PDA

View Full Version : Fender Jazzbass: Mexican vs. American. Wat zijn nou precies



aLeX
5 november 2002, 16:01
Ik ben aan het overwegen om binnenkort een Fender Jazzbass aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen een Mexicaanse en een Amerikaanse. Kunnen jullie mij vertellen wat precies de verschillen zijn in geluid, hardware enzo... En wat zouden jullie aanraden ? Alvast bedankt.

AntY
5 november 2002, 16:11
een paar threads geleden had flearulez t topic JAZZBASS wat denken jullie ervan opgestart. Daar staat wel wat.

gebruik de zoekfunctie ook ff :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2002-11-05 16:11 ]</font>

aLeX
5 november 2002, 16:27
Mijn excuses :smile:

AntY
6 november 2002, 11:25
hoezo excuses? iedereen ziet wel eens wat over t hoofd of zo en dan nog valt er toch nog zat over te vertellen denk? Ik weet zelf ook geen fuck over bassen dus maakt toch nix uit :eek:

flearulez
6 november 2002, 15:12
Ik zit zelf met hetzelfde dillema, is die meerprijs van de Amerikaan het wel waard?
Misschien wel, ligt aan je eisen, als ik een mex koop upgrade ik em toch, kan ik beter Am kopen, weet het nog niet helemaal

BB
6 november 2002, 16:50
koop de 60's classic Jazz Bass ... zit zo wat tussen een standaard en een amerikaan. (mits een paar modificaties, pick ups, zal je zelfs verschil tussen deze twee bijna niet merken)
ik heb er in ieder geval nog geen spijt van.

flearulez
6 november 2002, 16:58
ja je merkt het aan de neck, die 60 gebruikt vintage fret draad en american is dat iets hoger meen ik.
Helaas is de 60 niet met maple neck te krijgen, maar dat is ook niet vintage, denk ik.
Ook heeft de amerikaan string tru body, maar dat kan je zelf maken! HAHAHA
FF 4 gaten boren acheterkant de balend laten verzinken en je het string tru body!

flearulez
8 november 2002, 20:05
net nog ff bij me local guistar shop geweest, een mexicaan, standard daar merk je toch wel de bedget kanten van, Dan heb ik het vooral over de neck en stem mechanieken.
Ik binnenkort eens die '60 testen.