PDA

View Full Version : Ibanez rg1570l emg probleem



peppie
11 april 2006, 20:11
ik heb een ibanez rg1570 op de kop weten te tikken en nu wou ik vandaag mijn emgs er in zetten maar ze passen niet niet....

iemand een simpel idee omdeze toch passend te maken?

is freeze nde enigste oplossing?


greetz pip

Philippe
11 april 2006, 20:16
Huh? Ze passen niet? Als het goed is horen ze te passen.
Aart van dit forum heeft ook gewoon een EMG in zijn RG zitten, en hij heeft volgens mij niks hoeven frezen whatsoever.

peppie
11 april 2006, 20:20
nou zeg maar hij past ook wel kwa dikte en lengte maar die ronde hoekjes van mijn body zijn flauwer dan die van mijn emg elementen..
dus dat blokkeerd

Javaca
11 april 2006, 22:22
Voorzichtig met de beitel wat afsteken. (Nee niet van het element :nervous:)

peppie
11 april 2006, 22:29
met de beitel wat afsteken.. leg eens uit
at je met afsteken bedoelt :P

Javaca
11 april 2006, 22:59
De hoekjes van rond naar puntig steken.

peppie
11 april 2006, 23:03
moet je dat dan niet zeg maar over de hele p.u lengte (diepte) doen?

Javaca
11 april 2006, 23:10
Dan moet je eerst die diepte meten.

peppie
12 april 2006, 08:38
is het denk je niet een beter idee om met een dremel de hoekjes wat in te freezen?

dan met een bijtel over de hele diepte te gaat tikken?

bogner
12 april 2006, 12:41
De nieuwe Ibi's die hebben een dimarzio frezing..behalve de modellen zonder slagplaat. Elementen idg zo hoog mogelijk schroeven.. Ik heb hetzelfde probleem gehad!

AART
12 april 2006, 14:02
met dremel die stalen mounting punten bijslijpen idd(plak de emg wel even af met dikke laag tape voor als je uitschiet).

AART
12 april 2006, 16:26
oh wacht, jij bedoelt dat het hele element niet pas? niet alleen de mounting lipjes?

als dat zo is moet je idd frezen.

peppie
13 april 2006, 23:32
als je de hoekjes freest blijf je dat niet altijd zien?

AART
14 april 2006, 11:17
als je de hoekjes freest blijf je dat niet altijd zien?

dan moet je pickuprings installeren, die zijn uberhaupt erg handig omdat in hoogte verstellen van elementen beter gaat.
als je geen ervaring met frezen en schroeven dor lak hebt kun je het beste even langs een goede gitaarboer gaan.

als je de pickuprings erop schroeft: doe tape over de plek waar de schroef door de lak gaat en schroef rustig, dan breekt de lak niet.

peppie
14 april 2006, 23:55
mocht ik er zelf aan gaan schroeven is dat de eerste keer ja
kwa electronica etcweet ik alles.

maarja
kan er veel fout gaan als je het zelf doet?

G.G.
15 april 2006, 09:27
mocht ik er zelf aan gaan schroeven is dat de eerste keer ja
kwa electronica etcweet ik alles.

maarja
kan er veel fout gaan als je het zelf doet?

Als het de eerste keer is en je gaat pickup rings gebruiken, dan zou ik met een klein beiteltje werken. Gitaar goed vastzetten , aftekenen en met plakband de lak beschermen en dan met een klein beiteltje eerst van boven naar beneden sneetjes maken?tikken en dan het hout wegbeitelen. Zo kan het hout niet verder splijten van de body dan wenselijk is. Kost ff een hoop tijd maar is wel veilig.

Of alles demonteren en met een kale body naar een bouwer. Die legt zijn malletje erop en maakt de hoekjes met een frees net iets groter. Kan nooit duur zijn.

peppie
15 april 2006, 11:16
ik heb al geregeld dat het frezen gratis is :P

maari k bedoelde meer die ringen er op schroeven:P

G.G.
15 april 2006, 12:59
ik heb al geregeld dat het frezen gratis is :P

maari k bedoelde meer die ringen er op schroeven:P

Gewoon netjes meten en dan een heel dun boortje gebruiken (liefst handboor) of met een klein spijkertje en een hemertje voorzichtig door de laklaag tikken.