PDA

View Full Version : Beste Distortion/Overdrive



dreadhead
12 april 2006, 18:06
Plaats hier de beste Distortion/overdrive die je kent!!!

robert-gitarist
12 april 2006, 18:10
....zucht....

tillens
12 april 2006, 18:12
Die ken ik niet? Is die boutique?

almarvk
12 april 2006, 19:12
Dit soort topics zijn al honderd keer langsgekomen...

dunnoaname
12 april 2006, 19:15
heey wordt je volgende topic beste boost of beste chorus of beste flanger of beste wah of beste autowah of beste equalizer of beste compressor of beste phaser of beste weetik het

Ja?















OPROTTEN DAN!
:)

dreadhead
12 april 2006, 19:23
zou wel kunnen.... :cheerup:

Mitch
12 april 2006, 20:08
Guys, flex.....waarom overal die overspannen reacties ? Echt, ik heb hier momenteel een menstruerende puber in huis rondlopen die lichter ontvlambaar is dan jullie :stop:
Vind je 't niks ? Reageer dan niet.

Beste overdrive pedaal is een lastige, zo niet onmogelijke vraag om te bantwoorden. Hot Cake is mooi, Fulltone OCD is niet verkeerd, Speedy's MiG Boost is een knappe, etc. etc.
Beste distortion pedaal dat ik gehoord heb was de Subdecay Black Star.

Ik gebruik nu zelf eigenlijk alleen nog de door D_H gemodde Ibanez SML.

Dirk_Hendrik
12 april 2006, 20:16
ik laat deze 2 topics even open. Gelieve geen nieuwe van dit soort te openen.

Tristan
12 april 2006, 20:27
Een paar leuke overdrives die ik heb getest zijn: Klon Centaur (mijn favoriet op dit moment), Fulltone OCD, Menatone Red Snapper, Maxon OD820, Maxon OD808.
Distortion vind ik eigenlijk veel moeilijker te zeggen. Ik heb nog niet zo vaak echt een goede distortion gehoord. Laatst had iemand zo'n MI Audio Crunchbox mee en dat vond ik wel een leuk ding, maar echt super dat weet ik nog niet...

Les Paul
12 april 2006, 20:55
Klon Centaur (natuurlijk staat hij er bij, Tristan), Fulltone OCD, Red Snapper, T-Rex Alberta, Barber LTD

tillens
12 april 2006, 20:59
ok ok ok .... ik heb ervaring met de volgende pedals... niet in volgorde...

- seymour duncan pick up booster; hele lichte boost/drive, vond ik niets doen eerlijk gezegd... 3 standen geloof ik, en geen een was bruikbaar. te donker, te licht, te hoog.. en een stand deed eigenlijk niets.. jamer

- fulltone fulldrive; duur pedaal, leuke basissound, maar niet echt specifiek, en de boost functie doet geen moer. klinkt als ts9 en wordt gezegd dat het een sjeike versie er van is, vervolgens lijkt ie er wel erg veel op

- boss turbo overdrive; erg veel overdrive, en klinisch... lang geleden ook dat ik dit ding gehoord heb. staat me bij dat het geluid helemaal 'dichtsmeerde'

- xotic ac boost; klonk best goed, maar het nasale waar tim pierce het over had in een filmpje wat dit pedaal niet zou hebben had het in mijn oren juist wel. ook vrij prijzig...wel tof dat je volume kon instellen en dergelijke maar het was voor mij te weinig/ te veel drive.. kon geen gulden middenweg vinden..
- xotic rc boost; clean boost, wel lekker maar niet echt het geld waard naar mijn mening, ga dan voor een hydra boost..

de volgende heb ik ook daadwerkelijk in mijn collectie

- ts9; de ts9 van ibanez, lekker pedaal, veel mogelijkheden, en klinkt erg versatile...

- banzai cold fusion; open transparante overdrive, klinkt erg goed, maar ook erg hard. als de drive dicht staat kan ie ook als clean boost werken.

