PDA

View Full Version : Versteker kanalen schakelen



Lacrymosa
12 april 2006, 11:05
Wat gebruiken jullie om de kanalen van je versterker te schakelen, ik weet dat de Gmajor dit kan en dat er ven ENGL een apparaat is
Maar zijn er nog andere alternatieven

Ik doel trouwens wel op MIDI

Dick Wolkendeck
12 april 2006, 11:31
Ik heb een midiswitcher van Ernst Flieck. Daarmee kan je met midi 7 keer on/off schakelen, voor kanaalschakeling op je preamp, lowboost op je poweramp, etc, etc. Kostte 125 Euro 2e hands en werkt echt heel simpel.

paulusdeBKB
12 april 2006, 11:54
Axxess Electronics (http://www.axess-electronics.com) verkoopt de CFX4.
Nobels maakt de MS-4 (http://www.nobels.de/en/index.htm)
Advance (http://www.advancetubetech.com/eng/index.php) heeft er ook een paar, maar hun info is erg beperkt
Voodoo Labs (http://www.voodoolab.com/gcx.htm) heeft de GCX Audio Switcher, maar die is wellicht te groot voor je.

Verder kom je tweedehands nog wel eens systemen tegen van MESA/Boogie (abacus), Rocktron (Patchmate), Rockman, Kitty Hawk etc etc.

koentrend
12 april 2006, 13:44
Wat gebruiken jullie om de kanalen van je versterker te schakelen, ik weet dat de Gmajor dit kan en dat er ven ENGL een apparaat is
Maar zijn er nog andere alternatieven

Ik doel trouwens wel op MIDI


Hoi daar,
Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van de Babel Switch van Laney. Het is een midiswitch en loopswitcher. Hiermee stuurde ik mijn top aan (Marshall TSL100) in combi met eerder GT-3 Boss en tegenwoordig de TC-Gmajor.

Het werkt erg simpel en is zeer recht toe recht aan. Zie ook:
http://www1.gitarrebass.de/magazine/9811/laney.htm

Sinds kort heb ik hem niet meer nodig. Hij is als nieuw en dus nu te kooop haha!

peter_heijnen
12 april 2006, 14:04
Exef combiswitcher.

8 switchers
4 (stereo) loops
2 (stereo) inputs
vca master volume control

Alles, ook de inputs, uiteraard programmeerbaar.
Briljant ding en lekker klein (9.5").
Wordt helaas niet meer gemaakt.

Scali
12 april 2006, 14:04
Ik gebruik gewoon de midi-out van m'n Zoom 8080.
Als ik van patch wissel, stuurt hij een program change-commando met daarbij het nummer van de patch die ik geselecteerd heb.
Op m'n versterker kan ik dan per 'program' inprogrammeren welk kanaal ie moet gebruiken. Zo selecteert de versterker dus automatisch voor iedere patch het kanaal dat ik wil.
Ik neem aan dat apparaten als de G-Major een soortgelijk systeem hebben, want het werkt eigenlijk wel heel makkelijk en heel logisch.
En het lijkt me dat die losse apparaatjes, om je versterker midi te maken, als ie dat nog niet is, ook ongeveer zo werken, met een geheugen.

piezo
12 april 2006, 14:10
Exef combiswitcher.

8 switchers
4 (stereo) loops
2 (stereo) inputs
vca master volume control

Alles, ook de inputs, uiteraard programmeerbaar.
Briljant ding en lekker klein (9.5").
Wordt helaas niet meer gemaakt.

Ik ben al een tijdje op zoek naar meer info over dat ding om het daarna eventueel aan te schaffen. Kun je me aub op weg helpen, Peter?

Ik gebruik nu overigens een MS-4 en heb er over gedacht 1 of meerdere prints daarvan in mijn gewone voetschakelkastjes in te bouwen. Maar ik wil zowiezo toch ook nog een FX-looper EN het mag allemaal niet teveel ruimte innemen, dus ik ben nog zoekende naar de beste oplossing.

paulusdeBKB
12 april 2006, 15:07
Idd jammer dat die Exef switcher niet meer wordt gemaakt. Klinkt erg interessant. Raar eigenlijk dat dit soort dingen niet door veel fabrikanten gemaakt worden en voor weinig geld in iedere muziekwinkel te koop zijn. Het is een gat waar Behringer mooi in zou kunnen springen.

