PDA

View Full Version : jmp-1 buizen



caelin
12 april 2006, 16:42
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen ...
peter van weelden had er iig geen zin in :S

nou ik zoek dus nieuwe pre-amp buizen voor mn jmp-1

nou hoorde ik over de jj buizen ??? dat die beter klonken (volgens van weelden) hij had er aleen de puf niet voor om te zeggen waarom ze beter klonken ...iemand hier ervaring met die dingen ?

ik weet wel dat de 12ax7 meer hi-gain leveren maar geven die jj.s dan veel minder gain of wat ?

grtn mensen !

jw009
12 april 2006, 18:04
Dr. Tube vertelde de andere gitarist van onze band het volgende; de JJ's hebben een warme sound ideaal voor de cleans van je jmp-1 (v1?). Dr. Tube adviseerde een Electo Harmonix voor in de scheurpositie (v2?) omdat deze wat feller klonk, goed voor metal e.d.

Dus 1 JJ voor de cleans, en een EHX voor overdrive. Daarnaast kan je natuurlijk ook voor een high gain JJ gaan, maar ik weet niet precies hoe deze zich verhoudt tov de EHX.

caelin
12 april 2006, 18:07
enig idee waar ik die jj het beste kan bestellen ?

jw009
12 april 2006, 19:32
Het beste weet ik niet, zelf heb ik ze ooit bij eurotubes uit de vs gehaald omdat dat een stuk goedkoper was. Maar dit ging wel om 4 eindbuizen en 11 voorversterkerbuizen, en dan is het wel rendabel. Maar in jou geval zou ik dit niet doen.

Buizen zijn op veel plaatsen te krijgen, de laatste keer heb ik ze bij dr. tube gehaald. Geen idee waar je woont, maar anders moet je maar ff rondneuzen op internet, er is veel over te vinden.

caelin
12 april 2006, 20:14
thankzz man

maar er zitten dus twee buisjes in de ene is puur voor de clean terwijl de andere voor de scheur is ?

dus een jj voor het cleane kanaal ...en ken je deze een shuguang 12ax7a schijnt nogal veel dynamiek te hebben ....

Iceman
16 april 2006, 17:29
Cealin, ik heb thuis nog zat pre-amp buisjes (Mesa 12AX7A, Sovtek 12AX7LPS) liggen die je hier kunt uitproberen en meenemen. Neem gitaar en JMP-1 mee (als je die al had gekocht).

Uitproberen is de enige beste oplossing.

Scali
16 april 2006, 17:34
Ik bestel m'n preamp-buisjes bij www.tubetown.de, die is erg goedkoop, en heeft een aardig assortiment.
Ik gebruik zelf ook Chinese 12AX7A (huismerk van Tubetown) voor crunch/lead (agressief geluid, veel gain, weinig bas, veel mid/hoog). Voor clean had ik eerst een JJ ECC83S, en nu een 7025 van Tubetown (Fender-achtig geluid, volle bas, weinig midden, veel hoog).

caelin
16 april 2006, 22:35
thankzzz tom ...

ik heb de jmp-1 dus al ...maar ben druk met het knoeien om de digitech erachter te knopen ....
is gelukt daar niet van aleen via de effectloop van de jmp-1 klinkt het kut ..
nou heb ik de digitech preamp gebypasst ...door de jmp-outs naar de digitech,s returns en de outs van de digitech naar de eindtrap klonk gelijk al een stuk beter ....minder toonzuigen enzo ...

ik heb hier dus nu jj buizen ,marshall,mesa,shuguan en een ei buisje liggen ...
allemaal geprobeert en vond de mesa het beste qua toon met distortion
maar de shuguan (chinese buis ) had wel erg veel gain mischien ga ik die nog ff proberen en het hoog een beetje dimmen met de eq ...

Scali
17 april 2006, 00:54
Marshall en Mesa maken zelf geen buisjes, maar kopen ze op van een fabrikant, selecteren ze, en drukken hun eigen merkje erop.
Het zijn vaak buisjes van Svetlana, Sovtek of Chinese origine. Als je kunt achterhalen welke je hebt, kun je wat geld besparen door ze van de echte fabrikant te kopen.
De Chinese zijn redelijk makkelijk te herkennen, omdat ze heel kenmerkend twee van die ronde schijfjes bovenaan hebben. Dat heeft geen enkele andere fabrikant, voorzover ik weet.