PDA

View Full Version : Boss GT-Pro



jverbeek
12 april 2006, 14:00
Iemand ervaringen met de Boss GT-Pro?

Ik ben geinteresseerd in zowel de prestaties als Pre-Amp als de prestaties als effectprocessor.

Ronaldd
12 april 2006, 17:55
MMMmmmm.. Zitten wel leuke dingen in... Ik vind dat het het allemaal net niet is. Ik heb m een weekje mogen testen maar ik heb m terug gebracht..

jw009
12 april 2006, 19:34
Waar heb je die GT Pro voor nodig, als je van plan bent om met een triaxis of een recto pre-amp te gaan spelen?

Neem dan gewoon een pure FX unit, anders betaal je ook voor de voorversterker modulaties terwijl je die uit je mesa kan halen, en dan nog eens veel beter klinken.

Kan je niet veel beter naar een G major, intellifex, replifex e.d. gaan kijken?

ps. Nocki van dit forum heeft een 2:90 en een triaxis te koop staan, tenzij ze al verkocht zijn....

jverbeek
12 april 2006, 21:23
Ik ben wel gecharmeerd van de Boss effecten. En de GT-Pro is volledig via de PC in te stellen (is wat handiger dan zo'n klein schermpje.

Inderdaad als er een Mesa Preamp komt dat is het voorversterker deel van de GT Pro zinloos, maar als de GT-Pro het goed doet, bespaar ik me voorlopig even een hele dure Mesa.

Ik heb inderdaad het spul van Nocki gezien en ook al geboden, maar qua prijs is hij mij te duur. De 2:90 is nu al tweedehands en de buizen zijn niet vervangen. Dan vind ik 1250 euro toch wat te duur. Ik heb ze al zien staan van twee jaar oud voor 800 euro op marktplaats.

Maar ja...probleem is het geld he. Ik werk nu met een combo. Als ik een 2:90 koop, dan moet ik ook meteen een preamp hebben en een speakerkast....dan praten we toch even over een hoop centen.... :)

DarknessAwaits
13 april 2006, 00:48
Ik heb een GT8, zelfde spul als GT Pro dus. En ik vind 'm niet geschikt als voorversterker. Geluid is erg digitaal, hoewel dat met de fx wel goed te doen is wil je zoiets echt niet als je basisgeluid.

Misschien is een G-Sharp iets voor je als FX unit? Lijkt mij een mooie toevoeging op een basissysteem.

paulusdeBKB
13 april 2006, 05:12
Voor Rocktron apparaten kan je een ook een PC MIDI-editor gebruiken. Ziet er niet gelikt uit maar werkt als de spreekwoordelijke tiet!

Albert
13 april 2006, 09:34
Heb laatst een GT-pro gehoord icm een Mesa 20/20 en dat klonk, ondanks de beroerde factorypresets, helemaal niet zo slecht.......