- keeley time machine boost; goede open sounds.. het vintage gedeelte is de drive kant, met 1966 modus veel hoog, sparkle, lekker randje. de 1973 kant is wat rauwer, donkerder.. de modern kant van het pedaal is een clean boost. werkt heel erg tof met mijn clean kanaal van de jtm 60 212... ook mijn london city met framus 212.. iedere keer als ik dat kanaal gebruik met de modern mode aan, lijkt het eigenlijk alsof de gitaar gedubbeld wordt. lastig uit te leggen, maar gewoon helemaal kick dat pedaal!

carl martin hydra boost; tof boost pedaal, clean boost... niet echt een drive maar kan bij hoge volumes wel als drive klinken als je de amp ook open schroeft, wellicht bij studiosessies...

Let op. dit zijn mijn meningen, dus laten we niet alles bashen en dit topic om zeep te helpen..
wenslijst; een hot cake, banzai fireball...

Tristan
12 april 2006, 21:23
Klon Centaur (natuurlijk staat hij er bij, Tristan), Fulltone OCD, Red Snapper, T-Rex Alberta, Barber LTD

We hebben een beetje dezelfde smaak, wat betreft overdrives...
Ik wist dat ik er eentje vergeten was, want ik vond die T-rex Moller van jou ook wel vet klinken. Ik heb hem niet echt uitgebreid getest ofzo, maar waarom staat hij er bij jou eigenlijk niet bij?

provisus
12 april 2006, 22:32
Dit hangt echt PUUR van je smaak, je gitaar en van je versterker af, de ene vind die weer mooi en de andere weer een andere, en natuurlijk zijn er wel "slechte" pedaaltjes *kuch behringer*. Ik vind zelf bij mijn setup de Full-Drive 2 het mooiste klinken, heel erg dynamisch, als ik zacht aan sla dan klinkt ie nog haast clean en wanneer ik wat ruiger aan sla krijg je een lekkere dikke sound(zoals een klasse A Versterker overdrive, ik heb een klasse A maar een mesa boogie en die heeft toch een iets andere gain channel ;)), de compcut op de FD2 is indd niet echt boeiend alleen wanneer je hem met boost plus mosfet aan heb staan dan heb je wel een lekker "metal" geluid of als treble boost wilt gebruiken. En de vintage is erg lekker met de boost aan. Ook voordeel is dat je bij akkoorden en bij solo een goeie overdrive krijgt geen modderig brei waar geen enkele "harmonische klank meer in voor komt"
Heb ook een Jekyll and Hyde gehad, ook een erg lekker pedaal voor de wat moderne indie/rock/pop alleen bij mijn gig te schel (personelijke smaak, hou niet zo van schel). Heb ook nog een Red Snapper (fish factory eigenlijk) geprobeert en die vond ik te veel bite (schel, wat meerdere mensen zeggen die dit ook waarschijnelijk door hun gig krijgen) hebben en dit is puur de muziek smaak die ik heb en de muziek die ik speel.

De dingen die tussen "" staan zijn smaak dingen, netzoals de behringer (sommige mensen houden ervan).

pinbackfreak
12 april 2006, 23:07
Altijd weer smaak en tijd... ik bedoel over een tijdje zal het weer beetje anders zijn... maar voor nu... ik ben er afgelopen tijd ook mee bezig geweest:

