bij en ik speel op een Gibson Les Paul met een Marshall buizenbak (als het relevand is)

Lacrymosa
5 november 2002, 21:34
Check et topic over mijn nieuwe aankoop
die DOD van Malmsteen is echt ideaal om je solo's te boosten en als je je solo op hoog volume boost, dan gaat, als je et goed doet, je eindversterker klippen, wat een heel mooi zingend, warm solo geluid geeft.

CheerS!!

B108
2 maart 2003, 16:26
Ik gebruik voor de solo's stand 1 van de DS-2 samen met een supervibe. Door middel van een footswitch wissel ik tussen de 2 standen, als het nodig is.

Mitch
2 maart 2003, 21:54
Aan je talloze verhalen over de DS-2 te zien moet je er wel dusdanig gek op zijn dat ik me afvraag of je er echt maar twee standjes mee doet :grin:

Yek
3 maart 2003, 22:51
Het ligt er maar aan waarmee je pedaal wilt gebruiken.

Gebruik je 'm over een clean geluid van je amp, dan moet je je heil zoeken bij een distortion. Denk aan Boss DS-2 of een Proco Rat o.id. Tip voor de DS-2: zoek het net af voor goede mods, want hij is veel mooier te maken dan dat hij uit de doos komt (www.analogman.com).

Wil je alleen je gain geluid voller en ronder maken (vetter), dan moet je vooral géén distortion gebruiken, want dan krijg je alleen maar hiss (hoge ruis). Gebruik dan een overdrive. Een Boss SD-1 (met de drive op een kwart) klinkt bijv. fantastisch over een gain geluid. Dé truuk voor vette solo's, pinch harmonics en sustain.