PDA

View Full Version : Line 6 Spider II (2x12) Probleem



B.Art
12 april 2006, 16:53
Hallo mede gitaristen,

Sinds gisteren doet zich een probleem voor bij mijn Spider II van nog geen jaar oud. (7 maanden om precies te zijn).
Bij mijn versterker heb ik een FBV Express Floorboard (ook van Line 6).

Nou doet het volgende zich voor:

Ik speel vaak op mijn A Kanaal dat ik ingesteld heb op Metal (groene LED). Sinds gisteren is het 't geval dat als ik 10 minuten sta te spelen het geluid anders wordt. Alsof de TONE knop van mijn gitaar een beetje dicht wordt gedraaid. Dit is echter niet zo. Als ik mijn versterker uit zet nadat deze 'verandering' heeft plaatsgevonden, pakt de versterker weer gewoon het ingestelde geluid voor 10 seconden. Dan weer hetzelfde. Bij andere kanalen heb ik daar geen last van.

Ik heb al gecheckt of het aan mijn gitaarkabel lag, maar dat is niet zo, met andere kabels heb ik daar ook last van. Ook heb ik het getest met mijn andere gitaar en daarmee gebeurd het ook.

Ik vind het zeer irritant, omdat het echte metal geluid zo veel te 'soft' wordt en het geluid moet gewoon goed zijn.

Weet een van jullie, of misschien wel meerdere, waar dit aan kan liggen?

Alvast Bedankt!

tillens
12 april 2006, 17:02
Check je buizen even .. wellicht eentje kapot?




































































:roll:

B.Art
12 april 2006, 17:07
Jij bent zeker de leukste thuis, grapjas :)

Code-X
12 april 2006, 17:13
Check je buizen even .. wellicht eentje kapot?

<enters weggeknipt>

:roll:

Ik moest lachen :P

tillens
12 april 2006, 17:18
Dat ben ik inderdaad.

vasnd
12 april 2006, 17:23
heb je hem al op wumbel gezet ?

B.Art
12 april 2006, 17:27
Wumbel?? Mag je me toch gaan uitleggen wat dat is ;)

vasnd
12 april 2006, 17:30
dat is tog duidelijk ...

























ja ik heb de laatste tijd teveel tekenfilms zitten kijke

B.Art
12 april 2006, 18:09
Ik weet niet wat ik met dit soort reacties moet. Ik heb een probleem en probeer een serieus antwoord te krijgen.. dus als er nog wat mensen zijn die misschien een antwoord weten, graag...

tillens
12 april 2006, 18:12
Ok dan zoals u wilt O Nieuwe Ongeintroduceerde Sjagrijn ;)


Hoe warm wordt je line 6 ? normaal warm of echt behoorlijk. Wellicht is er een printje los geraakt.. zoek es op gebruiker vettaville. die heeft vrij veel ervaring met line 6.

Niets te danken.

Welkom!

Peter

B.Art
12 april 2006, 18:16
Hij wordt normaal warm, niet extreem. Maar het rare is, is dat hij na 10 minuutjes spelen juist op net dat ene kanaal raar gaat doen..

(ik zal me ook gelijk ff introduceren op het daarvoor opgerichtte topic, ik wist niet dat er zoveel waarde aan gehecht werd ;))

tillens
12 april 2006, 18:34
Mij boeit het geen fuck. alleen een hoop hier hebben nogal vaak tante betty over de vloer en het merendeel is gewoon gozert. maar goed als ie niet heel warm is dan kan het een printje zijn wat lossig zit of zo... in een ander topic is er iemand met een jcm 900 probleem en die heeft iets met de fxloop gedaan. kijk anders op de site van vettaville...vettaville.nl

B.Art
12 april 2006, 18:36
Ik zal eens gaan kijken, dank u :)