-Fulltone FatBoost: geweldige extra boost ik gebruik hem zelf.
-Fulltone FullDrive: de mosfet versie klinkt stuk lekkerder dan de standaard versie. Ik zal hem niet kopen. Maar ik heb hem eens getest met een Orange AD140 en een LesPaul, daar klonk ie gewéldig mee!
Hij laat het origineel signaal helemaal in tact en voegt er drive aan toe.
Dat kan van de minste drive pedaaltjes worden gezegd.
-Fulltone BassDrive: voor gitaar ook te gebruiken, iets minder fel dan de Fulldrive maar best te doen. (ik had hem voor bass, en een ABSOLUTE aanrader voor dirtybass!).
-Fulltone OCD: heel raar maar waanzinnig pedaaltje, ik heb hem deze week getest en meteen besteld...Kijken offie met mijn top en cab ook o geweldig klinkt.
-Fulltone DistortionPro: klinkt in vergelijking met de OCD goedkoop, en is zeker geen strakke dist.
-Fulltone '69: prima fuzz, ik ben geen fuzz lover (bij mijn eigen spel dan)
-Menatone Red Snapper: grappig aardig pedaaltje, hoewel ik eerder voor een Tube Screamer zou gaan.
-BOSS Metal Zone: tja sorry, ik heb hem getest als "instant Metal Sound" pedaaltje. Deed op zich goed zijn werk, maar klinkt plastic t.o.v. de Jekyll&Hyde.
-Visual Sound: Jekyll&Hyde: een prima vet dist sound, een heel strak!
Dat komt er bij de Fulltone Distortion Pro niet uit dus. Jammer dattie niet True Bypass is, maar ja ... da's mijn BOSS TU2, en Digitech Whammy4 ook niet...
-ZVex Fuzz Probe: echt VEEEEL fuzz, maar daar zit veel hoog en weinig laag in, beetje jammer.

Ik gebruik een HIWATT Custom 100 top met 4X12" Vintage Fane loaded cabinet.
En niet lachen: een Yamaha Pacifica Tele immi.
Van boven genoemde pedalen bezit ik dus: Fulltone FatBoost, Fulltone BassDrive ZVex FuzzProbe. En vandaag bestelt: Fulltone OCD en Jekyll&Hyde. Verder nog de Line 6 DL4 en MM4 en een Dunlop Cry Baby.

ps en mocht iemand ich de vraag stellen: NEE, ik heb nog niet alles afbetaald. Maar het is nodig. Behalve de ZVEX FuzzProbe, maar die kon ik dan ook ruilen tegen mijn Mutron 3+ die ik niet meer gebruikte.

Les Paul
12 april 2006, 23:16
We hebben een beetje dezelfde smaak, wat betreft overdrives...
Ik wist dat ik er eentje vergeten was, want ik vond die T-rex Moller van jou ook wel vet klinken. Ik heb hem niet echt uitgebreid getest ofzo, maar waarom staat hij er bij jou eigenlijk niet bij?

Meestal hebben we wel dezelfde smaak ;)

De Moller hoort er inderdaad ook bij. Al is het alleen al voor de clean boost die erop zit. Maar ook de overdrive is inderdaad erg lekker. Net als de Sparkle drive heeft de Moller de mogelijkheid om het cleane signaal bij de overdrive te mixen. Hierdoor krijg je een lekkere vette crunch

marc_o
13 april 2006, 09:10
Het is eigenlijk altijd moeilijk te zeggen wat goed is en wat niet.

Ligt aan wat je voor de rest nog gebruikt en wat je stijl is.

Heb zelf een paar pedalen die ik erg goed vind klinken op mijn spullen

Jeckyll & Hyde (rode versie)
Ibanez ts-808 reissue
Crowther Hotcake

Affijn, aangesloten op m'n Rivera klinken die prima, maar heb me in het verleden ook over veel andere pedalen verbaasd, in positieve en negatieve zin. Ooit een les Paul door een marshall gejaagd met een Boss-ds1 en voila, prima sound.

robert-gitarist
13 april 2006, 10:18
Dit soort topics zijn al honderd keer langsgekomen...

Juist ;) ...

BillyG
13 april 2006, 10:28
heey wordt je volgende topic beste boost of beste chorus of beste flanger of beste wah of beste autowah of beste equalizer of beste compressor of beste phaser of beste weetik het

nee, volgende topic wordt de irritantste replyer ..... en dan sta jij met stip op 1

dunnoaname
13 april 2006, 16:06
Hee vet die komt in mijn sig!

BillyG
14 april 2006, 00:05
graag gedaan