PDA

View Full Version : London City/Epiphone



Sjoerd
12 april 2006, 15:21
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe gitaar aan te schaffen.

Nu wil ik even weten welke ik beter kan kopen, een London city Hurricane II of een Epiphone les paul standard.

Mijn muziekstijl is Rock/Hardrock (Van Halen b.v.)

Bedankt,

Sjoerd.

Blauw
12 april 2006, 15:51
Ik zou voor de Epiphone gaan, maarja, wie ben ik

strattie
12 april 2006, 16:27
De london city! Ik was zelf in het bezit van een LC en ik vond de kwaliteit stukken beter dan de Epiphone's die ik heb bespeeld!

Sjoerd
12 april 2006, 16:49
Bedankt!!

iemand anders nog?

almarvk
12 april 2006, 16:55
Uhm...

Ga er zelf op spelen!!!!!


Niet verkeerd bedoeld, maar dit is echt al heel vaak gezegt. Wij kunnen die keuze niet maken! Speel er op en bepaal zelf wat je mooier/beter vindt etc.

no 1 hops
12 april 2006, 17:09
koop gewoon een olp mm1.
voor 235 euro een goede gitaar.

Dirk W
12 april 2006, 17:48
Je stelt de vraag al heel simpel. Welke moet je kopen? hoe moeten wij dat weten? het is echt eigen smaak hoor. Het is niet alsof alle (hard) rockers de zelfde gitaarsmaak hebben.

Basseytje
12 april 2006, 18:40
wat maakt t uit welke stijl je speeld dan maakt je tog je eigen geluid.

crapton
12 april 2006, 21:30
Kijk eens naar een Ibanez SZ. Erop spelen en je bent verkocht.

Veekeren
12 april 2006, 21:31
Ik vind zelf de LC Hurricane 4 die ik had in alle opzichten beter dan de Epi die ik nu heb. Speelbaarheid, geluid. Op het uiterlijk na dan waarschijnlijk. Maar ik weet ook niet zo 1 2 3 of er veel verschil is met de hurricane 2.

strattie
12 april 2006, 22:49
niet bijster veel, het is vooral het uiterlijk wat de prijs duurder maakt... inlay ed. oh ja en de trem is anders.

vester86
13 april 2006, 02:49
inlay is bij mijn weten hetzelfde. hurricane 2 heef een fineer maple top met eronder een dikke plak gewoon maple (alleen dan geen mooie flame, maar dat ziet niemand) en de hurricane 2 heeft een minder goeie trem. (ontstemt vrij snel bij heftig gebruik) maar als je die vastzet is het een geweldig ding!
de bespeelbaarheid vind ik heerlijk. de hals van een Ibanez JS (dus een halve CM dikker dan de RG's maar stukken minder dan LP's of SZ's, mooi rond, soepel. 24 frets! niet onbelangrijk voor sommige mensen.
en het uiterlijk is wat minder standaard dan de LP die je gewoon vaker ziet.

pic:



http://hoodlum.gmta.nl/pics/Gitaren2.jpg

Carpe Diem
13 april 2006, 13:17
ik zou voor de richwood les paul gaan als ik jou was. kwaliteit is stukken beter dan de epi's die tegenwoordig worden gemaakt.

Wouter!
13 april 2006, 13:31
van ibanez de PGM301 paul gilbert gitaar, klinkt erg ruig :rockon: en ziet er ook nog vet uit :cooler:

ACSlater
13 april 2006, 15:59
LC Hurricane krijgt mijn stem. Ik vind de pickups van Epiphone zwaar ruk (naar eigen ervaring) De LC mag dan iets duurder zijn maar de pickups hoef je niet te vervangen en dan ben je dus goedkoper uit. Ik heb zelf 2 LC Tele's. Alleen de stemmechanieken zijn niet zo goed, de rest is uitstekend. De Hurricane heeft daar geen last van want die is al voorzien van Grovers=kwaliteit.

Eko
13 april 2006, 16:24
De LC zou mijn voorkeur hebben.

strattie
13 april 2006, 17:27
LC Hurricane krijgt mijn stem. Ik vind de pickups van Epiphone zwaar ruk (naar eigen ervaring) De LC mag dan iets duurder zijn maar de pickups hoef je niet te vervangen en dan ben je dus goedkoper uit. Ik heb zelf 2 LC Tele's. Alleen de stemmechanieken zijn niet zo goed, de rest is uitstekend. De Hurricane heeft daar geen last van want die is al voorzien van Grovers=kwaliteit.

De stem mechanieken op de LC zijn grovers, en ontstemmen eigenlijk niet!
zoals ACSlater al zei;)

ACSlater
14 april 2006, 14:20
De stem mechanieken op de LC zijn grovers, en ontstemmen eigenlijk niet!

ehm dat zei ik toch?

strattie
14 april 2006, 17:19
ehm dat zei ik toch?

jep, overheen gelezen denk ik!

claudiam
15 april 2006, 10:10
hee,

Ik zou zelf voor de epiphone gaan, ik heb er zelf 1 en hij speelt lekker.