PDA

View Full Version : Waneer ben je een goede gitarist.....???



music_man
5 november 2002, 16:15
Waneer ben je een goede gitarist.....???

Harry
5 november 2002, 16:16
als je 'boer daar ligt een kip in 't water' zonder met je ogen te knipperen kunt uitspelen

music_man
5 november 2002, 16:28
moet je nagaan, ik kan nog niet eens "boer daar licht een kip in het water" zegen zonder met mijn ogen te knipperen.....

Rutger
5 november 2002, 16:52
Is dat soms de nieuwe hit van Twarres? :grin: :grin:

domie
5 november 2002, 17:09
hahahahaha

Luca P
5 november 2002, 19:50
Stap 1:
Als je je gitaar kan stemmen!

sweet
5 november 2002, 19:54
Stap 2:
Als je je hebt aangemeld bij dit forum en andere gitaarmerken hebt zitten af te zeiken.

Bins
5 november 2002, 20:38
stap 3: als je geen epiphone of squier hebt (hangt nauw samen met stap 2)

stap 4: als je GEEN sash heet


:grin:

Lacrymosa
5 november 2002, 21:40
En als je Lacrymosa aanbid als je ultieme gitaar god en je spiritueel leider.

CheerS!!

moretel
5 november 2002, 21:47
Als je dood bent,

over het algemeen geld over de doden niets dan goed.
In je testament kun je dan zetten wie een toespraakje kan houden, gelardeerd met een eigen stukje muziek.
Kunnen ze er eindelijk niet omheen en moeten ze wel luisteren naar het virtuoze gepiel waarvoor ze altijd zijn weggelopen.
Beetje humor kan geen kwaad op die dag.

pimmetje
6 november 2002, 10:30
In amateur-termen:
Volgens mij ben je een goede gitarist als je met plezier kan spelen zonder 't plezier van anderen danig te vergallen.

Iets gevorderd:
Volgens mij ben je een goede gitarist als je zonder veel moeite (zomaar spontaan) met andere - op elkaar ingespeelde - muzikanten mee kan spelen zonder hun plezier danig te vergallen.

Nog verder gevorderd:
Volgens mij ben je een goede gitarist als je zonder veel moeite (zomaar spontaan) met andere - op elkaar ingespeelde - muzikanten mee kan spelen en daarmee alleen het plezier van hun vaste gitarist danig kan vergallen. :grin:

Bouke
6 november 2002, 12:49
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ik hou mezelf maar op amateur

Bouke

Noctiis
6 november 2002, 13:06
amateur; als hobby
pro; als werk

zoiets?

music_man
6 november 2002, 16:03
oke, laat ik het anders zeggen.
Wie vind zichzelf een goede gitarist?
nou....? gooi het er maar uit!

sleep_to_saturate
6 november 2002, 16:47
Ik vind mezelf een aparte gitarist. :grin:

Harry
7 november 2002, 09:16
ik ben een goeie amateur

Rutger
7 november 2002, 09:30
idem

Akoestisch ben ik best goed, electrisch speel ik nog niet zo lang maar dat komt al lekker van de grond. En ik denk dat als ik voorlopig hard blijf oefenen ik best heel goed kan worden.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-07 09:34 ]</font>

Bad Habits
8 november 2002, 12:16
Je bent een goede gitarist als je een mede-gitarist begroet met "ik ben beter als jij!"

Ik ben geen goede gitarist :wink:

sweet
8 november 2002, 13:16
klopt, want ik ben beter dan jou ... :smile:

Bad Habits
8 november 2002, 14:54
Wat ze altijd zeggen over de verwaandheid en over het eigendunk van een gitarist dat heb je zeker! :wink:

sweet
8 november 2002, 19:54
Mmmm ... Jimi Hendrix zou dat beter gezecht hebben ... :wink: :grin:

JV
8 november 2002, 19:56
dan ben ik geen goede amateur. de buren zijn telkens boos als ik om 11 uur de distortion er ff opzet :sad:

Bins
8 november 2002, 21:14
Je buren zijn cultuurbarbaren

Pee
9 november 2002, 13:05
volgens mij ben je een goed gitarist als je je gevoelens kunt uitdrukken met je gitaar. hoe snel of hoe luid je het doet doet er niet toe

Marshallover
12 november 2002, 21:29
Juist ja, je zegt in ieder geval NOOIT van jezelf dat je goed bent, das nie waar.
Voor een Leek ben je meestal goed, maar je bent voor een leraar al snel fake !!!

vulvasonic
12 november 2002, 23:41
Je bent pas goed als je weet waar je goed in bent, maar vooral ook weet waar je niet goed in bent. Vervolgens moet je dat waar je goed in bent uitdiepen tot het 100% jouw ding geworden is. En dat goed zijn hoeft niet altijd iets te maken te hebben met techniek!
;}

