PDA

View Full Version : Nieuwe pickups



petpas
12 april 2006, 16:01
Ik heb een PRS Tremonti SE waar ik de pickups niet goed van vindt. Deze wil ik vervangen.

Welke pickups zijn aan te raden?

Lacrymosa
12 april 2006, 16:19
verklaar u nader.............

Wat mist er in je geluid? wat voor geluid wil je?
is het versterker deel van je set-up wel in orde?

petpas
12 april 2006, 16:34
Het geluid is niet goed. Er zit geen power in. Ik heb de gitaar getest op middelmatig geluid (versterker op 3) met distortion op max. Geluid klonk wel prima dacht ik. Totdat ik mijn gibson les paul studio inplugde en met dezelfde instellingen het geluid ging testen. Toen merkte ik t verschil pas goed. De gibson klinkt stukken beter. Veel meer power.

Vandaar dat ik de elementen wil vervangen door nieuwe.

Lacrymosa
12 april 2006, 16:53
aan een omschrijving als "meer power" heb ik weinig
Wat voor elementen zitten er in je Gisbon?
Wil je meer output? Wil je over het algemeen meer ballen(dus ook een wat dikker, bassiger geluid)?

Eko
13 april 2006, 07:30
Volgens mij zit er ook nog wat verschil in gewicht tussen die 2. Dat zou ook wat verklaren. Probeer eens een equalizer te gebruiken. Je kunt dan wat compenseren.

petpas
13 april 2006, 08:41
In de les paul zitten, als ik de gibsonsite goed interpreteer, in de neck een 490R en in de bridge een 498T. Dat zit er nu in en ik denk dat dat in mijn 93'er ook zo is.

Dit geluid is gewoon superstrak en vol. Dat haal ik met de Tremonti SE bij lange na niet. Die elementen hierin zijn de standaard PRS desighned humbuckers. Deze zijn mijnsinziens niet zo goed. Het hout van de gitaar is Mahogany. Dit zal natuurlijk ook van invloed zijn.

paulusdeBKB
13 april 2006, 11:59
Ik ben helemaal niet thuis in Gibson, maarre... zijn Les Pauls niet ook van Mahonie?

PRS Tremonti en Les Paul zijn hele verschillende gitaren, dat weet ik dan weer wel. Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in om de een meer op de ander te proberen te laten lijken. Waardeer de PRS om wat 'ie is, en als je dat niet lukt, doe hem dan weg en zoek een nieuwe. Goh... net als met relaties eigenlijk :???:

petpas
13 april 2006, 12:50
Gitaar op zich bevalt prima. Geen op of aanmerkingen. Alleen wil ik t geluid verbeteren. Vandaar nieuwe pickups.

polysix
13 april 2006, 15:34
Maar, je wilt dus gewoon dat je PRS het zelfde klinkt als je les paul?

Opzich kan ik dat wel begrijpen als je prs je backup gitaar is, maar is dat niet de bedoeling zou ik dus andere pickups nemen dan je in je les paul hebt. Anders kan je beter nog een les paul halen, right?

petpas
13 april 2006, 15:37
Maar, je wilt dus gewoon dat je PRS het zelfde klinkt als je les paul?

Opzich kan ik dat wel begrijpen als je prs je backup gitaar is, maar is dat niet de bedoeling zou ik dus andere pickups nemen dan je in je les paul hebt. Anders kan je beter nog een les paul halen, right?

Right. Dus vertel me maar welke elementen daarvoor in aanmerking komen om de tremonti SE een eigen goed geluid te geven.

petpas
24 april 2006, 12:45
Na veel onderzoek op internet en testwerk bij Kees Dee, waar ik de Tremonti (Origineel en niet de SE) zelf bespeeld heb, dat ik de elementen uit mijn Tremonti SE ga vervangen door de elementen die in de Tremonti zitten. Die klonken nl zo enorm goed dat ik niet verder ga zoeken.

petpas
26 april 2006, 14:41
Ik begin toch weer te twijfelen. Zit vandaag de dimarzio site te bekijken en daar hebben ze een programma draaien waarmee je je eigen pickup kunt kiezen op basis van het geluid en je gitaar. Hier komen ook erg leuke pickups uit.

Wat ik me nu afvraag: Wat zijn de ervaringen met de dimarsio's?

G.G.
26 april 2006, 23:37
Wat ik me nu afvraag: Wat zijn de ervaringen met de dimarsio's?

Mijn ervaringen zijn goed, maar ik heb ze in 2 stratjes zitten en da's weer appels met peren vergelijken (Tone Zone en PAF).

Denk dat het een kwestie is van uitproberen.

new deep
1 mei 2006, 22:40
voor meer output kan je ook de seymour duncan 59 in nekpositie gebruiken, geschikt voor klassieke rock/blues sounds