Alle viervoudige switchers vind ik net een maatje te klein, en die 8voudige zijn meteen weer zo duur.

Dick Wolkendeck
12 april 2006, 15:42
hmmm...zevenvoudige switcher voor Eur 125 vind ik niet zo duur.


@ scali: G-major geeft via stereo jackuitgang 2 keer aan of uit, via programmeerbaar relais. Die plug je dan in de footswitchingang op je versterker, dus geen direct midisignaal.

paulusdeBKB
12 april 2006, 15:55
@ Dick: nee, ik ook niet. Misschien is Ernst er wel voor te porren om een serie van die dingen te bouwen, of werken ze alleen met de Rover samen? Zal toch wel universeel zijn?

peter_heijnen
12 april 2006, 16:11
Ik ben al een tijdje op zoek naar meer info over dat ding om het daarna eventueel aan te schaffen. Kun je me aub op weg helpen, Peter?


En ik was nog vergeten te melden dat alle loops geisoleerd zijn, waardoor aardlussen tot de verleden tijd behoren.

Echter, de mijne is ook alweer 10 jaar oud. Ik zoek dus wel eens naar een tweedehandsje als backup. Kan helaas nooit iets vinden, dus kan jou ook niet op weg helpen.

Inderdaad een goed idee voor behringer.....

Dick Wolkendeck
12 april 2006, 16:16
@ PDBK: Bouwt hij ze niet in serie dan? Weet ik niet eens. Ik kocht hem 2e hands bij Dick Dijkman in Rijssen. Is universeel: 7 keer mono jack uit met aan/uit relais, werkt dus prima op je footswitch ingang. je hebt dan wel maximaal 7 kabels liggen.

peter_heijnen
13 april 2006, 11:33
Echter, de mijne is ook alweer 10 jaar oud. Ik zoek dus wel eens naar een tweedehandsje als backup. Kan helaas nooit iets vinden, dus kan jou ook niet op weg helpen.


Ik heb wel onderstaande site van Jochen Koeckler voor je.
Hij was de man achter Exef en maakt tegenwoordig dingen op maat. Het is wel in het duits.

http://ampservice.de/index.php

paulusdeBKB
13 april 2006, 11:46
@ PDBK: Bouwt hij ze niet in serie dan? Weet ik niet eens. Ik kocht hem 2e hands bij Dick Dijkman in Rijssen. Is universeel: 7 keer mono jack uit met aan/uit relais, werkt dus prima op je footswitch ingang. je hebt dan wel maximaal 7 kabels liggen.

a joh, 7 kabels... gezellig! Ik heb geen idee of hij ze in serie bouwt. Gisteren nog even op zijn site gekeken maar die is nog steeds niet bijgewerkt. Kennelijk heeft hij het te druk met solderen? Kan me ook voorstellen dat het voor hem geen focus heeft. customizen en servicen is lekker uurtjefactuurtje en een Rover of een Traveller bouwen lijkt me hartstikke leuk en bovendien toch een standaardproces.

Tools zoals een switcher moeten gewoon in Azië of in Tsjechië worden gemaakt: een goed schema ontwerpen voor zo'n ding lijkt me niet te gek moeilijk en verder moet je aan de onderdelen kunnen komen en niet al te dure jongens en meisjes hebben om het in elkaar te braaien.

saparua1
13 april 2006, 11:52
Hoi daar,
Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van de Babel Switch van Laney. Het is een midiswitch en loopswitcher. Hiermee stuurde ik mijn top aan (Marshall TSL100) in combi met eerder GT-3 Boss en tegenwoordig de TC-Gmajor.

Het werkt erg simpel en is zeer recht toe recht aan. Zie ook:
http://www1.gitarrebass.de/magazine/9811/laney.htm

Sinds kort heb ik hem niet meer nodig. Hij is als nieuw en dus nu te kooop haha!

Wat wil je ervoor hebben, de laney?

koentrend
17 april 2006, 12:09
Wat wil je ervoor hebben, de laney?

Hij was e250 nieuw, momenteel niet echt meer verkrijgbaar en zo goed als nieuw.. Ik denk dat ik er e150 voor wil hebben.
Ik hoor wel van je!
Greetz.

Lacrymosa
18 april 2006, 09:42
check je PM's!!