Ic3gl0vE
1 december 2002, 00:02
mensen... het is niet ALS JIJ ook niet DAN JOU maar DAN JIJ :smile:


maar ja... ik vind mezelf geen goede gitarist maar andere mensen vinden dat wel en die andere mensen zijn in de meerderheid dus dan ben ik wel een goede gitarist :smile:

pimmetje
1 december 2002, 02:25
En anders kan je altijd nog een gefrustreerde leraar in de Nederlandse taal- en letterkunde worden.

vulvasonic
2 december 2002, 00:05
Moet ie nog wel wat leestekens introduceren.
;]

MADdie86
3 december 2002, 21:32
Ik zal nu ff soft overkomen ....

Ik vind dat iemand een goede gitarist is als hij minimaal van 4 stijlen de basis kan spelen. Hij standaard toonladders GOED kenten dan heb ik het nog niet over de snel heid.

Men is goed als hij een stuk muziek hoort .
en dan de melodie na 1 keer luisteren mee kan spelen.
en dan een tegen melodie kan verzinnen.

Niet te vergeten met gesloten ogen zijn ziel bloot legt voor iedereen die naar zijn gitaar spel wil luisteren.

Ik zeg net dat ik alleshier van ken :wink: maar wel een groot deel hiervan (moet minimaal het nummer 5 keer hebben gehoord :S)

Harry
4 december 2002, 09:46
volgens mij is een goede gitarist iemand die anderen met zijn spel weet te raken (staat dat hier al niet ergens?)
dus of je nu allerlei toonladders of rare akkoorden kent of niet, dat maakt dan niet meer uit

moretel
4 december 2002, 12:11
Als je mensen weet te raken ben je een goede muzikant.
Ik zag gister een kort stukje op TV over een groepje amerikaanse muzikanten : Bright Eyes,
nou die gitarist / zanger kon (in mijn ogen ) niet echt goed spelen en zingen, maar toch raakt ie mensen door een bepaald gevoel.
Het heeft iets maar is moeilijk te omschrijven. Ik omschrijf het altijd als eerlijk muziek maken met je gevoel. De een wordt beroemd en de ander blijft maar op zolder rommelen.

Maar je kan moeilijk zeggen dat ie dan een goede gitarist is, just the basic chords verder niets terwijl echt gitaar spelen toch wel meer in houd.

En wat te zeggen over alle top muzikanten in de Jazz scene, die hebben zo een pakket kennis en techniek in huis dat ze daar niet door beperkt worden.
Dat zijn goede gitaristen.
Accoorden, Solo, Theorie,
Veel samen spelen doet de rest.

sash
4 december 2002, 18:31
Zoals iemand anders op dit forum eens zei: 'Je bent een amateurtje als je denkt dat je professioneel bezig bent en als je er eenmaal achterkomt dat je nog maar een amateurtje bent, ben je goed bezig' :grin:

vulvasonic
4 december 2002, 23:52
psies
;]

MADdie86
8 december 2002, 00:29
Op 2002-12-04 18:31, schreef sash:
Zoals iemand anders op dit forum eens zei: 'Je bent een amateurtje als je denkt dat je professioneel bezig bent en als je er eenmaal achterkomt dat je nog maar een amateurtje bent, ben je goed bezig' &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Je hebt wel gelijk, maar er zijn sommige die zeggen dat je op een bepaalde manier prof kan worden. Niet dat ze het zijn :wink: dat is ook een vak :razz:

dirkw83
11 december 2002, 23:12
goed is ook maar subjectief he. Maar ik denk idd: als anderen je spel goed vinden, ben je niet slecht (of je moeder moet het zeggen: trap daar NIET in! Ze bedoelt het té goed :wink:).

Neals
5 januari 2003, 23:36
je bent goed als:

mensen je vragen om te spelen, in plaats van dat je mensen moet vragen om te luisteren...

maar voor een leek klink je veel beter dan voor een pro, das gewoon een feit..

als ik zelf op een podium sta gaat het er mij om dat de mensen in hun zaal lekker kunnen feesten, dat is iets wat je met de chemie van een band kan bereiken, dat maakt je enthausiast, waardoor je zelf vooral zelfverzekerder gaat spelen, als dat punt niet komt, is het een kunst om strak te spelen....

in andere woorden, techniek is maar relatief, een voorstelling geven is belangrijker.....

zo kom je bij het doel van muziek maken, raak je publiek bij hun gevoelige snaar, en of je het met 20 toonladders per seconde, of 3 powerchords lukt, je hebt je doel bereikt, en daar gaat het om

frontman
1 april 2003, 22:28
als Ik dat zeg.... begrepen?!

Neals
2 april 2003, 18:52
Zeg het dan :grin: